Tuli ostettua 40 mariner vm.90 (2-pyttynen). Onko kenelläkään käyttökokemuksia? Kone on päälle päin tosi siisti ja pelaakin oikein hyvin.
Mariner 40hp/-90
7
691
Vastaukset
- Rikkaalla toimii hyvin
Itsellä on samanlainen kone. Hieman rouhea (kova) käyntiääni, ravistaa tyhjäkäynnikkä kolmepyttyistä enemmän mutta voimaa riittää, tulppien lämpöarvo kannattaa valita yhtä pykälää kuumemmaksi niin ei tee piikkejä tulppiin jos uistelet koneella. Säädätä kone huollossa ammattimiehillä hieman rikkaalle niin pelaa loistavasti. Ei mikään ecopeli joka menisi pelkällä hajulla vaan vaatii kunnon seoksen toimiakseen. Ei mikään nautinnollinen uistelukone mutta etapit kulkee luotettavasti. Itsellä 4 hp kone lisänä aputelineessä.
- Artturi--
Yep, vaikutelma on melko sama. Kone tuntuu olevan jo valmiiksi säädetty rikkaammalle. Tyhjäkäynnillä parkissa on sammunut n. 2 min käynnin jälkeen pari kertaa. Tosin heilahtaa heti perään laakista käyntiin.
Ajattelin myös itse toteuttaa rinnalle toisen moottorin. Olen "himokalastaja" etenkin heittelypuolella (perhoa ja uistinta) mutta varmasti tulee joskus uisteltuakin. Lisäksi pieniin siirtymiin paikalla on varmasti mielekkäämpi käyttää pikkukonetta. Ja varakoneenakin toimisi.
Mistä hankit aputelineen? Paljon kustantaa? - Max 32 kg
Artturi-- kirjoitti:
Yep, vaikutelma on melko sama. Kone tuntuu olevan jo valmiiksi säädetty rikkaammalle. Tyhjäkäynnillä parkissa on sammunut n. 2 min käynnin jälkeen pari kertaa. Tosin heilahtaa heti perään laakista käyntiin.
Ajattelin myös itse toteuttaa rinnalle toisen moottorin. Olen "himokalastaja" etenkin heittelypuolella (perhoa ja uistinta) mutta varmasti tulee joskus uisteltuakin. Lisäksi pieniin siirtymiin paikalla on varmasti mielekkäämpi käyttää pikkukonetta. Ja varakoneenakin toimisi.
Mistä hankit aputelineen? Paljon kustantaa?Ostin aputelineen vuosi sitten ja maksoin siitä silloin 100 euroa. Kaverini osti samanlaisen telineen omaan veneeseensä viime viikolla ja maksoi siitä nyt 120 euroa. Teline on jousikuomitteinen (voi painaa alasentoon käytettäessä), valmistettu alumiinista, siinä on lappu max 32 kg, taitaisi siis kestää teoriassa 10 hp koneenkin. Piti hankkia moottoreiden väliin välitankokin (pikakiinnitteinen) tuuli painoi muuten venettä liikaa vastaiseen uisteltaessa, siitä ei tullut montaa euroa kustannuksia (noin 20 kymppiä). Koneesi ei kuulosta olevan ihan säädöissään jos se sammuilee tyjäkäynnillä, eivät ota seoksen kohdalleen laitosta kovin paljon. En ollut uskoa omaa konettani samaksi ennen ja jälkeen säädön, oli niin paljon ärhäkämpi. Kannattaa katsoa myös bensapumpun kunto, suodatin ja vesipumppu niin on huoleton laite sen jälkeen. On aika vääntävä vanhaksi koneeksi. Laitatin myös potkuriakselin stefan uusiksi kun oli hieman öljyt vedestä harmahtuneet, tulee niin halvemmaksi kuin laitattaa uusi perä. Ottivat koko hommasta kahden tunnin veloituksen eikä osiakaan mennyt paljon.
- Artturi--
Max 32 kg kirjoitti:
Ostin aputelineen vuosi sitten ja maksoin siitä silloin 100 euroa. Kaverini osti samanlaisen telineen omaan veneeseensä viime viikolla ja maksoi siitä nyt 120 euroa. Teline on jousikuomitteinen (voi painaa alasentoon käytettäessä), valmistettu alumiinista, siinä on lappu max 32 kg, taitaisi siis kestää teoriassa 10 hp koneenkin. Piti hankkia moottoreiden väliin välitankokin (pikakiinnitteinen) tuuli painoi muuten venettä liikaa vastaiseen uisteltaessa, siitä ei tullut montaa euroa kustannuksia (noin 20 kymppiä). Koneesi ei kuulosta olevan ihan säädöissään jos se sammuilee tyjäkäynnillä, eivät ota seoksen kohdalleen laitosta kovin paljon. En ollut uskoa omaa konettani samaksi ennen ja jälkeen säädön, oli niin paljon ärhäkämpi. Kannattaa katsoa myös bensapumpun kunto, suodatin ja vesipumppu niin on huoleton laite sen jälkeen. On aika vääntävä vanhaksi koneeksi. Laitatin myös potkuriakselin stefan uusiksi kun oli hieman öljyt vedestä harmahtuneet, tulee niin halvemmaksi kuin laitattaa uusi perä. Ottivat koko hommasta kahden tunnin veloituksen eikä osiakaan mennyt paljon.
Pitänee käydä moottorihuollossa juttusilla. Ei ole iso vaiva kun on huoltofirma samassa rannassa. Tosin ajoa ei ole vielä kertynyt talven jäljiltä kuin vajaa puoli tankillinen vanhoilla bensanjämillä. Kannattanee vielä hieman ajella karstoja pois ja hankkia kokemuksia. Edellinen omistaja oli moottoriasentaja ja vakuutti vaihtaneensa perän öljyt viime syksynä. Mäntien päälle oli laitettu öljytipa jne... Muutenkin oli vene(Sila/Viikari) moottori tosi siistinä.
Kerrotko vielä firman josta telineitä ostelitte? Itse löysin hintoja saman oloisesta telineestä 129 - 200 välillä. Välitanko oli hyvä vinkki. Sen saanen hoidettua customina ihan ilmatteeksi..Enää tarttee löytää sopiva kone. Ne on käytettynä aika harvassa tai mukana tulee sitten soutuvenekkin. - apumoottoriteline
Artturi-- kirjoitti:
Pitänee käydä moottorihuollossa juttusilla. Ei ole iso vaiva kun on huoltofirma samassa rannassa. Tosin ajoa ei ole vielä kertynyt talven jäljiltä kuin vajaa puoli tankillinen vanhoilla bensanjämillä. Kannattanee vielä hieman ajella karstoja pois ja hankkia kokemuksia. Edellinen omistaja oli moottoriasentaja ja vakuutti vaihtaneensa perän öljyt viime syksynä. Mäntien päälle oli laitettu öljytipa jne... Muutenkin oli vene(Sila/Viikari) moottori tosi siistinä.
Kerrotko vielä firman josta telineitä ostelitte? Itse löysin hintoja saman oloisesta telineestä 129 - 200 välillä. Välitanko oli hyvä vinkki. Sen saanen hoidettua customina ihan ilmatteeksi..Enää tarttee löytää sopiva kone. Ne on käytettynä aika harvassa tai mukana tulee sitten soutuvenekkin.Biltema verkkokaupasta
löysin telineen hintaan 89 euroa.
Tuotenro 250063
Taisimpa itse maksaa monta kymppiä liikaa.
Taitaa olla sama teline jota veneliikkeetkin myy. - Artturi--
apumoottoriteline kirjoitti:
Biltema verkkokaupasta
löysin telineen hintaan 89 euroa.
Tuotenro 250063
Taisimpa itse maksaa monta kymppiä liikaa.
Taitaa olla sama teline jota veneliikkeetkin myy.Muuten mihin veneeseen tuo on sinulla asennettu?
- uistimet likoamaan
Artturi-- kirjoitti:
Muuten mihin veneeseen tuo on sinulla asennettu?
Minulla on vanha Bella 530 Ht johon olen hyvin tyytyväinen (tilava). 15 vuotta pulpettiveneellä riitti meille, aina tuntui satavan kun tultiin pois saaresta. Meitä on 5-henkinen perhe ja koira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275