Elikkä E39:n ja nyt E60:N omistajana voin sanoa suoraan, että tämä uusi malli on täysi susi ! -älkää ostako.
E60 huonot ominaisuudet E39:n verrattuna:
- rengasäänet huomattavan suuret
- pienikin sivutuuli heittelee autoa kuin
oljenkortta, ajaminen tuulessa todella stressaavaa.
- nivelet kolisee jo uutena
- polttonesteenkulutuslupaukset pelkkiä lupauksia.
todellinen kulutus lähes litran enemmän - vanha vie vähemmän.
- luvatut hevosvoimat on piilotettu hyvin. vanha likimain kepittää tämän uuden, tai ainakin pärjää tasaväkisesti.
E60 hyvät puolet:
- ratti on parempi
- kaiuttimet paremmat
Autoni ovat molemmat 520D vuosimallit -01 ja -08
Nykykokemuksellani ostaisin ehdottomasti 03 /04 E39:n tai Toyotan - näin se vain on!
E60 on aivan SUSI
41
16221
Vastaukset
- Pekka-
Minulla on vain hyvää sanottavaa 530dAT.stä. Se tosin on E61 ;-)
Saattavat nuo rengasäänet olla kyllä hieman isommat, aika vaikea sanoa. Kulutus riippuu suoraan kaasujalan raskaudesta, niin tässä kuin e39:ssä. Vakionopeussäätimellä matka-ajossa menee varsin pihisti.- E61 530DAT
Moi,
olen uusi kyseisen pirssin omistaja (vm 2005). Auto on kyllä mahtava ajella, mutta kulutukseen olen hieman pettynyt. Hissutellenkin tahtoo mennä 8.5-9 litraa, joka kuulostaa kyllä tosi paljolta. Mitä on autosi kuluttanut?
Ajo maantietä 60-120km/h sekalaisesti. Niin - tuntuu muuten että kovahko vauhti ~100km/h on taloudellisempaa kuin esim 60km/h, mikä tuntuu ihmeelliseltä. Nimimerkillä entinen VW 5.5l/100km. Noo, eipä siinä muuta hyvää ollutkaan. - Pekka-
E61 530DAT kirjoitti:
Moi,
olen uusi kyseisen pirssin omistaja (vm 2005). Auto on kyllä mahtava ajella, mutta kulutukseen olen hieman pettynyt. Hissutellenkin tahtoo mennä 8.5-9 litraa, joka kuulostaa kyllä tosi paljolta. Mitä on autosi kuluttanut?
Ajo maantietä 60-120km/h sekalaisesti. Niin - tuntuu muuten että kovahko vauhti ~100km/h on taloudellisempaa kuin esim 60km/h, mikä tuntuu ihmeelliseltä. Nimimerkillä entinen VW 5.5l/100km. Noo, eipä siinä muuta hyvää ollutkaan.Jos haluat minimoida kulutuksen niin ajele vakionopeussäätimellä kaikkialla.
Matkalla tasaisella about satasen nopeudella menee 6.5 litran tuntumaan, riippuen millianen tie ja kuorma. Heti jos on epätasaisempaa ajoa nousee kulutus selvästi, pahimmillaan liki 10 litraa satasella. Tuo on mielestäni tämän kokoiselle autolle aivan ok kulutus.
- ajateltuna.
"- rengasäänet huomattavan suuret "
ettei vaan e60 olisi isommat ja leveämmät renkaat?
"- nivelet kolisee jo uutena"
eikai tämä oikeasti pidä paikkaansa?
ne varmaan käyttää samoja vanhoja osia kuin ennen, vaikka pitäisi laittaa vahvempia.
"- polttonesteenkulutuslupaukset pelkkiä lupauksia.
todellinen kulutus lähes litran enemmän - vanha vie vähemmän. "
tätä se oikeasti on nykyaikana, kun hiilidioksidipäästöt pitää ilmoittaa mahdollisimman pieneksi, joten kulutus arvioidaan tehtaan toimesta alakanttiin.
"- luvatut hevosvoimat on piilotettu hyvin. vanha likimain kepittää tämän uuden, tai ainakin pärjää tasaväkisesti. "
Olisiko lisääntyneellä painolla mitään tekemistä asian kanssa? entäs välitykset?
"E60 hyvät puolet:
- ratti on parempi
- kaiuttimet paremmat "
haiskahtaa provolta.
entä mistä ihmeestä sen toyotan revit sinne loppuun?- paikallaan
Onhan nuo renkaat leveämmät, mutta nastojen äänikin kuuluu sisälle komeesti. E39:llä kun ajelee on ihan sama onko nastat vai kitkat tai matalaprofiilit yms. Sitäkin ihmettelen, mistä se hiekkatiellä ajettaessa tuleva kivien peltiin iskemisen ääni tulee, kun alustassa kaikki pellit on piilotettu..?
Autojen paino on jokseenkin sama, saattaapa tuo uusi olla jopa kilon pari kevyempikin, välityksistä en osaa sanoa.
Muita hyviä puolia en tuosta keksi, ja tuo Toyota olisi ihan hyvin voinut olla parempi ostos kuin tämä E60 E39:ä se ei hakkaa. Niin ja ne nivelet KOLISEE ! Autoliikekin on sen myöntänyt. - repimisestä
"entä mistä ihmeestä sen toyotan revit sinne loppuun?"
Ketjun aloittaja kävi hinnoittelemassa Avensistaan. Ja välirahan kuultuaan ymmärsi että hänen kohdallaan BMW on ja pysyy vain katkerana haaveena. - minkä...
repimisestä kirjoitti:
"entä mistä ihmeestä sen toyotan revit sinne loppuun?"
Ketjun aloittaja kävi hinnoittelemassa Avensistaan. Ja välirahan kuultuaan ymmärsi että hänen kohdallaan BMW on ja pysyy vain katkerana haaveena.ikäinen jengi lippispää bemareilla ajaa on helppoa havaita että kuka tahansa pystyy ostamaan bemarin. On selvää ettei alle 20v räkänokat, joka on suurin bemarin käyttäjäkunta voi olla mitään rahamiehiä. Bemarit alkaen 200e keltaisesta pörssistä eli sillä hintaa et saa yhtään Avensista. Avensis on ja pysyy lippispään katkerana haaveena....
- kuin kuljettajansa
minkä... kirjoitti:
ikäinen jengi lippispää bemareilla ajaa on helppoa havaita että kuka tahansa pystyy ostamaan bemarin. On selvää ettei alle 20v räkänokat, joka on suurin bemarin käyttäjäkunta voi olla mitään rahamiehiä. Bemarit alkaen 200e keltaisesta pörssistä eli sillä hintaa et saa yhtään Avensista. Avensis on ja pysyy lippispään katkerana haaveena....
Automerkkinä korollaakin saa periaatteessa vaikka kuinka vanhana, käytännössä tohatsun paalausikä taitaa pyöriä siinä 10 vuoden kohdalla, ekat anjovikset alkaa kohta olla liipasimella.
- BJHGHDFX
ainahan se on provo kun bmwestä .kerrotaan TOTUUKSIS.
- tuomasenpuske
paikallaan kirjoitti:
Onhan nuo renkaat leveämmät, mutta nastojen äänikin kuuluu sisälle komeesti. E39:llä kun ajelee on ihan sama onko nastat vai kitkat tai matalaprofiilit yms. Sitäkin ihmettelen, mistä se hiekkatiellä ajettaessa tuleva kivien peltiin iskemisen ääni tulee, kun alustassa kaikki pellit on piilotettu..?
Autojen paino on jokseenkin sama, saattaapa tuo uusi olla jopa kilon pari kevyempikin, välityksistä en osaa sanoa.
Muita hyviä puolia en tuosta keksi, ja tuo Toyota olisi ihan hyvin voinut olla parempi ostos kuin tämä E60 E39:ä se ei hakkaa. Niin ja ne nivelet KOLISEE ! Autoliikekin on sen myöntänyt.Ihan sama onko kitkat vai nastat,,,,,ääni kertoo ainakin että onko nastat kuten miljoonan bentleylläkin ajaessa ei kuulunut muuta kuin nastojen ropina.
- Juurikinnäinon
kuin kuljettajansa kirjoitti:
Automerkkinä korollaakin saa periaatteessa vaikka kuinka vanhana, käytännössä tohatsun paalausikä taitaa pyöriä siinä 10 vuoden kohdalla, ekat anjovikset alkaa kohta olla liipasimella.
Niin saa ja liikenteessä näkee vielä hyvin usein 80-90 luvun tojotia, tuon ikäisiä bemareita saa hakemalla hakea, menneet paaliin jo aikaa sitten. Bemarin paalausikä lienee siinä alta 10 vuotta käytännössä.. Ja mitä avensikseen tulee niin ei ihme vaikka on 10 vuotta enää käyttöaika, laatu laskenut eurooppalaiselle tasolle kun englannissa tehdään nekin...
- Anonyymi
minkä... kirjoitti:
ikäinen jengi lippispää bemareilla ajaa on helppoa havaita että kuka tahansa pystyy ostamaan bemarin. On selvää ettei alle 20v räkänokat, joka on suurin bemarin käyttäjäkunta voi olla mitään rahamiehiä. Bemarit alkaen 200e keltaisesta pörssistä eli sillä hintaa et saa yhtään Avensista. Avensis on ja pysyy lippispään katkerana haaveena....
Työnnä nyt vi..tuun se anjovis....
- tuollaisia kokemuksia
Tosin minullakin on E61 (520da touring)vm -08.
Talvirenkailla 16" nastarenkailla oli kyllä levotonta tuulella ja haki urissa. Nyt kun on Business-paketin RF 17" renkaat, niin menee kuin juna eikä hae yhtään. Mielestäni rengasäänet eivät ole kovat ja auto on muutenkin todella hiljainen. Vertailupohjana tosin edellinen oli 330d (E46) ja siihen nähden tullut parannusta.
Nyt ajettu hieman yli 12 tkm ja ei kolise, ainakaan vielä.
Kulutuksesta olen samaa mieltä. Keskimäärin varmaan noin 0,7-1,0 l enemmän kuin luvattu.
Hevosista.. Eihän tuo mikään tykki voi ollakaan 177 hv:lla kun painoa on 1695 kg.- paine-erkki
Bmw on erittäin herkkä rengaspaineille... jos vetelee/on tuuli herkkä etsikää oikeat paineet. Ed e39 ja nykyinen e46 ovat olleet todella herkkiä ko. asialle. Jopa niin herkkiä että kun vaihtaa regasmerkkiä niin paineet on täytynyt etsiä uudelleen. Ohjekirjan rengaspaineilla voi pyyhkiä per....
- vikaan
paine-erkki kirjoitti:
Bmw on erittäin herkkä rengaspaineille... jos vetelee/on tuuli herkkä etsikää oikeat paineet. Ed e39 ja nykyinen e46 ovat olleet todella herkkiä ko. asialle. Jopa niin herkkiä että kun vaihtaa regasmerkkiä niin paineet on täytynyt etsiä uudelleen. Ohjekirjan rengaspaineilla voi pyyhkiä per....
Muun merkkisissä autoissa tuo paineilla jatkuva virittely viittaa pyöränkulmaongelmiin.
Koitappa nostaa etupään paine 0.2-0.3 korkeammaksi kuin takapään. Jos tuon vaikutus on oikean suuntainen, sinulla takapäänohjaavuus on suurempi kuin etupään. Siihen auttaa takapään negatiivisen camberin pienentäminen tai etupään arvon kasvattaminen negatiiviseen suuntaan. Voi myös olla, että aurauskulmissa on sanomista.
Ei kunnossa olevassa ja hyvin tehdyssä autossa pidä olla tarvetta säädellä paineita edestakaisin. - tuollaisia kokemuksia
paine-erkki kirjoitti:
Bmw on erittäin herkkä rengaspaineille... jos vetelee/on tuuli herkkä etsikää oikeat paineet. Ed e39 ja nykyinen e46 ovat olleet todella herkkiä ko. asialle. Jopa niin herkkiä että kun vaihtaa regasmerkkiä niin paineet on täytynyt etsiä uudelleen. Ohjekirjan rengaspaineilla voi pyyhkiä per....
Rengasmerkkikin voi muuttaa auton käyttäytymistä.
Nykyisessä E61:ssa siis nastarenkaat 16" ja merkkinä Michelin. Niillä ainakin on huono ajettavuus. Vaihtoehtona bemarilla oli nokian... Olisiko olleet paremmat? Mene ja tiedä.
Aiemmista kokemuksista A4 oli Bridgestonen renkailla (tulivat tehtaalta auton mukana) todella huono ajettava. Haki urissa myös. Sitten vaihdoin siihen isompaa kiekkoa 18" Nokian renkaat ja auto alkoi pelaamaan ongelmitta.
E46:ssa oli Bridgestonet alla ja pelasi todella hyvin. Sitten vaihdoin Hankookit ja kiemurtelu alkoi.
Renkailla on väliä. Toiset näytää toimivan toisissa paremmin... - Kokeiltua
Aikoinaan vanhemmalla e34:llä juuri Hakkapeliitat teki huojumista. Ei Conti eikä Michelin! Renkaissa oli selkeä ero. Niin, mitä nastameluun tulee, niin pientä se on pikkuautoihin verrattuna.
- Runsilent
Kokeiltua kirjoitti:
Aikoinaan vanhemmalla e34:llä juuri Hakkapeliitat teki huojumista. Ei Conti eikä Michelin! Renkaissa oli selkeä ero. Niin, mitä nastameluun tulee, niin pientä se on pikkuautoihin verrattuna.
Sinulla ei ilmeisesti ole mitään kokemusta nykyisistä pikkuautoista? Ei kuulu nastamelua juuri yhtään useimissa.
- Jep9000
Runsilent kirjoitti:
Sinulla ei ilmeisesti ole mitään kokemusta nykyisistä pikkuautoista? Ei kuulu nastamelua juuri yhtään useimissa.
Ja ite et ole tainnut bemarilla ajaa? Oma e39 520d puolta hiljaisempi tai no ei nyt liioitella mutta selvästi hiljaisempi kun vanhempien -14 avensis, samaa kiros vanhemmatkin. Ja mitä nää tojotien pikkutaxit on versoja tai vastaavia niin ei jumalauta mikä meteli bemarin jälkeen vaikka "uusia"
- mieleen
Siis oletko oikeasti niin yksinkertainen, että ostat näitä mielestäsi surkeita autoja kaksin kappalein!
Ja hus nyt vaan äkkiä pääsemään niistä eroon - kyllä ne Toyotakaupassakin niistä jotain maksavat. Ja saavat jälleen yhden onnellisen laatuauton omistajan!
Itse ajan nimenomaan E39:llä ja olen E60 kokeillut - enkä suurempia eroja ajoneuvojen välillä havainnut. - heh heee
Kyllähän se anvoviksen puikoissa kyrsii olla, mutta että noin paljon että pitää tänne tulla avautumaan :D)
- puudeli
Ssussi hukako ola tama demarii
- Ricracing
Mulla on ollut -01 E39 525iA ja kaksi E60 525iA:ta (-04 ja -05).
Nyt on alla tämän vuoden LCI E60 520dA jolla olen ajanut vasta 2,5 tkm.
Rengasäänet on mielenkiintoinen asia.
LCI E39:ssä vakiokoon kesärenkailla (muistaakseni 225 leveät ja 15") ääntä oli vähän, talvisin (205 15") kitkarenkailla (Nokian Q) vielä vähemmän.
525iA:na E60:n on hiljaisempi kuin E39 vakiokoon (225 16") Contin talvikitkarenkailla. Kesäisin alla oli 18" 245/40 Dunlopin runflatit, ääntä riitti ja uraherkkyyttä esiintyi huonokuntoisilla teillä.
Nyt uudessa autossa on talvella 17" 225/55 Nokian RSi:t ja auto kulkee tiellä kuin tiellä täysin äänettömästi.
Vaihdettuani kesärenkaisiin, (myös 17" ja runflatit GoodYear Eagle), niin ääntä riittää huonokuntoisilla teillä.
Minkäänlaista uraherkkyyttä kummallakaan 17" renkaalla ei ole nyt esiintynyt.
Tosin pitää muistaa se tosiasia että juuri keväällä rengasäänet ovat maksimissaan karheiden teiden ja kylmän ilman vuoksi.
Allekirjoitan myös sivutuuliherkkyyden kovassa tuulessa, mutta kolinoita en ole missään E60:ssa kuullut.
177 hv diesel koneeseen olen tyytyväinen, keskikulutus on ollut 6,4 l.
Odota että autollasi on ajettu jonkin verran - uudet Bemarin koneet vaativat aina aika reilun sisäänajon ennen kuin kulkevat luvatusti,kulutus laskee myös.- artikkeli
Terve,
Viestisi oli varsin asiallinen. Tuosta kolinasta täytyy sanoa, että ei se minuakaan nyt vaivaa. Koko pahuksen kolina häipyy, kunhan ilmanlämpö on plussalla. Talvella kun oli pakkasta, niin se oli kyllä todella häiritsevä että ensitalvea tässä odotellaan mielenkiinnolla.
Tuosta moottorista, olen nyt ajanut 5600tkm enkä ole ainakaan vielä huomannut sen toiminnassa muutoksia. Kuinka helskutin pitkään sillä pitää rullata, että paikat aukeaa? Mielestäni siitä puuttuu tuo väännön tuoma voimantunne lähes tyystin. Kokeilin autoliikkeen 520DA:ta, ja kyllä se tuntui työntävän aivan erilailla. Liekö johtua vaihteistosta, sillä omani on manuaali..? mene ja tiedä. - P.tuuteri
"rengasäänet ovat maksimissaan kylmän ilman vuoksi"
Tai olisiko sittenkin liian kapean taka-akselin ansiota? - Ricracing
artikkeli kirjoitti:
Terve,
Viestisi oli varsin asiallinen. Tuosta kolinasta täytyy sanoa, että ei se minuakaan nyt vaivaa. Koko pahuksen kolina häipyy, kunhan ilmanlämpö on plussalla. Talvella kun oli pakkasta, niin se oli kyllä todella häiritsevä että ensitalvea tässä odotellaan mielenkiinnolla.
Tuosta moottorista, olen nyt ajanut 5600tkm enkä ole ainakaan vielä huomannut sen toiminnassa muutoksia. Kuinka helskutin pitkään sillä pitää rullata, että paikat aukeaa? Mielestäni siitä puuttuu tuo väännön tuoma voimantunne lähes tyystin. Kokeilin autoliikkeen 520DA:ta, ja kyllä se tuntui työntävän aivan erilailla. Liekö johtua vaihteistosta, sillä omani on manuaali..? mene ja tiedä.Ennen sanottiin että Bemarit ovat vasta sisäänajettuja 20 tkm:n jälkeen, olen vähän samaa mieltä.
Ei kaksilitraisessa mitään hirveää vääntöpotkua olekaan, mutta kyllä 2 - 4 tuhannen kierroksen välissä jotain tapahtuu.
Automaatti ei ainakaan lisätehoja tuo.
Jenkki raaserit ovat sitä mieltä ettei autoa kannata ajaa sisään ollenkaan, kaasu pohjassa heti uudesta.
Eiköhän esittely autoissa ole vähän siitä kyse.
Taka akseli on kieltämättä aika lyhyt, sen näkee ja tietää vanteiden ET:stä.
Mutta kun takana on 275 leveät kumit niin asian ymmärtää paremmin.
Tarkoittanetkin että se ääni jää lokkareiden sisään - ei se siitä johdu, äänieristys ei vaan ole tarpeeksi hyvä. - jpf
ihan mielenkiinnosta, mikä ero on kulutuksessa noihin sinun aikaisempiin bensa bemareihin samanlaisessa ajossa?
- Ricracing
jpf kirjoitti:
ihan mielenkiinnosta, mikä ero on kulutuksessa noihin sinun aikaisempiin bensa bemareihin samanlaisessa ajossa?
Ennen meni 525iA:lla noin 10 litraa sadalla, usein enemmän.
Mutta koneet olivat tosin nyt jo vanhoja M54B25:sia ja ajan paljon kaupungissa!
Mutta keskikulutus väheni yli 4 litraa... - 530da
Ricracing kirjoitti:
Ennen meni 525iA:lla noin 10 litraa sadalla, usein enemmän.
Mutta koneet olivat tosin nyt jo vanhoja M54B25:sia ja ajan paljon kaupungissa!
Mutta keskikulutus väheni yli 4 litraa...höpö höpö..
hienoja pelejä, valittu maailman parhaaksi autoksi, eiköhän se kerro jotain. - bimmermies
artikkeli kirjoitti:
Terve,
Viestisi oli varsin asiallinen. Tuosta kolinasta täytyy sanoa, että ei se minuakaan nyt vaivaa. Koko pahuksen kolina häipyy, kunhan ilmanlämpö on plussalla. Talvella kun oli pakkasta, niin se oli kyllä todella häiritsevä että ensitalvea tässä odotellaan mielenkiinnolla.
Tuosta moottorista, olen nyt ajanut 5600tkm enkä ole ainakaan vielä huomannut sen toiminnassa muutoksia. Kuinka helskutin pitkään sillä pitää rullata, että paikat aukeaa? Mielestäni siitä puuttuu tuo väännön tuoma voimantunne lähes tyystin. Kokeilin autoliikkeen 520DA:ta, ja kyllä se tuntui työntävän aivan erilailla. Liekö johtua vaihteistosta, sillä omani on manuaali..? mene ja tiedä.Kannattaisi opetella käyttämään vaihteita ja kaasua. Moottoreissa on sama tehomäärä, oli se sitten manuaali tai automaatti, ainakin 520d versiossa.
- bmw530xdA
minulla 07 530xdA, en keksi mitään pahaa sanottava, kulkee kun juna kiskoilla ja ei tuo 7,3 litran kulutuskaan kuulosta pahalta
- 520da
E60 kulkee kuin juna kieroilla kiskoilla. F10 on jo selvästi parempi. Eli uusi on aina parempi kuin vanha. Niin ja olen ajanut E60:llä ja F10:llä.
- KehitysKehittyy
520da kirjoitti:
E60 kulkee kuin juna kieroilla kiskoilla. F10 on jo selvästi parempi. Eli uusi on aina parempi kuin vanha. Niin ja olen ajanut E60:llä ja F10:llä.
Erot on varsin pieniä, mutta F10 on parempi kuin E60 ja E60 on parempi kuin e93. Niin, onhan e39 parempi kuin e34 ja e34 on parempi kuin e28...
Sen saa mitä maksaa. Hyvin varusteltu e60 voi olla parempi peli kuin karvalakkivarusteinen f10. - SL
520da kirjoitti:
E60 kulkee kuin juna kieroilla kiskoilla. F10 on jo selvästi parempi. Eli uusi on aina parempi kuin vanha. Niin ja olen ajanut E60:llä ja F10:llä.
Jos vertaa F10 ja E60 niin ero on suuri F10 eduksi. Ajelin nimittäin 520AD F10 ½ tuntia viime viikolla. Rengasäänet tunkivat tosin sisälle, mutta mukava muuten.
1.800 rpm /110 km/h 8-vaihteella! - pekka-
SL kirjoitti:
Jos vertaa F10 ja E60 niin ero on suuri F10 eduksi. Ajelin nimittäin 520AD F10 ½ tuntia viime viikolla. Rengasäänet tunkivat tosin sisälle, mutta mukava muuten.
1.800 rpm /110 km/h 8-vaihteella!Missä ne "suuret edut" f10:n suunnalla ovat? Kuluttavat hieman vähemmän polttoainetta, ohjaus ehkäpä hieman heikentynyt (kaikki testit ainakin jenkkimediassa), ulkonäkö makuasia, hiljaisuus aika sama. F10 hieman tilavampi.
Erot ovat todellakin olemassa, mutta varsin pieninä. Olen ajanut myös f10:ä (en f11:a).
Jaaha, minulla (E61) 100km/h niin kierrokset ovat alle 1500, kutosvaihteella (automaatti). Äänetöntä menoa, kunhan asfaltti on sileä tai talvella lunta maassa. Nastat rapisee. Kulutus matkalla reilulla satasen vauhdilla kuuden pintaan, ja tehoa tarvittaessa liki 300hp. - Bemmari
Minulla E60 -04 ja renkaat 225-55-16. Kyllä taitaa olla huono koko. Hakee niin pirusti urissa.
- pekka-
Kuten moneen kertaan on todettu, on BMW varsin herkkä rengasvalinnalle.
Oikeilla renkailla kulkee kuin juna, väärillä hakee jokaisen uran tiessä. - J.Hakki
Se ”oikea rengas” ei vain ihan välttämättä ole se liikkeen kallein rengas. Runflat ei toimi suomessa lainkaan.
- Bemaristi1991
Kyllä meillä on -08 525d pelannut ilman mitään vikaa jo 3,5 vuotta, kilometrejä tullut 60tkm. Ainoastaan jarrulevyt palat vaihdettu kertaalleen ja tietysti öljyt suodatin 10-15tkm välein. E39:jä on ollut myös muutama 3 litran dieselillä ja yksi 3,5 bensa ei niistäkään pahaa mainittavaa.
- jaskaapuhut
Vitut sulla mitään bemaria ole. Jollain sokodan ruppanalla kiikut kauppaan.
- Anonyymi
Yllättävää ettei ole äänelle mitään pikasäätöjä siinä taulussa. Vain CD-painikkeet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818