Voiko laajakaistaa (2 Mb) jakaa kiinteästi esim. 2 koneen kesken 1 1 Mb ? Kysessää Elisan liittymä ja 4 porttinen modeemi.
Kiiteä jako tarvitaan jotta kummallakin koneella olisi 1 Mb käytettävissä vaikka toisella koneella imuroitaisiin kaistan täydeltä.
Tarvitaanko joku lisäpalikka ? Modeemin ohjelmointi ?
Voiko laajakaistaa jakaa ?
6
1297
Vastaukset
Modeemi ei jaa mitään, mutta siihen samaan purkkiin rakennettu reititin kyllä, mikäli siinä on Media Bandwidth Management, QoS (Quality of Service) tai vastaavia asetuksia. Kiinteä tasajako on useimmissa tapauksissa resursseja tuhlaavaa, joten on olemassa myös prioriteetteihin ja reiluuteen perustuvia dynaamisia jakomalleja.
Luepa laitteesi käyttöohje, niin viimeistään selvinnee, oletko ostanut käyttötarkoituksiisi sopivan purkin.- Make
Kiitos vastauksesta. Perehdyn asiaan ja yritän säätää reititintä.
- NNNNNNNNNooooooooo
Imutusohjelmissa voidaan säätää maksimikaistaa. Tässä tapauksessa säädät maksimiliikenteen yhteen megaan, niin toisella koneella on silloin aina käytettävissä 1-2 megaa, riippuen toisen koneen sen hetkisestä kuormasta.
- oi viisas
miten säädät dc :n latausnopeutta.
oi viisas kirjoitti:
miten säädät dc :n latausnopeutta.
Vieläkös joku tota DC:tä uskaltaa käyttää, siellähän voi olla sinivuokko suoraan toisessa päässä katsomassa mitä tänään jaat.
- ololoaksdokdoskad
RepeRuutikallo kirjoitti:
Vieläkös joku tota DC:tä uskaltaa käyttää, siellähän voi olla sinivuokko suoraan toisessa päässä katsomassa mitä tänään jaat.
p2p jutut pitäisi olla kielletty täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043