Millainen olet, kauris?

Zodiac-Guru

Nyt on puheenvuoro kaurismerkkisillä ihmisillä. Kaurista pidetään usein eläinradan väärinymmärrettynä oudokkina, joten nyt kaurismerkkisillä olisi hyvä tilaisuus kertoa itsestään ja valottaa meille muille sitä kuuluisaa kaurisluonnetta.

Eli millaisia te kauriit omasta mielestänne olette? Saa vastata lyhyesti tai pitkästi. Kaikki vastaukset ovat tervetulleita!

39

6450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauris-60

      Jaa-a,millainen olen?
      Itsepäinen,
      Omapäinen,
      Oman arvoni tunteva,
      Yleensä vakava,tarvittaessa ihan huuhaa:-)
      Uskollinen,
      Luotettava(ainakin kaverit on sitä mieltä)

      Että semmonen kauris minä olen:-D

    • kauriskääkkä

      diplomaatti, sopii kaikenlaisten ihmisten kanssa. Jos joku ei sovi kauriin kanssa, on se henkilön oma syy, ei kauriin.

      • kauris60

        olen samaa mieltä edellisen kanssa. Täydellinen diplomaatti. Täytyy olla tosi vaikea luonne toisella jos kauris ei tule juttuun. Sopii hyvin palveluammattiin ja yrittäjäksi.


    • herkkä kauris

      ..kookospähkinä, kova ulkoa mutta sisältä niin pehmeä ;D haha, no, ei täydellisesti osuva vertaus mutta lähelle menee.

      Hyviä puolia varmaan olisivat
      -luotettavuus
      -myönnän jos olen tehnyt jonkun virheen
      -olen todella huolehtivainen ja tykkään saada muut tuntemaan olonsa hyväksi
      -musta huumori ja on ihanaa löytyy ihmisiä jotka nauravat yhtä "sairaille jutuille" kuin minäkin! :)


      Huonoja puolia taas jonkinlainen ylpeys (esim. "mihähän en soittele tai muutenkaan haikaile se saa juosta minun perässäni!", vaikka sitten toisaalta janoan sitä hellyyttä ja välittämistä. Toisinaan olen aikamoinen jääräpääkin mutta pyrin kyllä ymmärtämään asioita toistenkin kannalta. Mutta jos jokin minulle tärkeä asia kyseessä niin aika pitkälle olen valmis omia periaatteitani puolustamaan.

      Väsyneenä ERITTÄIN kiukkuinen! ;)

    • Tumma Kauris

      Olen hirmu huono puhumaan itsestäni. Taitaa olla tyypillinen kaurisominaisuus, mutta yritän nyt kuitenkin jotain juttuja listata, mitä nyt nopeasti tulee mieleen:

      - vanhanaikainen monissa asioissa
      - melko totinen ja vähäeleinen, vitsailenkin aina naama peruslukemilla
      - erakkoluonne, en kaipaa juurikaan sosiaalisia kontakteja
      - urheilullinen ja kurinalainen
      - todella itsenäinen, toisten mielestä saatan joskus vaikuttaa etäiseltä ja jotenkin kylmältä
      - en yleensä tunne mitään kovin voimakkaita tunteita tai ainakaan en näytä niitä muille
      - toisaalta rakastan rutiinia mutta toisaalta taas saatan kyllästyä asioihin ja ihmisiin hyvinkin nopeasti
      - jääräpäinen, ylpeä, voimakastahtoinen

      • Justiina

        ...tuon helposti tympääntyvän piirteen itsestäni, ehkä siksi kauris usein vaikuttaa kylmältä, kauris haluaa sivuuttaa kai kaikki epäoleellisuudet ja mennä suoraan asiaan...kauris haluaa elää täysillä?...ja siksi väsyneenä ärtynyt...ei osaa levätä?? Ehtymätön halu tehdä jotain uutta ettei tympääntyisi, minunkin on tullut opeteltua vaikka mitä taitoja elämän varrella. Päivä ei tahdo riittää kaikkeen mitä kauris haluaa tehdä...


    • KAURIS

      Olen hauska, ainakin omasta mielestä.
      Minuun vaikuttaa ympäristö ja ihmisten mielialat.
      Olen positiivinen, uskon parempaan tulevaisuuteen.
      Tykkään seksistä.
      Olen hyvä kuuntelemaan.
      Olen erakko aina välillä, ihana olla vain omissa oloissa. Välillä on taas ihana olla ihmisten kanssa.
      Tykkään eläimistä.
      Inhoan kateutta.
      Olen taiteellinen.
      Minulla on tyylitajua.
      Osaan keskustella kaikenlaisten ihmisten kanssa.
      Olen tarkka ja välillä pihikin.
      Otan muut ihmiset aina huomioon.

      Eipä nyt muuta tullut mieleen..

      • herkkä kauris

        minäkin pidän seksistä, suorastaan rakastan sitä! Jostain luin että kauriit ovat näissä seksi asioissa jossain määrin pervertikkoja, että jokaisella kauriilla oma kumma juttunsa siellä sängyssä! Heh, mistä lie senkin luin.

        Mutta joo, moni on sanonut että olen LIIAN kiinnostunut seksistä. Pidän toden totta suhteessa yhtenä tärkeimpänä osana sitä että sängyssä osuu kemiat kohdalleen sillä sehän sitten vaikuttaa muihinkin osa-alueisiin. Ja meneehän se toisinkin päin, jos muualla ongelmaa niin se aika äkkiä heijastuu sinne makuuhuone -puuhiinkin.

        Mutta muita kauriita joilla jotenkin "erikoinen" suhde seksiin? heh, perus nymfomaani -kauriit! :D


      • tammik.-kauris
        herkkä kauris kirjoitti:

        minäkin pidän seksistä, suorastaan rakastan sitä! Jostain luin että kauriit ovat näissä seksi asioissa jossain määrin pervertikkoja, että jokaisella kauriilla oma kumma juttunsa siellä sängyssä! Heh, mistä lie senkin luin.

        Mutta joo, moni on sanonut että olen LIIAN kiinnostunut seksistä. Pidän toden totta suhteessa yhtenä tärkeimpänä osana sitä että sängyssä osuu kemiat kohdalleen sillä sehän sitten vaikuttaa muihinkin osa-alueisiin. Ja meneehän se toisinkin päin, jos muualla ongelmaa niin se aika äkkiä heijastuu sinne makuuhuone -puuhiinkin.

        Mutta muita kauriita joilla jotenkin "erikoinen" suhde seksiin? heh, perus nymfomaani -kauriit! :D

        huonoa makua esitellä sänkykamaritaipumuksiaan "lasten ja imeväisten"
        nettisivuilla.


      • kaurisnainen88
        herkkä kauris kirjoitti:

        minäkin pidän seksistä, suorastaan rakastan sitä! Jostain luin että kauriit ovat näissä seksi asioissa jossain määrin pervertikkoja, että jokaisella kauriilla oma kumma juttunsa siellä sängyssä! Heh, mistä lie senkin luin.

        Mutta joo, moni on sanonut että olen LIIAN kiinnostunut seksistä. Pidän toden totta suhteessa yhtenä tärkeimpänä osana sitä että sängyssä osuu kemiat kohdalleen sillä sehän sitten vaikuttaa muihinkin osa-alueisiin. Ja meneehän se toisinkin päin, jos muualla ongelmaa niin se aika äkkiä heijastuu sinne makuuhuone -puuhiinkin.

        Mutta muita kauriita joilla jotenkin "erikoinen" suhde seksiin? heh, perus nymfomaani -kauriit! :D

        minua on myös nymfomaaniksi kutsuttu ;)

        Seksiä rakastan ja tämä suhde jossa nyt on luultavasti kariutuu seksin puutteeseen.. Herra Oinas ei seksistä pahemmin välitä :(


      • cauris
        herkkä kauris kirjoitti:

        minäkin pidän seksistä, suorastaan rakastan sitä! Jostain luin että kauriit ovat näissä seksi asioissa jossain määrin pervertikkoja, että jokaisella kauriilla oma kumma juttunsa siellä sängyssä! Heh, mistä lie senkin luin.

        Mutta joo, moni on sanonut että olen LIIAN kiinnostunut seksistä. Pidän toden totta suhteessa yhtenä tärkeimpänä osana sitä että sängyssä osuu kemiat kohdalleen sillä sehän sitten vaikuttaa muihinkin osa-alueisiin. Ja meneehän se toisinkin päin, jos muualla ongelmaa niin se aika äkkiä heijastuu sinne makuuhuone -puuhiinkin.

        Mutta muita kauriita joilla jotenkin "erikoinen" suhde seksiin? heh, perus nymfomaani -kauriit! :D

        Siis aloin miettiä tuota seksipuolta, niin kyllä itsekin taidan olla aika pervo! heh...On kausia, että kaikki muu elämä vie tilan seksiltä, mutta kun on levänneempi, niin eipä sitä paljoa muuta meinaa ajatella. Ainakin itse huomaa tuijottavansa kotona miehen takapuolta, kun se puuhastelee...äärimmäisen pervoa naiselle??? Eikös ne miehet yleensä katsele sitä peräpäätä?;)


    • anonyymi

      Kerrompa hieman itsestäni:

      Eipä taida kovikaan moni ihminen minua kovin hyvin tuntea. Odotan aina, että muut ihmiset kertovat ensin itsestään, ja tutustun näistä vain sellaisiin, joita pidän luotettavina. Muille näytän itsestäni vain "kuivan ja virkamiesmäisen" puolen. Arvostan yksityisyyttä, omaa ja muiden, erityisen paljon. Huolehdin aina käytöksestäni ja olemuksestani julkisissa tilanteissa. Itselläni on paidat aina silitetty ja kengät lankattu, mutta muilta en sitä vaadi.

      Jollain tapaa minulle on äärimmäisen tärkeä olla jossakin hyvä, vaikken olekaan erityisen kilpailuhenkinen. Olen tyytyväinen aina kun olen saavuttanut jotain, jonka päälle voi rakentaa. Käytän myöskin suuresti aikaa itseni kehittämiseen. Itseasiassa minun on vaikea sietää ajan tuhlaamista kaikenmaailman hurvitteluun. Rentoutumisen kyllä ymmärrän, mutta minua ei voi sanoa erityisen elämyshakuiseksi.

      Kuten joku tuossa jo totesi itsestään, minussakin on sekä kova ulkokuori, että herkkä sisus. Hyviksi ystäviksi pääsevät vain ne, jotka ymmärtävät molempia.

      • puolenkuun kauris

        Mukava kun joku kysyy millainen olen, mutta silti tuntuu, että joku vieressäni voisi sanoa sen paremmin.
        - olen reilu ja rento, ainakin niin, että en välitä vaikka tavarat vähän hujan hajan kuhan elämä on järjestyksessä.
        - olen hyvä kuuntelija. Rakastan ihmisiä.
        - olen urheilullinen ja innostuva.
        - olen enemmän teoreettinen kuin käytännöllinen, kuinka kovasti haluaisin osata käsitöitä, maalata..
        - olen syvällinen, pohdiskelija
        - taidan antaa viileän, etäisen kuvan, tai sitten olen sellainen, koska tuntuu että jotenki olen erilainen kuin monet. sen huomaa siitä, että mielelläni omaisin sydänystäviä, mutta eipä niitä juur montaa ole.
        - olen suht myönteinen, pienestä tyytyväinen
        - olen liian vaatimaton, liian arka avaamaan suuta sillonku oikeasti pitäs.
        - olen henkevä, diplomaattinen, minulla on korkea oikeudentaju
        - olen melko laiska, siirrän asioita...
        Riittää varmaan jo.


      • Nimetön

        Laitetaan joukkoon yksi kauris lisää.. Tässäpä minulle tyypillisiä luonteenpiirteitä:

        -analyyttinen, pohdiskelee paljon asioita
        -tunnollinen, sen mihin ryhtyy tekee sen kunnolla
        -herkkä, aistii erilaisia asioita
        -kilpailuhenkinen, niin itsensä kuin muidenkin suhteen
        -erakkomaisuus, toisinaan haluaa olla yksin, mutta silti ei halua eristäytyä kokonaan muista
        -esteettisyys, rakastan kauniita asioita, joita voi nähdä missä vain
        -korkea moraali/oikeuden taju, esimerkiksi punaisia päin ei mennä. Tässä kohtaa vaikuttaa myös itsesuojelu vaisto..
        -luonto ja eläimet ovat todella tärkeitä
        -toisten ihmisten kunnioittaminen, kohdellaan heitä kuin haluaisimme itseämme kohdeltavan
        -itse tietoisuus, analyyttisinä ihmisinä tunnemme omat heikkoutemme että vahvuutemme
        -arkuus, uusien ihmissuhteiden luominen on vaikeaa
        -hyvä tekemään edullisia löytöjä
        -ristiriitaista kyllä, mutta on myös hyvin ihmisläheinen ja tulee heidän kanssaan toimeen
        -musta ja outo huumorintaju
        -hoikka ulkomuoto (se on mainittu jossain horoskooppi kirjassakin) eli on ilmeisesti aika yleistä
        -liikunnallinen, joka voi olla todella kurinalaista

        Aika samantapaisia piirteitä kuin jo aiemmin mainituilla kauriilla. Silti tuntuu, että jotain jäi manitsematta.. Tyypillistä kaurista!


      • mekukos
        Nimetön kirjoitti:

        Laitetaan joukkoon yksi kauris lisää.. Tässäpä minulle tyypillisiä luonteenpiirteitä:

        -analyyttinen, pohdiskelee paljon asioita
        -tunnollinen, sen mihin ryhtyy tekee sen kunnolla
        -herkkä, aistii erilaisia asioita
        -kilpailuhenkinen, niin itsensä kuin muidenkin suhteen
        -erakkomaisuus, toisinaan haluaa olla yksin, mutta silti ei halua eristäytyä kokonaan muista
        -esteettisyys, rakastan kauniita asioita, joita voi nähdä missä vain
        -korkea moraali/oikeuden taju, esimerkiksi punaisia päin ei mennä. Tässä kohtaa vaikuttaa myös itsesuojelu vaisto..
        -luonto ja eläimet ovat todella tärkeitä
        -toisten ihmisten kunnioittaminen, kohdellaan heitä kuin haluaisimme itseämme kohdeltavan
        -itse tietoisuus, analyyttisinä ihmisinä tunnemme omat heikkoutemme että vahvuutemme
        -arkuus, uusien ihmissuhteiden luominen on vaikeaa
        -hyvä tekemään edullisia löytöjä
        -ristiriitaista kyllä, mutta on myös hyvin ihmisläheinen ja tulee heidän kanssaan toimeen
        -musta ja outo huumorintaju
        -hoikka ulkomuoto (se on mainittu jossain horoskooppi kirjassakin) eli on ilmeisesti aika yleistä
        -liikunnallinen, joka voi olla todella kurinalaista

        Aika samantapaisia piirteitä kuin jo aiemmin mainituilla kauriilla. Silti tuntuu, että jotain jäi manitsematta.. Tyypillistä kaurista!

        Ja vielä yksi kauris lisää.. maanläheinen kaurisnainen kuvaa minuakin hyvin mutta ikä pehmentää monia piirteitä, sen olen huomannut. Arkuus ja uusien ihmissuhteiden luominen ei ole enää niin hankalaa, kuin nuorempana. Eikä tuo hoikka ulkomuotokaan enää päde, vaikka ihan normaalivartaloinen olenkin.
        MUSTA HUUMORI KYLLÄ KUKKII HAUTAAN ASTI!
        Ja mitä tuohon miehen ja naisen intiimiin suhteeseen tulee, minä kauriina ajatteleisin näin, ei kenekä kanssa vaan, pitää tuntea ja tietää kumppani vähän pidempään ja kun sitten osuu oikea kohdalle se on aistillista ja ihanaa... mutta suhteessa kauriina painotan miehessä paljon muutakin kuin pelkkää sitä...'
        Välillä erakko, välillä seurankipeä. Kun innostun jostakin vien ideani läpi vaikka harmaan kiven ja pyrin muitakin innostamaan siihen, jos päätän toteuttaa jotakin, teen sen vaikka takaperin.


    • kauna

      tästä kaurislapsesta tuntuu löytyvän tuhat eri persoonaa 8(
      joskus olen eloisa, itsevarma, saan melkeen kaiken onnistumaan (ainakin kuvittelen niin), juttu lentää.
      en kuitenkaan tule toimeen kaikkien kanssa, sillä minulla on tarkka oma reviiri, sille saavat astua vain harvat ja valitut, joihin todella luotan.
      monet eivät minua opi tuntemaan, näin he ovat sanoneet. "häilyvä kuin veteen piirretty viiva" eikä kuulemma oikein tiedä mitä milloinkin oikeasti ajattelen.
      toisinaan haluan olla ihan yksin. enkä pidä siitä että minua aletaan neuvoa, haluan itse selvittää miten mikäkin asia hoidetaan.enkä jaksa aina puhua :D
      ärrh.
      tunteita minulla on, olen melkoinen romantikko :D
      tykkään synkistellä. se on ihanaa.
      tutuille ja tärkeille ihmisille olen äärettömän uskollinen.
      olen hyvin ailahtelevainen ja toimin usein hetken mielijohteesta. tässä suhteessa yleinen käsitys kauriin harkitsevaisuudesta ei oikein päde. :/ olen myöskin hajamielinen ja leijun välillä jossain ihan muissa maailmoissa.
      kaipa minussa jotain peruskaurista löytyy :D

      • kauris...

        nimittäin. minä itse olen aika tempetamenttinen. haluan ratkoa asioita itsenäisesti,ilman että aletaan neuvoa mitä pitäisi tehdä ja miten. tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa,mutta minun on aika vaikea löytää uusia läheisiä ystävyys suhteita. minä kerron tärkeimmät salaisuuteni vain hyville ystävilleni. pidän muiden ihmisten asiat omana tietonani. jotkut sanovat minua omituiseksi,jopa hiljaiseksikin esimerkiksi koulussa ja muissa julkisissa tilanteissa saatan olla hiljaa,mikä on enemmän sääntö kuin poikkeus. sitten kotona ja vapaa-ajalla teen asioita hetken mielijohteesta ja ääntäkin minusta lähtee. pidän asioissa oman kantani. olen aika omapäinenkin. tuntuukin siltä että kaikki kauriit kuulostavat olevan ainakin hieman omapäisiä,ellen väärässä ole? joten taitaapa minussakin pieni kauris asustaa :)


    • se täälläkin on.

      ite oon oman ja muiden arvot tunteva. arkakin hieman,minullekkin uusien ihmissuhteiden luominen tuottaa hankaluuksia. minulla on tummat hiukset ja siniset silmät,ois kiva kuulla muidenkin kauriiden hiusten värejä jne.:) ja ite oon kans aika hoikka. ja oon aika hyvä tekemään alennuksista löytöjä. mulle voi kertoa asioitaan,ilman että tarvitsee pelätä kuka niistä tietää. mulla saattaa huone olla sotkuisessa kunnossa,sillä saatan jättää tavarat levälleen ja sitten joskus otan urakan ja siivoan huushollin perusteellisesti. (etenkin menkkojen aikana) :D ja nauran myös ihan sairaillekkin jutuille mutta nauran myös sellaisille mitä moni ei välttämättä aina ymmärrä.

      • TammiKauris 40v

        Paljon löysin Itseäni muiden kauriiden kuvauksista.
        Olen ehdottoman rehellinen, luotettava ja muut huomioiva.
        Teen kaiken aina niin hyvin kuin mahdollista, enkä hyväksy huonoa jälkeä muiltakaan.
        Osaan rentoutua / laiskotella vasta kun kaikki tiptop; silloin annan itselleni luvan rentoutua saunan lauteilla.
        Olen se, joka on jo tehnyt, kun muut vasta huomaavat, että jotain pitäisi tehdä. Ajattelen muiden parasta ennen itseäni.
        Vaadin itseltäni ja muilta järjestystä ja erinomaista käyttäytymistä.
        Minuun voi luottaa, en kerro muiden asioita eteenpäin. Enkä puhu omia asioita, kuin täysin luotettavalle Ystävälle. Olen karsinut kaikki turhat ihmiset ympäriltäni pois. Pärjään omillani, en kovin helposti pyydä apua. Olen naisena ollut koko työikäni miesvaltaisella alalla (=miesten palkka) ;).
        Näytän viileältä ja vaikeasti lähestyttävältä, kartan ihmisiä, jotka juoruilvat muiden asioista (ei minua kiinnosta). Noudatan ja edellytän, että muutkin noudattavat sääntöjä kirjaimellisesti, olen kuitenkin käytännöllinen ja luova.
        Olen ehdottomasti luotettava, yhden miehen nainen (siis aina yhden kerrallaan) ;) Ja kuten huomaatte, huumorintajuinen, moni ei vaan ole samalla aaltopituudella, eikä aina ymmärrä.
        Pukeudun tyylikkäästi, aina sävyt kohdallaan ja mielellään kallista merkkiä (alesta ostettuna). Laadusta olen valmis maksamaan, enkä edes harkistse huonon ostamista, mielummin olen ilman.
        Vihaan valehtelua, pettämistä & mielistelyä (karistan sellaiset ihmiset HETI).
        Luotan tulevaisuuteen.


      • jousimies
        TammiKauris 40v kirjoitti:

        Paljon löysin Itseäni muiden kauriiden kuvauksista.
        Olen ehdottoman rehellinen, luotettava ja muut huomioiva.
        Teen kaiken aina niin hyvin kuin mahdollista, enkä hyväksy huonoa jälkeä muiltakaan.
        Osaan rentoutua / laiskotella vasta kun kaikki tiptop; silloin annan itselleni luvan rentoutua saunan lauteilla.
        Olen se, joka on jo tehnyt, kun muut vasta huomaavat, että jotain pitäisi tehdä. Ajattelen muiden parasta ennen itseäni.
        Vaadin itseltäni ja muilta järjestystä ja erinomaista käyttäytymistä.
        Minuun voi luottaa, en kerro muiden asioita eteenpäin. Enkä puhu omia asioita, kuin täysin luotettavalle Ystävälle. Olen karsinut kaikki turhat ihmiset ympäriltäni pois. Pärjään omillani, en kovin helposti pyydä apua. Olen naisena ollut koko työikäni miesvaltaisella alalla (=miesten palkka) ;).
        Näytän viileältä ja vaikeasti lähestyttävältä, kartan ihmisiä, jotka juoruilvat muiden asioista (ei minua kiinnosta). Noudatan ja edellytän, että muutkin noudattavat sääntöjä kirjaimellisesti, olen kuitenkin käytännöllinen ja luova.
        Olen ehdottomasti luotettava, yhden miehen nainen (siis aina yhden kerrallaan) ;) Ja kuten huomaatte, huumorintajuinen, moni ei vaan ole samalla aaltopituudella, eikä aina ymmärrä.
        Pukeudun tyylikkäästi, aina sävyt kohdallaan ja mielellään kallista merkkiä (alesta ostettuna). Laadusta olen valmis maksamaan, enkä edes harkistse huonon ostamista, mielummin olen ilman.
        Vihaan valehtelua, pettämistä & mielistelyä (karistan sellaiset ihmiset HETI).
        Luotan tulevaisuuteen.

        siis säähä oot ku mä!! ihan ku ois itteens lukenu tuosta,vaan mä oon jousimies!!


      • juu juu
        TammiKauris 40v kirjoitti:

        Paljon löysin Itseäni muiden kauriiden kuvauksista.
        Olen ehdottoman rehellinen, luotettava ja muut huomioiva.
        Teen kaiken aina niin hyvin kuin mahdollista, enkä hyväksy huonoa jälkeä muiltakaan.
        Osaan rentoutua / laiskotella vasta kun kaikki tiptop; silloin annan itselleni luvan rentoutua saunan lauteilla.
        Olen se, joka on jo tehnyt, kun muut vasta huomaavat, että jotain pitäisi tehdä. Ajattelen muiden parasta ennen itseäni.
        Vaadin itseltäni ja muilta järjestystä ja erinomaista käyttäytymistä.
        Minuun voi luottaa, en kerro muiden asioita eteenpäin. Enkä puhu omia asioita, kuin täysin luotettavalle Ystävälle. Olen karsinut kaikki turhat ihmiset ympäriltäni pois. Pärjään omillani, en kovin helposti pyydä apua. Olen naisena ollut koko työikäni miesvaltaisella alalla (=miesten palkka) ;).
        Näytän viileältä ja vaikeasti lähestyttävältä, kartan ihmisiä, jotka juoruilvat muiden asioista (ei minua kiinnosta). Noudatan ja edellytän, että muutkin noudattavat sääntöjä kirjaimellisesti, olen kuitenkin käytännöllinen ja luova.
        Olen ehdottomasti luotettava, yhden miehen nainen (siis aina yhden kerrallaan) ;) Ja kuten huomaatte, huumorintajuinen, moni ei vaan ole samalla aaltopituudella, eikä aina ymmärrä.
        Pukeudun tyylikkäästi, aina sävyt kohdallaan ja mielellään kallista merkkiä (alesta ostettuna). Laadusta olen valmis maksamaan, enkä edes harkistse huonon ostamista, mielummin olen ilman.
        Vihaan valehtelua, pettämistä & mielistelyä (karistan sellaiset ihmiset HETI).
        Luotan tulevaisuuteen.

        Ehehee.. Kylläpä kolahti meikäläiseen tuo teksi myös! :) Ihan naurattaa :D


    • cauris

      Olen naispuolinen kauris.

      Olen aika mukavuudenhaluinen, empaattinen, pitkäpinnainen, kova tekemään töitä, ailahtelevainen, huumorintajuinen, esiintymistaitoinen, kiltti, vihamiehille myrkkyä (vaikka vihamiehiä en pidä, on vain ihmisiä, joita en halua osaksi elämääni), omanarvon tuntoinen, pohdiskeleva, luova. Kypsyn kuin hyvä viini kai...ainakin tuntuu, että paremmaksi ihmiseksi tulee, mitä enemmän on ikää tullut. Ei ole niin tosikko, osaa relata ja nauttia asioista, eikä laita enää muita aina itsensä edelle, eli tulee sitä tervettä itsekkyyttä.

      Rakkaudessa olen ehdottomasti yhden miehen nainen ja haluan panostaa parisuhteeseen. Minulla on muutamia hyviä ystäviä ja paljon tuttuja ennemmin kuin sankka joukko ihmisiä, joille avautuisin kaikesta.
      Kunnioitan auktoriteettejä ja historia, sekä mennyt aika viehättää kovasti.
      Päätän itse omasta kohtalostani, joten olen hyvin itsepäinen siinä mielessä ja tulen toimeen yksinkin. En siis vaadi suurta sosiaalista verkkoa.
      Olen ajoittain pessimistinen, varaudun siis pahimpaan, ettei tarvitse pettyä. Tämäkin neuroottisuus on ajan myötä vähentynyt, kun elämänviisautta on tullut:)

      • cauris

        Heti piti suunapäänä laittaa oma vastaus lukematta muita...ah niin ihanaa, kun saa kertoa itsestään! Mutta kun lueskelin noita muita kommentteja, niin huomasin kyllä melkein jokaisesta jotakin, mitä tunnistan myös itsessäni.
        Lisäisin itsekin vielä sen, että luonto ja eläimet on tärkeitä ja rakastan ihmisiä. Ainoa asia, mitä en siedä muissa, on teennäisyys ja ylpeys. Olen vahvasti oikeudenmukainen ihminen. Myös hyvä aistimaan ilmapiirin ja muiden tunnetilat, jolle toisinaan herkistyy liikaa. (Ei hyvä juttu!)
        Ehkä tuo pohdiskelu siis menee joskus hieman liian pitkälle?


      • kauris............
        cauris kirjoitti:

        Heti piti suunapäänä laittaa oma vastaus lukematta muita...ah niin ihanaa, kun saa kertoa itsestään! Mutta kun lueskelin noita muita kommentteja, niin huomasin kyllä melkein jokaisesta jotakin, mitä tunnistan myös itsessäni.
        Lisäisin itsekin vielä sen, että luonto ja eläimet on tärkeitä ja rakastan ihmisiä. Ainoa asia, mitä en siedä muissa, on teennäisyys ja ylpeys. Olen vahvasti oikeudenmukainen ihminen. Myös hyvä aistimaan ilmapiirin ja muiden tunnetilat, jolle toisinaan herkistyy liikaa. (Ei hyvä juttu!)
        Ehkä tuo pohdiskelu siis menee joskus hieman liian pitkälle?

        ihan uskomatonta! en tiedä löysinkö teidän kenenkään kuvauksista mitään mikä ei sopis muhun!! aika hullun tuntusta. melkeen ärsyttävää:)


    • Kauris 34v

      Paljon paljon löytyy kaikkien kirjoituksista omaa kaurisluonnetta, itselläni on vaan iän myötä vahvistunut tunne siitä että olen jollain lailla erilainen, erikoinen? Aika usein vähän "pihalla" muiden jutuista, ja ehkä koko vallitsevasta maailmasta, kuin jollain pikamatkalla alitajunnan kanssa..

      Intuitio vahva. Tuntosarvet liiankin herkät aistimaan muiden tunnetiloja, joka näin syö omaa energiaani aikalailla.

      Iän ja kolmen lapsen myötä pakko alkaa ottaa hieman rennommin. Ei voi paikat olla enää niin tip top, eikä sitä omaa rauhaa enää voi saada aina juuri silloin kun haluaa.

      Oma henkinen kasvu, ja ns. elämästä ja kokemuksista viisastuminen on tärkeää. Kasvu ihmisenä,ja avoimuus uusille näkökannoille.

      Isojen, tärkeiden asioiden pohdiskelu ja pyörittely, ihan kyllästymiseen asti. Aina löytyy asioista uusia puolia, ja voi sitä mietinnän määrää..Olis kiva joskus vaan antaa mennä...

      Mutta kaikenkaikkiaan pidän erikoisesta itsestäni, ihan sopivassa määrin. Ainakin paljon enemmän kuin vaikka vielä kymmenen vuotta sitten. Myönnän heikkouteni,vähemmän hyvät piirteeni,osaamattomuuteni vaikka joskus kirpasee.

      Ystäväni sanoin ":Olen pirteä pikkupakkaus".

    • kaurisssn

      Olen:
      -itsepäinen
      -ehkä hieman jopa itserakas joissakin määrin
      -todella villi ja levoton, kun sille päälle sattuu
      -tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa
      -vanhoillinen
      -tarvitsen paljon hellyyttä
      -aggressiivinen
      -vaativa

      eiköhän nämä riitä :P

    • "Kauris"

      Ahkera, kova tekemään työtä, usein se menee kaiken muun edelle. Luotettava, tunnollinen, joskus vanhoillinen, vakava naama liian usein peruslukemilla, liikunnallinen, ja sellainen tip top tulee ilmi esim, pukeutumisessa vaatteiden tulee sopia just keskenään, siis värien, jääräpäinen, naiskumppanin suhteen myös vaativa, mutta mikäli kemia toimii niin suhde esim, härkä naisen kanssa loistava, seksi kukoistaa ja mielikuvitusta riittää.

    • Alasdair

      Millainenko olen luonteeltani, tässäpä vastaus:

      - Ylenkatsova.
      - Laskelmoiva.
      - Teräväkielinen.
      - Ajan omaa ja perheen etua.
      - Hienosteleva, pidän yllä tasoa ja järjestystä.
      - Vältän turhia sosiaalisia suhteita, ellen hyödy niistä mitään.
      - Olen kova ulkokuoreltani, mutta sisältä pehmeä. Loppupeleissä, läheiset, luotettavat ihmiset ovat tärkeitä. Ja olen perhekeskeinen.
      - Pyrin kaikkeen haluamaani mahdollisemman vähällä vaivalla ja turhalla puurtamisella.
      - Luova: kirjoittaminen ja piirtäminen ovat aina olleet lähellä.

      Moni varmasti ajattelee, että onpa siinä luonne. Vaikea sellainen. Ja sitten sytymäpäiväni, ihan kaupantekijäisiksi. Se on 19.1.

      • kauriita

        Olen kova ulkokuoreltani, mutta sisältä pehmeä. Loppupeleissä, läheiset, luotettavat ihmiset ovat tärkeitä. Ja olen perhekeskeinen.
        (tunnistin ja lainasin Alasdairin kuvauksesta)=)

        Olisinko itsestäni muuta kaurismies 39- vuotiaana sanoa itse joulupäivän kauris 25.12.

        Päin männikköä ihmissuhteet mennyt.Määräilen kaiketi liikaa,tai hallitsija?

        Silti jos kehun itseäni empatiakyky on tunnustettu,lempeä..

        Mutta naiset ei ymmärräny aina tempauksiani=)

        pahat puoleni alla..

        -besserwisser
        -petturi
        -paskapää..exsiltäni kuultua..
        -muuta muistu mieleen..=)..

        ja olen 3 lapsen yh.


      • kuuma kesä

        18.01 ja nuo kaikki käyvät minuun myös todella hyvin.
        Olen äärimmäisyyksiin saakka laskelmoiva ja organisoija, mutta kuitenkin samalla yksi luovimmista ihmisistä joita tunnen (vaikka ei tietenkään ikinä voisi itseä kehua!).
        Kävin jokin aika sitten työhaastattelussa ja siellä ihmeteltiin ja ihasteltiin miten matemaattisuus ja luovuus voivat olla samassa ihmisessä,
        useissa kauriissa nämä taitavat yhdistyä kuitenkin.
        En pidä itseäni kylläkään vaikeana, koska tulen juttuun melkein kaikkien kanssa, mutta valitettavan harvassa ovat ihmiset joiden kanssa pystyy luomaan keskustelun joka on asiapohjainen ja antaa itselle jotakin. Tuossa ehkä osasyy siihen, miksi itse ainakin olen aika valikoiva siitä kenen kanssa pidemmän päälle olen yhteyksissä. Vanhoja lapsuudenaikaisia ystävyyssuhteita on paljon, mutta uusiin ihmisiin tutustuessa on tuo kranttuus iskenyt :)
        Ja aina on tietenkin hirveä kiire, eikä kerkeä tekemään puoliakaan siitä mitä haluaisi, olisi niin paljon kaikkea mitä haluaisi osata tietää taitaa, kaikkihan pitäisi tietää tottakai itse! :D


      • ja luovuus
        kuuma kesä kirjoitti:

        18.01 ja nuo kaikki käyvät minuun myös todella hyvin.
        Olen äärimmäisyyksiin saakka laskelmoiva ja organisoija, mutta kuitenkin samalla yksi luovimmista ihmisistä joita tunnen (vaikka ei tietenkään ikinä voisi itseä kehua!).
        Kävin jokin aika sitten työhaastattelussa ja siellä ihmeteltiin ja ihasteltiin miten matemaattisuus ja luovuus voivat olla samassa ihmisessä,
        useissa kauriissa nämä taitavat yhdistyä kuitenkin.
        En pidä itseäni kylläkään vaikeana, koska tulen juttuun melkein kaikkien kanssa, mutta valitettavan harvassa ovat ihmiset joiden kanssa pystyy luomaan keskustelun joka on asiapohjainen ja antaa itselle jotakin. Tuossa ehkä osasyy siihen, miksi itse ainakin olen aika valikoiva siitä kenen kanssa pidemmän päälle olen yhteyksissä. Vanhoja lapsuudenaikaisia ystävyyssuhteita on paljon, mutta uusiin ihmisiin tutustuessa on tuo kranttuus iskenyt :)
        Ja aina on tietenkin hirveä kiire, eikä kerkeä tekemään puoliakaan siitä mitä haluaisi, olisi niin paljon kaikkea mitä haluaisi osata tietää taitaa, kaikkihan pitäisi tietää tottakai itse! :D

        samassa ihmisessa. ei siinä ole mitään ihmettelemistä. matematiikkaanhan esimerkiksi musiikki, kavaamataide, arkkitehtuuri ym taiteen lajit perustuvat.


      • se on
        ja luovuus kirjoitti:

        samassa ihmisessa. ei siinä ole mitään ihmettelemistä. matematiikkaanhan esimerkiksi musiikki, kavaamataide, arkkitehtuuri ym taiteen lajit perustuvat.

        mutta siellä kovasti ihmettelivät, ja vielä kolmen korkeapalkkaisen voimin ;)


      • . . . . . .
        se on kirjoitti:

        mutta siellä kovasti ihmettelivät, ja vielä kolmen korkeapalkkaisen voimin ;)

        Olen omanarvoni tunteva, viihdyn hyvin omassa seurassani, pidän itseäni usein parempana ja älykkäämpäänä kuin useimmat, minulla on korkea moraali, jos pelaan/kisailen, lähden voittamaan.

        Tutustun helposti, mutta siihen se jääkin koska en osaa/halua viedä sitä pitemmälle, en syöksy suinpäin suhteeseen, mietin ja harkitsen tarkkaan, mutta sitten kun minuun tutustuu, olen uskollinen ja lojaali, en kerro omista asioistani kovinkaan helpolla, kun pitää puhua, menen lukkoon, puhun kyllä paljon, mutta en asiaa, vain hömppää, en halua kuunnella ilkeämielisiä juoruja, enkä koskaan levitä niitä eteenpäin.

        Olen yleensä aina oikeassa, jos en ole myönnän sen, harvoin siihen kyllä päädyn, en osaa pyytää, enkä oikeasti antaa anteeksi, menetän harvoin malttini, pidän kulissit pystyssä, kun riitelen en huuda vaan lyön tarkoin harkittuja piikkejä ja vaivun hiljaisuuteen joka minun aloitteestani ei ainakaan lopu, toinen osapuoli saa puhua ensin.

        Herranen aika, olen aika kamala ja vaikea ihminen, ja niin kauris kun teidän muiden kauriiden ominaispiirteitä lukee! Päälle päin minusta ei uskota että olen kauris, kun olen iloinen ja höpöttelen jne, mutta loppujen lopuksi, en ikinä kerro enkä anna itsestäni paljoa mitään. En ehkä vältttämättä olisi itseni kanssa suhteessa :D


    • yllättynyt !

      Hienoja piirteitä paljon,minä näin sen varjopuolen noiden lisäksi ikävää.
      Olen nainen ja miesystäväni oli kauris. Kaikki hyvin niin kauan kuin menee hänen mielen mukaan. Mutta kun tuli erimielisyyksiä sain turpiini kunnolla ja hän vain ajatteli omaa mainetta. Näin minulle kävi.

    • vähän lisää

      kiitos vastanneille, jokaisesta löytyy paljon itseäni!
      sitten minuun

      - mikä parhaiten jäi mieleen muiden vastauksista oli tuo: turhien sosiaalisten suhteiden pois jättäminen. itse olen vasta parikymppinen, mutta olen oppinut tuon "taidon" todella nopeasti. Omistan vain kaksi läheistä ystävää, joille voin kertoa elämästäni lähes kaiken. Muuten en jaa hirveästi itsestäni muille.

      - oman arvon tunteva. Kyllä, ja omaa etua tavoitteleva. kunnianhimoinen.

      - herkkä aistimaan mm. muiden mielialoja, tunnelman ym.

      - empattinen, luotettava, hyvät ihmissuhdetaidot/ ihmisen lukutaidot omaava.

      - työmoraali korkealla, täsmällinen.

      - ylenkatsova, mutten puhu siitä äänen :D

      - itsenäinen, mutta parisuhteessa läheisyyttä kaipaava. omistushaluinen.

      - usein ulkona myös tilanteesta. pidättyväinen, kieron huumorin omaava. huomannut että kauris/oinas ymmärtää parhaiten minua.

      - minulta puuttuu tietynlainen spontaanius, vaikka ihailen sellasia ihmisiä.

      - rytmitajuinen.

      - inhoan liian ylpeitä / nuoleskelivia / teennäisiä ihmisiä.

      - pettymykset / tappiot otan raskaasti.

      - olen jonkin sortin optimisti. kaikesta löydän hyvää, ainakin yhden yön pohdiskeltuani asiaa :)

      - pitkä pinnainen.

      siinäpä tärkeimmät. hauska lukea muiden kirjoituksia. :)

      • nauriskauris

        Olen:ahkera,työnarkomaani,luotettava,kunnianhimoinen,harkitseva,vastuuntuntoinen
        -verbaalisesti ja musikaalisesti lahjakas
        -sarkastinen huumorintaju,iloinen,positiivinen asenne elämään,vaikeudet ovat voitettaviksi ja tänne on synnytty taistelemaan
        -urheilullinen,kilpailuhenkinen,kurinalainen
        -parisuhteessa uskollinen,ihastun ihmisiin helposti,ihmissuhteissa valikoiva,töissä sosiaalinen,mutta siviilissä epäsosiaalinen
        -tarvitsen omaa aikaa paljon keskustella itseni kanssa ja mietiskellä asioita,
        viihdyn erinomaisesti yksin
        -rakastan,perhettä,historiaa,isänmaata, matkailua,musiikkia,luontoa
        -oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus kanssaihmisiä kohtaan hyvin tärkeitä,täten toivon myös itseäni kohdeltavan
        -siisteys,puhtaus,järjestys ja harmonia ovat tärkeitä kaikkialla ja odotan,jopa vaadin sitä myös muilta
        -esteettiset seikat hyvin tärkeitä ja hyvä asiallinen käytös,tilannetajua,ns. kykyä liikkua ovissa
        -olen jossain määrin konservatiivi,kestää aikaa sulatella uusia asioita
        -olen itseeni ja elämääni tyytyväinen,vaikka siihen on sisältynyt paljon isoja suruja ,huolia ja menetyksiä
        -uskon ,että elämä kantaa,haluan elää 90-vuotiaaksi,asua omassa kodissani toimintakykyisenä ja sen eteen teen jo nyt paljon töitä,tekemällä viisaita,oikeita ja terveyttä ylläpitäviä valintoja,täytän 11.1.2010 50-vuotta


      • capricon
        nauriskauris kirjoitti:

        Olen:ahkera,työnarkomaani,luotettava,kunnianhimoinen,harkitseva,vastuuntuntoinen
        -verbaalisesti ja musikaalisesti lahjakas
        -sarkastinen huumorintaju,iloinen,positiivinen asenne elämään,vaikeudet ovat voitettaviksi ja tänne on synnytty taistelemaan
        -urheilullinen,kilpailuhenkinen,kurinalainen
        -parisuhteessa uskollinen,ihastun ihmisiin helposti,ihmissuhteissa valikoiva,töissä sosiaalinen,mutta siviilissä epäsosiaalinen
        -tarvitsen omaa aikaa paljon keskustella itseni kanssa ja mietiskellä asioita,
        viihdyn erinomaisesti yksin
        -rakastan,perhettä,historiaa,isänmaata, matkailua,musiikkia,luontoa
        -oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus kanssaihmisiä kohtaan hyvin tärkeitä,täten toivon myös itseäni kohdeltavan
        -siisteys,puhtaus,järjestys ja harmonia ovat tärkeitä kaikkialla ja odotan,jopa vaadin sitä myös muilta
        -esteettiset seikat hyvin tärkeitä ja hyvä asiallinen käytös,tilannetajua,ns. kykyä liikkua ovissa
        -olen jossain määrin konservatiivi,kestää aikaa sulatella uusia asioita
        -olen itseeni ja elämääni tyytyväinen,vaikka siihen on sisältynyt paljon isoja suruja ,huolia ja menetyksiä
        -uskon ,että elämä kantaa,haluan elää 90-vuotiaaksi,asua omassa kodissani toimintakykyisenä ja sen eteen teen jo nyt paljon töitä,tekemällä viisaita,oikeita ja terveyttä ylläpitäviä valintoja,täytän 11.1.2010 50-vuotta

        Yhdyn muilta osin

        *musikaalisuutta ei ole,verbaalisti kyllä.Aikasten olis muuten miten olisin kertonut itsestäni.Niin,kissakin tykkää jos sitä pidetään hyvänä,hyrrrrrr..tehdään kuitenkin miten haluaa.


    • pulliainen

      ihan tavallinen ja työtäpelkäämätön

    • kaurisnauris

      kuten nousumerkki ja muut.

      Kauris ei pidä itsestään meteliä, vaan on mieluummin tarkkailijana; kauris kammoaa meteliporukoita . Kauris ei mene kenenkään tossun alle, ja jos joku yrittää väkisin tossuttaa, kauris siirtyy muille laitumille. Kauris vihaa epäoikeudenmukaisuutta ja äkkivääriä ihmisiä. Kauriilla on jalo ja oikeudenmukainen luonne, korkeat ihanteet ja päämäärät. Kauris on passiivinen erakko, joka viihtyy erinomaisesti yksin eikä ole kenestäkään riippuvainen. Kauris ei ole massatuote eikä roiku massan jatkeena. Kauris pystyy pitämään yksin pystyssä vaikka kiviseinää, ja menemään sen läpi, jos hän itse niin haluaa. Kauriin elämä on karua ja raskasta harmaata arkea. Musiikki tuo iloa elämään ja luonto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe