Paljonko teillä maksoi

Twinrix

Paljonko teillä maksoi tänä vuonna otettu Twinrix rokote? Itse soitin tänään työterveysasemalleni ja sanoivat yhden piikin maksavan 74euroa, Kallis?

22

10976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piikki

      3 x 30,- € = 90,- €, suunnilleen

    • hinnan täältä,
      • apteekkiarmi

        Ostin Helsingistä itselleni Twinrixin hinta 42 euroa
        annos,siis 3x 42.
        Miehini osti Joensuusta 39.50 euroa annos.
        Apteekkienkin hinnoissa on eroja.
        Mutta tätä luokkaa.


      • ja ,,,,,
        apteekkiarmi kirjoitti:

        Ostin Helsingistä itselleni Twinrixin hinta 42 euroa
        annos,siis 3x 42.
        Miehini osti Joensuusta 39.50 euroa annos.
        Apteekkienkin hinnoissa on eroja.
        Mutta tätä luokkaa.

        LAIN MUKAAN reseptilääkkeiden hinta on sama, oli se apteekki sitten Hangossa tahi Utsjoella=)
        Tämä samahintaisuus perustuu ihan lakiin. Tämä hintaero selittyy tässä tapauksessa sillä, että kyseessä on kahden ERI lääketehtaan tuotteet, toinen on ostanut Adultin, toinen Paediatrikin tuotteen.

        t. farmáseutti


      • tarkennusta
        ja ,,,,, kirjoitti:

        LAIN MUKAAN reseptilääkkeiden hinta on sama, oli se apteekki sitten Hangossa tahi Utsjoella=)
        Tämä samahintaisuus perustuu ihan lakiin. Tämä hintaero selittyy tässä tapauksessa sillä, että kyseessä on kahden ERI lääketehtaan tuotteet, toinen on ostanut Adultin, toinen Paediatrikin tuotteen.

        t. farmáseutti

        No ei ne nyt mitään eri tehtaan tuotteita sentään ole Twinrix adult (aikuisille) ja Twinrix paediatric (lapsille) ;). Lääkkeiden hinnat voivat muuttua muutaman viikon välein. Joka apteekissa reseptilääkkeet ovat samanhintaisia.


      • apteekkari en ole
        ja ,,,,, kirjoitti:

        LAIN MUKAAN reseptilääkkeiden hinta on sama, oli se apteekki sitten Hangossa tahi Utsjoella=)
        Tämä samahintaisuus perustuu ihan lakiin. Tämä hintaero selittyy tässä tapauksessa sillä, että kyseessä on kahden ERI lääketehtaan tuotteet, toinen on ostanut Adultin, toinen Paediatrikin tuotteen.

        t. farmáseutti

        Farmaseutti mokasi aika lailla...
        Laki ei hintoja määrää,se on saletti.


      • pistäjä
        ja ,,,,, kirjoitti:

        LAIN MUKAAN reseptilääkkeiden hinta on sama, oli se apteekki sitten Hangossa tahi Utsjoella=)
        Tämä samahintaisuus perustuu ihan lakiin. Tämä hintaero selittyy tässä tapauksessa sillä, että kyseessä on kahden ERI lääketehtaan tuotteet, toinen on ostanut Adultin, toinen Paediatrikin tuotteen.

        t. farmáseutti

        adult on aikuisen rokote ja paediatrik lapsen. Valmistaja sama Laitos, jossa pistetään ja joka on ostanut rokotteen asiakkaita varten perii säilytys ym kustannuksia välistä. Pyytäkää siis resepti ja ostakaa apteekista


      • elina7425
        apteekkari en ole kirjoitti:

        Farmaseutti mokasi aika lailla...
        Laki ei hintoja määrää,se on saletti.

        ei laki niitä hintoja määrääkään, vaan sen, että hintojen on oltava samat joka apteekissa.

        jos lääke on maksanut enemmän tai vähemmän toisessa apteekissa, kyse on joko siitä, että
        a) ne on ostettu eri päivänä, jolloin välissä on ehtinyt tulla voimaan uudet hinnat tai
        b) on ostettu eri tehtaan tekemä valmiste (voi olla lähes samanniminen) tai
        c) on ostettu jokin apteekin itse valmistama valmiste (nk. ex tempore valmiste), jonka hinnoitteluissa voi olla pieniä apteekkikohtaisia eroja tai
        d) ostettu "lääke" ei ole oikeasti luokiteltu lääkkeeksi, vaan ns. vapaankaupan tuotteeksi, jonka hinnan apteekki voi itse päättää (esim. jotkin vitamiinivalmisteet)

        ja vielä...
        mikäli kyseessä on puhelinresepti, voi mukana olla myös lääkärin palkkio, joka maksetaan lääkkeen yhteydessä


    • hinnoittelupolitiikka

      Työterveysasema veloittaa sulta paitsi rokotteen hinnan niin myös sen pistämisestä. Kyse ei ole tapauksessasi työn vuoksi tarvittavasta rokotteesta, kuten esim. sairaanhoitajilla, vaan ihan muusta asiasta. Siinä toimii liiketalouden periaatteet.
      Pyydä lääkäriltä resepti, ja mene omaan terveyskeskukseesi pistättämään se, meillä meni noin, eikä terveyskeskus veloittanut pistämisestä mitään.

      • näin meillä

        Kyllä meillä työterveydessä laskutetaan ainoastaan rokotteesta noin 50e/piikki. Niitähän tulee kolme eli ekan piikin jälkeen kk kuluttua uusi pistos ja viimeinen ½v kuluttua ekasta pistoksesta. Itse käynnistä laskutetaan työantajaa ja ihan sallitusti.


      • ei edes hoida
        näin meillä kirjoitti:

        Kyllä meillä työterveydessä laskutetaan ainoastaan rokotteesta noin 50e/piikki. Niitähän tulee kolme eli ekan piikin jälkeen kk kuluttua uusi pistos ja viimeinen ½v kuluttua ekasta pistoksesta. Itse käynnistä laskutetaan työantajaa ja ihan sallitusti.

        Meillä ei työterveysaseman kautta saa rokotteita pistetyksi, jos ei liity työmatkaan.

        Reseptin taisi saada, muttei sitten enää rokotteen pistämistä.

        Että käytäntöjä on monia...


      • neuvolassa
        ei edes hoida kirjoitti:

        Meillä ei työterveysaseman kautta saa rokotteita pistetyksi, jos ei liity työmatkaan.

        Reseptin taisi saada, muttei sitten enää rokotteen pistämistä.

        Että käytäntöjä on monia...

        Minä olen käynyt neuvolassa, ensin soitan ja haen sieltä reseptin..ovat valmiiksi kirjoitetut.. ja sitten pistävät piikit.


      • ei edes hoida
        neuvolassa kirjoitti:

        Minä olen käynyt neuvolassa, ensin soitan ja haen sieltä reseptin..ovat valmiiksi kirjoitetut.. ja sitten pistävät piikit.

        Noinhan se toki onnistuu. Yleensä reseptin voi vain terveysasemalta pyytää valmiiksi, hakea sitten apteekista aineet ja palaa terveysasemalle, jotta terveydenhoitaja tuikkaa piikin. Ja neuvola kait sitten rinnastetaan tuohon, vai miten... eikös ne toimi ainakin yleensä ihan normaalilla terveysasemalla/sen yhteydessä ja osittain jopa samlla henkilökunnalla.

        Itse olen varannut ajan omalle terveydenhoitajalleni piikkiä varten, niin ei sentään tarvi jäädä jonottelemaan.

        Mutta töissä kävijälle se toki onnistuisi paljon pienemmällä poissaololla, jos ei tarvisi käydä eri paikassa piikityksen takia. Meillä kun on oma työterveysasema samassa talossa ja siellä käyntiin menisi aikaa ehkä kymmenisen minuuttia, terveysasemalle varmaan minimissäänkin sellaiset 1,5 tuntia.


      • Tänään-
        ei edes hoida kirjoitti:

        Noinhan se toki onnistuu. Yleensä reseptin voi vain terveysasemalta pyytää valmiiksi, hakea sitten apteekista aineet ja palaa terveysasemalle, jotta terveydenhoitaja tuikkaa piikin. Ja neuvola kait sitten rinnastetaan tuohon, vai miten... eikös ne toimi ainakin yleensä ihan normaalilla terveysasemalla/sen yhteydessä ja osittain jopa samlla henkilökunnalla.

        Itse olen varannut ajan omalle terveydenhoitajalleni piikkiä varten, niin ei sentään tarvi jäädä jonottelemaan.

        Mutta töissä kävijälle se toki onnistuisi paljon pienemmällä poissaololla, jos ei tarvisi käydä eri paikassa piikityksen takia. Meillä kun on oma työterveysasema samassa talossa ja siellä käyntiin menisi aikaa ehkä kymmenisen minuuttia, terveysasemalle varmaan minimissäänkin sellaiset 1,5 tuntia.

        Tänään hain twinrix piikin ja hinta oli n.43e. Täällä päin piikki pistetään työterveys puolella terveyskeskuksessa, vaikka opiskelija olenkin. Saa nähdä veloittavatko mitään.


    • Matkalla Dubaihin

      Kävin tänään ottamassa ensimmäisen Twinrixini. Maksoi 64 e Helsingissä työterveyshuollon kautta Terveystalossa. Käynti ilmainen, rokote siis 64 e. Tuntuu aika kalliilta, kun vertaa viestiketjussa aikaisemmin mainittuihin apteekista ostettuihin reilun 30 e hintoihin. Mistähän ero mahtaa johtua? Ottaako työterv.huolto itselleen noin suuren katteen. Yritin ehdottaa rokotusaikaa tilatessani, että olisin ostanut lääkeen itse, mutta siihen ei otettu mitään kantaa vaan sanottiin vaan, että rokotus hoituu työterveyshuollon kautta ihan vaivatta. Niin hoituukin, mutta hinta taitaa olla melko lailla korkeampi.

      • tl

        45e aikuselle, 38e lapselle, maksoi meillä itse haettuna apteekista ja terveyasemalla ilmaiseksi pistettynä (vuosimaksu masksettu aiemmin).


      • vastailija..
        tl kirjoitti:

        45e aikuselle, 38e lapselle, maksoi meillä itse haettuna apteekista ja terveyasemalla ilmaiseksi pistettynä (vuosimaksu masksettu aiemmin).

        pari vuotta sitten aikuisten rokotteet (twinrix) 44€/kpl. soitin tk:n vastaanottoon, johon ilmoitin asiani. täti hoiti reseptit, ja hain ne seuraavana päivänä samasta paikasta. kävin apteekista ostamassa piikit, ja menimme aikoja varailematta aikuisneuvolaan kyselemään. sattumalta samana päivänä pistettiin influenssapiikkejä, joten hoitaja otti meidät välissä.. samalla saimme toisen ajan kuukauden päähän, mutta kolmannen pistoksen kohdalla menimme vain piikkeinemme palloilemaan, ja sama hoitaja pisti viimeiset piikit. laskuja ei ole tullut mistään kerrasta. minulle pistettiin vielä jäykkäkouristus ekalla kerralla, hoitaja kysyi ovatko ne voimassa. meillä on juuri nyt menossa lapsilla twinrix-ohjelma talven loman vuoksi. heille sain kouluterkkarilta sähköpostilla pyydettynä reseptit. ne meni suoraan apteekkiin, josta kävin hakemassa. lapset pistettiin koulupäivän aikana, ja nyt muutaman viikon päästä taas sama rumba. lasten piikit maksoivat 31,75 kpl.


    • Maksumies

      Mehiläinen Espoon Leppävaarassa: 51.30 per piikki. En tiedä paljonko tuohon on leivottu sisään erilaisia vastaanoton kuluja, voisi kai olla enemmänkin. Kalliilta joka tapauksessa tuntuu kun käy kolme kertaa pistettävänä ja hintaa tulee yli 150 euroa.

      Toisaalta parempi maksaa 150 euroa kuin joutua maksansiirtojonoon ... tarjous josta et voi kieltäytyä. Kallis on twinrix.

      Hieno captcha, muuten. Kysytään paljonko on B 20. Tuosta ei välttämättä selviä edes keskivertoihminen. Oikea vastaus on tietysti 33, mikä voidaan osoittaa triviaalisti...

    • Pd

      Eka piikki 50,05e leppävaaran apteekkista. Taidan kysyä löytyykö halvempaa valmistetta toisesta piikistä..

    • rfxbgbd

      Twinrix adult maksaa tällä hetkellä jokaikisessä apteekissa 49,63 res.käsittelymaksu. Ja sille ei ole halvempaa vaihtoehtoa olemassa.

    • MaTkaan

      Eilen ostettu Twinrix Adult / 51,55€
      Pistos terveyskeskuksessa ei maksa mitään.

    • niiiiiiiiiiiiiiiiiii

      Ja olen kuullut etteivät aina ole tehonneet, vaikka maksullisia ovatkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe