Karavaanareiden käytöstavat

ImpiKanerva

Olen seurannut tätä palstaa nyt pari viikkoa. Noiden alla olevien kirjoitusten perusteella voi vain todeta, että karavaanariukot saisitte hävetä. Teillä ei näy olevan alkeellisimpiakaan käytöstapoja kun ajattelee mille palstalle te olette tulleet nyt rähinöimään. Te suoraan sanoen halveksitte tämän palstan kirjoittajia ja lukijoita, sillä tällä palstalla keskustellaan automatkailusta ja tätä teidän iänikuinen suunsoitto ei missään tapauksessa ole.

Pientä yhteenvetoa keskusteluista täällä on keskustelu vesikeskuslämmityksestä, joka mitä ilmeisimmin kuuluu karavaanipalstan aihepiiriin. Sillä palstalla löytyy vanhojen vehkeiden rassaajat, joilla on tämäntapaisiin ongelmiin ratkaisu. Myös mitkään karavaanarijärjestöön liittymis- /eroamiskeskustelut eivät kuulu tälle palstalle. Saatikka että palstalla analysoitaisiin jonkun/joidenkin psykososiaalista avuntarvetta.

Toinen johon huomio kiinnittyi, on tämä jatkuva kinasteltuun nimimerkin rekisteröintiin. S24:n säännöissä ei ole minkäänlaista rekisteröitymispakkoa, mutta muutamat teistä ovat sitä vähänväliä vaatimassa. Tosin samaiset vaatijat itse ovat niin ujoja, etteivät ole uskaltaneet avata profiiliaan, joten silloin tällä rekisteröinnillä ei ole mitään merkitystä. – Niin, miksi ei ole merkitystä? No siksi tietenkin, kun sama ihminen voi rekisteröidä vaikka kuinka monta nimimerkkiä. Mutta profiili jossa on kuva, on paljon henkilökohtaisempi ja kertoo ihmisestä kosolti enemmän kuin nimi tai pelkkä nimimerkki.

Näin ollen nyt minulla on hyvä tilaisuus, haastaa kaikki karavaanarit rekisteröimään se nimimerkki ja avaamaan profiili. Kuten aiemmin jo mainitsin, niin laittakaa sinne profiiliin myös kuvan, sillä kuvat puhuvan enemmän kuin tuhat sanaa. Nämä verbaalisesti lahjakkaat voivat kirjoittaa sinne esseen, kaikkien äidinkielenopettajalta saatujen oppien mukaan. Näin galleriasivun käyntikortti on valmis.

Katsotaan kuka uskaltaa ottaa haasteen vastaan, kenessä löytyy miestä. Vai meneekö vetelät housuihin, kun vaarana on tulla tunnistetuksi.

28

2555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaanari

Pakkoko sinun on kitistä palstajaosta, tiedät varsin hyvin, ettei karavaanarit palstalle rohkene kukaan laittaa mitään asiallista avausta, koska suurin osa poistetaan.

Automatkailuvälineenä moni käyttää matkailuautoa, sinäkin, ja tekninen kysymys sopii tänne niin kuin karavaanarit palstallekin.

Minua ei pätkääkään kiinnosta kuka minkä nimimerkin takaa puhuu, vaan asia. Ylläpito ei vaadi rekisteröintiä ja tämän mukaan on elettävä.

Voisit itseksesi harkita kuuluuko avauksesi tänne vai olisiko sinun syytä näyttää hyvää esimerkkiä ja poistaa tämä keskustelu joka ei mitenkään liity palstan aiheeseen.

• ImpiKanerva

Ei todellakaan ollut tarkoitus loukata, joten pyydän nöyrimmin anteeksi.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin S24:n palstoilla ei ole mitään rekisteröitymispakkoa ja hyväksyn tämän käytännön. Mutta otin asian esille, kun tavan takaa törmää vaatimuksiin, joko nimellä kirjoittamisesta tai nimimerkin rekisteröinnistä. Tarkoitin sen haasteen nimenomaan näille vaatimusten esittäjille, sillä itse he huutelevat nurkantakkaa, muille kirjoittajille.

Olin viimekuussa pariviikkoa länsinaapurissa, joten nyt on pakko myöntää, että olen osittain tietämäiätön siitä mitä kaikkea karavaanipalstan puitteissa tapahtui. Mutta niistä keskusteluista, joita on jäänyt jäljelle moderoinin jälkeen. Olen ollut ymmärtävinäni, ettei siellä suvaita nykyään yhtikäs mitään, puhumattakaan matkailuun liittyvää kirjoittelua saatikka huumoria. Se mitä olen karavaanipalstaa nyt seurannut, siellä näytetään olevan aika tosikkomainen meininki ja keskusaiheet ovat lähinnä pannuista, akuista, renkaista… joten luulisi kyseisten aiheiden sopivan muiden jatkoksi. Nämä tekniset ongelmat ovat niitä aiheita jotka itse yleensä ohitan, sillä mekaanikot hoitavat ne ja mieluiten ennen matkalle lähtöä. Mainittakoon vielä, että tienpäällä saa apua soittamalla tiepalveluun.

Tästä hölmöstä palstajaosta olen kanssasi samaa mieltä. Nykyisellään karavaanipalstan touhu vaikuttaa tyhmältä ja kehittymättömältä pikkupenskojen sotaleikiltä. Olen lähinnä ihmetellyt eikö asialle voi tehdä mitään ja mikä ryhmittymä pitää kyseistä palstaa hallussaan, jos sinne ei voi kaikki kirjoittaa. Entä tietääkö joku, mikä on heidän motiivinsa, mihin he tällä tähtäävät…

Mitä tulee kysymykseesi "Voisit itseksesi harkita kuuluuko avauksesi tänne..", niin vastaan sen kuuluvan aivan samoin kuin tuossa alempana olevat harrastusta ja harrastajia halveksivat kirjoitukset.

• vaanari
        ImpiKanerva kirjoitti:

Ei todellakaan ollut tarkoitus loukata, joten pyydän nöyrimmin anteeksi.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin S24:n palstoilla ei ole mitään rekisteröitymispakkoa ja hyväksyn tämän käytännön. Mutta otin asian esille, kun tavan takaa törmää vaatimuksiin, joko nimellä kirjoittamisesta tai nimimerkin rekisteröinnistä. Tarkoitin sen haasteen nimenomaan näille vaatimusten esittäjille, sillä itse he huutelevat nurkantakkaa, muille kirjoittajille.

Olin viimekuussa pariviikkoa länsinaapurissa, joten nyt on pakko myöntää, että olen osittain tietämäiätön siitä mitä kaikkea karavaanipalstan puitteissa tapahtui. Mutta niistä keskusteluista, joita on jäänyt jäljelle moderoinin jälkeen. Olen ollut ymmärtävinäni, ettei siellä suvaita nykyään yhtikäs mitään, puhumattakaan matkailuun liittyvää kirjoittelua saatikka huumoria. Se mitä olen karavaanipalstaa nyt seurannut, siellä näytetään olevan aika tosikkomainen meininki ja keskusaiheet ovat lähinnä pannuista, akuista, renkaista… joten luulisi kyseisten aiheiden sopivan muiden jatkoksi. Nämä tekniset ongelmat ovat niitä aiheita jotka itse yleensä ohitan, sillä mekaanikot hoitavat ne ja mieluiten ennen matkalle lähtöä. Mainittakoon vielä, että tienpäällä saa apua soittamalla tiepalveluun.

Tästä hölmöstä palstajaosta olen kanssasi samaa mieltä. Nykyisellään karavaanipalstan touhu vaikuttaa tyhmältä ja kehittymättömältä pikkupenskojen sotaleikiltä. Olen lähinnä ihmetellyt eikö asialle voi tehdä mitään ja mikä ryhmittymä pitää kyseistä palstaa hallussaan, jos sinne ei voi kaikki kirjoittaa. Entä tietääkö joku, mikä on heidän motiivinsa, mihin he tällä tähtäävät…

Mitä tulee kysymykseesi "Voisit itseksesi harkita kuuluuko avauksesi tänne..", niin vastaan sen kuuluvan aivan samoin kuin tuossa alempana olevat harrastusta ja harrastajia halveksivat kirjoitukset.

Vaikka totuus on se, että aivot pitäisi jättää narikkaan kun astuu suomi24 sivuille toivon minäkin asiallista monipuolista keskustelua.

Itse kokisin ison palstan jossa olisi yhdistettynä nykyiset, karavaanarit, automatkailu ja leirintäalueet osiot. Nämä kaikki kytkeytyvät toisiinsa niin läheisesti, ettei palstajakoa voi suorittaa.
        Minulle jo sana leirintäalue saa ihokarvat pystyyn ja pitkilläkin eurooppamatkoilla olen pystynyt olemaan parikin kuukautta puskaparkeissa, tällaista katsotaan kiellettynä aiheena karavaanarit palstalla ja keskustelu poistetaan, leirintäalueet pitäisi olla leirintä jotta aihe sopisi sinne jne...

Iso monipuolinen osio jossa moderointi toimisi ja keskittyisi herjojen ja provojen poistoon olisi mielekäs ja itse pitäisin hyvänä jopa sen, että huonosti otsikoitu keskustelunavaus joutuisi bittiavaruuteen, moni aihe kun ei kiinnosta.

Tuollainen SFC erottaminenkin keskustelu on sellainen joka ei tänne kuulu, likapyykki pestään kotona. Etujärjestöitä voi mielestäni puhua yleisellä tasolla ja lähinnä kuukasittain ihmetellä kannattaako liittyä vai ei.

Itse asiassa pelkäsin tämän keskustelunavauksen johtavan eipäs juupas keskusteluun ja hajottavan kohtalaisen rauhallisen foorumin, mikä tuskin oli tarkoituksesi vaikka kirjoitustyyli oli tulkittavissa provosoivaksi.

• ImpiKanerva
        vaanari kirjoitti:

Vaikka totuus on se, että aivot pitäisi jättää narikkaan kun astuu suomi24 sivuille toivon minäkin asiallista monipuolista keskustelua.

Itse kokisin ison palstan jossa olisi yhdistettynä nykyiset, karavaanarit, automatkailu ja leirintäalueet osiot. Nämä kaikki kytkeytyvät toisiinsa niin läheisesti, ettei palstajakoa voi suorittaa.
        Minulle jo sana leirintäalue saa ihokarvat pystyyn ja pitkilläkin eurooppamatkoilla olen pystynyt olemaan parikin kuukautta puskaparkeissa, tällaista katsotaan kiellettynä aiheena karavaanarit palstalla ja keskustelu poistetaan, leirintäalueet pitäisi olla leirintä jotta aihe sopisi sinne jne...

Iso monipuolinen osio jossa moderointi toimisi ja keskittyisi herjojen ja provojen poistoon olisi mielekäs ja itse pitäisin hyvänä jopa sen, että huonosti otsikoitu keskustelunavaus joutuisi bittiavaruuteen, moni aihe kun ei kiinnosta.

Tuollainen SFC erottaminenkin keskustelu on sellainen joka ei tänne kuulu, likapyykki pestään kotona. Etujärjestöitä voi mielestäni puhua yleisellä tasolla ja lähinnä kuukasittain ihmetellä kannattaako liittyä vai ei.

Itse asiassa pelkäsin tämän keskustelunavauksen johtavan eipäs juupas keskusteluun ja hajottavan kohtalaisen rauhallisen foorumin, mikä tuskin oli tarkoituksesi vaikka kirjoitustyyli oli tulkittavissa provosoivaksi.

Olet oikeassa, tämä nykyinen palstajako vain hajottaa koko harrastajakunnan ja pitkällä tähtäyksellä tästä ei seuraa kuin täysi hajaannus. Siinä mielessä täälläkin paljon puhuttu leirintämatkailu ajatus saattaisi olla paikalla. Tämän nimityksen alle voisi liittää myös puskaparkit, sillä siinä yhdistyy, niin matkailu kuin leiriytyminen ilman kulkuneuvo tai paikka sidonnaisuutta.

Meillä molemmilla taitaa olla yhteisiä "vastustajia" näillä palstoilla. Pidemmillä matkoilla käytämme jossakin määrin yksityisiä leirintäalueita. Mutta olemme yöpyneet samalla tavalla puskaparkeissa ja hyvin on toimeen tultu, niin kotimaassa kuin ulkomailla. Mutta nämä yhdistyksen alueet ovat saaneet olla minun puolesta rauhassa, sitten lapsuuden jolloin sitä touhua tuli seurattua vähän liiankin läheltä.

En koe olevani yhtään sen provosoivampi kuin moni muukaan täällä kirjoittaja. Tosin sukupuolella saattaa olla jossakin määrin merkitystä, sillä yleensä naiset osallistuvat näihin keskusteluihin valitettavan vähän. Mikä aiheuttaa tietyssä ryhmässä ylimääräistä verenpainetta ja tie mitä kiksejä saavat ilmestymiseni johdosta.

Pienenä kevennyksenä näin loppuun: Mikäli meitä naiskirjoittajia olisi enemmän, niin palstajaon huomioon ottaen meidän kannattaisi nyt vaatia omaa palstaa alistetuille karavaanarinaisille. :-))

• Tiedän, ettei rekisteröityminen ole pakollista mutta suosittelen sitä silti. Katsopa nyt tätäkin letkaa, heti huomaa kuka on kukin verrattuna käytäntöön jossa joka lauseessa on eri sanoja vaikka olisikin itseasiassa sama. Mitä sellainen keskustelu on jossa en voi osoittaa sanomaani kenellekään useammasta henkilöstä? Se ei olekaan keskustelua vaan puhe, puhe on osoitettu koko kuulijakunnalle (lue: lukijakunnalle). Käytettäisiin edes vakituista nimimerkkiä kuten muutamat ansiokkaasti tekevät, sekin jo auttaisi varsinkin jos lainaajat vietäisiin saunan taakse.

Tuo profiilijuttu on yhtä tyhjän kanssa, jos laitan sinne mielimusiikkini (klassinen), mielivaatteeni (prehjuhousu/lökäpöksy) tai muita mieltymyksiäni niin mitä sitten? Olen ne jo jollekin uteliaalle kertonut pariinkin otteeseen joten ne kyllä löytyvät jostain kunhan vain haet. Nämä palstathan ovat mielipidepalstoja ja tänne voi kirjoittaa mielipiteensä päivittäin jos haluaa. Miksi minun mielipiteeni olisi se joka pitäisi sensuroida?

Tässä häirikköporukassa en ole kovin halukas sen kummemmin paljastamaan henkilöllisyyttäni mutta rekisteröityneenä olen ylläpidon tavoitettavissa jos oikein hurjaksi heittäydyn. Jos sen sijaan huutelen puskasta kirjaston koneelta on tavoittamiseni erittäin vaikeaa.

Keskustelun aiheet ovat syystä hajaantuneet, en kuitenkaan usko minkään leirialuekeskustelun saavan suurta kannatusta, vaan kukapa tietää ennustamisessa on tunnetut vaikeutensa.

• muuten

puuttumatta, mutta nämä kirjaston koneet on kirjoissa ja kansissa.Joten vähän asiaan paneutumista, ennen kuin puskasta huutelee

• ImpiKanerva

Pitääkö sanonta karavaanari on kaikkien kaveri, paikkansa myös näillä sivuilla? Jos tämä väittämä pitää paikkansa, niin silloin henkilöllisyyden paljastumisen pelko on turhaa. Tästä syystä pidän tuota identiteetin varjelua suurena liioitteluna. Minulla ei ole ollut minkäänlaista haittaa vaikka profiilissa on kuva ja vähän muuta tietoa. Ne jotka minut tuntevat niin tuntevat, en myöskään ole havainnut heidän taholta minkäänlaista herjaamista tai sabotointia.

Heitin tuon haasteen nimenomaan siksi, kun täällä on usean otteeseen vaadittu kirjoittamaan nimellä tai nimimerkillä, vaikka S24 säännöt eivät sitä vaadi. Mutta ovatko nämä nimellä kirjoittamista vaatineet tulleet ajatelleeksi, kuinka paljon suomessa on samannimisiä ihmisiä. Voi vain kuvitella millainen sekametelisoppa siitä syntyisi.

Mitä tulee tuohon keskusteluun tuntemattomien kanssa, niin minua se ei häiritse. Puhun päivittäin jonkun tuntemattoman kanssa kadulla, kaupassa yms. Nämä keskustelufoorumit ovat siitä hyviä, että useat ihmiset voivat kommentoida samaa asiaa eri näkökulmista ja se nimenomaan on sitä keskustelua. Kun taas puheessa on ennalta määritelty aihe, se on valmisteltu etukäteen ja kuten mainitsit se "on osoitettu koko kuulijakunnalle". Suomalaiset eivät ole mitenkään innostuneita puheen pitäjiä ja yleensä puheita pidetään vain perhejuhlissa, joten tuskin kovinkaan moni innostuu niitä tänne kirjoittaa.

• ImpiKanerva kirjoitti:

Pitääkö sanonta karavaanari on kaikkien kaveri, paikkansa myös näillä sivuilla? Jos tämä väittämä pitää paikkansa, niin silloin henkilöllisyyden paljastumisen pelko on turhaa. Tästä syystä pidän tuota identiteetin varjelua suurena liioitteluna. Minulla ei ole ollut minkäänlaista haittaa vaikka profiilissa on kuva ja vähän muuta tietoa. Ne jotka minut tuntevat niin tuntevat, en myöskään ole havainnut heidän taholta minkäänlaista herjaamista tai sabotointia.

Heitin tuon haasteen nimenomaan siksi, kun täällä on usean otteeseen vaadittu kirjoittamaan nimellä tai nimimerkillä, vaikka S24 säännöt eivät sitä vaadi. Mutta ovatko nämä nimellä kirjoittamista vaatineet tulleet ajatelleeksi, kuinka paljon suomessa on samannimisiä ihmisiä. Voi vain kuvitella millainen sekametelisoppa siitä syntyisi.

Mitä tulee tuohon keskusteluun tuntemattomien kanssa, niin minua se ei häiritse. Puhun päivittäin jonkun tuntemattoman kanssa kadulla, kaupassa yms. Nämä keskustelufoorumit ovat siitä hyviä, että useat ihmiset voivat kommentoida samaa asiaa eri näkökulmista ja se nimenomaan on sitä keskustelua. Kun taas puheessa on ennalta määritelty aihe, se on valmisteltu etukäteen ja kuten mainitsit se "on osoitettu koko kuulijakunnalle". Suomalaiset eivät ole mitenkään innostuneita puheen pitäjiä ja yleensä puheita pidetään vain perhejuhlissa, joten tuskin kovinkaan moni innostuu niitä tänne kirjoittaa.

Kaikki tällä ja muilla samankaltaisilla saiteilla kirjoittavat eivät ole karavaanareita. Kun ottaa huomioon millaisia kommentteja täällä (ja varsinkin ennen karavaanaripuolella) esiintyy niin pidän mahdollisena joidenkin henkilöiden vakavaa henkistä sairautta. Toivottavasti olen väärässä mutta jos olen oikeassa niin mahdollisuus on aika hurjiinkin toimiin, sairaan mielen liikkeistä kun ei kukaan voi mitään sanoa ennakkoon. Tässä on ajateltava myös muiden perheenjäsenten mielipiteitä.

Suomessa, Euroopassa ja Telluksella on vain yksi henkilö jolla on sama nimi kuin minulla joten tästä jo tiedät, etten ole Virtanen, Lahtinen enkä Smith vaan jotain muuta.

Käytännön elämässä, jossa todella puhun ihmisten kanssa joka paikassa (myös hississä ja kassajonossa) sekä outojen että tuttujen, näen aina vastapelurini, täällä en. Täällä en tiedä olenko tänään vastaillut saman henkilön kommentteihin kuin eilen. (Impi ja muutamat muut ovat poikkeuksia) Arvella voin mutta se ei ole samaa kuin tietäminen.

• muuten
        karva.naamari kirjoitti:

Kaikki tällä ja muilla samankaltaisilla saiteilla kirjoittavat eivät ole karavaanareita. Kun ottaa huomioon millaisia kommentteja täällä (ja varsinkin ennen karavaanaripuolella) esiintyy niin pidän mahdollisena joidenkin henkilöiden vakavaa henkistä sairautta. Toivottavasti olen väärässä mutta jos olen oikeassa niin mahdollisuus on aika hurjiinkin toimiin, sairaan mielen liikkeistä kun ei kukaan voi mitään sanoa ennakkoon. Tässä on ajateltava myös muiden perheenjäsenten mielipiteitä.

Suomessa, Euroopassa ja Telluksella on vain yksi henkilö jolla on sama nimi kuin minulla joten tästä jo tiedät, etten ole Virtanen, Lahtinen enkä Smith vaan jotain muuta.

Käytännön elämässä, jossa todella puhun ihmisten kanssa joka paikassa (myös hississä ja kassajonossa) sekä outojen että tuttujen, näen aina vastapelurini, täällä en. Täällä en tiedä olenko tänään vastaillut saman henkilön kommentteihin kuin eilen. (Impi ja muutamat muut ovat poikkeuksia) Arvella voin mutta se ei ole samaa kuin tietäminen.

puuttumatta, mutta mistä ne sinunkaan kirjoitusia lukevat tietävät monellako henkilöllä on tunnukset teidän nikkiin.joten lopetetaan jo tämä tyhjä jauhaminen tästä tietämisestä, kun sitä ei oikesti voi tietää. Ja varsinkin semmoinen henkilö/henkilöt joka/jotka toistamistaan toistaa olevansa karavaanari/karavaanareita herättää epäily onko hän/he vai ei.Varsinkin kun hän/he toistaa/toistavat koko ajan olevansa epävarmoja onko muut kuin hän/he itse karavanisteja

• kyllä ne jaksaa
        muuten kirjoitti:

puuttumatta, mutta mistä ne sinunkaan kirjoitusia lukevat tietävät monellako henkilöllä on tunnukset teidän nikkiin.joten lopetetaan jo tämä tyhjä jauhaminen tästä tietämisestä, kun sitä ei oikesti voi tietää. Ja varsinkin semmoinen henkilö/henkilöt joka/jotka toistamistaan toistaa olevansa karavaanari/karavaanareita herättää epäily onko hän/he vai ei.Varsinkin kun hän/he toistaa/toistavat koko ajan olevansa epävarmoja onko muut kuin hän/he itse karavanisteja

olen samaa mieltä,että säännöt ovat nyt ihan hyvät.Herra.karvanaamarihan voi keskustella pelkästään rekisteröityjen nikkien kanssa, ja jättää muihin kommentoimatta, jos pelottaa että joku tekee kiusaa.Yksi hailee, miten tänne nämä hengentuotteet tungetaan,mielestäni nimimerkillä tai ilman. Keskustelun tasoon sillä ei ole mitään näkyvää vaikutusta, niinkuin tässäkin automatkailuketjussa näkyy.

• muuten kirjoitti:

Vai epäilet karva.naamari salaliittoa, aika hurja oletus jonka kuitenkin laitan tuonne roskiin. Salaliittoteorioita varten on aivan oma osastonsakin jos et ole huomannut. On aika vaikeaa käyttää rekisteröityä merkkiä jos ei saa toisen tunnuksia käyttöönsä.

Miksi antaisin ne muille, en yht'äkkiä keksi yhtään syytä. Se miksi aikoinaan rekisteröin oli se, että ensin käyttämääni merkkiä alettiin käyttää muiden taholta. Myös mahdollisesti tietämättäni lainasin jonkun aiempaa jota ei ollut rekisteröity. Todennäköisesti en olisi rekisteröitynyt muutoin mutta halusin, että minun kirjoittamakseni merkitty myös on minun kirjoittamani. En siksi, että ne sisältäisivät jonkun suuren viisauden vaan periaatteen vuoksi.

Täällähän ei koskaan voi tietää millään saitilla kuka mihinkin kuuluu tai on kuulumatta joten en kauheasti miettisi asiaa, ajoittain lienee kuitenkin sopivassa asiayhteydessä todeta.

• muuten
        karva.naamari kirjoitti:

Vai epäilet karva.naamari salaliittoa, aika hurja oletus jonka kuitenkin laitan tuonne roskiin. Salaliittoteorioita varten on aivan oma osastonsakin jos et ole huomannut. On aika vaikeaa käyttää rekisteröityä merkkiä jos ei saa toisen tunnuksia käyttöönsä.

Miksi antaisin ne muille, en yht'äkkiä keksi yhtään syytä. Se miksi aikoinaan rekisteröin oli se, että ensin käyttämääni merkkiä alettiin käyttää muiden taholta. Myös mahdollisesti tietämättäni lainasin jonkun aiempaa jota ei ollut rekisteröity. Todennäköisesti en olisi rekisteröitynyt muutoin mutta halusin, että minun kirjoittamakseni merkitty myös on minun kirjoittamani. En siksi, että ne sisältäisivät jonkun suuren viisauden vaan periaatteen vuoksi.

Täällähän ei koskaan voi tietää millään saitilla kuka mihinkin kuuluu tai on kuulumatta joten en kauheasti miettisi asiaa, ajoittain lienee kuitenkin sopivassa asiayhteydessä todeta.

puutumatta, mutta jos luet mitä kirjoitin ja mitä vastasit ,niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitin.Ja jos se ei lukemalla aukea, niin voin sen sinulle kertoakkin, kunhan ensin tiedän että vastaukseni menee oikealle henkilölle.Mitä taas en voi varmasti tietää, joten sinun pitää itse selvittää mitä sieltä selviää ja selviääkö ilman sala-liittoa vai ei.Sillä sinä näillä palstoilla noine sala-liitto teorioinesi ja ei karavaanareinesi kirjoittelet.Sainkohan sanottua asiani yhtä moni muotoisesti kuin sinä/sinun sivupersoonasi(tai kuka lieneekään), ja jos sain sinäkin ehkä sitten ymmärrät että osa on asiaa muuten tutkimatta puuta heinää ja osa asiaa, mutta joka tapauksessa yhtä paljon kuin sala-liitossa

• äidinkielen
        muuten kirjoitti:

puutumatta, mutta jos luet mitä kirjoitin ja mitä vastasit ,niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitin.Ja jos se ei lukemalla aukea, niin voin sen sinulle kertoakkin, kunhan ensin tiedän että vastaukseni menee oikealle henkilölle.Mitä taas en voi varmasti tietää, joten sinun pitää itse selvittää mitä sieltä selviää ja selviääkö ilman sala-liittoa vai ei.Sillä sinä näillä palstoilla noine sala-liitto teorioinesi ja ei karavaanareinesi kirjoittelet.Sainkohan sanottua asiani yhtä moni muotoisesti kuin sinä/sinun sivupersoonasi(tai kuka lieneekään), ja jos sain sinäkin ehkä sitten ymmärrät että osa on asiaa muuten tutkimatta puuta heinää ja osa asiaa, mutta joka tapauksessa yhtä paljon kuin sala-liitossa

raiskausta, tässäkin ketjussa! O tempora o mores.

• håkan sinä
        äidinkielen kirjoitti:

raiskausta, tässäkin ketjussa! O tempora o mores.

sinä kaikkien peräkammari poikien "äiti" tervetuloa mukaan keskusteluun ja kaikkeen kivaan muuhunkin.P.s. kivanhan tiedätkin

• perruuta,
        håkan sinä kirjoitti:

sinä kaikkien peräkammari poikien "äiti" tervetuloa mukaan keskusteluun ja kaikkeen kivaan muuhunkin.P.s. kivanhan tiedätkin

no nyt hyvä! Just kiss my ass! Mum?

• jr.karavaanari

minnekkin. Mutta mikä toiselle on itsestään selvää, on se jo toiselle lähes extremelaji. Kyllä pystymettästä oleva maalikko ottaessaan vaunun autoonsa, kokee extremetunteen aluksi. Ikänsä h-autoa ajanut on ensikertaa vähän pulassa as-autolla. Vaikka karavaanarit rattimiehiä tietty ovat. Toiselle jokatoinen kesä pakollinen siirtolapuutarhan päärakennuksen vienti katsastukseen, alkaa ahdistaa jo edelliskesänä. Toiselle matka vaikka lähinaapuriin (maa)on iso taloudellinen sijoitus. Toisille tämä eläminen, liikkuminen on arkipäivää ja rahakaan ei ahista, kiksit saa vasta kun maanosa vaihtuu. Siksi minua ärsyttää samojen ihmisten mielipiteet, jotka alkaa lähestyä vidduilua. mielipide on ainoa ja oikea, muuta ei ole kuin se oma mielipide. Toisaalta kaikkiin kysymyksiin voitaisiin jo vastata, "käytä hakua". Mutta jos täällä jotain kysyy, juttu hajoaa tiettyjen agitaattorien nerouteen, eivät pidä suutaan(läppäriään) kiinni. Luulo muuttu tiedoksi, huhupuhe todeksi. Oikeaa tietoa löytää kyllä netistä pilvinpimein, joskus vaan kiva kysyä oikeita mielipiteitä, mutta ei tunnu onnistuvan täällä, eikä etuteltassakaan. Juttu hajoaa ja räksyt tappelee.
      Tuolla alempana oleva avaus on ehkä vähän agitaattorimainen, mutta on palstoja, joihin on pakko rekistöröityä, ei edes omalla nimellä ja bannit (tämä nimimerkki ei voi kirjoittaa palstalle) tulee jos vidduilu ja provoilu ei lopu. siksi se voisi rauhoittaa tilannetta. Totta sekin, että tuo otsikko ei tänne kuulu, mutta alempana se poistettaisiin, nimelläni en tuota kirjoita ja muualla sitä ei kukaan lue.
      Mutta aurinko paistaa, hinkatkaa autonne puhtaaksi reissua varten....Missäs meinaatte kesäkauden korkata.

• Larssenia

juoden, läppäri tietty mukana. Lankomies tulee kans, vappuna

• oikeat karavaanarit

Ei mikään keskustelupalsta pysty pilamaan hyvätapaisten karavaanarien mainetta,sen näkee liikkuessa eri paikoissa, palvelun ja tervetulotoivotusetn myötä.Kylä hyvätapainen karanaanari on ain tervetullut paikkoihin,tuomaan rahaa palveluntarjoajille.Täällä palstoilla viihtyvä taitavat kuvitella olevansa kaikkien karavaanarien äänitorvi,ja johtajat, mutta oikeasti markinaalinen osa oikeista karavaanareista edes lukee näitä,tutuistani ei esimerkiksi yksikään.Kyllä muutamat pilaavat täällä vaan omaa mainettaan,mikä on tietysti täysin vapaaehtoinen asia,mutta yleistää ei pidä muutamien kirjoituksia.

• Vaari vain

Miksi sinä täälä riekut ja toisia morkkaat, tule SFC- sivuille. Miksi näitä asioita tarvitsee monilla sivuilla hämmentää. Sieltähän ne tiedot sitten löytyy, tiedetään kuka mitäkin mokeltaa,
      eikä ole arvailujen varassa. Haastankin sinut sinne keskusteluun, ettei tarvitse revitellä jokasivulla näitä asioita.
      Vaanari toivottaa sinut tervetulleeksi.

• sen että

impillä ei kantti riitä, esiintyä nimellään Etuteltalla, eikä riitä kyvytkään!

• kykyjä
        sen että kirjoitti:

impillä ei kantti riitä, esiintyä nimellään Etuteltalla, eikä riitä kyvytkään!

joo ai meinaatko ne mellan ja purhon kyvykkäät lorsaajat?Impi K sntään pysyy asiassa toisin kun eräät eivät sitten tajua millään.

• matami impi
        kykyjä kirjoitti:

joo ai meinaatko ne mellan ja purhon kyvykkäät lorsaajat?Impi K sntään pysyy asiassa toisin kun eräät eivät sitten tajua millään.

ei sitten kirjoittele viisauksiaan siellä Teltalla, nimellään, kun kuitenkin on innokas ottamaan kantaa kaikkeen, täällä ja aiemmin karavaani palstalla? Ujousko vaivaa?

• vara.vaanari
        matami impi kirjoitti:

ei sitten kirjoittele viisauksiaan siellä Teltalla, nimellään, kun kuitenkin on innokas ottamaan kantaa kaikkeen, täällä ja aiemmin karavaani palstalla? Ujousko vaivaa?

Nyt meni itseltä hiukan ohitse että miksi Impin, tai kenekään muun, pitäisi tulla kirjoittelemaan toiselle palstalle omalla nimellään? Hauskinta on että tällainen vaatimus "heitetään puskista" ilman tunnistetietoja.

Muutoikin tuntuu hassulta että eri palstoille tullaan suorastaan haastamaan, ikäänkuin olisi urheuden osoitus kirjoittaa omia mielipiteitä palstalla jossa ehkäpä saattaa olla osalla käyttäjistä hiukan "lynkkaus" mieliala valmiiksi henkilöä, ei henkilön ajatuksia tai mielipidettä kohtaan.

Itseä hiukan harmittaa että kun automatkailu, leirintämatkailu ja matkailuvaunuilu kiinnostaa sekä työn että harrastuksen kautta, niin "joutuu" kiertämään useamman palstan kautta keskusteluja seuraten. Tosin s24 karavaanari-palstan seuraaminen on nykyään aika helppoa ;)
        Aktiivisesti keskusteluun tulee osallistuttua oikeastaan vain yhdellä palstalla - joskus tosin täälläkin kysymyksiin vastaten mikäli tuntuu että aiheeseen olisi annettavaa.

• pysyy poissa
        matami impi kirjoitti:

Teltalta,viikonloppu alkanut jo joillain(tai jatkuu vielä edellisestä) ja takuulla korkattukin on,tiedossa on taas sitä samaa ketä järkevää se kiinnostaa. Tosi hölmö lähtisi mukaan,mutta seuraillaan ja naureskellaan,onhan aina nämä muutama hölmöilemässä.

• fiksumi,
        pysyy poissa kirjoitti:

Teltalta,viikonloppu alkanut jo joillain(tai jatkuu vielä edellisestä) ja takuulla korkattukin on,tiedossa on taas sitä samaa ketä järkevää se kiinnostaa. Tosi hölmö lähtisi mukaan,mutta seuraillaan ja naureskellaan,onhan aina nämä muutama hölmöilemässä.

kuin etuteltan vakio örisijät. Olisi suorastaan helmiä sioille, että Impi menisi sinne "mutapalstalle" painimaan jonkin joutavien hulmalassa jokeltelevien kanssa.

Mikä parasta, mekin saamme lukea Impin ajatuksia, sillä emmehän me SFC jättäneet entiset jäsenet tuota likasankoa pääse hämmentäänkään.

• kantti kestää
        fiksumi, kirjoitti:

kuin etuteltan vakio örisijät. Olisi suorastaan helmiä sioille, että Impi menisi sinne "mutapalstalle" painimaan jonkin joutavien hulmalassa jokeltelevien kanssa.

Mikä parasta, mekin saamme lukea Impin ajatuksia, sillä emmehän me SFC jättäneet entiset jäsenet tuota likasankoa pääse hämmentäänkään.

etuteltan pyörityksessä, siksi parempi pysyä näillä köyhäilypalstoilla. Vertaistensa seurassa.

• ...
        kantti kestää kirjoitti:

etuteltan pyörityksessä, siksi parempi pysyä näillä köyhäilypalstoilla. Vertaistensa seurassa.

oisit pysyny vertaisesi seurassa itsekin kun muuta asiaa ei ollut

• laatikoton

En ole koskaan ko. laatikkoa vetänyt enkä vedä.

Näin ollen minun täytyy tyytyä vain yleiseen tienkäyttäjän huomioon.

Minulla ei ole perusteita karavanarien moittimiseen.
      Kotimaassa ajavat yleensä nätisti, muun liikenteen huomioiden.

Keski- ja Eteläeuroopan mäkisillä osuuksilla ovat varsinaisia ruuhkan raakentajia.
      Eivät he itse mahda mitään jos veturi osoittautuu pitkissä, jyrkissä mäissä niukkatehoiseksi ja heikkovääntöiseksi.

Sama juttu, oli kyseessä motari tai paikallistie.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      124
      1751
    2. NO NIIN !!!

Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube
      NATO
      679
      1676
    3. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1467
    4. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      165
      1353
    5. Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa

Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p
      Maailman menoa
      324
      1325
    6. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      123
      1308
    7. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      43
      1278
    8. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      25
      1225
    9. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1165
    10. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      61
      1152
    Aihe