Ongelmana kusiaiset

tolppi

Minulla on puutarhassani ongelmana kusiaiset.Niiden pesäkkeitä on vähän joka puolella.Eikä missään paikassa viitsi seistä paria minuuttia kauempaa.Jos joltakin löytyisi jokin vanhan kansan hyvä toimiva resepti niiden hävittämiseen?En viitsisi vahvoja kemikaaleja käyttää,kun pihapiirissä on kuitenkin koiria ja lapsia.

7

2691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keitän

kuumaa vettä kusiaisten menoksi. Tosin tulee ikävän näköinen läntti, se polttaa nurmikon juuret. Se on nyt pienempi haitta ja on korjattavissa.

• tolppi

täytyy kokeilla sitä.

• pikkumurkku

Kuulin radiosta että sekoitetaan leivinjauhetta ja tomusokeria. Leivinjauhe alkaa kuplimaan murkun sisällä. Toimii varmaan vain kuivissa oloissa. Itse en ole kokeillut.

• kokeilen lähipäivinä

Valmistaudumpa jälleen vastahyökkäykseen. Mullakin ne hyökkäävät pionin nuppujen kimppuun kuivattaen ne kuiviin. Vasta nyt olen hoksannut että niillä on pesä siellä pionipensaan juuristossa joka on yli puolimetrinen halkaisijaltaan, juuri varmaan säilyy aina sopivan kuivana murkuille. Joten saavat muutaman kannullisen karkoitevettä lähiaikoina

• lähteekö

Tepsiikö tämä konsti myös niihin kullan ruskeisiin polttiaiskusiaisiinkin? Ovat vallanneet kukkapenkistä useamman kukan juuriston ja omenapuidenkin juurilta näitä löytyy.Suolaa sinne ei voi laittaa kun kukatkin kuolee.

• Muurahaisakvaariossa

Shalom, naapurini kertoi päässeensä sokerimuurahaisista eroon laittamalla vanan levinjauhetta muurahaisten kulkutielle. Vievät kuulemma jauheen pesäänsä ja turpoavat kuoliaiksi. Tiedä sitä, mutta murkut katosivat sen tein. Kokeilen sitä seuraavaksi, sillä muurahaisansat, kanelit ja cayana-pippurit on siroteltu, sekä hangattu toimimattomina pois. Jos ei mikään toimi, niin onhan niistä murkuista ainakin seuraa :)

• Luru

Iik! Kaameita kusiaisia keittiössämme... Mikähän avuksi? Tietääkö joku hyvää ja meille myrkytöntä ja helppoa konstia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      206
      3858
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2446
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2223
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      71
      1175
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe