Minulla on kaksi degua, jotka on ehkä n. 4-5 vuotiata ja ne pelkää ihmisiä. Tänään toinen niistä puri minua todella pahasti, kun käsittelin sitä. Niitä ei pidetä miltei milloinkaan sylissä. Purema on tosi paha, enkä voi käyttää oikeaa kättäni, sillä ranteen suoni aukeaisi heti uudelleen. Ne vain aina istuvat häkissä ja ovat hulluja. Pitäisikö ne lopettaa.. tai siis tappaa? Ei niiden elämä ole järin onnellinen. PS. älkää missään nimessä kysykö, mikä degu on!
Tappaa vai jättää henkiin?
8
1116
Vastaukset
- Anonyymi
Itse et saa tappaa mitään eläintä! Eläin on lopetettava lakien ja säädösten mukaisesti. Päähän ampuminen ei luultavasti ole mahdollista eli ainoa vaihtoehto on viedä eläimet eläinlääkärin lopetettaviksi.
Itse luultavasti veisin degut samassa tilanteessa lopetettaviksi. Herää vain kysymys miksi ihmeessä deguista on noin villejä tullut. - =((
Mikä se oikeesti on ?
- nio
Hei, älä hyvä ihminen vie niitä lopetettavaksi vaan lajoita ne vaikka jollekkin ketä todella rakastaa eläimiä. En tällä väitä ettet sinä välittäisi vaan sitä että karvapallerot saisivat sellaisen omistajan ketä mahdollisesti osaa käsitellä heitä sekä jaksaa olla kärsivällinen opettaessaan niitä olemaan purematta ja tottumaan silitykseen. Degut elävät kuitenkin n. 10 vuotiaaksi ja olisi surku jos lopettaisit ne tuollaisesta syystä :o(
- Janey
Osoitteesta www.gerbiili.info voit saada apua joko kesyttämiseen tai myyymiseen.
- nio
Hei, älä hyvä ihminen vie niitä lopetettavaksi vaan lajoita ne vaikka jollekkin ketä todella rakastaa eläimiä. En tällä väitä ettet sinä välittäisi vaan sitä että karvapallerot saisivat sellaisen omistajan ketä mahdollisesti osaa käsitellä heitä sekä jaksaa olla kärsivällinen opettaessaan niitä olemaan purematta ja tottumaan silitykseen. Degut elävät kuitenkin n. 10 vuotiaaksi ja olisi surku jos lopettaisit ne tuollaisesta syystä :o(
- Sari
Toivottavasti Nekun viesti oli vain SAIRAS vitsi.
Mikään pienjyrsijä ei voi purra ihmistä niin pahasti ettei kättä voisi enää ollenkaan käyttää ettei suoni aukeaisi. Jos valtimosi tms. on kyseessä, niin mars heti lääkäriin ja tutkituta pääsi samalla.
Parasta mitä voit tehdä eläimillesi on hankkiutua niistä eroon ja muista ettei sinun kannata hankkia mitää muitakaan eläimiä tässä vaiheessa kun et ole järin kypsä huolehtimaan - edes näköjään itsestäsi.
1) yritä saada lemmikkisi luovutettua edelleen
2) vie ne eläinlääkäriin missä ne lopetetaan kivuttomasti
Eläinrääkkäyksestä, tai sen epäilystä voidaan ilmoittaa omalle aluevalvojalle:
http://www.sey.fi/valvojat/valvluekehys.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770