Olen 20v ja olen miettinyt, että milloin yleensä papakoe otetaan? silloin kun alkaa syömään e-pillereitä? entä jos ei ole aikomusta niihin, niin kai se papakoe joskus kannattaa ottaa?! olen hieman pihalla
Milloin papa-kokeeseen?
5
587
Vastaukset
- minäkin????
Löysin monipuolisen sivuston /www.rokote.fi/hpv/tietoa/kohdunkaulan_syopa.html
Yleiset seulontatarkastukset alkavat 25v.
2.2 Miten virus leviää?
HPV on hyvin yleinen, ja se tarttuu helposti. Se voi levitä sukupuoliyhteydessä tai joskus jopa intiimissä genitaalialueen ihokosketuksessa 4. Näin ollen jokaisella seksuaalisesti aktiivisella naisella on riski saada tartunta. Vaikka kondomi saattaa vähentää infektioriskiä, se ei täysin suojaa siltä. Tämä johtuu siitä, että myös genitaalialueita ympäröivässä ihossa voi esiintyä virusta. - näin....
Ite oon pilsuja syönyt 7 vuotta ja käyn papassa kolmen vuoden välein. Mulle sanottiin, että jos kerran mitään vaivoja ei ole, niin ei tarvitse rampata välttämättä vuoden välein.
Jos harrastat aktiivisesti seksiä, ja haluat käydä papassa niin toki sinne voi mennä, mutta itse en kyllä käynyt ennen kuin pillerit aloitin.- mippu
Mulle sanottiin, kun pillerit otin, että papaan n. 4 vuoden päästä siitä kun on aloittanut seksin, paitsi jos on useita kumppaneita ollut, ni sitten pitäis käydä aikaisemmin. Itsellä ollut 2. Siitä eteenpäin parin vuoden välein papaan.
- täti
mippu kirjoitti:
Mulle sanottiin, kun pillerit otin, että papaan n. 4 vuoden päästä siitä kun on aloittanut seksin, paitsi jos on useita kumppaneita ollut, ni sitten pitäis käydä aikaisemmin. Itsellä ollut 2. Siitä eteenpäin parin vuoden välein papaan.
Muistakaa nuoret naiset ettei se pelkkä PAPA riitä, täytyy tehdä myös lääkärin tekemä gynekologinen tutkimus. Itse kävisin nuorena jos ei mitään vaivoja, kahden vuoden välein koko hoidon.
- Kannattaa mennä.
mippu kirjoitti:
25-vuotiaana kävin Papassa, todettiin luokka 2, sen jälkeen kolme, ja leikattiin heti kohdunkaulasta pala pois, ihmettelivät, että noin nuorella. . kannattaa se käydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956798- 1591996
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551208Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991035Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41899