moi olisiko jollain kokemusta kuinka 6 heppainen Johnson 2tahti 2 pyttynen vm2003 prämoottori muutetaan 8 heppaiseksi? Tekniset tiedot,syl,tilavuus ym ovat molemmissa aivan samat.
Kiitos tiedoista jo etukäteen
johnson 6hp muutos 8hp
13
5150
Vastaukset
- Seam
moi.
Katso kaasarin kurkkuun, onko siellä kuminen tms kuristin, ota pois, yammuissa pakopuolta kuristetaan eli siellä on laippa kuristamassa pakovirtauksia. mahdollista sunkin koneessa, vaatii rikin irroituksen ! Sitten on bensansuuttimet, isontamalla niitä saa aina lisäpotkua, tosin bensan kulutuskin nousee... - jormar
kiitos vastauksesta! Arvelinkin asian olevan jotenkin tuollatapaa,mutta olisikohan jollakin tarkkatieto tai nettisivu missä olisi täsmätiedot ja mahd. ohjeet ko. toimenpiteestä. Kiitos
- lohi
Terve Jormar, tämä on jo vanha viestiketju mutta aina ajankohtainen, jos jorma viellä luet tätä kysyisinkin: kuinka kävi sen 6 hv kanssa saitko siihen ne 2 hv:ttä lisää ?, itsellä Johanson 6 hv vuosimalli -93 ja tehoa kaivataan, vai katseleeko toisen koneen.
- sama 2 cyl moottori
Luulen, että vanhat 2t johnsson/ewinrude, koot 6-8-10-ja jopa 15 hv ovat samoja moottorin osalta..
(2 cyl kone).
Että periaatteessa tosta 6-hv koneesta saisi sen 15 hv koneen tehot.
Itse katselin, että kaasarissa ei ollut tukkeita ( 6hv).
Lienee sitten pakopuolella eroja ja kaasutin isompi isommissa malleissa. ????
Tämä 6hv 2t on ainakin iso ja matalaviritteinen ja vahva kone. Se on aliviritetty.
Helppoa konstia tehon nostoon en keksinyt vaikka katsoin toon kaasuttimen.- Aimo Kimpale
6 ja 8 hv:ssä on pienempi lohko (164 kuutiota)kuin 9,9 ja 15 (255 kuutiota).
Jorman kysymykseen en osaa vastata. - sama 2 cyl moottori
Aimo Kimpale kirjoitti:
6 ja 8 hv:ssä on pienempi lohko (164 kuutiota)kuin 9,9 ja 15 (255 kuutiota).
Jorman kysymykseen en osaa vastata.kiitos tiedosta.
- Noin äkkiä vilkaisten ne kyllä ulkoisesti näytti aivan samanlaisilta ! ( ne koneiden poweri osat)
Oma ewinrude on jostain 1970-l alusta.
- saisko siihen lisää tehoa ?
- esim tuon 8hv, ja miten helposti ???
(vene vaatisi aivan pikkuisen lisää..... ja kone on täysin ehjä ja kunnossa, siis vähän ajettu ) - Vaikkapa
sama 2 cyl moottori kirjoitti:
kiitos tiedosta.
- Noin äkkiä vilkaisten ne kyllä ulkoisesti näytti aivan samanlaisilta ! ( ne koneiden poweri osat)
Oma ewinrude on jostain 1970-l alusta.
- saisko siihen lisää tehoa ?
- esim tuon 8hv, ja miten helposti ???
(vene vaatisi aivan pikkuisen lisää..... ja kone on täysin ehjä ja kunnossa, siis vähän ajettu )6- ja 8hevosvoimaisten kaasuttimia ja imuläppiä. Saattaa ne vaihtamalla tulla kahdeksan pollea, jos kuutiotilavuus on muuten sama.
- bolkkis
sama 2 cyl moottori kirjoitti:
kiitos tiedosta.
- Noin äkkiä vilkaisten ne kyllä ulkoisesti näytti aivan samanlaisilta ! ( ne koneiden poweri osat)
Oma ewinrude on jostain 1970-l alusta.
- saisko siihen lisää tehoa ?
- esim tuon 8hv, ja miten helposti ???
(vene vaatisi aivan pikkuisen lisää..... ja kone on täysin ehjä ja kunnossa, siis vähän ajettu )Vanha 70-luvun 6 hp. on voimattomampi kuin uudempi 80-luvun, tilavuus kuitenkin sama. Lisää saat rakentamalla paremmat reed läpät ja suurentamalla kaasarin. Alunperin koneessa on n. 5 hp. en usko että siitä millään saa 8 hp.
Mikäli ei ole kokemusta vastaavasta muutoksesta ei kannata yrittää, työhön tarvitaa esim. suutin työkaluja jolla suuttimet voi suurentaa 1/100 mm välein kokeiluja varten. OSTA UUDEMPI 6 hp. on neuvoni.
- Bolkkis
Ero on kaasarissa ja pakoaukoissa. Kaikki muutokset voi tehdä ostamalla vain tiivisteet, vaatii toki kokemusta ja taitoa vaihtoehtoisesti kaasarin voi ostaa (kallis). Kone pitää purkaa jotta pakoaukot voi muuttaa. Aika iso homma joka ei onnistu alan "ammattimiehiltä". Itse olen tehnyt muutoksen ja sain vielä lisätehoa hiilikuituisilla läpillä, naapurin OMC 9.9 jää toiseksi.
- tuuppaanko
Mitä ihmettä te noita soutuveneen moottoreita oikein viritellä meinaatte?
Ymmärtäisin jos siitä olisi jotain hyötyä,mutta ei ole muuta kuin pelkkää
kuvittelua että tuollaisesta soutupaatin tuuppaajasta tulisi joku vesipeto.
Mitä te hankitte tuollaisia moottoreita,jos teillä on 5 m vene esim.
Kone on aina ostettava mieluimmin ylimitoitetuksi,sillähän voi ajella sitten
hissukseenkin,eikä puhti lopu tosipaikan tullessa.- Anonyymi
Painon takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painon takia.
Pienemmissä veneissä monesti on tehorajat melko alhaiset? Ja jos sattuu olemaan sellainen moottori nurkissa, niin miksei siitä muutamaa heppaa ottaisi irti?
- vitittäjä88
http://www.vastela.net/sami/viritys.htm
ja tuolta voit itse tiirailla eroja
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=1&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&pCode=A0000022&path=BRP~A0000022&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3055189Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2731525Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661436eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1231336Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1071293- 931253
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1301176Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591106- 172928
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15881