kysta/ kasvain käpyrauhasessa!?

"huokaus"

Minulla todettiin pään magneettikuvauksessa 2cm kokoinen kysta käpylisäkkeessä, näkö- ja muistihäiriöitä on ollut ( lihasten nykimistä jne, jotka eivät kuulemma kystasta johdu). Neurologi laittoi tietoni TYKSiin jossa neurokirurgi katsoo tarvitseeko operoida. Kuulisin mielelläni, jos jollain kokemusta ja/tai tietoa vastaavasta.

Miten tällainen voidaan hoitaa, tehdäänkö leikkaus ns.avoleikkauksena ja onko käpyrauhanen hankalassa paikassa mahd. operaatiota ajatellen. Todella pelottaa, surettaa kun lapsetkin ovat vielä pieniä. Olen kahden sektion jälkeen kärsinyt tulehduksista ja ihon sisäisistä vuodoista ja jos päätä operoidaan niin voisi olla todella paha homma ylimääräiset komplikaatiot :(

Sitten vielä mietityttää, että näkeekö neurologi varmasti että on kyseessä kysta, eikä pahalaatuinen kasvain!?

5

7042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiukka

Minulla on myös kysta käpyrauhasessa, todettu vuonna 2004. Ei sille ole mitään tehty, annettu olla vaan.

• ap.

Kiitos vastauksesta Fiukka!

Minkäkokoinen kystasi on? Olenkin lukenut, että alle sentin kokoisia yleensä vaan seurataan (jos sitäkään). Ehkä neurologi konsultoi kirurgia omassa tapauksessani "kookkauden" vuoksi ja/tai oireiden (?)

No tietenkin toivon, että pelkkä seuranta riittäisi!

• sst66
        ap. kirjoitti:

Kiitos vastauksesta Fiukka!

Minkäkokoinen kystasi on? Olenkin lukenut, että alle sentin kokoisia yleensä vaan seurataan (jos sitäkään). Ehkä neurologi konsultoi kirurgia omassa tapauksessani "kookkauden" vuoksi ja/tai oireiden (?)

No tietenkin toivon, että pelkkä seuranta riittäisi!

-Heips
        kyllä ne lääkärit yleensä tietää..minullakin löytyi kaksin kappalein..muuta kuvattiin niin sattumalta nämä löytyi..ovat voineet olla siellä vaikka kuinka kauan vaivaamatta mitenkään. Seurasivat kerran kuvaamalla..puolen vuoden päästä ja kun ei muutoksia niin sitten ei enää seuratakkaan. Jos ymmärsin oikein niin vaikuttaa hormonitoimintaan jos siellä alkaa jotain tapahtua..

• tietoa kaipaava

Miten nyt vuosien saatossa on mennyt?
      Onko mitään tehty , onko kasvain kysta kasvannut ja miten on elintoiminnat muuttuneet?
      Tyttärellä on kystä, joka kasvaa ja mitään ei tehdä.

• tietämätön

Minulla myös oireita voimakkaasti. Mistään ei kunnon tietoa saa. Miten sinulla nyt menee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe