Avotakan purkaminen?

RemonttiHirmu

Miten siis tapahtuu,
ihan vaan paukutetaan palasiksi?
Alakertaan takoitus tehdä tilaa ja poistaa tuollainen vanha ja ruma avotakka.

7

7956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan...

paukuttamaan! muista suojata paikat. pölyä ja nokea varmasti tulee, niin ei sitten ole joka paikassa... melkein tyhjentäisin ensin koko huoneen muista tavaroista.

• RemonttiHirmu

Koko huone menee remonttiin joka tapauksessa, joten tarkoitus tyhjentää kokonaan.
        Mitäs sitten sille hormille tehdään?
        Tukitaan?

Pääsee tää akka purkamaan kiukkuaan :)

• H.J.
        RemonttiHirmu kirjoitti:

Koko huone menee remonttiin joka tapauksessa, joten tarkoitus tyhjentää kokonaan.
        Mitäs sitten sille hormille tehdään?
        Tukitaan?

Pääsee tää akka purkamaan kiukkuaan :)

Miten olisi, jos laittaisi tilalle vähän vanhaa siromman suuluukullisen takan?

• RemonttiHirmu
        H.J. kirjoitti:

Miten olisi, jos laittaisi tilalle vähän vanhaa siromman suuluukullisen takan?

tuohon tilan ei takkaa tarvita,
        se on siis alakerrassa jossa on myös pesutilat sauna.
        Sillä huoneesta on tarkoitus tehdä baari/oleskelu/peli-huone, jonne ei takka sovi.
        Ensinnäkin huone on aika pieni ja toisekseen käyttö jää luultavasti niin vähäiselle.

Ajattelimme sitten mahdollisesti hankkia takan yläkertaan jossa käyttö näyttö onkin jo ihan eri asia.

• Purin aikoinaan vanhan varaamattoman punatiilestä muuratun avotakan. Hankin tilalle Tulikiven erkkeriluukullisen varaavan takan.
      Ennen avotakan purkamista rakensin sen ympärille rakennusmuovista huoneen, teippailin saumat. Sitten vasara, pieni leka, kivi kiveltä, välillä sorkkarautaa apuna käyttäen, purin takan.
      Vaikka yritin suojata huoneen purkamispölyiltä, niin siitä huolimatta purkamisen jälkeen lähes joka paikasta löytyi kivi- ja betonipölyä.
      Itse purkaminen oli yllättävän vaivaton homma. Mutta purkamiseen kannattaa varustautua kunnon varustein; hengitys/ pölynsuojaimet.

• RemonttiHirmu

tuollainen punatiilinen avomöhkäle-takka,
        kiitos ihan käytännön vinkeistä :)
        Saas nähdä miten käy,
        meillä onneksi alhaalla vain pesutilat tuon takkahuoneen lisäksi, joten pääsee helposti pesemään pahimmat pölyt heti siinä pois.

Millä sitten hormi tukitaan jos ei siihen halua enää takkaa?
        Vai tukitaanko millään?

• myöskin

purettiin vanha avomallinen takka pois. Pölyä tulee sitten aivan jumalattomasti! meillä remonttireiska ns."jyrsi" sellasella betoniporalla tms. tiiliä irti. ja hormit on tukittu villalla, lisäksi varmaan joku kotelo rakennetaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe