harjoitus supistuksista, mites te muut rv 35?tai ennen synnyttäneet?

ihmetteliä

Heips!
Tiedän ettei pitäisi verrata muitten raskaus oireita omiin, mutta silti ois hauska kuulla miten teillä muilla?..
Eli paljon teillä on harjoitus supistuksia jotka olette raskaus viikoilla 34-36 suunnilleen päivässä?
Onko turvotusta?

Mulla supistelee(kivuttomia) mut maha menee ihan kovaksi noin 10-15 kertaa päivässä?

Ja sit te jotka joskus olette synnyttäneet? Niin jos teillä on ollut harjoitus supistuksia paljon ennen synnytystä, niin onko synnytys tullut aikaisemmin? ollut helpompi/vaikeampi?
Vai jopa mennyt yli lasketun ajan?

10

9221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m i e. . .

on päiviä ettei supistele ollenkaan ja nyt 36 0 rv. ja toi turvotus on vähentyny onneks.

• +++

Olen viikolla 34 4, eikä ole tähän mennessä tullut ainoatakaan supistusta.
      Turvotusta on tullut ehkä vähän (huomaan ainoastaan sormuksista) nyt ihan hiljattain.
      Kaveri taasen on joutunut saikulle jo viikolla 22 supistusten takia.
      Eiköhän tuo ole aika yksilöllistä, eikä varsinkaan kivuttomat supistukset tarkoita sitä että jotain olisi vialla.

• menee

Supistusten vuoksi jäin sairaslomalle kun alkoivat niin aikaisin. Tutkivat tietenkin oliko käynnistänyt synnytyksen vaikka olivat kivuttomia. Nyt olen viikolla 37 ja sama meno jatkuu. Ei auta lepo tai veden juonti.
      Näihin supistuksiinkin tottuu. Välilä monta tunnissa ja taas ei mitään. Enemmän jo häiritsee vauvan kipeät potkut :)

• pyh...

on tullu noita suppareita varmaan ennen viikkoa 20 jo, ja ihan säännöllisesti. nyt menossa tavallaan jo yliajalla, kun eilen olisi ollut laskettu aika, eikä ne oo mitenkään vaikuttanut. vikassa lääkärissäkään ei ollut mitään tapahtunut alapäässä vaikka supparit on ollut ihan päivittäisiä, vaikkakin kivuttomia. eli ne ei takaa mitään nopeaa/aikaisempaa synnytystä. kaverilla taas alkoi laskettuna päivänä kipeät supparit, kaksi viikkoa oli joka yö noita kipeitä, mutta kakara ei syntynyt vasta kun samana päivänä kun käynnistys olisi ollut. ja hätäsektiolla. että eipä ne kipeätkään mitään takaa.

• näin...

suppareita on ollut joltain vkolta 33 alkaen, mutta tosi harvoin...kerta pari/pv.

Sitten vkolta 36 alkaen on ollut menkkakipujen tapaisia "kivuliaita" suppareita n. 6/pv...kestävät 1-5 min. Vikalla lääkärikäynnillä oli kohdunsuu pehmennyt ja pienentynyt.

Nyt siis mennään jo viikolla 39 (38 3). Nyt suppareita tulee edelleen n. 6/pv...välillä harvemmin. Ne on niitä menkkamaisen "kivuliaita" ja kestoltaan yleensä 3-5 min. En sitten tiedä mitä tarkoittaa...ainakin ne on kohdunsuuntilannetta muuttaneet, mutta aika hiljasta sen synnytykseen lähdön kanssa. Ei ole kauheesti sellanen olo, että tulis vielä...paitsi silloin kun vauva pukkaa päällänsä ikävästi emättimeen/kohdunsuulle. Silloin tuntuu, että tulis "läpi" sieltä.

• Mamma77

Moikka!

Mulla meneillään raskausviiko 33 ja sairaslomalla olen ollut viikolta 18 asti...Silloin alkoi tuntua ekat, ihan kivuliaatkin supistukset. Viime raskaudessa oli ihan sama juttu, silloin vain alkoivat myöhempään viikolta 25.Silti raskaus jatkui viikoille 39 1, jolloin tyttö sitten syntyi.

Ihan jatkuvasti on supistellut koko tämän ajan(15 viikkoa), välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ajoittain ovat myös kivuliaitakin. Kontrolleissa olen käynyt n. 3 viikon välein ja ainakin toistaiseksi on kaikki paikat pysyneet kiinni ja kunnossa, mikä on se pääasia.

Mitään raskasta ei ole lupa tehdä, ei nostoja, imurointia yms. Lenkkeilläkään ei saa, hiukan vain tassutella pihalla, et saa raikasta ilmaa. Se onkin tuntunut tässä vaikeimmalta, kun ei saa lenkkeillä, kun olen aina ollut kova treenaamaan ja liikkumaan. Mutta parempia aikoja odotellessa.

Tässä nyt vaan otan rennosti ja huilailen, vielä kun saisi pari-kolme viikkoa ainakin eteenpäin niin uskaltaisi vähän hengähtää.Onneksi on silti vielä lupa liikkua ettei ole ihan vuodelepoon joutunut.On ollut hyvää aikaa treffailla kavereita kaupungilla kahvin merkeissä istuskellen. Ja kun tietää, mikä ihana palkinto odottaa, on valmis kyllä aika tavalla kyllä kärvistelemäänkin asian puolesta. :)

Kyselit vielä synnytyksestä. Tuskin oli noilla supistuksilla vaikutusta synnytykseen, mutta mulla synnytys oli nopea ja "helppo", kaikki sujui hyvin. Ja turvotuksista vielä sen verran, et turvotusta ei kyllä tämän raskauden aikana ole kertynyt, edellisessä kyllä senkin edestä.

Tässäpä vähän mun tarinaani. Olisi kiva kuulla onko muita kohtalotovereita, jotka kärsineet näin pitkään näistä supistuksista? Oikein ihanaa odotusta ja kevättä kaikille!

• hukassa mulla

Täällä 36 rv ja en ole kokenut yhtään kivutonta supparia. Viikoilla 20-30 vatsa oli lähes koko päivän työnteosta kivikova ja nukkumaan mennessä koko mahan lihakset oli niin krampissa, että niiden rentouttaminen oli työn takana. Töissä nostellessa tai nopeasti kävellessä yms. alavatsa kipuili niin, et ei henkeä saanut. Sama tuli välillä kävelylenkilläkin ja jouduin menemään kyykkyyn. Nyt kun olen lomalla, ei oo ollu mitään tuntemuksia ja maha on ollu ihanan rento jo pari viikkoa. Kätilöltä kysyinkin, et minkälaisia niiden harjoitussupistusten pitäs olla, kun mulla on ollu vaan niitä kivuliaita....

• Nyt viikoja34+2

Tämä on neljäs raskauteni. Kaikista on ollu paljon supisteluja.
      Nyt tästä raskaudesta huomaan että supistaa koko ajan. Tulisin hulluksi jos yrittäisin niitä laskea.

Menen kyykkyyn-supistus. Istahdan-supistus. Nousen tuolista-supistus. Käyn levolle-supistus. Kävelen-supistus. Suutahdan lapsille-supistus.....
      Ja ne kestää aika kauan ja on joskus melko kivuliaita.
      Silti, ei mitään!! Ei niin kertakaikkiaan mitään! Joka hetki vaan supistaa ja selkään sattuu ja ahdistaa, mutta elo jatkuu ja onneksi synnytyksestä ei vielä tietoakaan.
      En voi kuvitellakaan jääväni saikulle kun en ole edes töissä.
      Pakko joka aamu lähteä viemään lapsia kävellen kerhoon. Pakko hakea ne sieltä pois. Pakko kävellä kauppaan ja siivota lelut lattialta ja pakko pukea nuoremmille vaatteet päälle... Pakko opettaa vanhinta poilkemaan pyörällä ja lykkiä nuorimmalle vauhtia...
      IHAN TUSKAA!!!!!!
      Voi kunpa vois saada kotona olosta saikkaria!!!!

• ihmetteliä

kiitos kaikille vastanneille,on aina kiva kuulla ``kohtalo`` tovereita..

• valois*

ekat supparit vasta sinä päivänä, kun vauva syntyi.... sitä ennen en tiennyt niistä mitään, tosin mun äidillä oli aikoinaan sama juttu... se oli kotona vielä siinä vaiheessa, kun synnytys jo alkoi, kun odotteli vaan niitä alkavia supistuksia.... Mulla nyt kuitenkin kesti ekoista suppareista synnytykseen 7 tuntia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2275
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      27
      2023
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1539
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1397
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1091
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1017
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      810
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      765
    Aihe