Kertausharjoitukset ja rauhanturvajoukot

Parempaa tekemistä

Olen huomannut sellaisen tosiasian, että jos mies ei käy kertaamassa, siis kieltäytyy lähtemästä pelleilemään viikoksi sinne metsään, niin rauhanturvaajaksi ei ole asiaa. Olenko oikeassa?

7

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä nyt

siviiliammatti ja oma halu on tärkeimmät asiat. Lisäksi auttaa jos olet työttömänä jossakin korvessa tai ihan ihmisten ilmoillakin.

• yksi katkeroitunut

vässykkä, jota ei ole hyväksytty RT joukkoon.

• Parempaa tekemistä
        yksi katkeroitunut kirjoitti:

vässykkä, jota ei ole hyväksytty RT joukkoon.

Kyllä tuo vastaaja oli ehkä osin oikeassakin.
        Mutta vastaa sinä fiksuna ihmisenä kysymykseeni?

• mielipiteeni mun

jos ei lähde kertaamaan ja pelleilemään toivottomia leikkejä, olisi siitä annettava kunniamerkki suoraselkäisestä ja järkevästä päätöksestä.

• ja väärä asenne

Kaikki on kohdaltasi ok. Jos et ole valmis olemaan viikkoa kertausharjoitukssissa niin et sinä pärjää muuallakaan tuolla asenteella.

• Parempaa te...

Sulla kai tässä on asenteessa ja ajatusmaailmassa pikkasen fiksattavaa:) Kyllä kait minä kertaamassa pärjäisin viikon, mutta miksi ihmeessä lähtisin pelleilemään sinne pyssyleikkejä kun on parempaakin järkevää tekemistä? Niillä kertauksilla kun ei ole mitään vastaavaa merkitystä sotimista ajatellen.
        Minä kyllä pärjään kolmekin viikkoa joka syksy lapissa erämaassa ja joka viikonloppu hirvimetsällä/ jahdissa muuten sekä kesäisin kalareissuilla:)
        Mutta todellakin on väärin se, että kertaukset vaikuttavat ilmeisesti RT-tehtäviin pääsyyn, koska nehän ovat kaksi täysin eri asiaa. Ei se minusta huonompaa tai parempaa rauhanturvaajaa tee kun en ole kertaamassa käynyt, koska on ollut parempaa tekemistä kuin pyssyleikit.
        Eikö olisi ihan sama vaikka RT-tehtäviin hakijoilta poistettaisiin kokonaisuudessaan asevpalveluselvollisuus. Kyse siis tosi tilanteesta ja leikkikoulusta. Mutta taitaa RT-hommatkin olla suomalaisilla aika paljon sitä taustatukea ja muuta kuin oikeaa sotimista ja toimintaa?

• sluiba-duiba-duu
        Parempaa te... kirjoitti:

Sulla kai tässä on asenteessa ja ajatusmaailmassa pikkasen fiksattavaa:) Kyllä kait minä kertaamassa pärjäisin viikon, mutta miksi ihmeessä lähtisin pelleilemään sinne pyssyleikkejä kun on parempaakin järkevää tekemistä? Niillä kertauksilla kun ei ole mitään vastaavaa merkitystä sotimista ajatellen.
        Minä kyllä pärjään kolmekin viikkoa joka syksy lapissa erämaassa ja joka viikonloppu hirvimetsällä/ jahdissa muuten sekä kesäisin kalareissuilla:)
        Mutta todellakin on väärin se, että kertaukset vaikuttavat ilmeisesti RT-tehtäviin pääsyyn, koska nehän ovat kaksi täysin eri asiaa. Ei se minusta huonompaa tai parempaa rauhanturvaajaa tee kun en ole kertaamassa käynyt, koska on ollut parempaa tekemistä kuin pyssyleikit.
        Eikö olisi ihan sama vaikka RT-tehtäviin hakijoilta poistettaisiin kokonaisuudessaan asevpalveluselvollisuus. Kyse siis tosi tilanteesta ja leikkikoulusta. Mutta taitaa RT-hommatkin olla suomalaisilla aika paljon sitä taustatukea ja muuta kuin oikeaa sotimista ja toimintaa?

Osoittaa suomalaista suoraselkäisyyttäja jämäkkyyttä se kun osaa sluibata turhat kertaukset ja tittelit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      278
      26751
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      47
      2255
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      199
      1586
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      150
      1498
    5. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      29
      1236
    6. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      29
      999
    7. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      998
    8. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      922
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      84
      831
    10. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      82
      786
    Aihe