onko carinassa mitään tuuletusta takakonttiin kun sinne kerääntyy kosteutta ja ei pitäisi vuotaa mistään tai saiskohan sinne tehtyä jonkinmoisen puhalluksen?
takakontissa vettä
8
1336
Vastaukset
- corroosio
Kyllä taitaa narinas olla ruostunut puhki jostain takapyörän kaarista jos konttiin vettä tulee, yleensä ruostuu iskunvaimintimien kotelosta josta sateella vesi valuu konttiin kokemusta on.
- pois
Otahan ne matot pois sieltä perältä kuivumaan. Näet samalla paremmin, mistä päivä paistaa läpi. Ei se vesi ehjän pellin läpi sileen konttiin pääse.
- jaa...
mistähän sinne pääsee vettä kun tutkinut joka paikat en keksi muuta kun luukun tiivisteen.matotkin olivat alkanu homehtua ja ne olivat litimärät.katsoin myös että mielestäni siellä ei ole mitään tuuletusta,mitään putkea sinne ei tule kuin suljettu rakenne.
- luukkuun
jaa... kirjoitti:
mistähän sinne pääsee vettä kun tutkinut joka paikat en keksi muuta kun luukun tiivisteen.matotkin olivat alkanu homehtua ja ne olivat litimärät.katsoin myös että mielestäni siellä ei ole mitään tuuletusta,mitään putkea sinne ei tule kuin suljettu rakenne.
Tiivistyy vettä ja sieltä tippuu, kokemusta on. Ainakaan muuta paikkaa en ole keksinyt ja sama homma itselläni, matot ovat kosteana. Ilmeisesti siellä pitäisi olla tuuletusaukot, mutta enpä ole niitä keksinyt, sivukoteloissa on pienet reiät mutta ei se voi niistä tuulettua tarpeeksi.
Eräs keino olisi tehdä hattuhyllyyn esim. 4" reiät ja peittää ne vaikka ritilällä niin ilma pääsee vaihtumaan kunnolla kabiinin ja kontin välillä, saattaa auttaa ikkunoiden huurtumiseenkin, jos sellaista ongelmaa on.
Luukun tiivisteet saat testattua hieromalla kalkkia tms. kumitiivisteeseen ja sitten lyömällä kontin kiinni, näin näet onko tiiviste pitävä. Kannattaa myös tarkistaa lampun reunojen tiivisteet, ei pitäisi uudemmassa kyllä sieltäkään valua.
Ottaisin maton pois ettei pääse muhimaan kovin kauaa. - että...
luukkuun kirjoitti:
Tiivistyy vettä ja sieltä tippuu, kokemusta on. Ainakaan muuta paikkaa en ole keksinyt ja sama homma itselläni, matot ovat kosteana. Ilmeisesti siellä pitäisi olla tuuletusaukot, mutta enpä ole niitä keksinyt, sivukoteloissa on pienet reiät mutta ei se voi niistä tuulettua tarpeeksi.
Eräs keino olisi tehdä hattuhyllyyn esim. 4" reiät ja peittää ne vaikka ritilällä niin ilma pääsee vaihtumaan kunnolla kabiinin ja kontin välillä, saattaa auttaa ikkunoiden huurtumiseenkin, jos sellaista ongelmaa on.
Luukun tiivisteet saat testattua hieromalla kalkkia tms. kumitiivisteeseen ja sitten lyömällä kontin kiinni, näin näet onko tiiviste pitävä. Kannattaa myös tarkistaa lampun reunojen tiivisteet, ei pitäisi uudemmassa kyllä sieltäkään valua.
Ottaisin maton pois ettei pääse muhimaan kovin kauaa.Tosimieshän pistää hiljaiset tietokoneen kotelotuulettimet hattuhyllyn reikiin puhaltamaan ilmaa :D
- vm91
luukkuun kirjoitti:
Ottaisin maton pois ettei pääse muhimaan kovin kauaa.Monta vuotta ihmetellyt samaa, eikä ruostetta/reikiä ole korissa. Otin tunkin alapuolelta pohjasta tulpan pois ja pysyy silleen kohtuu kuivana.
- tiivisteet ehjät
Olen itse ihmetellyt ja kysellyt samasta asiasta.
Mielestäni vesi tulee jostain ylhäältä siten, että
lokasuojien vieressä olevien luukkujen yläpuolelta
ja vuotaa sitten luukkujen alta matoille.
Olen yrittänyt selvittää onko tuuletusläppien
kaukaloissa jotain vesiputkea, jonka pitäisi johdattaa
vesi lokasuojien alle. Olen massanut
autoani ja epäilin olisiko siinä yhteydessä mahdolliset
putket menneet tukkoon. Mutta ei edes
Toyota liikkeet tiedä, onko mitään putkia.- vuotaa
Mulla oli sama homma sedanissa. Luukun reunojen sivuilla on pokatut peltisaumat ja niistä tuli vesi läpi. Voit testata homman kaatamalla vettä esim. kukkien kastelukannulla tiivisteen ulkopuolelle. Vika on helppo korjata puhdismalla sauma yläpuolelta ja vetämällä liimamassa peltisauman päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2456137Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k314516Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,242572Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3122316Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast501505Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1781454Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611359Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331277- 351054
- 1751021