onko tämä persoonallisuushäiriö miten yleinen ja mitkä asiat siinä on sellaisia yleisiä "vaivoja"
sitä taitaa olla aika montaa sorttia. monellako teistä se on todettu?kertokaa jos vain haluatte.omia kokemuksianne ja elämänne hankaluuksia persoonallisuushäiriön kanssa.
minulla lääkäri sen totesi mutta ei sitten vaivautunut tarkemmin selittämään että mikä se on ja nyt en pääse kysymään kun hän on lomalla.
persoonallisuushäiriö
7
1004
Vastaukset
- Mikko
Persoonallisuushäiriö on jotain sellaista jonkavuoksi lääkäri ei vaivaudu tekemään muuta kuin kirjoittamaan reseptin ja ansaitsemaan lomansa.
- Susanna
No onpa todella törkeää jättää potilas epätietoisuuteen, varsinkin tuollaisen diagnoosin jälkeen. Netistä kyllä pitäisi löytyä tietoa vaikka millä mitalla, ainakin minä olen löytänyt. Siis ihan hakusanalla "persoonallisuushäiriöt".
- Olli
Niitäkin on niin monenlaisia,neuroottistasoisista lähelle psykoosia tulevia,väliin mahtuu rymistelijöiden joukko,mm.asosiaalinen ja epäväkaa ym.Itsellä on diagnostisoitu asosiaalinen persoonallisuudenhäiriö ja sen vuoksi vapautettu armeijasta.Nykyisin diagnoosini oli epävakaa persoonallisuus.
- Jaakko
Minä olen oikeastaan hyvin järkyttynyt puolestasi. Lääkäri antaa sinulle diagnoosin, jonka mukaan persoonallisuutesi kehittymisessä on ollut häiriöitä ja sen jälkeen hän jättää sinut yksin miettimään, että mitähän se tarkoittaa.
Ei voi muuta kuin ihmetellä, jos lääkäri ei puhunut sinulle mitään mahdollisuuksistasi. Mahdollisuudesta käydä läpi joku terapia, jossa keskustellaan häiriöstä, siitä miten se on syntynyt ja siitä, miten sen kanssa voi elää.
Tuon asian ajatteleminen saa minut syvästi ihmettelemään lääkärin käytöstä. Oliko lääkärillä muuten pätevyys diagnoosin tekemiseen? Oliko hän psykiatri?- Kitiara
mielenterveystoimiston lääkäri joka tällaista minulle kertoi ehdottipa vielä kunnon psykoterapia hoitoa pari kertaa viikossa tapahtuvaa jutustelua mutta en siihen kyennyt heikon varallisuuteni vuoksi.
mutta selitystä siitä mikä on persoonallisuushäiriö eikä sen tarkemmin että mitä "lajia" se edustaa..olen lukenut persoonallisuushäiriöstä ja sitä on monenlaista.mutta omastani en tiedä sen tarkemmin...en pysty itseitseäni diagnosoimaan. - Lokki
Yhteiskunta on sairas, emme me!
- kaikkilla
Meillä kaikille ihmisillä on jonkun asteinen persoonallisuushäiriö. Näin on minulle sanottu asiantuntija tasolla. Vai osaako joku määritellä "terveen" mielen, jossa ei ole jotain merkkejä jostain persoonallisuushäiriöstä.
Ja kuten joku kirjoitti aiemmin, niin diagnoosit vaihtuu iän myötä. Ihmeellistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026448
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h834933Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1053191Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303032Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262235Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191616Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961211Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391192Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311106- 48884