9.9 4-t vuosmalli jotain -86 pelaa erittäin hyvin kylmänä, mutta kun kone lämpenee niin "hyytyy" ei ota kierroksia eikä lähe kunnolla käyntiinkään. sitte kun taas jäähtyy niin pelaa. missä mahtaa olla vika?? tyhjäkäynnillä käy lämpimänä jotenkin mutta ei ota kierroksia.
yamahan 9.9 4-t ongelma
28
7993
Vastaukset
- jammuu
tarkista vaikka se
- se sitten
kun kone lämpiää, jos niin, niin kannattaa tarkistaa kaasuttimen ilmanotto, onko tukossa.
- apua!!!
ei oo vikaa tankin eikä kaasarin ilmanotoissa... voisikohan olla jossain virtapuolella vikaa???
- päällä?
Onkohan koneelle jäänyt ryyppy päälle?
- apua!!!
mut luulis että se sit ei tyhjäkäyntiäkään kävis.. mutta lämpimänä käy mut ei ota kierroksia, elikkä kun lähtee ajamaan niin sammuu noin kilometrin ajon jälkeen,siis heti ku kone on tarpeeks lämmenny. jos yrittää kaasuttaa niin "pööööööh,tuh sammuu....ja kun laittaa tyhjäkäynnille niin pyörii normaalisti.koneessa on automaatti ryyppy voiko se jumittaa tai jotain?
- se ryyppykin
apua!!! kirjoitti:
mut luulis että se sit ei tyhjäkäyntiäkään kävis.. mutta lämpimänä käy mut ei ota kierroksia, elikkä kun lähtee ajamaan niin sammuu noin kilometrin ajon jälkeen,siis heti ku kone on tarpeeks lämmenny. jos yrittää kaasuttaa niin "pööööööh,tuh sammuu....ja kun laittaa tyhjäkäynnille niin pyörii normaalisti.koneessa on automaatti ryyppy voiko se jumittaa tai jotain?
voi jumittaa, mutta oireista päätellen ei saa bensaa, kun kone lämpiää ja ryyppy tippuu pois päältä, silloin olis kaasarin purku ja puhdistus edessä, onko jäänyt bensat sinne talven ajaksi?
Pääsuuttimen tukkoisuus vois aiheuttaa kyseistä ongelmaa, koska tyhjäkäynnillä saa bensan eri suuttimen kautta.
Se tankin ilmausruuvi kannattaa tarkistaa tai varmuudeksi kokeilla vaikka tankin korkki auki.
Tulpatkin vois vaihtaa, vaikka ei ihan siltä vaikuta , että niissä vika. - apua
se ryyppykin kirjoitti:
voi jumittaa, mutta oireista päätellen ei saa bensaa, kun kone lämpiää ja ryyppy tippuu pois päältä, silloin olis kaasarin purku ja puhdistus edessä, onko jäänyt bensat sinne talven ajaksi?
Pääsuuttimen tukkoisuus vois aiheuttaa kyseistä ongelmaa, koska tyhjäkäynnillä saa bensan eri suuttimen kautta.
Se tankin ilmausruuvi kannattaa tarkistaa tai varmuudeksi kokeilla vaikka tankin korkki auki.
Tulpatkin vois vaihtaa, vaikka ei ihan siltä vaikuta , että niissä vika.on kokeiltu kaverin tankkia, tulpat uudet, kaasari putsattu ja purettu 3 kertaa, kipinät hyvät,suodattimet vaihdettu... nyt en kyllä ymmärrä tätä juttuu.. voisikohanse pääsuutin olla jotenkii sökö.. tai se automaattiryyppy?
- pääsuutin
apua kirjoitti:
on kokeiltu kaverin tankkia, tulpat uudet, kaasari putsattu ja purettu 3 kertaa, kipinät hyvät,suodattimet vaihdettu... nyt en kyllä ymmärrä tätä juttuu.. voisikohanse pääsuutin olla jotenkii sökö.. tai se automaattiryyppy?
itsestään hajoa, mutta tukkoon voi mennä. Vois kysyä Yamahan huollosta saako sen automaattiryypyn pois toiminnasta ja sitten kokeilla. Yks juttu, mitä kans vois kokeilla on että ajaa kone lämpimäks ja kun sammuu, niin tarkistaa tulpat onko märät vai kuivat, niin näkis ainakin saako se liikaa bensaa.
Niin ja sitten kiertääkö siellä jäähdytysvesi, ei kai se ylikuumene? Jos apua ei löydy niin käy vaihtamassa se Tohatsuun. - nimimerkki
pääsuutin kirjoitti:
itsestään hajoa, mutta tukkoon voi mennä. Vois kysyä Yamahan huollosta saako sen automaattiryypyn pois toiminnasta ja sitten kokeilla. Yks juttu, mitä kans vois kokeilla on että ajaa kone lämpimäks ja kun sammuu, niin tarkistaa tulpat onko märät vai kuivat, niin näkis ainakin saako se liikaa bensaa.
Niin ja sitten kiertääkö siellä jäähdytysvesi, ei kai se ylikuumene? Jos apua ei löydy niin käy vaihtamassa se Tohatsuun.eipä ongelmat paljon taida muuttua vaikka vaihtaa uuteen tossuun
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=1500000000000132&posting=22000000034560902
- ya-man
termostaatti kunnossa ?
Lämpeneekö kone?
Jos ei moottori lämpene, niin se ei lyö ryyppyä pois päältä ja ryyppy on päällä koko ajan.- asennossa...
...se ryyppy on poissa päältä ylä vai ala?
Itselläni on myös ongelmaa kulun suhteen, ei tosin sammu sentään mut ei jaksa kulkeakaan.
mikä sitä lämpöä haistelee ja millä testata motikan toimivuus?
mites öljynpaineet vaikuttaa asiaan, meinaan että onko tuon ikäsissä vehkeissä mitään toimintoja mitkä rajoittaisivat tehoja jos liian matala paine tai esim liian korkea lämpö?
Kaasutin on todettu puhtaaksi omin ja ammattilais voimin. - ya-man
asennossa... kirjoitti:
...se ryyppy on poissa päältä ylä vai ala?
Itselläni on myös ongelmaa kulun suhteen, ei tosin sammu sentään mut ei jaksa kulkeakaan.
mikä sitä lämpöä haistelee ja millä testata motikan toimivuus?
mites öljynpaineet vaikuttaa asiaan, meinaan että onko tuon ikäsissä vehkeissä mitään toimintoja mitkä rajoittaisivat tehoja jos liian matala paine tai esim liian korkea lämpö?
Kaasutin on todettu puhtaaksi omin ja ammattilais voimin.Kun kone on kylmä niin se "tappi" on yläasennossa siinä kaasarin päällä(ryyppy päällä). Siellä kaasarin takana on sellainen BVS venttiili joka tunnistaa moottorin lämmön.
Öljynpainetta jos ei ole tarpeeksi ja vihreä valo ei sammu, niin se alkaa pätkimään sytytystä, ja moottori ei ota yli 2000kierr/min.
Palaako siinä se vihreä valo? - voisi...
ya-man kirjoitti:
Kun kone on kylmä niin se "tappi" on yläasennossa siinä kaasarin päällä(ryyppy päällä). Siellä kaasarin takana on sellainen BVS venttiili joka tunnistaa moottorin lämmön.
Öljynpainetta jos ei ole tarpeeksi ja vihreä valo ei sammu, niin se alkaa pätkimään sytytystä, ja moottori ei ota yli 2000kierr/min.
Palaako siinä se vihreä valo?...ollakin, kun tuntuu ettei ota kaikkia kierroksia.
se valo ei kyllä pala koko aikaa vaan vilkkuu? En kyllä huomannut katsoa viimeksi kun kävin testaamassa, oli niin kirkas kelikin ettei olisi kunnolla erottanut.
milläs tuon voisi testata? jotenkin ohikytkeä öljynpaineanturi? voisihan tuota kokeilla jollakin toisella anturilla, ei liene sen kummallisempi kuin auton anturitkaan tai kytkimestä vissiin pitäisi puhua. mikäs kierre moisessa on, jos sattus töissä oleen sopiva? - ya-man
voisi... kirjoitti:
...ollakin, kun tuntuu ettei ota kaikkia kierroksia.
se valo ei kyllä pala koko aikaa vaan vilkkuu? En kyllä huomannut katsoa viimeksi kun kävin testaamassa, oli niin kirkas kelikin ettei olisi kunnolla erottanut.
milläs tuon voisi testata? jotenkin ohikytkeä öljynpaineanturi? voisihan tuota kokeilla jollakin toisella anturilla, ei liene sen kummallisempi kuin auton anturitkaan tai kytkimestä vissiin pitäisi puhua. mikäs kierre moisessa on, jos sattus töissä oleen sopiva?Oletko putsannut öljysuodatinta ?
- se on
ya-man kirjoitti:
Oletko putsannut öljysuodatinta ?
putsattu, mutta voisihan tuon uudelleenkin koittaa putsata tai jopa vallan vaihtaa uusi. se kun ei liene kuitenkaan mikään hinnan kirous.
- öljynputsari
se on kirjoitti:
putsattu, mutta voisihan tuon uudelleenkin koittaa putsata tai jopa vallan vaihtaa uusi. se kun ei liene kuitenkaan mikään hinnan kirous.
on pesty ja puunattu ja vaikka mitä, mutta ei ollut vaikutusta, kokeilin myös ilman öljynpainekytkintä, mutta ei niin ei. samanlainen rötkötin kun antaa hanaa.
tarvii 30-60min. kikkailla kaasun kanssa ja vaan ajella putputella, sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa kulkea!? Ihankuin toinen pytty olis pelistä pois? alempi tulppa on yleensä ollut kostean näköinen, mutta tulppien vaihtelu ei auta asiaa.
Voiko puola olla rikki siten että toimii tyhjäkäynnillä ja puolikaasulla normaalisti, mutta sit täyskaasulla ei rahkeet enää riitä ennenkun lämpiää?
toisaalta tuohon lämpiämiseen liittyen voisi tietenkin tulla kyseeseen viallinen bvs-venttiili vai mikä se oli, kun vaan joku kertoisi miten sen kuuluisi toimia? - kellään
ya-man kirjoitti:
Oletko putsannut öljysuodatinta ?
mitään havaintoo että voiko puola olla rikki sillä tavalla että alkaa toimimaan kunnolla vasta puolentunnin ajon jälkeen? tai sytkäboksi?
entäs tuo bvs-venttiili, se kun on bi-metalli toiminen vai? voisko sen lämpiämisessä tai sulkusysteemissä olla jotakin häikkää? - kekään
kellään kirjoitti:
mitään havaintoo että voiko puola olla rikki sillä tavalla että alkaa toimimaan kunnolla vasta puolentunnin ajon jälkeen? tai sytkäboksi?
entäs tuo bvs-venttiili, se kun on bi-metalli toiminen vai? voisko sen lämpiämisessä tai sulkusysteemissä olla jotakin häikkää?osaa sanoo mitään?
alkaa menee hermo tuohon koneeseen kohta. onkos tuo sytkän anturi induktiivista mallia? vois kokeilla jotain toista anturia...en tiä pudotan koko koneen järveen kele.
käyttääkös tuo cdi hässäkkä tasavirtaa puolan lataukseen? - tuohon
kekään kirjoitti:
osaa sanoo mitään?
alkaa menee hermo tuohon koneeseen kohta. onkos tuo sytkän anturi induktiivista mallia? vois kokeilla jotain toista anturia...en tiä pudotan koko koneen järveen kele.
käyttääkös tuo cdi hässäkkä tasavirtaa puolan lataukseen?öljynpainevaloon palatakseni niin sen ilmeisesti kuuluukin palaa, ainakin jonkin käyttäjän manuaalin mukaan.
Tiedä sitten kun tuo omani vilkkuu? pitäiskö koittaa lyödä anturinpiuha suoraan maihin ja katsoo mitä tekee?
tosin en usko että tuolla mitään suurempaa merkitystä on, kun kerran se vilkkuu kokoajan samanlailla, löyty tehoo tahi ei. - Anonyymi
kellään kirjoitti:
mitään havaintoo että voiko puola olla rikki sillä tavalla että alkaa toimimaan kunnolla vasta puolentunnin ajon jälkeen? tai sytkäboksi?
entäs tuo bvs-venttiili, se kun on bi-metalli toiminen vai? voisko sen lämpiämisessä tai sulkusysteemissä olla jotakin häikkää?tarkistappa että ei ole jonkun venttiilin varsi poikki minulla löytyi sellainen vika tyhjä käynillä meni jollain lailla yhdellä pytyllä mutta kun antoi kaasua mennä rökitti jollain lailla vikaa etsi moni seppä koska sitä ei nähnyt ulospäin koska laippa oli paikoillaankoska varsi oli poikki ohjurin sisältä .kyllästyin etsekkin koneita vuosikausia rassanneena
- yamaha 9.9
väärä tulppa ! mulla -89 mallinen four stroke
- vm 41
Käy kuivana, on voinut jo leikkailla kiinni. Luultavasti voitelu järjestelmässä vikaa, suosittelen perusteellista järjestelmän tarkastusta,sekä laakeroinnin tarkastusta.
Kausi on lopuillaan,hyvää aikaa tehdä täydellinen remontti, onhan kone jo
"miehen iässä". Kone osiin vaan, ompa kevääksi ehjä toimiva nykyinen mylly,
tai sitten kokonaan uusi. - Anonyymi
Oireet sopisivat kansivikaan. Ehkä kannentiiviste
- Anonyymi
Eiköhän tuo kone ole jo saatu kuntoon tai viety paaliin.
- Anonyymi
Samoin sopivat nelitahtisiin nuo mystiset viat. Uudestakaan nelitahtisesti ei löytyny mitään vikaa, vaikka se ei toiminu ollenkaan.
- Anonyymi
Olisi todella mukavaa, jos kaverit tulisivat lopulta kertomaan mikä oli vikana kun noinkin moni yritti auttaa.
- Anonyymi
Termostaatti oli itellä jumittunut täysin auki. Kävi kylmänä ja vaahtoutti moottoriöljyjä kun kylmä vesi kondensoi vettä öljyyn. Samaten kisuaa nelari pahasti kun ei pääse oikeaan käyntilämpöön. En osaa sanoa miten liian kylmä kone vaikuttaa sitten bimetallikytkimeen ja ryypyn toimintaan. Sen voi ohittaa kun saa lämpimäksi niin laittaa tulppaletkun imusarjaan ja bimetallille menevä letku jää irti. Ryyppy juonottittelee itellä vielä. Täytyy bimetalli vielä tutkia ja se alipaineletku missä on ilmansuodatin.
- Anonyymi
Noissa on sellanen sytkäboxi joka säätää sytytysennakon kierrosten mukaan, eli ei mekaaninen, ja niissä on ollu vikoja, eli ei anna ennakoita kierroksilla. Oireet on just tuollaset.Jos saat lainattua jostain toisen boxin, niin kokeile sillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185