Naimisiin Gambiassa!

Onnellinen,nainen!

Olisi,mukava kuulla teidän kokemuksia naimisiin menosta Gambiassa.Olen ,menossa naimisiin pitkä aikaisen poikaystäväni kanssa hän on Gambialainen ja nyt haluaisin kuulla kokemuksi teiltä jotka olette sen jo kokeneet.Sekä hyvät ja huonot kokemukset ovat tervetulleita.Eli naisnäkökulmaa kaipailen.Ja myös paperi sota kiinnostaa eli kuinka kauan meni ennen kuin pääsitte asumaan saman katon alle Suomeen.
Me tulemme aina asumaan osan vuodesta Gambiassa.
Toivon asiallisia vastauksia.kiitos ,jo etukäteen.

65

21687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainen

      Jos ei ole raha-avioliitosta kyse niin miksi
      tänne muutatte? Muuttakaa molemmat Gambiaan
      ja käykää täällä lomilla.

      • lainen

        Eiköhän jokainen päätä asuinpaikkansa itse, vaikka olisi raha-avioliitto.


    • Onnea!

      Onneksi olkoon! Käsittääkseni Gambiassa osataan juhlia häitä(kin) reippaalla, hyvällä fiiliksellä. Enpä usko, että paperisotakaan tuottaa näinä maailman aikoina erityisiä ongelmia.

      Onnea teille!

      • ROJ

        NÄIN ON....
        Itse olen mennyt naimisiin Gambiassa todella ihanan miehen kanssa, joka ei ole asettanut mitään ehtoja minulle, vaan saan olla sama oma itseni kuin ennenkin. Ja kyllä siellä Gambiassa ainakin meidän häissä oli rento meininki ja minulle kerrottiin että siellä hääjuhla voi olla jopa viikonkin, joten kyllä ne osaa juhlia.


    • toubab

      Paperisodasta sen verran että nykyisin gambialaiset joutuvat menemään henk.koht. Nigeriaan Suomen suurlähetystöön hakemaan viisumia. Lisätietoja saat Abujan suurlähetystöstä.

    • ncdsew

      Sun suomenkieli on järkyttävää.

      • ihan oikeesti

        mulla menee hermo tollaseen et jos joku on löytäny onnensa ja haluaa jakaa sen muiden kanssa niin AINA jonkun ärsyttävän (useimmiten miehen) on pakko liittyä siihen keskusteluun negatiivisilla asioilla. ehkä antaisit vaan olla ?


      • Käynnyt.
        ihan oikeesti kirjoitti:

        mulla menee hermo tollaseen et jos joku on löytäny onnensa ja haluaa jakaa sen muiden kanssa niin AINA jonkun ärsyttävän (useimmiten miehen) on pakko liittyä siihen keskusteluun negatiivisilla asioilla. ehkä antaisit vaan olla ?

        Joskus läpi Virallinen Lehti.

        Kaiketi se vieläkin ilmestyy,lehti jossa on kaikki viralliset ilmoitukset,kuten esim ilmoitukset avioeron oikeuskäsittelystä tapauksista joissa vastapuolta ei ole muuten tavoitettu.


    • mennä naimisiin

      tarvitset vain todistuksen,että olet single/eronnut,kaksi passikuvaa,kopion passista ja kaksi todistajaa sitten vihkimiseen.maksaa 6000 d ja sitten parisataa muita maksuja plus sinne oikeustalolle työntekijöille pari lastia tölkki-fantoja (!)
      siellä menee turistikaudella monia pareja päivittäin naim.lähinnä olivat kyllä iäkäs valk.nainen-nuori gamb.mies/iäkäs valk.mies-nuori gamb.nainen pareja.
      mutta toki ihan gambialaisia pareja tms.
      onnea matkaan!

      • gambialaisenvaimo

        menin banjulissa naimisiin helmikuussa..juu suomessa maistraatissa vaan tein paperin että oon naimaton..he käsitteli viikon sitä ja se tuli postissa kotia..lensin gambiaan mies oli varannu ajan oikeustalolle..whisperiä varten eli semmone vala vannomis juttu..se oli 21.2 valat vannottiin ja allekirjoitettiin paprut ja jätetytiin passikuvat ja passikopiot..samal reissul mentiin maksaa 6000 d siel..ja sitte 25.2 oli hääpäivä..sinne samaiseen paikkaan mentiin..ja meidät vihittiin..todistajia mukaan 5 kpl enintään porukkaa mukan saa olla..nyt asun tääl suomessa ja lähetin oman vihkitodistuksen kirjattuna kirjeenä nigeriaan abujaan suomen lähetystöön leimattavaksi..se teki kuukauden matkaa sinne ja toisen tänne takas..nyt se on täällä ja meen vihkitodistuksen kanssa maistraattiin rekisteröityy et oon avios sitte poliisilaitokselle miehen oleskelulupapaperit mis 2kpl passikuvia ja passikopiot...ja käteisellä pitää maksaa 200 euroo..sit vaan oottelee..ehkä 3-5 kk menee käsittelyis...sit en tiiä ku tulee hyväksytty oleskelulupa et pitääks miehen nigeriasta käyä passiinsa hakees sen oleskelulöupatarran ..sen näkee sitte..lähen gambiaan nyt 30.5 oon vaa viikon sit takas,,8.6 nään mieheni ..uijuiijjjj ikävä onkii jo hirmune


      • lennoista..
        gambialaisenvaimo kirjoitti:

        menin banjulissa naimisiin helmikuussa..juu suomessa maistraatissa vaan tein paperin että oon naimaton..he käsitteli viikon sitä ja se tuli postissa kotia..lensin gambiaan mies oli varannu ajan oikeustalolle..whisperiä varten eli semmone vala vannomis juttu..se oli 21.2 valat vannottiin ja allekirjoitettiin paprut ja jätetytiin passikuvat ja passikopiot..samal reissul mentiin maksaa 6000 d siel..ja sitte 25.2 oli hääpäivä..sinne samaiseen paikkaan mentiin..ja meidät vihittiin..todistajia mukaan 5 kpl enintään porukkaa mukan saa olla..nyt asun tääl suomessa ja lähetin oman vihkitodistuksen kirjattuna kirjeenä nigeriaan abujaan suomen lähetystöön leimattavaksi..se teki kuukauden matkaa sinne ja toisen tänne takas..nyt se on täällä ja meen vihkitodistuksen kanssa maistraattiin rekisteröityy et oon avios sitte poliisilaitokselle miehen oleskelulupapaperit mis 2kpl passikuvia ja passikopiot...ja käteisellä pitää maksaa 200 euroo..sit vaan oottelee..ehkä 3-5 kk menee käsittelyis...sit en tiiä ku tulee hyväksytty oleskelulupa et pitääks miehen nigeriasta käyä passiinsa hakees sen oleskelulöupatarran ..sen näkee sitte..lähen gambiaan nyt 30.5 oon vaa viikon sit takas,,8.6 nään mieheni ..uijuiijjjj ikävä onkii jo hirmune

        Miten ja mistä otit tulevan matkasi lennot? Saitko kohtuu hintaa? Nyt kun MyTravel ei lennä, on hankalaa, minun pitäisi kanssa päästä käymään maassa kesäkuun aikana.


      • :) :) :)
        gambialaisenvaimo kirjoitti:

        menin banjulissa naimisiin helmikuussa..juu suomessa maistraatissa vaan tein paperin että oon naimaton..he käsitteli viikon sitä ja se tuli postissa kotia..lensin gambiaan mies oli varannu ajan oikeustalolle..whisperiä varten eli semmone vala vannomis juttu..se oli 21.2 valat vannottiin ja allekirjoitettiin paprut ja jätetytiin passikuvat ja passikopiot..samal reissul mentiin maksaa 6000 d siel..ja sitte 25.2 oli hääpäivä..sinne samaiseen paikkaan mentiin..ja meidät vihittiin..todistajia mukaan 5 kpl enintään porukkaa mukan saa olla..nyt asun tääl suomessa ja lähetin oman vihkitodistuksen kirjattuna kirjeenä nigeriaan abujaan suomen lähetystöön leimattavaksi..se teki kuukauden matkaa sinne ja toisen tänne takas..nyt se on täällä ja meen vihkitodistuksen kanssa maistraattiin rekisteröityy et oon avios sitte poliisilaitokselle miehen oleskelulupapaperit mis 2kpl passikuvia ja passikopiot...ja käteisellä pitää maksaa 200 euroo..sit vaan oottelee..ehkä 3-5 kk menee käsittelyis...sit en tiiä ku tulee hyväksytty oleskelulupa et pitääks miehen nigeriasta käyä passiinsa hakees sen oleskelulöupatarran ..sen näkee sitte..lähen gambiaan nyt 30.5 oon vaa viikon sit takas,,8.6 nään mieheni ..uijuiijjjj ikävä onkii jo hirmune

        Paljon,onnea teille kummallekkin!Kiitos,todellisestas fakta paketista.
        Minua kiinnostaa myös se ,että joutuuko
        Nigeriaan menemään silloinkin jos hakee
        vakituista oleskelulupaa eikä visaa.
        Kirjoitteletko tänne palstalle ,kun saat
        asian selville.Meillä on sama tilanne kuin
        teilläkin enkä saanut selvyyttä UM sivuilta
        miten asia on.
        Oikein Romanttista matkaa!


      • gfjhkljlkj
        lennoista.. kirjoitti:

        Miten ja mistä otit tulevan matkasi lennot? Saitko kohtuu hintaa? Nyt kun MyTravel ei lennä, on hankalaa, minun pitäisi kanssa päästä käymään maassa kesäkuun aikana.

        http://www.poptravel.fi/

        tuolta etin halvimmat lennot..ostin pelkän menon madriniin..ja meno-paluun dakariin ja pelkän tulon madrinist hesaan...n. 650 euroo makso yht.


      • gambiaaaaaa
        :) :) :) kirjoitti:

        Paljon,onnea teille kummallekkin!Kiitos,todellisestas fakta paketista.
        Minua kiinnostaa myös se ,että joutuuko
        Nigeriaan menemään silloinkin jos hakee
        vakituista oleskelulupaa eikä visaa.
        Kirjoitteletko tänne palstalle ,kun saat
        asian selville.Meillä on sama tilanne kuin
        teilläkin enkä saanut selvyyttä UM sivuilta
        miten asia on.
        Oikein Romanttista matkaa!

        nykyään vissii joutuu nigeriassa käymään..mut en oo ihan varma ku mieheni vissiin saa oleskelulupatarran passiinsa..mut pitää selvittää jossain vaihees nyt on prosessit vast alussa..


      • In love
        gambialaisenvaimo kirjoitti:

        menin banjulissa naimisiin helmikuussa..juu suomessa maistraatissa vaan tein paperin että oon naimaton..he käsitteli viikon sitä ja se tuli postissa kotia..lensin gambiaan mies oli varannu ajan oikeustalolle..whisperiä varten eli semmone vala vannomis juttu..se oli 21.2 valat vannottiin ja allekirjoitettiin paprut ja jätetytiin passikuvat ja passikopiot..samal reissul mentiin maksaa 6000 d siel..ja sitte 25.2 oli hääpäivä..sinne samaiseen paikkaan mentiin..ja meidät vihittiin..todistajia mukaan 5 kpl enintään porukkaa mukan saa olla..nyt asun tääl suomessa ja lähetin oman vihkitodistuksen kirjattuna kirjeenä nigeriaan abujaan suomen lähetystöön leimattavaksi..se teki kuukauden matkaa sinne ja toisen tänne takas..nyt se on täällä ja meen vihkitodistuksen kanssa maistraattiin rekisteröityy et oon avios sitte poliisilaitokselle miehen oleskelulupapaperit mis 2kpl passikuvia ja passikopiot...ja käteisellä pitää maksaa 200 euroo..sit vaan oottelee..ehkä 3-5 kk menee käsittelyis...sit en tiiä ku tulee hyväksytty oleskelulupa et pitääks miehen nigeriasta käyä passiinsa hakees sen oleskelulöupatarran ..sen näkee sitte..lähen gambiaan nyt 30.5 oon vaa viikon sit takas,,8.6 nään mieheni ..uijuiijjjj ikävä onkii jo hirmune

        Todella mielenkiintoista lukea viestiäsi, kun itselläni taitaa nyt olla samanlainen kohtalo. Eli gambialaisen miehen kanssa naimisiinmenoa suunnitellaan. Mutta onko se todellakin noin hankalaa ja aikaa vievää? Olisin vielä kiinnostunut kuulemaan, miten aiot 30.5. Gambiaan matkustaa ja minne päin olet menossa? Kun meikäläisen pitäisi päästä sinne - ainakin käymään - uudestaan piakkoin.


      • hfghkl
        In love kirjoitti:

        Todella mielenkiintoista lukea viestiäsi, kun itselläni taitaa nyt olla samanlainen kohtalo. Eli gambialaisen miehen kanssa naimisiinmenoa suunnitellaan. Mutta onko se todellakin noin hankalaa ja aikaa vievää? Olisin vielä kiinnostunut kuulemaan, miten aiot 30.5. Gambiaan matkustaa ja minne päin olet menossa? Kun meikäläisen pitäisi päästä sinne - ainakin käymään - uudestaan piakkoin.

        meen madriniin siel koneen vaihto ja siit dakariin..mies tulee vastaan senegaliin siitä autol körötellää gambiaan..latri kundan kylään ..takaspäin samaltaval...mies vie dakariin..lennän madriniin ja sieltä suomeen 9.6


      • In love
        hfghkl kirjoitti:

        meen madriniin siel koneen vaihto ja siit dakariin..mies tulee vastaan senegaliin siitä autol körötellää gambiaan..latri kundan kylään ..takaspäin samaltaval...mies vie dakariin..lennän madriniin ja sieltä suomeen 9.6

        No mun täytyy miettiä vielä tota lentojutskaa. Otan nimittäin kenties pelkän menon, kun oon lomalla, niin takasintulo ei oo niin tarkkaa. Mutta noista papereista vielä, että kestääkö käsittely tosiaan niin kauan? Oisko sulla jotain hyviä neuvoja mulle? Tai voitaisko mailailla vaikka ihan suoraan?


      • bgjbkhbk
        In love kirjoitti:

        No mun täytyy miettiä vielä tota lentojutskaa. Otan nimittäin kenties pelkän menon, kun oon lomalla, niin takasintulo ei oo niin tarkkaa. Mutta noista papereista vielä, että kestääkö käsittely tosiaan niin kauan? Oisko sulla jotain hyviä neuvoja mulle? Tai voitaisko mailailla vaikka ihan suoraan?

        [email protected]


      • yhbv
        In love kirjoitti:

        Todella mielenkiintoista lukea viestiäsi, kun itselläni taitaa nyt olla samanlainen kohtalo. Eli gambialaisen miehen kanssa naimisiinmenoa suunnitellaan. Mutta onko se todellakin noin hankalaa ja aikaa vievää? Olisin vielä kiinnostunut kuulemaan, miten aiot 30.5. Gambiaan matkustaa ja minne päin olet menossa? Kun meikäläisen pitäisi päästä sinne - ainakin käymään - uudestaan piakkoin.

        Älkää tytöt uskoko gambialaisen miehen puheita.Ovat patologisia valehtelijoita ja onnenonkijoita.Säästäkää itsenne TODELLISELLE rakkaudelle, ei harhalle.


      • niin..
        yhbv kirjoitti:

        Älkää tytöt uskoko gambialaisen miehen puheita.Ovat patologisia valehtelijoita ja onnenonkijoita.Säästäkää itsenne TODELLISELLE rakkaudelle, ei harhalle.

        ja sinähän tunnet ja tiedät kaikki? Kertoisitko vielä, mikähän on määritelmäsi todelliselle rakkaudelle, niin voitais hieman vertailla..


      • klklklk
        In love kirjoitti:

        Todella mielenkiintoista lukea viestiäsi, kun itselläni taitaa nyt olla samanlainen kohtalo. Eli gambialaisen miehen kanssa naimisiinmenoa suunnitellaan. Mutta onko se todellakin noin hankalaa ja aikaa vievää? Olisin vielä kiinnostunut kuulemaan, miten aiot 30.5. Gambiaan matkustaa ja minne päin olet menossa? Kun meikäläisen pitäisi päästä sinne - ainakin käymään - uudestaan piakkoin.

        Niinpä ei se rakkaus katso aikaa eikä paikkaa. Kun ensimmäisen kerran gambiaan olin menossa mut kirjaimellisesti pakotettiin sinne (isoäidille tulkiksi) eikä siinä sitten menny kun parilomapäivää kun löysin sen oikean paikallisesta väestöstä (tai en sillon viä tienny että oli se oikea)naimisiin on aateltu mennä kun marraskuun 27p gambiaan ensinnäki pääsen mutta kovasti se on viä harkinnassa kun moni asia viä pelottaa joista on tälläki palstalla puhuttu mutta kaikista eniten se uskonto kun se on paremminki elämän tyyli ja laki jonka mukaan siä päivä kerrallaan mennään. Kovasti oon yrittäny tehä kaikkeni että saisin toisesta irti sen pahimmanki puolen että ei kaikki ois vaan ruusuilla tanssimista koko lomaa mutten o siinä vielä onnistunu vaikka sanoisin ja tekisin mitä kaikki käy vaan siks että toinen rakastaa. eihän semmoselle voi olla vihanen joka ei suutu mistään. no joka tapauksessa aijon ottaa nyt suuren hypyn tuntemattomaan jos laskuvarjo ei aukee se on oma moka ku ittepähän sen pakkasin ja sit vaan tiputaan korkeelta ja kovaa. Onnea vaan teille jotka gambiasta ootte onnenne löytäny.


      • oyrwgbn
        klklklk kirjoitti:

        Niinpä ei se rakkaus katso aikaa eikä paikkaa. Kun ensimmäisen kerran gambiaan olin menossa mut kirjaimellisesti pakotettiin sinne (isoäidille tulkiksi) eikä siinä sitten menny kun parilomapäivää kun löysin sen oikean paikallisesta väestöstä (tai en sillon viä tienny että oli se oikea)naimisiin on aateltu mennä kun marraskuun 27p gambiaan ensinnäki pääsen mutta kovasti se on viä harkinnassa kun moni asia viä pelottaa joista on tälläki palstalla puhuttu mutta kaikista eniten se uskonto kun se on paremminki elämän tyyli ja laki jonka mukaan siä päivä kerrallaan mennään. Kovasti oon yrittäny tehä kaikkeni että saisin toisesta irti sen pahimmanki puolen että ei kaikki ois vaan ruusuilla tanssimista koko lomaa mutten o siinä vielä onnistunu vaikka sanoisin ja tekisin mitä kaikki käy vaan siks että toinen rakastaa. eihän semmoselle voi olla vihanen joka ei suutu mistään. no joka tapauksessa aijon ottaa nyt suuren hypyn tuntemattomaan jos laskuvarjo ei aukee se on oma moka ku ittepähän sen pakkasin ja sit vaan tiputaan korkeelta ja kovaa. Onnea vaan teille jotka gambiasta ootte onnenne löytäny.

        Oo varovainen, kaikki on lumetta. Vaikeudet alkavat myohemmin eika helppoja. Sori, tietyt kirjaimet puuttuu nappaimistostani.


      • namuso
        klklklk kirjoitti:

        Niinpä ei se rakkaus katso aikaa eikä paikkaa. Kun ensimmäisen kerran gambiaan olin menossa mut kirjaimellisesti pakotettiin sinne (isoäidille tulkiksi) eikä siinä sitten menny kun parilomapäivää kun löysin sen oikean paikallisesta väestöstä (tai en sillon viä tienny että oli se oikea)naimisiin on aateltu mennä kun marraskuun 27p gambiaan ensinnäki pääsen mutta kovasti se on viä harkinnassa kun moni asia viä pelottaa joista on tälläki palstalla puhuttu mutta kaikista eniten se uskonto kun se on paremminki elämän tyyli ja laki jonka mukaan siä päivä kerrallaan mennään. Kovasti oon yrittäny tehä kaikkeni että saisin toisesta irti sen pahimmanki puolen että ei kaikki ois vaan ruusuilla tanssimista koko lomaa mutten o siinä vielä onnistunu vaikka sanoisin ja tekisin mitä kaikki käy vaan siks että toinen rakastaa. eihän semmoselle voi olla vihanen joka ei suutu mistään. no joka tapauksessa aijon ottaa nyt suuren hypyn tuntemattomaan jos laskuvarjo ei aukee se on oma moka ku ittepähän sen pakkasin ja sit vaan tiputaan korkeelta ja kovaa. Onnea vaan teille jotka gambiasta ootte onnenne löytäny.

        hei. Menin naimisiin gambiassa n. vuosi sitten. Siellä kaikki meni hyvin joka lomalla ja tunsin itseni palvotuksi ja rakastetuksi ym. Kun hän tuli suomeen pikkuhiljaa alkoi kaikki muuttua, mies on nyt tyystin eri kuin jonka opin siellä tuntemaan. Voin kertoa, että osaavat näytellä tosi hyvin ja ovat pitkäpinnaisia eli jaksavat odottaa päätöstäsi naimisiinmenon suhteen. Kaverit siellä kilvan kehuu, kuinka hyvä mies hän on, siis puhalletaan yhteen hiileen, jos vaikka sitten saisivat hiukan rahaa, kun suomessa ensimmäiset palkat tulee tälle tänne muuttaneelle, tai jospa heille löytyisi täältä myös vaimo. Sinulle neuvo ihan sydämmestäni: Seurustele kauan, yritä ensin viisumilla suomeen käymään, älä lähetä rahaa. Mieheni haluaa nyt mennä täällä omia menojaan ja minä olen hullu ym. jos jotain poikkipuolista sanon. Uskon, että meillä on ero edessä hyvin pian. Onneksi on tehty avioehto. Uskonto unohtui kun suomeen pääsi. Ajattelin silloin samoin kuin sinä, tuo hyppy tuntemattomaan....Tuli kalliiksi. Harkitse!!!!!!!


      • Kielioppipoliisi
        klklklk kirjoitti:

        Niinpä ei se rakkaus katso aikaa eikä paikkaa. Kun ensimmäisen kerran gambiaan olin menossa mut kirjaimellisesti pakotettiin sinne (isoäidille tulkiksi) eikä siinä sitten menny kun parilomapäivää kun löysin sen oikean paikallisesta väestöstä (tai en sillon viä tienny että oli se oikea)naimisiin on aateltu mennä kun marraskuun 27p gambiaan ensinnäki pääsen mutta kovasti se on viä harkinnassa kun moni asia viä pelottaa joista on tälläki palstalla puhuttu mutta kaikista eniten se uskonto kun se on paremminki elämän tyyli ja laki jonka mukaan siä päivä kerrallaan mennään. Kovasti oon yrittäny tehä kaikkeni että saisin toisesta irti sen pahimmanki puolen että ei kaikki ois vaan ruusuilla tanssimista koko lomaa mutten o siinä vielä onnistunu vaikka sanoisin ja tekisin mitä kaikki käy vaan siks että toinen rakastaa. eihän semmoselle voi olla vihanen joka ei suutu mistään. no joka tapauksessa aijon ottaa nyt suuren hypyn tuntemattomaan jos laskuvarjo ei aukee se on oma moka ku ittepähän sen pakkasin ja sit vaan tiputaan korkeelta ja kovaa. Onnea vaan teille jotka gambiasta ootte onnenne löytäny.

        luojan tähden, mitä suomea!


      • Kirsi1975
        namuso kirjoitti:

        hei. Menin naimisiin gambiassa n. vuosi sitten. Siellä kaikki meni hyvin joka lomalla ja tunsin itseni palvotuksi ja rakastetuksi ym. Kun hän tuli suomeen pikkuhiljaa alkoi kaikki muuttua, mies on nyt tyystin eri kuin jonka opin siellä tuntemaan. Voin kertoa, että osaavat näytellä tosi hyvin ja ovat pitkäpinnaisia eli jaksavat odottaa päätöstäsi naimisiinmenon suhteen. Kaverit siellä kilvan kehuu, kuinka hyvä mies hän on, siis puhalletaan yhteen hiileen, jos vaikka sitten saisivat hiukan rahaa, kun suomessa ensimmäiset palkat tulee tälle tänne muuttaneelle, tai jospa heille löytyisi täältä myös vaimo. Sinulle neuvo ihan sydämmestäni: Seurustele kauan, yritä ensin viisumilla suomeen käymään, älä lähetä rahaa. Mieheni haluaa nyt mennä täällä omia menojaan ja minä olen hullu ym. jos jotain poikkipuolista sanon. Uskon, että meillä on ero edessä hyvin pian. Onneksi on tehty avioehto. Uskonto unohtui kun suomeen pääsi. Ajattelin silloin samoin kuin sinä, tuo hyppy tuntemattomaan....Tuli kalliiksi. Harkitse!!!!!!!

        ja nyt olet suomalaisten mielestä täyshuora, jota kukaan ei huoli eikä koske tikullakaan? Näin minulle kävi, joten loppuelämä ei noiden Gambiaveikkojen jälkeen ole mikään ruusuinen. Pakko ottaa somali tai romani tai turkkilaienn tai joku toinen elätettävä, jos haluan vielä parisuhteeseen. Yhdelle valehtelin etten ole naimisissa ollut ja kun se sai sen selville ja kenen kanssa niin se oli 10 minuuttia ja mies katosi, että silleen :(


      • Mies499o
        niin.. kirjoitti:

        ja sinähän tunnet ja tiedät kaikki? Kertoisitko vielä, mikähän on määritelmäsi todelliselle rakkaudelle, niin voitais hieman vertailla..

        Tampereelta. Halpa kilohinta. Jää gambiaan ja tule suomeen lomalle (joskus).


      • fgsdgsd
        klklklk kirjoitti:

        Niinpä ei se rakkaus katso aikaa eikä paikkaa. Kun ensimmäisen kerran gambiaan olin menossa mut kirjaimellisesti pakotettiin sinne (isoäidille tulkiksi) eikä siinä sitten menny kun parilomapäivää kun löysin sen oikean paikallisesta väestöstä (tai en sillon viä tienny että oli se oikea)naimisiin on aateltu mennä kun marraskuun 27p gambiaan ensinnäki pääsen mutta kovasti se on viä harkinnassa kun moni asia viä pelottaa joista on tälläki palstalla puhuttu mutta kaikista eniten se uskonto kun se on paremminki elämän tyyli ja laki jonka mukaan siä päivä kerrallaan mennään. Kovasti oon yrittäny tehä kaikkeni että saisin toisesta irti sen pahimmanki puolen että ei kaikki ois vaan ruusuilla tanssimista koko lomaa mutten o siinä vielä onnistunu vaikka sanoisin ja tekisin mitä kaikki käy vaan siks että toinen rakastaa. eihän semmoselle voi olla vihanen joka ei suutu mistään. no joka tapauksessa aijon ottaa nyt suuren hypyn tuntemattomaan jos laskuvarjo ei aukee se on oma moka ku ittepähän sen pakkasin ja sit vaan tiputaan korkeelta ja kovaa. Onnea vaan teille jotka gambiasta ootte onnenne löytäny.

        Onnea vaan joo.... todella. Sitä tarvitaan.


      • Sunrise
        gfjhkljlkj kirjoitti:

        http://www.poptravel.fi/

        tuolta etin halvimmat lennot..ostin pelkän menon madriniin..ja meno-paluun dakariin ja pelkän tulon madrinist hesaan...n. 650 euroo makso yht.

        Matkapörssin kautta sain itse lennot Hki-Dakar-Hki,välilasku Madridissa. 570eur yhteensä helahoito !
        8.6-8.7.2012


    • namuso

      Viime syksynä menin naimisiin gambiassa. Mies joutui hakemaan passinsa olesk.l. leimoineen nigeriasta. Hän on nyt suomessa. Kehoitan sinua olemaan nyt tosi tosi varovainen. Tiedän nyt omasta kokemuksestani, kun on rakastunut, ei kuuntele kenenkään puheita. Tänne saapui kutenkin täysin erilainen mies käytökseltään, johon olin tutustunut gambiassa. Siellä sain kaiken huomion ja pidettiin kuin kukkaa kämmenellä kaikki lomat ja kaikki tuntui hyvältä ja oikealta. Totuus on nyt, että riita tulee ihan mitättömistä asioista ja aina se osataan kääntää minun syykseni, se on muuten ilmiömäinen taito gambialaisella miehellä. Hän on omasta mielestään aina hyvällä tuulella ja minä vain huonolla. Minulle hän sanoi, niin kauan kun rakastan häntä ollaan yhdessä. Helppoa tehdä yhteinen elämä vaikeaksi, että näyttäisin ovea ja hän voisi lähteä. Kysyessäsi jotain mihin ei haluta valehdella, ollaan hiljaa. Siksi kai ettei Allah ei kuule. Meillä myös oli suunnitelmat asua puolet vuodesta siellä ja puolet täällä. Parempaa onnea sinulle. En kaipaa sitten muilta mitään negatiivisia kommentteja tähän viestiini, kiitos

      • vastaavan...

        Varoitusviestin kun kerran perhepiirissä on samanlainen pari ja kokemukset vahvasti saman suuntaiset.

        Näköjään on ollut jollekkin liikaa ja poistettu ilmeiseti rasistisena.


      • :) :) :)

        Kiitos,Namuso rehellisestä kirjoituksesta.Sen kirjoittaminen ei varmasti ollut helppoa.
        Voinko kysyä sinulta vielä sellaista,että
        oliko matka Nigeriaan kallis ja miten hän
        pääsi sinne turvallisesti?
        Yritän itsekkin pitää järjen myös mukana vaikka
        sydän sanookin muuta.
        Toivotan kuitenkin sinulle hyvää jatkoa ja toivottavasti tilanne muuttuu,kun miehesi tottuu
        suomeen.


      • namuso
        :) :) :) kirjoitti:

        Kiitos,Namuso rehellisestä kirjoituksesta.Sen kirjoittaminen ei varmasti ollut helppoa.
        Voinko kysyä sinulta vielä sellaista,että
        oliko matka Nigeriaan kallis ja miten hän
        pääsi sinne turvallisesti?
        Yritän itsekkin pitää järjen myös mukana vaikka
        sydän sanookin muuta.
        Toivotan kuitenkin sinulle hyvää jatkoa ja toivottavasti tilanne muuttuu,kun miehesi tottuu
        suomeen.

        Kiitos. Aika kallistahan tämä kaikki on ollut. Nigerian matka majoituksineen banjul-dakar-abuja n.1500e.sunnuntai-perjantai. Kannattaa mennä heti aamusta lähetystöön, kun työskentelevät muistaakseni vain klo 13 asti siellä. Kun ei lähde paikallisten mukana kuleksimaan, iltaisin, tietääkseni ihan turvallinen paikka. Pitkiä odotusaikoja lentokentillä. Joo eipä sitä voi yleistää tuota miesten käyttäytymistä, mutta aika samalla tavalla tuo mielenlaatu ja ajatusmaailma tuntuu menevän heillä. Juuret on vaan niin syvällä siellä omassa maassa, eli vaikea sopeutua. Kunnioitus valkoista naista kohtaan ei ole heillä samaa, kuin mustia naisia kohtaan. Aika näyttää mitä tästä tulee. Helposti en luovuta. Onnea sinulle!


      • gambialainen täällä
        namuso kirjoitti:

        Kiitos. Aika kallistahan tämä kaikki on ollut. Nigerian matka majoituksineen banjul-dakar-abuja n.1500e.sunnuntai-perjantai. Kannattaa mennä heti aamusta lähetystöön, kun työskentelevät muistaakseni vain klo 13 asti siellä. Kun ei lähde paikallisten mukana kuleksimaan, iltaisin, tietääkseni ihan turvallinen paikka. Pitkiä odotusaikoja lentokentillä. Joo eipä sitä voi yleistää tuota miesten käyttäytymistä, mutta aika samalla tavalla tuo mielenlaatu ja ajatusmaailma tuntuu menevän heillä. Juuret on vaan niin syvällä siellä omassa maassa, eli vaikea sopeutua. Kunnioitus valkoista naista kohtaan ei ole heillä samaa, kuin mustia naisia kohtaan. Aika näyttää mitä tästä tulee. Helposti en luovuta. Onnea sinulle!

        "omana itsenään",tai sellaisena kuinhän oli siellä gambiassa täällä pysyy.ja millä hän elää?aika vaikeaa on työtä täältä löytää.itse en ainakaan miestä elättämään alkaisi.
        sellaista olen kuullut,että riittääkun mies käy senegalissa suomen konsulaatissa,ja nigeriaan päin voi hoitaa asiat postitse.


      • yleistystä
        gambialainen täällä kirjoitti:

        "omana itsenään",tai sellaisena kuinhän oli siellä gambiassa täällä pysyy.ja millä hän elää?aika vaikeaa on työtä täältä löytää.itse en ainakaan miestä elättämään alkaisi.
        sellaista olen kuullut,että riittääkun mies käy senegalissa suomen konsulaatissa,ja nigeriaan päin voi hoitaa asiat postitse.

        eiköhän se merkitse aika paljon,mitä mies on siellä Gambiassa tehnyt! Miten sitten täällä pärjää..Mitkä on yleensäkin tavoitteet elämässä.. Pieni maa ja vähän ihmisiä,mutta ei ne kaikki kuitenkaan ole samasta puusta veistettyjä,vaikka monille se tuntuu olevan helppoa ajatella näin.. Ja mikään vikahan ei koskaan ole suomalaisissa naisissa...ei koskaan!! xD


      • pohjan akka
        yleistystä kirjoitti:

        eiköhän se merkitse aika paljon,mitä mies on siellä Gambiassa tehnyt! Miten sitten täällä pärjää..Mitkä on yleensäkin tavoitteet elämässä.. Pieni maa ja vähän ihmisiä,mutta ei ne kaikki kuitenkaan ole samasta puusta veistettyjä,vaikka monille se tuntuu olevan helppoa ajatella näin.. Ja mikään vikahan ei koskaan ole suomalaisissa naisissa...ei koskaan!! xD

        suomalaisissa naisissahan on gambialaisiin naisiin nähden se "vika",että suomalainen nainen on yleensä tottunut olemaan itsenäinen ja päättämään omista asioistaan ja rahoistaan.
        ja toki täällä ulkomaalainen työllistyy,jos on it-alalla,tai halukas siivous-työtä tekemään.


      • yleistystä
        pohjan akka kirjoitti:

        suomalaisissa naisissahan on gambialaisiin naisiin nähden se "vika",että suomalainen nainen on yleensä tottunut olemaan itsenäinen ja päättämään omista asioistaan ja rahoistaan.
        ja toki täällä ulkomaalainen työllistyy,jos on it-alalla,tai halukas siivous-työtä tekemään.

        Lähinnä tarkoitin sitä,että joidenkin naisten on aivan välttämätöntä saada se mies sieltä Gambiasta lomaromanssin jälkeen mahdollisimman pian Suomeen sen enempää tulevaisuutta suunnitellen tai ajatellen... Sitten ihmetellään kun "lomaromanssi" ei enää jatkukaan samanlaisena Suomessa. Monesti olen huomannut,että miehille on maalailtu hieman turhan kauniita kuvia Suomesta, kuinka hienoa elämä täällä muka on jne. ja kun todellisuus iskee, kumpikin syyttää toista kaikesta...


      • namuso
        yleistystä kirjoitti:

        Lähinnä tarkoitin sitä,että joidenkin naisten on aivan välttämätöntä saada se mies sieltä Gambiasta lomaromanssin jälkeen mahdollisimman pian Suomeen sen enempää tulevaisuutta suunnitellen tai ajatellen... Sitten ihmetellään kun "lomaromanssi" ei enää jatkukaan samanlaisena Suomessa. Monesti olen huomannut,että miehille on maalailtu hieman turhan kauniita kuvia Suomesta, kuinka hienoa elämä täällä muka on jne. ja kun todellisuus iskee, kumpikin syyttää toista kaikesta...

        Olet oikeassa, sillä heidän ystävänsä laittavat viestejä kyseisestä maasta ja omassa maassa neuvotaan kovasti miten täytyy toimia, että saa viisumit ym. paperit eteenpäin. Usein nämä neuvot vaan ei pidäkkään sitten paikkaansa, eikä elämä kyseisessä maassa ole niin ruusuista kuin tutut ovat kertoneet. Kuvitellaan, että täällä tulee rahaa joka "tuutista", että senkun vaan ottaa kiinni, arki onkin sitten aika rankka yllätys. Ymmärrän nyt paremmin miksi heillä on täällä alkuun vaikeaa, koska heidän esim. ei ole koskaan tarvinnut suunnitella elämäänsä monta päivää eteenpäin. Tärkeintä on ollut hankkia se raha jokapäiväiseen ruokaan ja elämiseen. Paperisotaa ei ole tarvinnut käydä, pieni summa rahaa viranomaisille ja asia kunnossa. Miettikääpä, kun suomalaiset turistit menee sinne ja pistää rahaa palamaan, varmasti heillä ensimmäisenä tulee mieleen, että tuossa maassa rahan ansaitseminen on helppoa, eikä asoiden käsityskyky voi olla sama kuin meillä, kun ei ole nähnyt mitään muuta kuin gambialaista elämää. Tällä en nyt tarkoita että olisivat tyhmiä, eivät ole. Pallo vaan on niinsanotusti hukassa, kun tulee näin monimutkaiset asioiden hoidot eteen täällä suomessa. Kelakortit pankkiasiat työsopimukset ym. Tietysti, jos kerran suomeen haluaa tulla, tämä kaikki on hyväksyttävä ja sopeuduttava meidän arkeen. Alku vaan on aika rankkaa.


      • ystävän puolesta

        Heippa! Mulla meni ystävä hiljattain naimisiin gambialaisen tytön kanssa. Naimisiin menivät koska toki olivat rakastuneita ja toista vuotta, mutta myös sen vuoksi koska oli niin vaikea saada viisumia, mutta naimisiin menon jälkeen onnisti ja tyttö on täällä ja raskaana. Tyttö ei ole ollut täällä kuin kuukauden päivät ja heillä on jo samantapaisia ongelmia. Tyttö vaikuttaa tosi mukavalta. Olen koittanutkin puhua ystävälleni, että onhan tämä shokki muuttaa sellaisesta kulttuurista tänne ja olla aivan yksin niin kyllä minäkin kiukuttelisin kun teen sitä jo ihan riittävästi täällä kotikonnuilla :) mutta onko sulla vinkkejä miten tällaista gambialaista voisi auttaa sopeutumaan tänne ja onko olemassa mitään gambialais yhteisöjä?????


      • siltikin tiedoton

        Kiitoksia erittäin hyvästä kommentista. Itselläni on sellainen tilanne, että olen tavannut miehen, jonka kanssa olen pitänyt yhteyttä noin puolitoista vuotta. Olen huomannut samantyylisiä piirteitä hänessä pikkuhiljaa. Jos kommentoin jotain asiaa, olen aina "complaining" ja loppujen lopuksi minä olen se, joka pahoittaa mielensä turhasta syyllistämisestä.

        Aina vieraillessani hänen luonaan minua todellakin pidetään kuin kukkaa kämmenellä..

        Mikäli kysyn jotain asiaa häneltä suoraan tai puhelimessa saan vastaukset, mutta sähköpostiviestien kaikkiin kysymyksiin ei yksinkertaisesti vastata.

        En ole ajatellut mennä hänen kanssaan naimisiin ainakaan Gambiassa, vaan haluaisin, että hän tulisi ensin käymään täällä Suomessa ja näkisi millainen minä olen omissa ympyröissäni ja kuinka asiat täällä hoidetaan. Tämä taitaa kuitenkin olla erittäin vaikeaa. Toisaalta tämä saattaisi myös avata hänen luonnettaan minulle enemmän.

        Kirjoituksesi myötä tulee väkisinkin ajatelleeksi, että onko tämä kaiken vaivan arvoista. Toisaalta sydän sanoo jotain ja pikku vastoinkäymisistä ei haluaisi lannistua, mutta toisaalta, jos muillakin on saman suuntaisia kokemuksia, käy väistämättä mielessä, että antaisi asian vain olla...


      • namuso
        siltikin tiedoton kirjoitti:

        Kiitoksia erittäin hyvästä kommentista. Itselläni on sellainen tilanne, että olen tavannut miehen, jonka kanssa olen pitänyt yhteyttä noin puolitoista vuotta. Olen huomannut samantyylisiä piirteitä hänessä pikkuhiljaa. Jos kommentoin jotain asiaa, olen aina "complaining" ja loppujen lopuksi minä olen se, joka pahoittaa mielensä turhasta syyllistämisestä.

        Aina vieraillessani hänen luonaan minua todellakin pidetään kuin kukkaa kämmenellä..

        Mikäli kysyn jotain asiaa häneltä suoraan tai puhelimessa saan vastaukset, mutta sähköpostiviestien kaikkiin kysymyksiin ei yksinkertaisesti vastata.

        En ole ajatellut mennä hänen kanssaan naimisiin ainakaan Gambiassa, vaan haluaisin, että hän tulisi ensin käymään täällä Suomessa ja näkisi millainen minä olen omissa ympyröissäni ja kuinka asiat täällä hoidetaan. Tämä taitaa kuitenkin olla erittäin vaikeaa. Toisaalta tämä saattaisi myös avata hänen luonnettaan minulle enemmän.

        Kirjoituksesi myötä tulee väkisinkin ajatelleeksi, että onko tämä kaiken vaivan arvoista. Toisaalta sydän sanoo jotain ja pikku vastoinkäymisistä ei haluaisi lannistua, mutta toisaalta, jos muillakin on saman suuntaisia kokemuksia, käy väistämättä mielessä, että antaisi asian vain olla...

        Kuulehan, ne pikkuiset vastoinkäymiset muuttuu hiljalleen tosi isoiksi. Oletko jo ratkaisusi tehnyt? Sanon nyt vaan kaikille neuvoksi, että tapailkaa tosi pitkään, ei heti naimisiin, ensin viisumilla suomeen käymään, koska silloin näkee miten hän suhtautuu tähän elämäntyyliin täällä ja sopeutuuko siihen.


    • Miespuoplinen lukija

      Ihmettelen tässä itsekseni ja varmaankin joku muukin samaa.

      Miten joku voi olla niin "sinisilmäinen", että menee naimisiin muutaman päivän tutustumisen perusteella?
      En ole varmaankaan koskaan kuullut, että Suomessakaan kukaan parin kolmen päivän- tai illanvieton jälkeen avioituisi... ainakaan tosissaan ja mainostaisi sitä "rakkausavioliitoksi" heti.
      Jopa nettikirjoitteluissa parkuisi maailmalle, että "nyt menee huonosti"... jne... kuten tässä näyttää käyvän...

      Vain NAINEN voi kai olla noin HÖLMÖ??
      Toki on meitä miehiäkin kai "samaan veneeseen"

      • jaa-a..

        eikös se ap sanonut tuossa "pitkäaikaisen poikaystävän kanssa"?! Mikähän olisi se sallittava "seurusteluaika" suomalaisen mittapuun mukaan? Seurustelua 10v, pari lasta, naimisiin ja avioero 2v päästä kyllästymisen takia!


      • vai 10 vuotta
        jaa-a.. kirjoitti:

        eikös se ap sanonut tuossa "pitkäaikaisen poikaystävän kanssa"?! Mikähän olisi se sallittava "seurusteluaika" suomalaisen mittapuun mukaan? Seurustelua 10v, pari lasta, naimisiin ja avioero 2v päästä kyllästymisen takia!

        Niimpä, mikä on "pitkäaikainen"?
        Jos tapaa toisen henkilön 20 kertaa, onko se pitkä aika, jos tapaa hänet Gambiassa 20 kertaa, mikä se sitten on? Aikaa ainakin kuluuu paljon, mutta riittääkö tutustumiseen siten, että...???

        En kuitenkaan vieläkään avioon saakka lähtisi muutaman lomatutustumisen seurauksena ... Suomessa sen kummemmin kuin Gambiassakaan


      • ainakaan

        huomannut että täällä olisi missään lukenut sitä että kuinka kauan tämä, joka on menossa naimisiin gambialaisen kanssa, on tuntenut miehensä, joten turha yleistää :) Rakkaus on kahden ihmisen välinen asia, jonka vain nämä kaksi joiden välistä se on voivat ymmärtää. Tämän takia onkin ulkopuolisen turha sanoa, että menevätkö he naimisiin liian aikaisin vai eivät.


    • öouyrew

      Voi tyttörukat!Rakastuminen on niin ihanaa mutta yhteiselo heidän kanssaan ei toimi, ei toimi. Älkää menkö naimisiin heti vaan asukaa avoliitossa kuten Suomessa yleensäkin toimitaan, selviätte jossain muodossa helpommalla.Onnea kuitenkin matkaan!

    • miilunpolttaja

      naimisiin jos on niin Gambia on hyvä paikka mennä."Rakkauden" löytää kyllä jokainen.Miettikää nyt vähän...Sääliksi käy.

    • gamb.vaimo

      Onnea sinulle :)

      Neuvoni on, tutustu etukäteen kulttuuriin ja etenkin hänen perheeseen. Omaksu joitain heidän tapojaan ja tutustu islamiin. Miehesi on tod.näk. muslimi. Tämä auttaa sinua paljon. Mainitsit että pitkäaikainen poikaystävä. Tämä on hyvä, että jo tunnette toisianne. Muita käytännön vinkkejä en osaa antaa. Oma mieheni oli jo Suomessa kun tapasimme. Ota avioehto, voit tehdä sen jälkikäteenkin maistraatissa jos sinulla on paljon omaisuutta. Muista, että islamissa miehen velvollisuus on elättää nainen ja perhe ja hänen oma äitinsä tulee aina sinua ennen. Jos tulet toimeen hänen äitinsä kanssa, tulet toimeen meihesi kanssa. Pätee kai muissakin kulttuuriessa...

    • futureWife

      Jokainen on oman elämänsä herra, kenelläkään ei ole sanomista siihen miten elämänsä viettää ja minkälaisen ihmisen kanssa naimisiin menee. Suomalainen tai ulkomaalainen, ihmisiä kaikki, tasa-arvoisia, ikään, sukupuoleen, väriin katsomatta. Ja jokainen parisuhde on ainutlaatuinen, kukaan ei voi tietää miten paljon toinen toista rakastaa. Hienoa että muut huolehtivat ja neuvovat, mutta kukaan teistä ei voi vaikuttaa lopputulokseen. Jos ei kokeile, ei voi koskaan saada tietää olisiko se toiminut.. Joten minä ainakin toivotan onnea kaikille jotka menevät naimisiin ulkomaalaisen kanssa, olette onnellisessa asemassa, erilainen kulttuuri kasvattaa ja opettaa arvostamaan elämää ja sen tarkoitusta.

    • Onnellinen nainen

      Hei sinä Onnellinen nainen! Toivon sydämmestäni, että sinulla menee kaikki hyvin, olet jo ehkä solminut avioliiton tai sitten et vielä, mutta kirjoitan omat ajatelmani sinulle! Minä tapasin tai tutustuin marraskuussa lomamatkallani ihanaan, komeaan gambialaiseen mieheen, se ei ollut, ainakaan minun puoleltani, minkäänlaista pelkkää seksiä, toisen hyväksikäyttöä tmv, vaan ihan aitoa sitä! Menimme kihloihin, hätäinen kun olin, ja sitten joulukuussa mennessäni sinne lomalle, meidät vihittiin BANJULISSA. Tutustuin mieheni, Ismailan, perheeseen, äitiin, veljiin, siskoihin, aivan ihanan vilpittömän tuntuisia ihmisiä. Avioliitto meille molemmille ensimmäinen, lisäksi kerron, että miehelläni on vähän päälle 10-vuotias poika, jonka äiti hylkäsi heti lapsen synnyttyä ja nyt Lamin, poika, käy koulua ja asuu Ismailan äidin tykönä, maalla. Miehelläni ei ole aikomustakaan muuttaa Suomeen, vierailulle kylläkin, mutta kävi sellainen sekaannus, että hänen joulukuussa hankkimnsa passi, katosi ja hän syyttää nyt minua ja hän kirjoitti nyt e-mailia minulle, että en kunnioita muka häntä etc., ja mahdollisesti, jos en tee niin, minun pitäisi laittaa avioero vireille, no en "hätäile", kirjoitin hänelle, että hänellähän on mahdollisuus solmia avioliittoja parikin kappaletta, mutta täytyy pystyä elättämään vaimot. Meidän avioliiton solmiminenhan säilyy papereissa joka tapauksessa, vaikka eroaisimmekin, mutta en todellakaan "hötkyile" tällä kertaa. Minun mieheni on ammatiltaan tarjoilija, entä sinun tuleva tai kenties jo tällä hetkellä virallinen aviomiehesi, saanko kysyä? Onko hän varakas, kunnos työssä? Olisi kiva, jos kirjoittaisit, annan sinulle e-mailini osoitteen: [email protected] ps. Vihkitodistuksemme lähetin Nigeriaan Abujaan laillistettavaksi ja sitten menin täällä virastoon ja otin mieheni sukunimen omani jatkeeksi eli se on tällä hetkellä Virtanen-Seckan, tuo luukku.com on vielä muuttamatta, mutta olisi tosi kiva, jos kirjoittelisit. Mä asun Kouvolassa, entä sinä?

      • kouvolassakin

        on siis kouvolassakin hullut laitettu avohoitoon..


      • BigWife

        Kerro vielä vähän lisää itsestäsi ja henk.koht elämästäsi.LOL.Niin mäkin aina teen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • paniikkiii

        Tarvitseeko ennen vihkimistä siis suomesta jonkun paprun mukaan?


      • parasta ottaa
        paniikkiii kirjoitti:

        Tarvitseeko ennen vihkimistä siis suomesta jonkun paprun mukaan?

        todistus mielenvikaisuudesta!


      • kouvolassa jytää

        onhan??? Ei tälläistä oikeasti voi olla olemassa!


    • Sonja72b

      Niin kauan olen onnellinen puoleasti kun elätte siellä Afrikassa omillanne, tänne räntäsateen keskellä ei kannata afrikkalaisia tuoda, olette takuulla onnellisempai siellä Afrikassa, usko minua!

      • saraliine

        mieltä kanssasi. Asuin kolme vuotta Gambiassa sikäläisen mieheni kanssa ja asiat olivat ihan mukavasti. Tilanne muuttui kovasti kun muutimme Suomeen vanhempieni sairastelun ja heistä toisen kuoleman vuoksi. Mieheni muuttui jonkin ajan kuluttua niin, että alkoivat monenlaiset menot ja iltaisinkin viihtyi ns. kaverien kanssa ulkona. Muita naisia alkoi ilmestyä kuvioihin ja alamäki alkoi. Ero tuli kahden vuoden päästä siitä kun olimme asettuneet Suomeen. En jaksanut sitä sirkusta, meni liian rankaksi minulle. Onneksi ei tullut lasta tehdyksi siihen liittoon, siitä olen onnellinen.


      • gambianreissaaja
        saraliine kirjoitti:

        mieltä kanssasi. Asuin kolme vuotta Gambiassa sikäläisen mieheni kanssa ja asiat olivat ihan mukavasti. Tilanne muuttui kovasti kun muutimme Suomeen vanhempieni sairastelun ja heistä toisen kuoleman vuoksi. Mieheni muuttui jonkin ajan kuluttua niin, että alkoivat monenlaiset menot ja iltaisinkin viihtyi ns. kaverien kanssa ulkona. Muita naisia alkoi ilmestyä kuvioihin ja alamäki alkoi. Ero tuli kahden vuoden päästä siitä kun olimme asettuneet Suomeen. En jaksanut sitä sirkusta, meni liian rankaksi minulle. Onneksi ei tullut lasta tehdyksi siihen liittoon, siitä olen onnellinen.

        noin voi kyllä käydä ihan mille tahansa avioliitolle. varmasti nuo olivat sinulle vaikeita aikoja vanhempasi kuoleman takia, mutta myös miehellesi vaikeaa, koska hän joutui sopeutumaan täysin eri kulttuuriin. gambia on todella erillainen kuin suomi ja on varmasti suuri kulttuurishokki muuttaa suomeen. tuollaisessa tilanteessa miehesi olisi tarvinnut tukea, mutta myös samaan aikaan sinä olisit tarvinnut tukea häneltä. ei varmasti voi syyttää ketään tästä. luuletko että yhteiselonne olisi jatkunut jos olisitte jääneet gambiaan asumaan?


      • laura28
        gambianreissaaja kirjoitti:

        noin voi kyllä käydä ihan mille tahansa avioliitolle. varmasti nuo olivat sinulle vaikeita aikoja vanhempasi kuoleman takia, mutta myös miehellesi vaikeaa, koska hän joutui sopeutumaan täysin eri kulttuuriin. gambia on todella erillainen kuin suomi ja on varmasti suuri kulttuurishokki muuttaa suomeen. tuollaisessa tilanteessa miehesi olisi tarvinnut tukea, mutta myös samaan aikaan sinä olisit tarvinnut tukea häneltä. ei varmasti voi syyttää ketään tästä. luuletko että yhteiselonne olisi jatkunut jos olisitte jääneet gambiaan asumaan?

        Mistä tahansa islamistisesta kehitysmaasta on todella vaikea muuttaa länsimaihin, on naisia vähissä vaatteissa ja kellot ja ihan eri rytmi elämässä. Eikä maan tarvi edes olla islamistinen kuten gambia, pelkkä kehitysmaasta muuttaminen on jo luku sinänsä, on nälänhätää jne ja SUomessa on vielä täysin erilainen ilmasto. Eiköhän siinä ole kehitysmaiden ihmisille ihan riittävästi asioita.


    • Pentti352

      monia pareja menee naimisiin, myös Gambiassa. Yleensä kyseessä on iäkäs valk.nainen ja nuori gamb.mies. Monella suomalaisella on onneton liitto ja ero Suomessa takana. Asia valkenee vasta myöhemmin, että ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolen (mustempaa vain) ja monikulttuuriset liitot eivät menesty. Yleensähän niissä on asetelma köyhä-rikas. Rikas paikallisen mittapuun mukaan. Vaikka kyseessä on Gambialaisittain rikas länsimaalainen niin Suomen mittapuun mukaan kyseessä on max alempaa keskiluokkaa oleva länsimaalainen ja vähemmän koulutettu, jos brittiläisittäin asiaa lähestyy. Eroennuste on murskaava...

    • raaka fakta

      Mä olen varaton Suomalainen mies ja vaimoni on Gambialainen.Monet ystäväni ovat varoitelleet että särjen sydämeni,petyn,mua kustaan silmään jne. Rakkaus on aina riskialtista ,rakastut Afrikkalaiseen,intiaaniin,eskimoon,sukulaistyttöön,naapurin neitiin,keneen tahansa.

    • ?

      Luettuani aiemmat kommentit, rakkaudesta puheenollen, miten on mahdollista että gambialainen mies asuu, elää ja "rakastaa" suomalaista naista ja samaan aikaaan hänellä on gambialainen vaimo gambiassa jota tapaa kerran vuodessa tai parissa?

    • raaka fakta

      Se on täysin normaalia koska kyseessä ovat muslimivaltiossa elävät ihmiset.Mä olen kristitty mies enkä näe tuossa mitään väärää.Täällä taas Jore voi ottaa vaimokseen Peran,Gambiassa ne tapettais tai pantais linnaan kuolemaan.

    • Isama

      Gambiassahan miehellä voi olla 4 vaimoa. Eurooppalaiset naiset yleensä eivät edes synnytä niin paljon lapsia että tulevaisuus olisi "turvattu". Siellähän sosiaaliturvaa ei ole, vaan se on lapsissa. Maassa maan tavalla.

    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe