Vaikuttaa heikkolaatuiselta. Selkäpanssarinkin suojausominaisuudet taitaa olla kyseenalaiset, ainakin kun taivuttelee käsissä, niin tuntuvat aika muovileluilta. Kypärätkin ovat kuin jotain kuttaperkkaa. Eihän nuo paljon maksakaan, mutta tuudittavat varmasti väärään turvallisuuden tunteeseen.
Bilteman
29
6648
Vastaukset
- Turo--Inkeri
on niin HALPOJA. Mitä sen väliä, jos pipo räjähtää kuin vesimeloni jos se osuu asfalttiin. Kun halvalla sain!!
Tuommoisten myyminen mp-varusteina pitäisi kieltää. Ihan vaan sen takia, kun joillakin ei oma järki sano mitään siitä, minkätasoista varustetta vaaditaan mihinkin harrastukseen.- vaikeaa
Olet kyllä semmoinen lälläripelle että moottoripyöräily ei ole oikea laji sinulle. Mitäpä jos vaihtaisit vaikka pitsin nypläykseen.
Et varmaan ole edes nähnyt bilteman kypäriä. Ne ovat tunnetun valmistajan valmistamia ja täyttävät kaikki kypärälle asetetavat vaatimukset.
Kypärät ovat kuitenkin aina sen verran kalliita että ainakaan minä en viitsi niitä paiskoa asfalttiin. Mutta sinulla on vähän oudot harrastukset.
Ja todelliseen pyöräilyn hurmokseen pääsee vain vetämällä tukka putkella ja posket lommolla. Mutta sitä sinä et voi ymmärtää. - Turo--Inkeri
vaikeaa kirjoitti:
Olet kyllä semmoinen lälläripelle että moottoripyöräily ei ole oikea laji sinulle. Mitäpä jos vaihtaisit vaikka pitsin nypläykseen.
Et varmaan ole edes nähnyt bilteman kypäriä. Ne ovat tunnetun valmistajan valmistamia ja täyttävät kaikki kypärälle asetetavat vaatimukset.
Kypärät ovat kuitenkin aina sen verran kalliita että ainakaan minä en viitsi niitä paiskoa asfalttiin. Mutta sinulla on vähän oudot harrastukset.
Ja todelliseen pyöräilyn hurmokseen pääsee vain vetämällä tukka putkella ja posket lommolla. Mutta sitä sinä et voi ymmärtää.ja sinä olet niitä, jotka ei AIKONEET kaatua.
- kaatumisia
Turo--Inkeri kirjoitti:
ja sinä olet niitä, jotka ei AIKONEET kaatua.
Muutama pyöränkin kanssa. Vuodesta 71 lähtien on tasapainoiltu.
Sinua se kaatuminen tuntuu pelottavan vähän liiankin kanssa. - jeah...
Turo--Inkeri kirjoitti:
ja sinä olet niitä, jotka ei AIKONEET kaatua.
On taas hullu Turo jaksanut koko päivän notkua koneellaan valvoen keskusteluja. Ota jo hiukan rennommin Turo ;)
- Turo--Inkeri
kaatumisia kirjoitti:
Muutama pyöränkin kanssa. Vuodesta 71 lähtien on tasapainoiltu.
Sinua se kaatuminen tuntuu pelottavan vähän liiankin kanssa.etkä vieläkään ymmärrä hyvien ajovarusteiden merkitystä. Yleensä motoristit eivät onneksi ole ihan niin kovapäisiä kuin sinä.
- MK.
vaikeaa kirjoitti:
Olet kyllä semmoinen lälläripelle että moottoripyöräily ei ole oikea laji sinulle. Mitäpä jos vaihtaisit vaikka pitsin nypläykseen.
Et varmaan ole edes nähnyt bilteman kypäriä. Ne ovat tunnetun valmistajan valmistamia ja täyttävät kaikki kypärälle asetetavat vaatimukset.
Kypärät ovat kuitenkin aina sen verran kalliita että ainakaan minä en viitsi niitä paiskoa asfalttiin. Mutta sinulla on vähän oudot harrastukset.
Ja todelliseen pyöräilyn hurmokseen pääsee vain vetämällä tukka putkella ja posket lommolla. Mutta sitä sinä et voi ymmärtää.Minkäköhän tunnetun valmistajan kypäriä nuo mahtavat olla? Yksikään tunnettu kypärävalmistaja kun ei myy kuitukypäriä tuohon hintaan edes tukkuna... :)
Ei muuten kannata sokeasti uskoa tuohon ECE hyväksyntään. Saksalaisessa lehdessä testasivat 12 alle 100 euron hyväksyttyä kypärää ja vain puolet läpäisi testin. Testeissä on siis ollut hihnalta tulevia parempi versio.
Sen lisäksi ECE testissä ei puututa siihen millä tavoin kypärä hajoaa ja reagoi toiseen ja kolmanteen iskuun. Väärin tehty kuitukypärä on hengenvaarallinen. Kuidut silmillä on turha hokea "kun halvalla sain".
Mukavuus, meluttomuus ja vakaus ovat vieläpä ominaisuuksia, joita en usko tuosta löytyvän... - Turo--Inkeri
MK. kirjoitti:
Minkäköhän tunnetun valmistajan kypäriä nuo mahtavat olla? Yksikään tunnettu kypärävalmistaja kun ei myy kuitukypäriä tuohon hintaan edes tukkuna... :)
Ei muuten kannata sokeasti uskoa tuohon ECE hyväksyntään. Saksalaisessa lehdessä testasivat 12 alle 100 euron hyväksyttyä kypärää ja vain puolet läpäisi testin. Testeissä on siis ollut hihnalta tulevia parempi versio.
Sen lisäksi ECE testissä ei puututa siihen millä tavoin kypärä hajoaa ja reagoi toiseen ja kolmanteen iskuun. Väärin tehty kuitukypärä on hengenvaarallinen. Kuidut silmillä on turha hokea "kun halvalla sain".
Mukavuus, meluttomuus ja vakaus ovat vieläpä ominaisuuksia, joita en usko tuosta löytyvän...se ECE22-05 hyväksyntä on pelkkä vitsi, sen läpäisevät sellaiset kypärät, joilla ei pitäisi olla mitään asiaa 2-pyöräisen moottoriajoneuvon puikkoihin.
Kun sopivasti sattuu, niin se kypärän laatu ja suojaavuus voi olla ero sen välillä, selviääkö kuhmuilla, vai tuleeko kallovamma. Jälkimmäisessä tapauksessa varmaan harmittaa aika kovasti, jos tuli kolaroitua jollain halpispipolla.. tai sitten ei enää harmita mikään.
Edesvastuutonta hommaa noilta tietyiltä putiikeilta kaupitella moisia moottoripyöräkypärinä. Ja se menee vieläpä läpi, kuten täälläkin olevista kommenteista voidaan nähdä. - kovapäisin
Turo--Inkeri kirjoitti:
etkä vieläkään ymmärrä hyvien ajovarusteiden merkitystä. Yleensä motoristit eivät onneksi ole ihan niin kovapäisiä kuin sinä.
ja sitkein omien mielipiteidensä inttäjä olet kuitenkin sinä itse. Välillä tulee pätkä asiaakin mutta sitten kohta taas sairasta vääntämistä. Anna nyt helvetissä ihmisille vapaus omiin ajatuksiinkin äläkä tyrmää aina kaikkea josta itse ajattelet toisin. Olet kyllä oikeasti rasittava tyyppi.
- Ali Hannu
Turo--Inkeri kirjoitti:
se ECE22-05 hyväksyntä on pelkkä vitsi, sen läpäisevät sellaiset kypärät, joilla ei pitäisi olla mitään asiaa 2-pyöräisen moottoriajoneuvon puikkoihin.
Kun sopivasti sattuu, niin se kypärän laatu ja suojaavuus voi olla ero sen välillä, selviääkö kuhmuilla, vai tuleeko kallovamma. Jälkimmäisessä tapauksessa varmaan harmittaa aika kovasti, jos tuli kolaroitua jollain halpispipolla.. tai sitten ei enää harmita mikään.
Edesvastuutonta hommaa noilta tietyiltä putiikeilta kaupitella moisia moottoripyöräkypärinä. Ja se menee vieläpä läpi, kuten täälläkin olevista kommenteista voidaan nähdä.Ja voi HÖÖÖÖPÖ HÖÖÖPÖ taas. On minullakin ollut Snellit ja DOTit ja vielä brittien kisahyväksynnätkin jossain potassa, mikäs siinä, mutta tosiasiahan on että valtaosa tämän maan kypäristä sisältää nimenomaan vain ECE22-05 -hyväksynnän, vaikka hintaa olisi moninkertaisesti B:n kypäriin verrattuna. Ja lueskelepa jenkkifoorumeita, siellä ihmiset kuolaavat ECE22-05 -merkinnän perään "se on paljon vaativampi kuin Snell".
Entisistä kypäristäni huolimatta ostin B:n kypärän vailla mitään epäilyksiä, tosin en katukäyttöön vaan metsään, jossa kuitenkin on paljon puita, kiviä ja kantoja - huiii...
Voi että, kun meitä markkinointiammattilaisia huvittaa tällaiset korkea hinta = turvallisuus -ajattelijat, joiden ansiosta raha juoksee! Eikun B:n pottaankin vain eri leima kylkeen ja hinnaksi 300 euroa, kyl se maar on niin turvallinen - kyllä omasta päästä kannattaa maksaa eiks vaan! Idiotas...
(Vastauksia en tule tänne roskafoorumille lukemaan, kun tämäkin viesti löytyi vain sattumalta Googlella.) - ammattilainen
Ali Hannu kirjoitti:
Ja voi HÖÖÖÖPÖ HÖÖÖPÖ taas. On minullakin ollut Snellit ja DOTit ja vielä brittien kisahyväksynnätkin jossain potassa, mikäs siinä, mutta tosiasiahan on että valtaosa tämän maan kypäristä sisältää nimenomaan vain ECE22-05 -hyväksynnän, vaikka hintaa olisi moninkertaisesti B:n kypäriin verrattuna. Ja lueskelepa jenkkifoorumeita, siellä ihmiset kuolaavat ECE22-05 -merkinnän perään "se on paljon vaativampi kuin Snell".
Entisistä kypäristäni huolimatta ostin B:n kypärän vailla mitään epäilyksiä, tosin en katukäyttöön vaan metsään, jossa kuitenkin on paljon puita, kiviä ja kantoja - huiii...
Voi että, kun meitä markkinointiammattilaisia huvittaa tällaiset korkea hinta = turvallisuus -ajattelijat, joiden ansiosta raha juoksee! Eikun B:n pottaankin vain eri leima kylkeen ja hinnaksi 300 euroa, kyl se maar on niin turvallinen - kyllä omasta päästä kannattaa maksaa eiks vaan! Idiotas...
(Vastauksia en tule tänne roskafoorumille lukemaan, kun tämäkin viesti löytyi vain sattumalta Googlella.)Hyvinkin. sehän tässä huolestuttaakin, kun nämä panostavat siihen markkinointiin ja myyvät vaikka mummon vanhoja pikkuhousuja, kun heidät on siihen koulutettu. mutta tekninen asiantuntemus puuttuu, tämä kaikki tehdään vieläpä kuluttajan turvallisuuden kustannuksella. (varmasti käyt lukemassa palautteen, koska markkinoinnin yksi tärkeä osa alue on juuri palautteen saaminen)
- Turo--Inkeri
Ali Hannu kirjoitti:
Ja voi HÖÖÖÖPÖ HÖÖÖPÖ taas. On minullakin ollut Snellit ja DOTit ja vielä brittien kisahyväksynnätkin jossain potassa, mikäs siinä, mutta tosiasiahan on että valtaosa tämän maan kypäristä sisältää nimenomaan vain ECE22-05 -hyväksynnän, vaikka hintaa olisi moninkertaisesti B:n kypäriin verrattuna. Ja lueskelepa jenkkifoorumeita, siellä ihmiset kuolaavat ECE22-05 -merkinnän perään "se on paljon vaativampi kuin Snell".
Entisistä kypäristäni huolimatta ostin B:n kypärän vailla mitään epäilyksiä, tosin en katukäyttöön vaan metsään, jossa kuitenkin on paljon puita, kiviä ja kantoja - huiii...
Voi että, kun meitä markkinointiammattilaisia huvittaa tällaiset korkea hinta = turvallisuus -ajattelijat, joiden ansiosta raha juoksee! Eikun B:n pottaankin vain eri leima kylkeen ja hinnaksi 300 euroa, kyl se maar on niin turvallinen - kyllä omasta päästä kannattaa maksaa eiks vaan! Idiotas...
(Vastauksia en tule tänne roskafoorumille lukemaan, kun tämäkin viesti löytyi vain sattumalta Googlella.)SNELL on vaativampi hyväksyntä kuin ECE meillä. Mutta suoraan ei pysty vertaamaan, kun eri normit testaavat erilaisia törmäysvoimia ja eri tavalla.
Jos se ECE22-05 on sinulle riittävä, niin ei muuta kuin lycka till - mutta epäilen vahvasti, mahdatko edes tietää, miten testaus siinä suoritetaan. Otappa selvää, kun kerran niin paljon siellä netissä liikut!
Kumma juttu, että tuskin missään muuallakaan markkinataloudessa asia menisi niin, että tuotteet ovat hinnastaan riippumatta saman laatuisia. Mutta kypärien suhteen asia sitten olisikin näin - eli kun ne vaan täyttävät tuon normin, vaikkapa miten rimaa hipoen, niin millään muulla ei ole väliä.
Jos on yhtään omaa käyttökokemusta kypäristä, niin sinun pitäisi tietää myös se, että esim. istuvuus tuppaa pidemmässä juoksussa olemaan aika tärkeä asia, ja kumma kyllä, noissa halvimmissa se aika harvoin osuu juuri omaan päähän kohdilleen. Mistä ihmeestä lie johtuu. - Turo--Inkeri
Turo--Inkeri kirjoitti:
SNELL on vaativampi hyväksyntä kuin ECE meillä. Mutta suoraan ei pysty vertaamaan, kun eri normit testaavat erilaisia törmäysvoimia ja eri tavalla.
Jos se ECE22-05 on sinulle riittävä, niin ei muuta kuin lycka till - mutta epäilen vahvasti, mahdatko edes tietää, miten testaus siinä suoritetaan. Otappa selvää, kun kerran niin paljon siellä netissä liikut!
Kumma juttu, että tuskin missään muuallakaan markkinataloudessa asia menisi niin, että tuotteet ovat hinnastaan riippumatta saman laatuisia. Mutta kypärien suhteen asia sitten olisikin näin - eli kun ne vaan täyttävät tuon normin, vaikkapa miten rimaa hipoen, niin millään muulla ei ole väliä.
Jos on yhtään omaa käyttökokemusta kypäristä, niin sinun pitäisi tietää myös se, että esim. istuvuus tuppaa pidemmässä juoksussa olemaan aika tärkeä asia, ja kumma kyllä, noissa halvimmissa se aika harvoin osuu juuri omaan päähän kohdilleen. Mistä ihmeestä lie johtuu.uusimmasta (?) Moto1-lehdestä, jossa sattuu olemaan juttua erilaisten kypärien ominaisuuksista ja suojaavuudesta:
----
"Euroopassa myytävien kypärien on läpäistävä ECE22-05 normi, jossa kypärä isketään 27 kmh nopeudella vasten alasinta, joita on kahta tyyppiä, tasainen sekä kadun reunakiveystä muistuttava kulma".
----
"ECE-normin vaatimuksia ja testausapaa on arvosteltu. Jo 250g:n suuruinen kiihtyvyys tuottaa yleensä vaikean aivovamman, joten 275g:n kriteeriä voi moittia liian väljäksi."
----
(ECE22-05)
"Kutakin kypärää testataan vain yhdellä iskulla, eli jokaista edellä mainituista kohdista testataan aina uudesta kypärästä. Onnettomuudessa kypärään voi kohdistua useita iskuja. Voiko kypärä suojata niiltä, jos jo ensimmäinen isku hajottaa ulkokuoren?"
----
"Koska ECE22-05-standardi määrittelee iskukohdat tarkkaan, voi kypärä olla muilta kohdilta paljon heikompi"
----
"Koska ECE22-05:n mukaan kukin testattava kypärä saa vain kertaiskun, läpäisevät halvatkin kypärät testauksen yleensä yhtä hyvin kuin kalliit, vankalla kuitukuorella varustetut kypärät.Kertaiskun jälkeen halvan kypärän ohut muovikuori on halki."
----
"Motorrad News-lehden testaamista halpakypäristä jotkut olivat iskunvaimennukseltaan pelottavan huonoja.
Kaikki kypärät olivat kuitenkin saaneet hyväksymismerkinnän. Tulos panee arvelemaan, että virallisiin hyväksyntätestauksiin on toimitettu parempia kypäriä kuin ne, joita kaupan hyllyltä löytyy."
---- - hihnalta..
Turo--Inkeri kirjoitti:
SNELL on vaativampi hyväksyntä kuin ECE meillä. Mutta suoraan ei pysty vertaamaan, kun eri normit testaavat erilaisia törmäysvoimia ja eri tavalla.
Jos se ECE22-05 on sinulle riittävä, niin ei muuta kuin lycka till - mutta epäilen vahvasti, mahdatko edes tietää, miten testaus siinä suoritetaan. Otappa selvää, kun kerran niin paljon siellä netissä liikut!
Kumma juttu, että tuskin missään muuallakaan markkinataloudessa asia menisi niin, että tuotteet ovat hinnastaan riippumatta saman laatuisia. Mutta kypärien suhteen asia sitten olisikin näin - eli kun ne vaan täyttävät tuon normin, vaikkapa miten rimaa hipoen, niin millään muulla ei ole väliä.
Jos on yhtään omaa käyttökokemusta kypäristä, niin sinun pitäisi tietää myös se, että esim. istuvuus tuppaa pidemmässä juoksussa olemaan aika tärkeä asia, ja kumma kyllä, noissa halvimmissa se aika harvoin osuu juuri omaan päähän kohdilleen. Mistä ihmeestä lie johtuu.Aivan sama tuote saatetaan myydä monella eri tuotemerkillä ja hinnoittelu jää myyntiketjuille.
Kaularanka kestää yleensä vähemmän kuin halvempikaan kypärä.
"Mistä lie johtuu" - Turo--Inkeri
hihnalta.. kirjoitti:
Aivan sama tuote saatetaan myydä monella eri tuotemerkillä ja hinnoittelu jää myyntiketjuille.
Kaularanka kestää yleensä vähemmän kuin halvempikaan kypärä.
"Mistä lie johtuu"kuitukypärää, jonka ovh on 500 euron hujakoilla. Tiedän 100% varmasti, ettei aivan samaa tuotetta myydä missään esim. 100 euron hinnalla.
Jos haluat, voin kertoa myös merkin ja mallin, ja jos pystyt osoittamaan, että tuolla, liikkeessä X, myyvät samaa tuotetta eri merkillä alle 100 euron hintaan, lupaan vaieta ikuisesti kaikista kypäriin liittyvistä asioista?
"Kaularanka kestää yleensä vähemmän kuin halvempikaan kypärä" - yritätkö vähätellä kallovammojen merkitystä tai vakavuutta mp-onnettomuuksissa? Aika heikoilla jäillä kävelet. - omaasi..
Turo--Inkeri kirjoitti:
kuitukypärää, jonka ovh on 500 euron hujakoilla. Tiedän 100% varmasti, ettei aivan samaa tuotetta myydä missään esim. 100 euron hinnalla.
Jos haluat, voin kertoa myös merkin ja mallin, ja jos pystyt osoittamaan, että tuolla, liikkeessä X, myyvät samaa tuotetta eri merkillä alle 100 euron hintaan, lupaan vaieta ikuisesti kaikista kypäriin liittyvistä asioista?
"Kaularanka kestää yleensä vähemmän kuin halvempikaan kypärä" - yritätkö vähätellä kallovammojen merkitystä tai vakavuutta mp-onnettomuuksissa? Aika heikoilla jäillä kävelet.Itsestään selvää lienee se, etteivät 500 euron ja 100 euron "potat" ole samanlaisia, mutta tarkoitankin pienempiä hintaeroja. Moottoripyöräonnettomuuden uhrin kuolinsyy on useimmiten muusta kuin kypärän laadusta johtuva.
Niin paksuakaan jäätä ei ole, että menisin sinne kävelemään.. - Turo--Inkeri
omaasi.. kirjoitti:
Itsestään selvää lienee se, etteivät 500 euron ja 100 euron "potat" ole samanlaisia, mutta tarkoitankin pienempiä hintaeroja. Moottoripyöräonnettomuuden uhrin kuolinsyy on useimmiten muusta kuin kypärän laadusta johtuva.
Niin paksuakaan jäätä ei ole, että menisin sinne kävelemään.."Moottoripyöräonnettomuuden uhrin kuolinsyy on useimmiten muusta kuin kypärän laadusta johtuva"
- En tunne tilastoja (niin hyvin kuin sinä ilmeisesti?) joten kukaties voisin jopa ehkä uskoa tuon.
Mutta se ei silti tarkoita, ettäkö kannattaisi käyttää sellaista kypärää, missä tietää olevan minkäänlaisia kompromisseja suojaavuuden suhteen.
Voimme joutua myös sellaiseen kolariin, missä kypärä on kaiken a ja o, emmekä kukaan voi tietää sitä ennalta. - ja tilasto
Turo--Inkeri kirjoitti:
"Moottoripyöräonnettomuuden uhrin kuolinsyy on useimmiten muusta kuin kypärän laadusta johtuva"
- En tunne tilastoja (niin hyvin kuin sinä ilmeisesti?) joten kukaties voisin jopa ehkä uskoa tuon.
Mutta se ei silti tarkoita, ettäkö kannattaisi käyttää sellaista kypärää, missä tietää olevan minkäänlaisia kompromisseja suojaavuuden suhteen.
Voimme joutua myös sellaiseen kolariin, missä kypärä on kaiken a ja o, emmekä kukaan voi tietää sitä ennalta.http://www.bajahill.net/mponnettomuus1986-95.html#kuolinsyyt.
Siinä aiheesta- ketä historia huvittaa.. - tyhmyys tappaa
ja tilasto kirjoitti:
http://www.bajahill.net/mponnettomuus1986-95.html#kuolinsyyt.
Siinä aiheesta- ketä historia huvittaa..Kannattaa lopettaa höpinät 500e hienoista kypäristä ja muovinpaloista ajovarusteiden sisällä. Niistä saa suurimman hyödyn ne, jotka tarvitsevat psyykkisen puolen tukea.
- päässä...
tyhmyys tappaa kirjoitti:
Kannattaa lopettaa höpinät 500e hienoista kypäristä ja muovinpaloista ajovarusteiden sisällä. Niistä saa suurimman hyödyn ne, jotka tarvitsevat psyykkisen puolen tukea.
Ja hihna kunnolla kiinni on tärkeintä, vaikkei se potta aivan viittäsataa maksaisikaan.
- legasy
Turo--Inkeri kirjoitti:
etkä vieläkään ymmärrä hyvien ajovarusteiden merkitystä. Yleensä motoristit eivät onneksi ole ihan niin kovapäisiä kuin sinä.
MOI Turo-Inkeri
Bilteman ajokypärä oli testissä 2010 ihan kärkipaikoilla poiketkaa liikkeesen katsomaan tiedote hyllyssä. - måpåmies
Eihän kypärä pääse edes suomen markkinoille jos eivät läpäise testejä, eli kyllää ne hyviä on
- osta laatua?
Itse en uskaltaisi ostaa Bilteman kypärää. Ostin sekä itselleni että vaimolleni Arain. Halpa henkivakuutus. Miksi porukka tinkii väärässä paikassa...?
- myös..
Niskalihakset hyvään kuntoon, ettei kaularanka, se heikon lenkki, "naksahda" mahdollisessa onnettomuudessa.
- sun muut
Bilteman,Motonetin,Hong-Kongin,Tarjoustalon sun muiden halpisvarusteet riittää hyvin normaalille motoristille.Mul...lle on sitten niitä "parempia" tyrkyllä.
- öpöhöpöh
sun muut kirjoitti:
Bilteman,Motonetin,Hong-Kongin,Tarjoustalon sun muiden halpisvarusteet riittää hyvin normaalille motoristille.Mul...lle on sitten niitä "parempia" tyrkyllä.
Itselle on tärkeintä ulkonäkö ja istuvuus.. Kunhan kypärä on kypärä, niin muusta turvallisuuteen liittyvästä en jaksa huolehtia. Kyllähän se on kuitenkin parempi että se on päässä kuin että ei ole.
- nahkatakista
öpöhöpöh kirjoitti:
Itselle on tärkeintä ulkonäkö ja istuvuus.. Kunhan kypärä on kypärä, niin muusta turvallisuuteen liittyvästä en jaksa huolehtia. Kyllähän se on kuitenkin parempi että se on päässä kuin että ei ole.
kovikkeet helvettiin. Tuli takista paljon mukavampi päällä enkä aio ajaa sellaista kolaria jossa noista olisi ratkaisevaa hyötyä. Nimim. kolaritta 36 vuotta.
- hemmettisoikoon
nahkatakista kirjoitti:
kovikkeet helvettiin. Tuli takista paljon mukavampi päällä enkä aio ajaa sellaista kolaria jossa noista olisi ratkaisevaa hyötyä. Nimim. kolaritta 36 vuotta.
Te pellet puhutte täyttä paskaa. Ystäväni käyttää motocrossissa toista Biltema kypäräänsä.
Ensimmäiselle kävi semmonen vähän isompi homma. 300cc Ktm:ällä n. 60kmh/h vauhdista pöytähyppyriin ja pää eellä alas. Siltä kypärältä ei sen enempää eikä vähempää vaadittu. Lippa meni 100:aan osaan ja pintajännitys raukesi. Ei muutakun seuraavana päivänä Biltemaan kehumaan henkilökunnalle kypärä ja uusi kainaloon. JAUHATTE TÄYTTÄ PASKAA. MENKÄÄ SITTEN VITTU OSTAMAAN 300E FOX HIENOILLA TARROILLA. PERKELEEN VARUSTEURHEILIJAT.
- motos
En edes käyttäis kypärää jos ei pakko, ulkomailla mahtava fiilis ajella ilman kypärää pelkät aurinkolasit päässä. Se ei aja kuka pelkää, mulle Bilteman potta riittää vallan, kalliimpaa en osta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015