Olen noin 30 kymppinen jätkä ja mulla ei varsinaista mahakipua tai vastaavaa ole mutta kun aika ajoin tulee verta ahterista ulostettaessa.Voisiko kyseessä olla mahahaava? mutta mitään kipua en ole havainnut. vai voisiko kyseessä olla ns.vuotavat peräpukamat?? joskus tai yleisemmin pääosin verentulo alkaa vasta hanuria pyyhittäessä toisen tai kolmannen pyyhkäisyn jälkeen alkaa verta näkyä paperissa. mutta ei läheskään aina. joskus kyllä erittäin harvoin verta tulee heti alkuun. vaivaa on jatkunut noin 1 vuosi.
verta tuppaa
8
6710
Vastaukset
- wwww
Mene hyvä mies lääkäriin
- Shade
Koska vaivasi on jatkunut jo noin pitkään, se tuskin häviää itsestään. Joten mene lääkäriin...
- sama vika
Olen 28v mies ja mulla alkoi jo muutama vuosi sitten samanlaiset oireet, ulosteen mukana silloin tällöin tulee kirkasta verta. Kävin sitten lääkärissä ja tähystyksessä kävi ilmi että mulla on sisäiset vuotavat peräpukamat.
Hoitona voidetta ja suppoja, pahassa tapauksessa leikkaus. Ei ne ole multa kokonaan hävinneet, mutta en ole niin kovin tarkkaan viitsinyt noudattaa noita ohjeitakaan, lähinnä noita suppoja en mielelläni käytä.
Sain sen käsityksen lääkäriltä ettei nuo kovin vaarallisia ole, mieshän kestää vähän vuotaakin verta eikä se tunnu missään.
Välillä menee pitkiäkin aikoja ettei niistä ole mitään vaivaa mutta toisinaan sitten tuntuvat vuotavan herkästi. Ei kai sille mitään mahda, luonto ei ole kovinkaan hyvä insinööri... - ***********
mulla on tullut pyyhkiessä paperiin aavistuksen verta jo 4-5 vuotta.mihinkään ei satu tai mitään muuta ihmeellistä.
en vain kehtaa mennä näyttämään reikää jolleen tohtorille ja laumalle hoitsuja.
-johonkin syöpään oisin jo kupsahtanu ja jos se olis vakavaa niin se olis pahentunu.mut kun se on vaan pari tippaa paperiin ja kalsareihinkaan ei tule ikinä mitään punasta niin en jaksa välittää.
kyllä mua tietenkin kiinostais jos joku kertois mikä mikä mikä mikä se on!
mies 26 vuotta- Tommi
Lääkärit tekee peräsuolen tähystyksiä yms. työkseen eli on tosi outoa, ettei kehtaa mennä näyttään lääkärille peräaukkoonsa. Olette sentään aikuisia ihmisiä. Olette kuule vain yksi potilas monien joukossa. Itse olen läpikäynyt kaksi peräsuolen ja paksusuolen tähystystä ja monesti on lääkäri tunnustellut peräaukkoani sormella sisältäpäin ja se on täysin normaalia. Eipä ole tullut mieleenikään hävetä itseäni tai vaivojani. En tiennyt että näin lapsellisia aikuisia on.
Kuulostaa, että kärsitte peräpukamista, jolloin pitäisi lisätä kuitupitoista ruokaa ja liikuntaa. Yleensä istumatyö ja ummetus pahentavat tilannetta. Hakekaa apteekista ilman reseptiä saatavaa voidetta Xyloproct ja käyttäkää siis laittakaa peräaukkonne ympärille ja sisäpuolelle sitä viikon ajan. Mikäli oireet ei lopu hakeutukaa lääkäriin.
- ...
jos sul ois mahahaava niin sitä verta tulis yleensä ulosteen mukana..mut kannattaa käydä ihan varmuuden vuoks lääkäris!sulla saattaa olla vaik joku pintahaava sie peräpääs..
- man with no name
Verta päästellyt nyt jo taas toista päivää. Ensimmäisen kerran ko tapahtui reilu vuosi sitten. Silloin noin 3 kertaa puolen vuoden sisällä heti kunnolla. Vessapaperi kauttaaltaan veressä. Mielestäni ei niinkään ulosteessa ollut paljon havaittavissa, vaikka vähän -> hyvin tummaa!
Ei pahemmin kipuja havaittavissa, mitä nyt se normaali vuodesta 98 kestänyt kurina, rutina ja väänteet. Olen 25v mies...
Että sellaista. Lääkäriin ehdin jo kerran varata ajan, mutta peruin sen, koska oireet hellittivät taas pariksi kuukaudeksi... - Kaveri
Naispuolisella tuttavallani oli pitkään samoja oireita.. loppujen lopuksi hän meni lääkäriin ja hänellä todetittiin jokin sairaus(nimeä en muista) mut sitä pystyy hoitaan lääkkeillä. Mene hyvä mies sinäkin lääkäriin!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938