Tuli taas ostettua jouluksi muutama kukkanen. Olen aina aiemmin heittänyt menemään, mutta nyt voisi kokeilla saisiko noista vielä jotakin. Eli kuinka hoidetaan hyasintia ja amaryllista niin, että kukkivat uudelleen.
Hyasintit ovat jo tässä vaiheessa melko kärsineen näköisiä. Lehdet nuokkuvat ja ovat päistään keltaisia ja ruskeita, ihan eläviä kylläkin. Pitäisikö antaa kuivua, vai pyrkiä pitämään elossa ja viedä ilmojen lämmittyä ulos? Onko noista lehdistä enää mitään iloa jotta sipuli keräisi voimia?
Amaryllikset ovat todella hyvinvoivia. Lehdet ovat viimeisen päälle terveen ja elinvoimaisen oloisia. Mitä näille tehdään?
joulukukat
hyasintti ja amaryllis
2
372
Vastaukset
Anna kasvaa elokuulle asti lannoittaen säännöllisesti. Elokuussa kastelu lopetetaan ja lehdet saavat kuihtua, jolloin niistä ravinteet menee sipuliin. Alkaa lepokausi. Kun loppusyksystä huomaat uuden nupun tulevan esiin, istuta sipuli uudelleen.
- hyasintti ja amaryllis
Kiitos ohjeista. Ovat niin hyvinvoivan oloisia, että näiden kanssa voi jopa onnistua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374