Miniän "laiskuus"

muorimuori

Mitenkäs saisin miniäni hellävaraisesti pitämään vähän parempaa huolta kodistaan? Kauhistuttaa katsella likaisia ikkunoita, joita tuskin on pesty vuosikausiin.. Lisäksi tavaraa lainehtii nurkissa, aivan liikaa kaikenlaista roinaa -kaatopaikalle joutaisivat!

Välimme ovat ihan mukavat, apua olen tarjonnut, mutta miniä tekee mieluummin yksin (ja hyvin tekeekin kun vaan viitsii). Miniäni kunniaksi on tosin sanottava, että heillä leivotaan usein ja lapset on hoidettu rakkaudella ja lämmöllä kotosalla. Lisäksi poikani on hänelle rakas, joten perusasiat ovat kyllä kunnossa :)

113

10067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aradiatar

      ..miniä ja poikasi viettämään laatuaikaa ja pese lasten kanssa ikkunat. :)
      Kyse on kuitenkin hänen kodistaan, enkä kyllä keksi mitään kovin hienovaraista tapaa vihjata asiasta. Pojallesi voisit vinkata, että tekee enemmän kotitöitä?

      • miniä minäkin

        mennä tuosta vaan ikkunoita pesemään, jos niin tekee niin sota on valmis.


    • lahjaksi siivousapua

      ja ikkunoidenpesu!

      t. anoppi myös

      • isoiskävaan /

        "osta miniällesi
        lahjaksi siivousapua ja ikkunoidenpesu!"

        niin, kyllä hirvittävä juttu olisi,
        jos joku olisi tuollaista rahojen tuhlausta ehdottanut minun kotiini,
        se olisi ollut hyvin suuri loukkaus,
        se olisi olut todella pahimman luokan määräilemistä meidän elämästämme.

        pystyisinköhän tuollaista anteeksi antamaan, vaikka suvaitsevaiseksi ole oppinut ja sen myös, että aika parantaa kaikki haavat.

        niin tarkka ja säästäväinen,
        1 €uronkin kumarran ottamaan jos köydä,-


    • laiska miniä

      kirjottaaa..

      meillä kans kamaa väärällään ja pitäis heittää pois vaan en ole jaksanut kun vauvakin tulossa ja väsyttää. kohta syntymässä.

      vähän olen siivonnut kotona mutten niin paljon kun halauisin. onneksi jäin äitiyslomalle kohtalaisen raskaasta työstäni.

      silti tuo harmittaa vaikken saa /ole saanut mitään aikaiseksi mielestäni.

      voihan olla että miniäsi kans tietää et pitäis ja pitäis tehdä muttei vaan jaksa. perheessäkin on hommaa kuten itsekin tiedät. tosin tänä pvänä on modernit laitteet yms..

      kodinhoito on yllättävän tainnuttavaa ja raskasta oman työelämän, lastenhoidon yms lisäksi. olisi suotavaa myös,, että isännät voisivat osallistua siihen enemmän.

    • Minäpä vaan

      Lapsi perheessä on yllättävän kiire, ja itse tulin jossain vaiheessa siihen tulokseen että minun ei tarvitse ylisuorittaa, tärkeintä on että perhe voi hyvin, myös minä itse mukaan lukien. Joten jos ikkunat jäävät pesemättä ja se ei minua häiritse...niin saavat olla pesemättäkin jos katson että sen ajan voi käyttää perheeni hyvin vointiin.

      • onneton isoäiti

        Tyttäreni on suorastaan epäsiisti ja nyt ei ole kysymys ikkunoiden pesusta,
        vaan lapsen hoidosta ja toinen lapsi syntymässä lähiaikoina.

        Olemme mieheni kanssa kauhuissamme emmekä tiedä uskallammeko sanoa vai
        suremmeko keskenämme.
        Ei näytä vävyäkään haittaavan sottaisuus, mutta minä suorastaan yökkäsin viime
        visiitillä tyttären luona.
        Koulutettuja ja muuten fiksuja ja jo yli kolmekymppisiä. Suurpiirteisyyttä se on,
        vastasi tyttäreni kun sotkuista naputin, mutta silloin
        hän asui vielä kotona, mutta nyt aika on toinen.

        Hävettääkin asia ja mietin onko syy minussa, joka pidän itseäni siistinä
        kuten vanhempani ja isovanhempanikin ovat olleet.


    • anobbi

      Minä olen se, jonka koti on sekaisin ja pölyssä. Pelkään, että miniä tulee käymään. Hänen katseensa kyllä osuu pesemättömiin ikkunoihin.

      Minä olen aina inhonnut siivousta ja kuuramista. Pohjattomasti ihailen niin tytärtä kuin miniääkin, joiden kodit ovat aina putsit ja järjestyksessä.
      Ihan sydän ilosta sykähtää, kun edes joskus näen siellä pölyä kirjahyllyssä.

      Ei siivousinto ja -taito tule iän mukana. On ihmisiä, jotka eivät jaksa vaikka mikä olisi.
      Omien lasteni kohdalla ajattelin, että lapsuus on niin lyhyt aika, että ehdin kunnolla siivota sitten, kun he ovat lentäneet pesästä.
      Ei vain ole vieläkään se aika tullut!
      Olenko nyt tuomittu?

    • isoiskävaan /

      lasten hoito niin kovaa työtä
      että
      ei jaksa päättää niiden nurkkien tavaroista, mitä niille pitäisi tehdä ja mihin siirtää.

      että
      ikkunat eivät mitenkään kärsi vaikka ovatkin pesemättä, 10 vuottakin, keväällä kyllä kuukauden näkyvät hyvin.


      eli neuvo.
      Katso oma menestymisesi,
      oletko saanut poikasi, menestyväiseksi rakkaudessa, ihmissuhteissa, elämäntavoissa isänä ja rahassa,
      jos et ole saanut kaikessa menestyvää, älä yritä määräillä joitain kohtia,

      minusta kaikissa kodeissa on omat vikansa.

    • miniä myös

      Aja miniä pois kodistaan manipuloimalla poikaasi. Sitten voit mennä itse tilalle ja hoitaa kaiken paremmin. Lapset saattavat vähän surra äitiänsä, mutta onhan puhtaat nurkat ja ikkunat toki tärkeämmät.

    • jokainen pitäköön

      huolta omista asioistaan.

      Pojallesi voisit tietysti sanoa, että hän pesisi ne ikkunat. Enemmänhän ikkunanpesu on miesten kuin naisten työtä.

      • ny ekaks

        juttele että miesten työtä,ei tosiaankaan,ooppa lapsellinen,---pojalle sannoo voi prk.pidä huolta omista asioistas vaan ja oo hiljaa muitten,äläkä raivoo täällä


    • ketään meille

      kotiin nalkuttamaan tekemättömistä töistä, anoppia tai ketään muutakaan vierasta ihmistä. Jokaisella ihmisellä on omat siivousihanteensa, ja niihin on paha mennä ulkopuolisen vaikuttamaan. Jos itse viihtyvät kotonaan, niin miksi mennä väliin nalkuttamaan?

      Moni onkin huomauttanut, että myös mies voisi osallistua kotitöihin. Näinhän se on! Ei kaikkea tekemätöntä voi sysätä naisen vastuulle.

      Älä syyllistä. Jos poikasi perhe todella haluaa siivousapua, niin siitä vain moppi käteen ja kuuraamaan.

      Turhinta maailmassa on toisen elämän kritisoiminen ilman rakentavia parannusehdotuksia.

    • mummu kans

      heidän huushollin pitoon, jos he ovat kodissaan onnellisia anna olla. Heillä on varmasti hyvä olla vaikka esim. ikkunat ei ole pesty.

    • muorimuori

      Taidanpa vinkata pojalleni, että tuo siivousapu voisi olla ihan hyvä vinkki äitienpäivälahjaksi! Tuskinpa se miniä siitä pahastuu, poika tuskin rupeaa ikkunoita pesemään -eikä osaisikaan...

      • ihmetyttämään

        että minkäslainen äiti se sinä olet pojallesi ollut, kunnet ole edes ikkunanpesua opettanut. Et kai vaan ajattele, että kotityöt ikkunanpesu mukaan lukien on naisten työtä? Miksi ihmeessä miniän pitäisi ne ikkunat pestä tai edes osata pestä kunnei osaa oma poikasikaan?


      • tuollaisesta

        äitienpäivälahjasta! Ostaako poikasi myös kattiloita ja pesupulveria synttäri- ja joululahjaksi?

        Suurempi apu olisi, jos ostaisit pojallesi "näin opit pesemään ikkunat" -kurssin!


      • äitienpäivälahjasta
        tuollaisesta kirjoitti:

        äitienpäivälahjasta! Ostaako poikasi myös kattiloita ja pesupulveria synttäri- ja joululahjaksi?

        Suurempi apu olisi, jos ostaisit pojallesi "näin opit pesemään ikkunat" -kurssin!

        Ei ollenkaan hyvä äitienpäivälahjaidea! Minusta tuo on todella loukkaavaa ja välinpitämätöntä :(

        Mikä lahja se on, että nainen saa yhden kerran vapautuksen sellaisista kotitöistä, jotka kuuluvat KUMMALLEKIN, ja joista on iloa koko perheelle? Itsekäs lahja, joka kertoo, että "nyt kun et ole pitänyt huolta SINUN velvollisuuksistasi, teen tästä tämmöisen numeron".


      • eli minä
        tuollaisesta kirjoitti:

        äitienpäivälahjasta! Ostaako poikasi myös kattiloita ja pesupulveria synttäri- ja joululahjaksi?

        Suurempi apu olisi, jos ostaisit pojallesi "näin opit pesemään ikkunat" -kurssin!

        Minä olen miniä ja anoppi - käyn kolmivuorotyössä, mies tekee kahta vuoroa joten meillä ei todellakaan siivota joka helkutin vapaapäivä. Jos sattuu oikein somasti niin minulla niitä vapaita viikonloppuja voi olla kerran kuukaudessa tai 5-6 viikon välein ja silloin en tuhlaa kallisarvoista yhteistä vapaata siivoukseen. Ja niitä arkivapaitakin tämän ikäinen tarvitsee jo palutumiseen jotta taas jaksaa töissä. Ikkunat ovat likaiset - pesen kunhan ehdin ja jaksan, pölykoira viihtyy kirjahyllyn alla - mutta se ei onneksi ruokaa vaadi... Anoppi siivoaa huushollinsa pari kertaa viikossa, miniäkin pitää kotinsa paremmassa järjestyksessä kun minä mutta asia ei haittaa minua eikä tähän ole puuttuneet anoppini eikä miniänikään. Ja kun me annamme miniällemme lahjan niin se on tyyliin "lapsivapaa viikonloppu" - on ollut suosittu lahja ja ne lapset ovat viihtyneet mummolassa hyvin vaikka ikkunassa saattaa olla edellisen vierailun jälkiä ;>


      • meillä.

        "poika tuskin rupeaa ikkunoita pesemään -eikä osaisikaan..."

        EI OSAISI, minkälaisen pojan olet kasvattanut, hyi.

        meillä mies on tehnyt joka sukupolvessa tuollaiset hommat,
        koska hän on pidempi ja ylettyy ikkunan yläosaa ilman korokejakkaraa,
        koska ikkuna on tekninen laite ja se kuuluu miehelle.

        Toki molempien on syytä olla läsnä, jos vaikka ikkuna hajoaa ja tavittaan ambulanssia.


      • ikkuna on tekninen laite,se...
        meillä. kirjoitti:

        "poika tuskin rupeaa ikkunoita pesemään -eikä osaisikaan..."

        EI OSAISI, minkälaisen pojan olet kasvattanut, hyi.

        meillä mies on tehnyt joka sukupolvessa tuollaiset hommat,
        koska hän on pidempi ja ylettyy ikkunan yläosaa ilman korokejakkaraa,
        koska ikkuna on tekninen laite ja se kuuluu miehelle.

        Toki molempien on syytä olla läsnä, jos vaikka ikkuna hajoaa ja tavittaan ambulanssia.

        mitäs tasapuolisuutta taämä sitten on?Kai nainenkin voi osata teknisiä laitteita,vai eikö meitä naisia olla opetettu käyttämään ruohonleikkuria?Kysyn vaan.


      • meillä.
        ikkuna on tekninen laite,se... kirjoitti:

        mitäs tasapuolisuutta taämä sitten on?Kai nainenkin voi osata teknisiä laitteita,vai eikö meitä naisia olla opetettu käyttämään ruohonleikkuria?Kysyn vaan.

        joo olkoon niin,

        koteja ja perheitä on niin erilaisia,

        meillä vaan on ollut niin siitä saakka kun alta 20v naimisiin mentiin ja eikä ole muuttunut 40 vuoden aikana,
        pitäisi varmaan vaimoa vaihtaa, ei tarvitsisi ikkunoita pestä,


      • käyttää ruohonleikkuria
        ikkuna on tekninen laite,se... kirjoitti:

        mitäs tasapuolisuutta taämä sitten on?Kai nainenkin voi osata teknisiä laitteita,vai eikö meitä naisia olla opetettu käyttämään ruohonleikkuria?Kysyn vaan.

        ja pestä ikkunani myös. Samoin osaan vaihtaa renkaat autostani, käydä katsastuksessa, tarkistaa öljyt, ja muut nesteet. Osaan käyttää vasaraa, sahaa, ompelukonetta, tietokonetta, kankea, lapiota, pölynimuria, ym ym ym
        lumikola sopii käsiini myös vallan hyvin, ei niissä nykyajan saamattomia miehiä tarvita, eikä mitäänosaamatonta miniää...


      • piiapiikanen
        meillä. kirjoitti:

        "poika tuskin rupeaa ikkunoita pesemään -eikä osaisikaan..."

        EI OSAISI, minkälaisen pojan olet kasvattanut, hyi.

        meillä mies on tehnyt joka sukupolvessa tuollaiset hommat,
        koska hän on pidempi ja ylettyy ikkunan yläosaa ilman korokejakkaraa,
        koska ikkuna on tekninen laite ja se kuuluu miehelle.

        Toki molempien on syytä olla läsnä, jos vaikka ikkuna hajoaa ja tavittaan ambulanssia.

        Olen ollut 38 vuotta aviossa ja mies ei ole kertaakaan pessyt ikkunoita.

        Olen käynyt töissä ja kolme lasta.
        Anoppi sairasti aivosairautta, jouduin pesemään hänenkin ikkunansa.
        Appiukko oli vanhan kansan miehiä, jääräpää kertakaikkiaan, eikä koskenut siivousmoppiin sormenpäälääkään.

        Kaiken huipuksi äitini halvaantui alta viisikymppisenä, joten tuli siivouslääniä lisää. Minun onnettomuudekseni kun hän asui naapurissa ja olin ainoa tytär.
        Joten sielläkään ei miesväki, veljeni ja isä, koskeneet ikkunoihin.

        Tänäkin vuonna pesen omat ikkunani, sitten menen vanhalle isälleni pesemään.
        Anopille ei enää tarvitse, kun ei ole anoppia!

        Mutta yllätys yllätys!
        Kaksi miniääni ei omien sanojensa mukaan tykkää ikkunanpesusta ja nuo ryökäleet pyysivät minua auttamaan ikkunoidensa pesutalkoissa.

        Melkein nauratti.


      • ettet.
        piiapiikanen kirjoitti:

        Olen ollut 38 vuotta aviossa ja mies ei ole kertaakaan pessyt ikkunoita.

        Olen käynyt töissä ja kolme lasta.
        Anoppi sairasti aivosairautta, jouduin pesemään hänenkin ikkunansa.
        Appiukko oli vanhan kansan miehiä, jääräpää kertakaikkiaan, eikä koskenut siivousmoppiin sormenpäälääkään.

        Kaiken huipuksi äitini halvaantui alta viisikymppisenä, joten tuli siivouslääniä lisää. Minun onnettomuudekseni kun hän asui naapurissa ja olin ainoa tytär.
        Joten sielläkään ei miesväki, veljeni ja isä, koskeneet ikkunoihin.

        Tänäkin vuonna pesen omat ikkunani, sitten menen vanhalle isälleni pesemään.
        Anopille ei enää tarvitse, kun ei ole anoppia!

        Mutta yllätys yllätys!
        Kaksi miniääni ei omien sanojensa mukaan tykkää ikkunanpesusta ja nuo ryökäleet pyysivät minua auttamaan ikkunoidensa pesutalkoissa.

        Melkein nauratti.

        ettet tuhoa heidän liitoaan.


      • piiapiikanen
        ettet. kirjoitti:

        ettet tuhoa heidän liitoaan.

        Jaa, että tuhoaisin heidän liittonsa, kun pyynnöstä menisin auttamaan ikkunanpesussa?

        Ja mitähän muuta pahaa saisin aikaiseksi kun näitä akkunoita olen ikäni peseskellyt, kysyn vaan.


      • et.
        piiapiikanen kirjoitti:

        Jaa, että tuhoaisin heidän liittonsa, kun pyynnöstä menisin auttamaan ikkunanpesussa?

        Ja mitähän muuta pahaa saisin aikaiseksi kun näitä akkunoita olen ikäni peseskellyt, kysyn vaan.

        "kun pyynnöstä menisin auttamaan ikkunanpesussa? "

        pyynnöstä,
        missä olet kertonut että pyysivät ikkunanpesuun sinua ?
        Luulin että löysit heidän kodistaan taasen vian johon takerruit.

        Ja jos eivät pese ikkunoita, he voivat jopa ohjata ja kasvattaa lapsiaan paremmin kuin sinä onnistuit,
        elämän poluille,
        ajat tulevat joka vuosi vaativammaksi,
        enää ei pärjää kuten me,

        pitää olla osaaja jos haluaa kevyen työn ja mukavan palkan.


      • Piiapiikanen
        et. kirjoitti:

        "kun pyynnöstä menisin auttamaan ikkunanpesussa? "

        pyynnöstä,
        missä olet kertonut että pyysivät ikkunanpesuun sinua ?
        Luulin että löysit heidän kodistaan taasen vian johon takerruit.

        Ja jos eivät pese ikkunoita, he voivat jopa ohjata ja kasvattaa lapsiaan paremmin kuin sinä onnistuit,
        elämän poluille,
        ajat tulevat joka vuosi vaativammaksi,
        enää ei pärjää kuten me,

        pitää olla osaaja jos haluaa kevyen työn ja mukavan palkan.

        No ekassa viestissäni kerroin, nimimerkillä "piiapiikanen", jossa myös kerroin koko elämänkaareni ikkunanpesuista...

        ja jossa myös kerroin, että kaksi miniääni ovat pyytäneet auttamaan ikkunanpesuissa.

        En ole löytänyt heidän kodeistaan yhtään mitään.
        Minulle nimittäin on ihan sama, vaikka kasvattaisivat sammalta seiniin, tai kasvattaisivat siimahäntähiiriä.

        En ole sentyyppinen anoppi, joka takertuu yksityiskohtiin. Jokainen eläköön tavallaan.

        On paljon helpompaa elää, kun antaa toisten elää rauhassa oman mielensä mukaan.

        En ole tiiraillut miniöiden ikkunoitakaan. En nimittäin usein vieraile siellä.
        Omat ovat ikkunansa, ja uskon että en niihin pesutalkoisiinkaan mene.
        Eivät miniät siitä loukkaannut. Ollaan melko hyvissä väleissä.


      • sylvi~¨
        ihmetyttämään kirjoitti:

        että minkäslainen äiti se sinä olet pojallesi ollut, kunnet ole edes ikkunanpesua opettanut. Et kai vaan ajattele, että kotityöt ikkunanpesu mukaan lukien on naisten työtä? Miksi ihmeessä miniän pitäisi ne ikkunat pestä tai edes osata pestä kunnei osaa oma poikasikaan?

        sentään! Kyllä se vaan niin on että nykyajan nuoret naiset ON helvetin laiskoja! Minunkin miniä mukaan luettuna. Koti on kuin paskaläjä, ja yksi lapsi vaan hoidettavana. Ei viitsi töihin mennä, kotona löhöää perse penkissä ja makaa puolille päiville sängyssä! Miehensä eli poikani raataa ylitöissä päivät pitkät että saa perheelle ruokaa ja asunnon & laskut maksettua. Poika valittaa meille ettei saa edes kotonaan ruokaa, ja pitää hoitaa lasta vielä heti kun töistä pääsee, että miniä pääsee kavereiden kanssa shoppailemaan tai nukkumaan kun on ollut niiin "raskas päivä". No huh huh! "Mäkkäreihin" ym. pitäisi miniän mielestä mennä joka päivä syömään! Ja poika maksaa tietysti. Ei hyvää päivää! Lapsi on jatkuvasti muualla hoidossa, meilläkin pari kertaa viikossa, eikä silti miniä tee kotona mitään!! Itse hoidin kodin, kolme lasta, ja kävin vielä töissä siinä ohessa! Kotiruokaa tein joka päivä sen lisäksi, ja kotimme oli aina puhdas ja siisti. Silti jäi aikaa myös lapsille ja miehelle! Kyllä osaa olla saamatonta ja laiskaa porukkaa nykyään, phtyi! Näkee sen jo siitäkin että laiskuus vaivaa, nykynaisten takapuoli on kuin 7 leivän uuni ja maharöllöt roikkuu, yök.


      • NAISTEN HOMMIA
        meillä. kirjoitti:

        "poika tuskin rupeaa ikkunoita pesemään -eikä osaisikaan..."

        EI OSAISI, minkälaisen pojan olet kasvattanut, hyi.

        meillä mies on tehnyt joka sukupolvessa tuollaiset hommat,
        koska hän on pidempi ja ylettyy ikkunan yläosaa ilman korokejakkaraa,
        koska ikkuna on tekninen laite ja se kuuluu miehelle.

        Toki molempien on syytä olla läsnä, jos vaikka ikkuna hajoaa ja tavittaan ambulanssia.

        se ikkunan pesu ja muukin siivoaminen, mies kun tekee pitkän päivän töissä ja vaimo on kotona niin miehen töistä tullessa vaimon pitää olla tehnyt ruoka mihelle ja siivonnut kodin, vaimo hoitaa kaikki käytännön asiat kotona ja se on ihan oikein.


      • vaimo on
        NAISTEN HOMMIA kirjoitti:

        se ikkunan pesu ja muukin siivoaminen, mies kun tekee pitkän päivän töissä ja vaimo on kotona niin miehen töistä tullessa vaimon pitää olla tehnyt ruoka mihelle ja siivonnut kodin, vaimo hoitaa kaikki käytännön asiat kotona ja se on ihan oikein.

        kotona tehnyt koko päivän hommia niin miksi hänelle ei myös illalla kuulu vapaa-aikaa?
        Miehen työpäiväkö on 8h ja naisen 24h?


      • Kalevi S.
        NAISTEN HOMMIA kirjoitti:

        se ikkunan pesu ja muukin siivoaminen, mies kun tekee pitkän päivän töissä ja vaimo on kotona niin miehen töistä tullessa vaimon pitää olla tehnyt ruoka mihelle ja siivonnut kodin, vaimo hoitaa kaikki käytännön asiat kotona ja se on ihan oikein.

        Kotimuijat arvostavat nykyisin vain itseään.

        Suurimmaksi osaksi ne ovat lihavia ja laiskoja. Ei huvita, ei osaa, ei kiinnosta laittaa ruokaa. (kun on muka niin paljon kotitöitä)
        Ei jaksa siivota, ehkä hieman imuroida, mutta siihen jää siivous, kun silloin tällöin heiluttaa muodon vuoksi imurin vartta.

        Suurimmaksi osan päivää huudetaan kurkkutorvi suorana pennuille, ja välillä luetaan sisustuslehtiä.
        Tekstiviestejä lähetellään puoli päivää, toinen mokoma kuljetaan kännykkä korvalla paasaten ja haukkuen miestä.

        Mies kun on luonnevikainen narsisti, sovinisti sika ja pihtaa rahojansa eikä tienaa tarpeeksi.
        Silloin tällöin kotimuija käy shoppailemassa, noin kolme kertaa viikossa. Omasta mielestään hän tekee edullisia löytöjä tuoden perheelle muka tuhansien eurojen säästöt.

        Kotimuija ei viitsi tai osaa lajitella pyykkiä, vaan työntää kaikki läpi samalla 60 asteen ohjelmalla. Koneessa pyörii lähes kaikki perheen lenkkitossuja muöten.

        Kotimuija haluaa monta kivaa lemmikkiä, joiden kakka-astioiden tyhjennyksen saa tehdä sovinistimies, koska se on sika itsekin.

        Kotimuija rollaa perheensä intiimeimmätkin asiat pitkin kyliä analysoiden miehensä varpaankynnetkin, sillä mies on kynsiään myöten väärässä.
        Kotimuija sitä vastoin on AINA oikeassa, myös silloin kun on täysin metsässä, väittäessään esim. Suomen saavuttaneen itsenäisyyden v. 1952.
        Kotimuija ajattelee, että naiset yleensä ovat oikeassa.

        Kotimuija komentaa miehen auttamaan, nimenomaan AUTTAMAAN kotitöissä eli tamppaamaan matot, luuttuamaan, pesemään ikkunat, pesemään matot, rakentamaan 250 neliöisen talon, kesähuvilan ja leikkimökin, leikkaamaan lemmikkien kynnet, viemään sairaat lemmikit lopetettaviksi, vaihtamaan talvirenkaat autoon, vaihtamaan auton isompaan, grillaamaan koko kesä joka päivä makkaraa, koska silloin ei tule syyllisyyttä muijalle ruoanlaittotaidottomuudesta.

        Kotimuija kiukuttelee, kun ei ole tuoretta pullaa, eikä jaksa alustaa taikinaa, koska se on kovaa ja fyysistä hommaa.
        Kotimuija komentaa narsisti miestään menemään kansalaisopiston leivontakurssille, koska silloin mies voi todistaa kehittyneensä avioliitossa eikä olisi niin narsisti.

        Kotimuija käskee miestä hakkaamaan kesämökin saunapuut ja lämmittämään saunan, koska se on miesten hommaa. Kotimuija haluaa vuorolistat lapsen vaippojen vaihdolle vuoropäivinä, koska muija on väsynyt kaikesta vastuusta ja kotitöistä.

        Kotimuija haluaa hemmotteluloman arjen harmauden vastapainoksi ja lähtee tyttöjen kesken Tallinnan laivalle riekkumaan.
        Narsistimies kokee suurta helpotusta saadessaan lomaa ja nauttii lasten kanssa kotonaolosta.


      • kirjoitus
        Kalevi S. kirjoitti:

        Kotimuijat arvostavat nykyisin vain itseään.

        Suurimmaksi osaksi ne ovat lihavia ja laiskoja. Ei huvita, ei osaa, ei kiinnosta laittaa ruokaa. (kun on muka niin paljon kotitöitä)
        Ei jaksa siivota, ehkä hieman imuroida, mutta siihen jää siivous, kun silloin tällöin heiluttaa muodon vuoksi imurin vartta.

        Suurimmaksi osan päivää huudetaan kurkkutorvi suorana pennuille, ja välillä luetaan sisustuslehtiä.
        Tekstiviestejä lähetellään puoli päivää, toinen mokoma kuljetaan kännykkä korvalla paasaten ja haukkuen miestä.

        Mies kun on luonnevikainen narsisti, sovinisti sika ja pihtaa rahojansa eikä tienaa tarpeeksi.
        Silloin tällöin kotimuija käy shoppailemassa, noin kolme kertaa viikossa. Omasta mielestään hän tekee edullisia löytöjä tuoden perheelle muka tuhansien eurojen säästöt.

        Kotimuija ei viitsi tai osaa lajitella pyykkiä, vaan työntää kaikki läpi samalla 60 asteen ohjelmalla. Koneessa pyörii lähes kaikki perheen lenkkitossuja muöten.

        Kotimuija haluaa monta kivaa lemmikkiä, joiden kakka-astioiden tyhjennyksen saa tehdä sovinistimies, koska se on sika itsekin.

        Kotimuija rollaa perheensä intiimeimmätkin asiat pitkin kyliä analysoiden miehensä varpaankynnetkin, sillä mies on kynsiään myöten väärässä.
        Kotimuija sitä vastoin on AINA oikeassa, myös silloin kun on täysin metsässä, väittäessään esim. Suomen saavuttaneen itsenäisyyden v. 1952.
        Kotimuija ajattelee, että naiset yleensä ovat oikeassa.

        Kotimuija komentaa miehen auttamaan, nimenomaan AUTTAMAAN kotitöissä eli tamppaamaan matot, luuttuamaan, pesemään ikkunat, pesemään matot, rakentamaan 250 neliöisen talon, kesähuvilan ja leikkimökin, leikkaamaan lemmikkien kynnet, viemään sairaat lemmikit lopetettaviksi, vaihtamaan talvirenkaat autoon, vaihtamaan auton isompaan, grillaamaan koko kesä joka päivä makkaraa, koska silloin ei tule syyllisyyttä muijalle ruoanlaittotaidottomuudesta.

        Kotimuija kiukuttelee, kun ei ole tuoretta pullaa, eikä jaksa alustaa taikinaa, koska se on kovaa ja fyysistä hommaa.
        Kotimuija komentaa narsisti miestään menemään kansalaisopiston leivontakurssille, koska silloin mies voi todistaa kehittyneensä avioliitossa eikä olisi niin narsisti.

        Kotimuija käskee miestä hakkaamaan kesämökin saunapuut ja lämmittämään saunan, koska se on miesten hommaa. Kotimuija haluaa vuorolistat lapsen vaippojen vaihdolle vuoropäivinä, koska muija on väsynyt kaikesta vastuusta ja kotitöistä.

        Kotimuija haluaa hemmotteluloman arjen harmauden vastapainoksi ja lähtee tyttöjen kesken Tallinnan laivalle riekkumaan.
        Narsistimies kokee suurta helpotusta saadessaan lomaa ja nauttii lasten kanssa kotonaolosta.

        Hyvä kuvaus miehen elämästä. Säälitti ja nauratti tuota lukiessa.


      • hulluhullu
        meillä. kirjoitti:

        "poika tuskin rupeaa ikkunoita pesemään -eikä osaisikaan..."

        EI OSAISI, minkälaisen pojan olet kasvattanut, hyi.

        meillä mies on tehnyt joka sukupolvessa tuollaiset hommat,
        koska hän on pidempi ja ylettyy ikkunan yläosaa ilman korokejakkaraa,
        koska ikkuna on tekninen laite ja se kuuluu miehelle.

        Toki molempien on syytä olla läsnä, jos vaikka ikkuna hajoaa ja tavittaan ambulanssia.

        ookko ihan varma kun täällä sellaisia kirjoitat


      • Noloa

        Poikasi lienee saman ikäinen, terve ihminen kuin vaimonsa.
        Pidät ilman muuta selvänä, että hän ei rupea eikä osaisi. Mutta vaimon pitää, tai anoppi voivottelee laiskaksi.

        Mietis nyt.


      • Kotimuija.
        Kalevi S. kirjoitti:

        Kotimuijat arvostavat nykyisin vain itseään.

        Suurimmaksi osaksi ne ovat lihavia ja laiskoja. Ei huvita, ei osaa, ei kiinnosta laittaa ruokaa. (kun on muka niin paljon kotitöitä)
        Ei jaksa siivota, ehkä hieman imuroida, mutta siihen jää siivous, kun silloin tällöin heiluttaa muodon vuoksi imurin vartta.

        Suurimmaksi osan päivää huudetaan kurkkutorvi suorana pennuille, ja välillä luetaan sisustuslehtiä.
        Tekstiviestejä lähetellään puoli päivää, toinen mokoma kuljetaan kännykkä korvalla paasaten ja haukkuen miestä.

        Mies kun on luonnevikainen narsisti, sovinisti sika ja pihtaa rahojansa eikä tienaa tarpeeksi.
        Silloin tällöin kotimuija käy shoppailemassa, noin kolme kertaa viikossa. Omasta mielestään hän tekee edullisia löytöjä tuoden perheelle muka tuhansien eurojen säästöt.

        Kotimuija ei viitsi tai osaa lajitella pyykkiä, vaan työntää kaikki läpi samalla 60 asteen ohjelmalla. Koneessa pyörii lähes kaikki perheen lenkkitossuja muöten.

        Kotimuija haluaa monta kivaa lemmikkiä, joiden kakka-astioiden tyhjennyksen saa tehdä sovinistimies, koska se on sika itsekin.

        Kotimuija rollaa perheensä intiimeimmätkin asiat pitkin kyliä analysoiden miehensä varpaankynnetkin, sillä mies on kynsiään myöten väärässä.
        Kotimuija sitä vastoin on AINA oikeassa, myös silloin kun on täysin metsässä, väittäessään esim. Suomen saavuttaneen itsenäisyyden v. 1952.
        Kotimuija ajattelee, että naiset yleensä ovat oikeassa.

        Kotimuija komentaa miehen auttamaan, nimenomaan AUTTAMAAN kotitöissä eli tamppaamaan matot, luuttuamaan, pesemään ikkunat, pesemään matot, rakentamaan 250 neliöisen talon, kesähuvilan ja leikkimökin, leikkaamaan lemmikkien kynnet, viemään sairaat lemmikit lopetettaviksi, vaihtamaan talvirenkaat autoon, vaihtamaan auton isompaan, grillaamaan koko kesä joka päivä makkaraa, koska silloin ei tule syyllisyyttä muijalle ruoanlaittotaidottomuudesta.

        Kotimuija kiukuttelee, kun ei ole tuoretta pullaa, eikä jaksa alustaa taikinaa, koska se on kovaa ja fyysistä hommaa.
        Kotimuija komentaa narsisti miestään menemään kansalaisopiston leivontakurssille, koska silloin mies voi todistaa kehittyneensä avioliitossa eikä olisi niin narsisti.

        Kotimuija käskee miestä hakkaamaan kesämökin saunapuut ja lämmittämään saunan, koska se on miesten hommaa. Kotimuija haluaa vuorolistat lapsen vaippojen vaihdolle vuoropäivinä, koska muija on väsynyt kaikesta vastuusta ja kotitöistä.

        Kotimuija haluaa hemmotteluloman arjen harmauden vastapainoksi ja lähtee tyttöjen kesken Tallinnan laivalle riekkumaan.
        Narsistimies kokee suurta helpotusta saadessaan lomaa ja nauttii lasten kanssa kotonaolosta.

        Tämä "kotimuija" tekee TÖITÄ siis PALKKAtöitä 10h/pvä kotoa käsin, ja mies olettaa että "siinä sivussa" hoidan lapset, siivoukset, imuroinnit, pyykit, tiskit, koiran ulkoilutukset jne. Sitten pitäisi vielä illalla laittaa isännälle ruoka, lapset pesulle ja nukkumaan ja koira lenkittää. Isäntä tekee 8h/pvä töitä, tulee kotiin, viskoo vaatteensa ja muutkin tavaransa pitkin huushollia, valittaa kun "ei täällä taas ole mitään tehty", nukkuu sen 3h, katsoo televisiota sohvalla röhnöttäen, ja valittaa kun lapset ja koira metelöivät. Sitten menee nukkumaan, kääntää pedissä selkänsä minulle ja aloittaa sen s******nan kuorsauksen. Minä en nuku silmällistäkään. Jos valitan jostakin, olen nalkuttava akka. Olen vasta vähän alle kolmikymppinen, mutta vanhenen vuoden päivässä tällä tahdilla. Ei hellyyttä, ei rakkautta, ei kehuja, ei arvostusta.

        Koskaan en ole mieheltäni rahaa pyytänyt, saati vaatinut.

        Viikonloppuna tämä kotimuija lämmittää ITSE saunan, koska mies niin vaatii, katsoo vierestä, kun mies kutsuu talon täyteen kännisiä työkavereitaan saunomaan ja ryyppäämään, mistä lähtevät sitten baariin, minne mies sammuu, ja joku (työtoveri, taksikuski, poliisi) palauttaa päällensä oksentaneen miehen kotiin. Ihana selittää lapsille aamulla miksi isi haisee pahalle ja nukkuu iltakuuteen, vaikka isi oli luvannut lähteä leikkipuistoon.

        Sellaista elämää tässä talossa, tällä "kotimuijalla".


      • Kotimuija.
        Kotimuija. kirjoitti:

        Tämä "kotimuija" tekee TÖITÄ siis PALKKAtöitä 10h/pvä kotoa käsin, ja mies olettaa että "siinä sivussa" hoidan lapset, siivoukset, imuroinnit, pyykit, tiskit, koiran ulkoilutukset jne. Sitten pitäisi vielä illalla laittaa isännälle ruoka, lapset pesulle ja nukkumaan ja koira lenkittää. Isäntä tekee 8h/pvä töitä, tulee kotiin, viskoo vaatteensa ja muutkin tavaransa pitkin huushollia, valittaa kun "ei täällä taas ole mitään tehty", nukkuu sen 3h, katsoo televisiota sohvalla röhnöttäen, ja valittaa kun lapset ja koira metelöivät. Sitten menee nukkumaan, kääntää pedissä selkänsä minulle ja aloittaa sen s******nan kuorsauksen. Minä en nuku silmällistäkään. Jos valitan jostakin, olen nalkuttava akka. Olen vasta vähän alle kolmikymppinen, mutta vanhenen vuoden päivässä tällä tahdilla. Ei hellyyttä, ei rakkautta, ei kehuja, ei arvostusta.

        Koskaan en ole mieheltäni rahaa pyytänyt, saati vaatinut.

        Viikonloppuna tämä kotimuija lämmittää ITSE saunan, koska mies niin vaatii, katsoo vierestä, kun mies kutsuu talon täyteen kännisiä työkavereitaan saunomaan ja ryyppäämään, mistä lähtevät sitten baariin, minne mies sammuu, ja joku (työtoveri, taksikuski, poliisi) palauttaa päällensä oksentaneen miehen kotiin. Ihana selittää lapsille aamulla miksi isi haisee pahalle ja nukkuu iltakuuteen, vaikka isi oli luvannut lähteä leikkipuistoon.

        Sellaista elämää tässä talossa, tällä "kotimuijalla".

        Lisäys:

        Tämä "kotimuija" ei myöskään ehdi harrastaa mitään, pakolliset ruokaostokset hoidan lasten kera, shoppaileminen ei tulisi kuuloonkaan. Varsinkaan ystävättärien kanssa, kun olen tänne muuttanut mieheni työn perässä, sillä perusteella että "sähän voit tehdä töitä ihan missä vaan"! Mies ei tietenkään ottanut huomioon, että joudun jättämään jälkeeni myös ystävyyssuhteet ja sukulaiset. Olen siis yksin vieraalla paikkakunnalla mieheni palkattomana piikana. Ihanaa.

        Ja ei, minua ei tarvinut roudata Suomeen Thaikuista tai rakkaista naapurimaista, ihan valtaväestön edustajia tässä ollaan.


      • saima-äippä
        Kalevi S. kirjoitti:

        Kotimuijat arvostavat nykyisin vain itseään.

        Suurimmaksi osaksi ne ovat lihavia ja laiskoja. Ei huvita, ei osaa, ei kiinnosta laittaa ruokaa. (kun on muka niin paljon kotitöitä)
        Ei jaksa siivota, ehkä hieman imuroida, mutta siihen jää siivous, kun silloin tällöin heiluttaa muodon vuoksi imurin vartta.

        Suurimmaksi osan päivää huudetaan kurkkutorvi suorana pennuille, ja välillä luetaan sisustuslehtiä.
        Tekstiviestejä lähetellään puoli päivää, toinen mokoma kuljetaan kännykkä korvalla paasaten ja haukkuen miestä.

        Mies kun on luonnevikainen narsisti, sovinisti sika ja pihtaa rahojansa eikä tienaa tarpeeksi.
        Silloin tällöin kotimuija käy shoppailemassa, noin kolme kertaa viikossa. Omasta mielestään hän tekee edullisia löytöjä tuoden perheelle muka tuhansien eurojen säästöt.

        Kotimuija ei viitsi tai osaa lajitella pyykkiä, vaan työntää kaikki läpi samalla 60 asteen ohjelmalla. Koneessa pyörii lähes kaikki perheen lenkkitossuja muöten.

        Kotimuija haluaa monta kivaa lemmikkiä, joiden kakka-astioiden tyhjennyksen saa tehdä sovinistimies, koska se on sika itsekin.

        Kotimuija rollaa perheensä intiimeimmätkin asiat pitkin kyliä analysoiden miehensä varpaankynnetkin, sillä mies on kynsiään myöten väärässä.
        Kotimuija sitä vastoin on AINA oikeassa, myös silloin kun on täysin metsässä, väittäessään esim. Suomen saavuttaneen itsenäisyyden v. 1952.
        Kotimuija ajattelee, että naiset yleensä ovat oikeassa.

        Kotimuija komentaa miehen auttamaan, nimenomaan AUTTAMAAN kotitöissä eli tamppaamaan matot, luuttuamaan, pesemään ikkunat, pesemään matot, rakentamaan 250 neliöisen talon, kesähuvilan ja leikkimökin, leikkaamaan lemmikkien kynnet, viemään sairaat lemmikit lopetettaviksi, vaihtamaan talvirenkaat autoon, vaihtamaan auton isompaan, grillaamaan koko kesä joka päivä makkaraa, koska silloin ei tule syyllisyyttä muijalle ruoanlaittotaidottomuudesta.

        Kotimuija kiukuttelee, kun ei ole tuoretta pullaa, eikä jaksa alustaa taikinaa, koska se on kovaa ja fyysistä hommaa.
        Kotimuija komentaa narsisti miestään menemään kansalaisopiston leivontakurssille, koska silloin mies voi todistaa kehittyneensä avioliitossa eikä olisi niin narsisti.

        Kotimuija käskee miestä hakkaamaan kesämökin saunapuut ja lämmittämään saunan, koska se on miesten hommaa. Kotimuija haluaa vuorolistat lapsen vaippojen vaihdolle vuoropäivinä, koska muija on väsynyt kaikesta vastuusta ja kotitöistä.

        Kotimuija haluaa hemmotteluloman arjen harmauden vastapainoksi ja lähtee tyttöjen kesken Tallinnan laivalle riekkumaan.
        Narsistimies kokee suurta helpotusta saadessaan lomaa ja nauttii lasten kanssa kotonaolosta.

        Nimimerkki 21 kyseli neuvoja miniän toimettomuudesta. Tässä miniän "laiskuus" otsikolla olevassa jtutussa neuvoja satelee. Nyky-miniät näyttävät olevan nimenomaan laiskoja. Nuorille naisille pitäisi järjestää talouskoulu kuten miehille armeija - pakolliseksi. Pitää kodinhoito ja ruoanlaitto jokaisen osata ja suostua tekemään naimisiin mennessään. Miehillä on omat työnsä ja armeija opettaa siivoamaan ellei äiti ole opettanut.


    • olet ko

      miksi voit kertoa että on minijäin vika ?

      ajatuksesi on kuin raakalaisella.

      etkö näe vieläkään yhtään vikaa itsessäsi ?

    • kai se

      nyt se miniä yksin ole laiska kahden aikuisen asumassa kodissa, yhtä lailla voisit täällä haukkua poikaasi laiskaksi. Ei nykyään kotitöiden kuulu olla naisen vastuulla.

      Toisaalta, minusta ei kannattaisi ylipäätään puuttua toisten kodin siisteyteen. Heidän oma asiansahan se on, kuinka siistinä kotinsa haluavat pitää. Joku toinen siivoaa kiireessä joka toinen päivä, joku taas siivoaa kerran kahdessa viikossa ja käyttää säästyneen vapaa-ajan vaikkapa lasten kanssa leikkimiseen tai lenkkeilyyn. Minusta olisi hyvin loukkaavaa, jos joku sukulainen huomauttaisi kotimme sotkuisuudesta ja kehottaisi pesemään ikkunat.

    • on muuten tietoakin

      Sottapytyt yleensä vain pahenevat ikää lisää tullessa. Et voi asialle mitään, valitan suuresti. Varsinkin jos alkaa haalimaan kotiinsa romua, se piirre on luonteessa ja kaatopaikkoja on monellakin sellaisella kun vuosien ajan koko ajan tulee romua ja krääsää vaan lisää ja mitään ei heitetä pois.

    • kysyisit

      pojaltasi miten osallistuu kodin yleisen siisteyden ja järjestyksen ylläpitämiseen. Pyydää poikaasi houkuttelemaan miniäsi tekemään yhdessä näitä asioita.
      Tosin kertoohan tuo miniästäsi sen että lapset ovat tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä ja sitten vasta kaikki muu kuten pitääkin. Silloin ei jää paljon aikaa siivoamiselle.

      • oma aikuinen

        poika ei OSAA pestä ikkunoita, voi tsiisus...


      • jassoo!!

        Miksei poika voi yksin pestä ikkunoita? Miksi vaimo pitää "houkutella" mukaan? Ihmeen sovinistisia asenteita.
        Eikö perheen isän asia ole myös osallistua perheen arkielämään, myös järjestyksen pitoon?
        Ei vaimon suojelevaa kättä jokaisessa kotitehtävässä tarvita.

        Mutta koko ketjun yleinen asenne on, että jos vaimo olisi tunnollinen ja ymmärtäisi paikkansa, niin tottahan hän pesisi ikkunat yksin. Olisi törkeää, jos HÄN yrittäisi "houkutella" miehensä mukaan. Mieshän ei osaa pestä ikkunoita, sanoi joku.
        (Ja koska on mies, ei ole kykenevä oppimaankaan?)


    • toinen anoppi täällä

      Et missään tapauksessa saa ottaa puheeksi miniän kodinhoitoa.

      Jos sen teet, ei hän sitä ikinä unohda, ja joka kerran, kun talossa käyt, miniä muistaa sinun katselevan "sillä silmällä" taloudenpitoa.

      On olemassa ihmisiä, jotka katselevat kaiken aikaa ympärilleen toisten kodissa, nostelevat tavaroita ja kurkkaavat kylppärin kaappiin.
      Kun talon asukas sen tajuaa, loppuvat kutsumiset siihen paikkaan.
      Nuuskiva anoppi on vihoviimeinen eläjä. Saat olla varma, että sinulle ei kutsuja satele, jos miniä havaitsee sinun alentuvan asenteesi.

      Ihmeen pitkämielinen miniä sinulla tuntuu olevan. Aikuisempi kuin monella.

    • muorimuori

      Onpas ajatukseni herättänyt keskustelua! Tosi on, ettei poikani taatusti osaa pestä ikkunoita -sehän on meidän akkain hommaa. Poikani huolehtii autosta, ruohon leikkuusta, lampun vaihdosta... Mutta ei hän kyllä naisten hommiin rupea ja vaimohan on kotona. Ja kuten sanoin, miniäni kyllä hienosti huolehtii lapsista ja pojastani, varmaan olisi vaan mielissään jos saisi ulkopuolista apua siivoushommissa. Mutta minä en sitä tohdi esittää, siksi ajattelin puhua ensin pojalleni. Toiminko siis mielestänne aivan väärin?? Vai pitäisikö opettaa pojalle ikkunan pesu?

      • "Poikani huolehtii autosta, ruohon leikkuusta, lampun vaihdosta... Mutta ei hän kyllä naisten hommiin rupea ja vaimohan on kotona. Ja kuten sanoin, miniäni kyllä hienosti huolehtii lapsista ja pojastani..."

        Elämme 2000-lukua. 100 v sitten kotona oli palvelusväki, pyykkärit palkattiin pesemään pyykit ja siivoojat tekemään suursiivouksen, kuten ikkunanpesut.

        Nyt vedotaan siihen, että on pesukoneet niin tiskeille kuin pyykeillekin, ja imurit pölyille.
        Nyt pitää yhden ihmisen tehdä kaikki se, mihin ennen vanhaan tarvittiin monta henkeä.

        Miehen ei edelleenkään tarvitse tehdä kotona muuta kuin vaihtaa lamput. Tuon muunhan hän tekee ulkona, saman aikaan kun vaimo hoitaa kukkapenkit, leikkaa pensaat ja poimii marjat hilloksi.

        Eli provoa on kysyä, pitääkö mummon opettaa pojalle ikkunanpesu.
        Ja provoa on sanoa, että miniä HUOLEHTII aviomiehestään, ellei hän sitten ole holhouksen alainen.

        Mutta jos miniä haluaa tehdä siivouspalvelusopimuksen jonkun siivousfirman kanssa, niin sen kustannuksiin voit osallistua ihan laiskan poikasi takia.


      • muorimuori
        Makriina kirjoitti:

        "Poikani huolehtii autosta, ruohon leikkuusta, lampun vaihdosta... Mutta ei hän kyllä naisten hommiin rupea ja vaimohan on kotona. Ja kuten sanoin, miniäni kyllä hienosti huolehtii lapsista ja pojastani..."

        Elämme 2000-lukua. 100 v sitten kotona oli palvelusväki, pyykkärit palkattiin pesemään pyykit ja siivoojat tekemään suursiivouksen, kuten ikkunanpesut.

        Nyt vedotaan siihen, että on pesukoneet niin tiskeille kuin pyykeillekin, ja imurit pölyille.
        Nyt pitää yhden ihmisen tehdä kaikki se, mihin ennen vanhaan tarvittiin monta henkeä.

        Miehen ei edelleenkään tarvitse tehdä kotona muuta kuin vaihtaa lamput. Tuon muunhan hän tekee ulkona, saman aikaan kun vaimo hoitaa kukkapenkit, leikkaa pensaat ja poimii marjat hilloksi.

        Eli provoa on kysyä, pitääkö mummon opettaa pojalle ikkunanpesu.
        Ja provoa on sanoa, että miniä HUOLEHTII aviomiehestään, ellei hän sitten ole holhouksen alainen.

        Mutta jos miniä haluaa tehdä siivouspalvelusopimuksen jonkun siivousfirman kanssa, niin sen kustannuksiin voit osallistua ihan laiskan poikasi takia.

        Siis kyllähän poikani osallistuu myös kotitöihin, käy joskus kaupassa ja puuhailee lasten kanssa kaikenlaista. Ehkä joskus laittaa ruokaakin. Mutta kyllä minun on häpeäkseni tunnustettava, että olen tainnut kasvattaa poikani tällaiseen mies-nainen -maailmaan... Olen siis kasvattanut poikani "ilman isää". Mies on se, joka tuo leivän pöytään ja nainen huolehtii suurimmaksi osaksi kodista ja lapsista. Eikä tuo taida miniää suuresti haitata, haluaisin vain auttaa heitä, siksi täällä kyselen mielipiteitä.


      • niin auta
        muorimuori kirjoitti:

        Siis kyllähän poikani osallistuu myös kotitöihin, käy joskus kaupassa ja puuhailee lasten kanssa kaikenlaista. Ehkä joskus laittaa ruokaakin. Mutta kyllä minun on häpeäkseni tunnustettava, että olen tainnut kasvattaa poikani tällaiseen mies-nainen -maailmaan... Olen siis kasvattanut poikani "ilman isää". Mies on se, joka tuo leivän pöytään ja nainen huolehtii suurimmaksi osaksi kodista ja lapsista. Eikä tuo taida miniää suuresti haitata, haluaisin vain auttaa heitä, siksi täällä kyselen mielipiteitä.

        Jos he pyytävät sinulta apua, niin auta jos haluat ja pystyt.

        Muutoin pidä näppisi erossa. Ei ole mitään syytä huomauttaa hienovaraisesti. Se on aina tarpeetonta, haitallista, typerää ja hyvin huonoa käytöstä.

        Jos sinua haittaavat heidän ikkunansa, niin opettele sietämään tai pysy etäämmällä. Tapamme ja siisteyskäsityksemme voivat olla niin erilaisia, että aina löytyy jokaisen huushollista huomauteltavaa, jos sille linjalle lähtee. Mutta en näe yhtäkään syytä, miksi pitäisi lähteä.

        Ja olen sitä mieltä, että kasvatusvastuusi, -velvollisuutesi ja -oikeutesi on ohi. On myöhäistä enää koulia poikaa. Eikä se olisi myöskään viisasta. Jos kysyvät ohjeita ikkunanpesuun, niin jakele ihmeessä. Muuten katselet heidän touhuaan etäältä ja yrität iloita siitä, mikä mielestäsi toimii.


      • kkk.
        muorimuori kirjoitti:

        Siis kyllähän poikani osallistuu myös kotitöihin, käy joskus kaupassa ja puuhailee lasten kanssa kaikenlaista. Ehkä joskus laittaa ruokaakin. Mutta kyllä minun on häpeäkseni tunnustettava, että olen tainnut kasvattaa poikani tällaiseen mies-nainen -maailmaan... Olen siis kasvattanut poikani "ilman isää". Mies on se, joka tuo leivän pöytään ja nainen huolehtii suurimmaksi osaksi kodista ja lapsista. Eikä tuo taida miniää suuresti haitata, haluaisin vain auttaa heitä, siksi täällä kyselen mielipiteitä.

        voisi olla viisasta, että et puutu yhtään heidän asioihinsa,
        että heidän onnensa kestää, ettet aiheuta riita ja eroa.

        niin hurjaa tekstiä kirjoittelet että en voisi kenenkään edes ajattelevan tuolla tavalla.


      • anna heidän elää
        muorimuori kirjoitti:

        Siis kyllähän poikani osallistuu myös kotitöihin, käy joskus kaupassa ja puuhailee lasten kanssa kaikenlaista. Ehkä joskus laittaa ruokaakin. Mutta kyllä minun on häpeäkseni tunnustettava, että olen tainnut kasvattaa poikani tällaiseen mies-nainen -maailmaan... Olen siis kasvattanut poikani "ilman isää". Mies on se, joka tuo leivän pöytään ja nainen huolehtii suurimmaksi osaksi kodista ja lapsista. Eikä tuo taida miniää suuresti haitata, haluaisin vain auttaa heitä, siksi täällä kyselen mielipiteitä.

        samoin on taidettu lapset / pojat kasvattaa. Isä /miehet hankkii ja äidit/naiset käyttää kodinmenoihin, karkeasti sanottuna. Mutta tuli mieleen kun kysyit kuinka voisit auttaa, kysy ja anna poikasi pohjustaa ulkopuolista siivousapua ( et itse vaan ns. kimppasiivous tai ulkopuolinen siivousapua huom. veroetu )jonka sinä sitten annat vaikka joululahjaksi perheelle että heillä olisi enenmän aikaa toisilleen ja perhelle.


      • yks mummo

        ainakin yritän olla puuttumatta lapsieni kotien siisteyteen. Tytär on tullut minuun ja on tarkka siivouksesta, mutta poikien perheissä ei "aina" kaikki ole niinkuin minusta pitäisi olla...mutta eihän se olekkaan minun kotini:) Koska olen aika sananvalmis on hiljaa oleminen joskus vaikeaa, mutta onpahan suu vaan kiinni pysynyt. Meillä pojat ovat joutuneet aina tekemään kotitöitä, joten taidottomuudesta se siivoamattomuus ei ole kiinni!


    • mikään ei ole hyvä??

      Jos miniäsi hoitaa lapset ja miehensä hyvin, niin eikö se riitä. Pienten lasten kanssa päivät ovat yllättävän kiireisiä. Vaikka kuinka siivoisi ja järjestelisi paikkoja, päivän parin päästä koti on sekaisin, varsinkin jos lapset vähän vanhempia. Ja sitä tavaraa tuntuu tulevan jatkuvasti lisää, vaikka ei itse ostaisikaan.

      En oikein nykyaikana ymmärrä töitten jakoa naisten ja miesten töihin... tämä on kulunut ajatus. Jos sinä ihmettelet, ettei miniäsi osaa siivota, minä ihmettelen, miten olet voinut kasvattaa pojan, joka ei ole koskaan pessyt ikkunoita.

    • ongelman.a..

      Jos perusasiat on kunnossa niin...whats the problem. Ei kaikkien kotien tarvii kiiltää.oletko kuullut sanonnan:parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti?..T.anoppi myös

    • heh,

      mikset kerro pojallesi ja hän pesee,
      vai onko hän niitä kaljaVeikkoja, jotka vain odottelee kuinka kauan saa olla täyshoidossa.

      tiedoksi vaan,
      suomessa se on nykyään keskimäärin 6,4 v.

    • mumi

      olla täydellinen?
      Ole onnellinen, että heillä on kotona miniäsi ansiosta rakkautta ja toisista huolehtimista.
      Ne on niin tärkeitä asioita, mitkä monista siisteistä kodeista puuttuu, eikä niitä edes rahalla saa.
      Kunnioita siis miniääsi, vaikkei järjestyksen ihminen olisikaan.
      Toiseksi tuli mieleen, että miksi ikkunoiden pesu ja siivous ovat vain miniäsi asioita?
      Miten olet poikasi opettanut?
      Vihjaile ennemmin pojallesi, että voisi opetella osallistumaan kodin töihin ja olla vaimonsa apuna.

      • paitsi että

        Muuten olen "mumin" kanssa samoilla linjoilla, mutta en kehoita huomauttelemaan pojallekaan. Se vaan ei ole viisasta. Ja jos huomauttelusta jotakin seuraa, niin siitä seuraa nimenomaan huonoa.

        Kunnioittakaa lasta ja lapsen perhettä. Kunnioittakaa heidän tapaansa elää ja toimia. Vaikka näkisitte siinä vikoja ja puutteita. Vaikka se olisi erilaista kuin oma elämänne, vaikka se olisi aivan erilaista, kuin mitä toivotte ja odotatte.

        Lastensuojelutapaukset ovat eri asia - sellaisiin laiminlyönteihin on aina puututtava.

        Mutta noin muuten elämää voi elää niin monella tavalla ja erilaisin painotuksin. Mitäpä siihen puuttumaan.

        Jollakin on ikkunat likaiset, toisella on pakastin sulattamatta, kolmannella kaikki komerot mullin mallin. Arvatkaas mitä - mulla on kaikki nuo "viat" ja vielä paljon paljon muuta. Silti tunnen eläväni ihan hyvää ja tasapainoista elämää. Mutta auta armias, jos joku yrittäisi hienovaraisesti huomautella, että tuo ja tuokin pitäisi tehdä, niin en kyllä tykkäisi hyvää.

        Tai jos anoppi vihjailisi miehelle, että laitahan vaimo ikunan pesuun, niin minulle tulisi turhautunut raivo. Yhtä vähän tykkäisin siitä, jos hän hoputtaisi poikaansa, siis miestäni, että hopi hopi ikkunat on likaiset, teehän poika jotakin.

        terv. miniä 25 v kokemuksella ja anoppi 2 v kokemuksella


    • vaan mutta

      voi ärsyttää tällaset viestit.
      Mitä hemmettiä se sulle kuuluu onko heillä nyt likaiset ikkunat.. Hoh hoi. Hanki oma elämä!!!!!!!!

      t. siistissä kodissa asuva äiti

    • nähty on

      Olen hyvin pahoillasi puolestasi, tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat. Enpä tiedä mitään maailmassa niin irvokasta näkyä kuin pieni lapsi konttailemassa saastaisessa kodissaan, Siellä pöydän alla syömässä kaksi viikkoa vanhojen ruokien tähteitä.Ja sorkkimassa pieniä kätösiään vessanpyttyyn joka oli pesty viimeksi jouluna.eikä siinä äidin rakkaus ja hammasharjaa kuunaan näkemättömän kaljalle haisevan suun suukot yht'än sitä irvokkuutta lievennä.

      • muorinuori

        Kyllä asia on niin että naisen tulee hoitaa koti. Poikani on väsynyt töistäja nainen on kotona


      • myöskin raskasta
        muorinuori kirjoitti:

        Kyllä asia on niin että naisen tulee hoitaa koti. Poikani on väsynyt töistäja nainen on kotona

        "Kyllä asia on niin että naisen tulee hoitaa koti. Poikani on väsynyt töistäja nainen on kotona"

        Lasten ja kodinhoito vastaa kahta työpäivää.
        Nainen hoitaa lapsia ja kotia ainakin 12 tuntia päivässä 7 päivää viikossa, ja lisäksi hoitaa lasten yöheräilyt. Mies käy töissä 8 tuntia päivässä 5 päivää viikossa ja on niin väsynyt niin väsynyt ettei jaksa yhteisen kodin ja lasten hoitoon osallistua.

        Naiset ovat tottuneet raatamaan ja miehiä paapotaan kuin mitäkin pullamössöpoikia.

        Katso peiliin, anoppi. Sinun asenteissa on vikaa!


      • raskasta nykyään
        myöskin raskasta kirjoitti:

        "Kyllä asia on niin että naisen tulee hoitaa koti. Poikani on väsynyt töistäja nainen on kotona"

        Lasten ja kodinhoito vastaa kahta työpäivää.
        Nainen hoitaa lapsia ja kotia ainakin 12 tuntia päivässä 7 päivää viikossa, ja lisäksi hoitaa lasten yöheräilyt. Mies käy töissä 8 tuntia päivässä 5 päivää viikossa ja on niin väsynyt niin väsynyt ettei jaksa yhteisen kodin ja lasten hoitoon osallistua.

        Naiset ovat tottuneet raatamaan ja miehiä paapotaan kuin mitäkin pullamössöpoikia.

        Katso peiliin, anoppi. Sinun asenteissa on vikaa!

        voi yhden kerran sentään, ei muuta kuin purkista syöttää lapselle jotain mössöjä minunkin miniäni, ei osaa eikä halua laittaa ruokaa, vaikka on kotona.
        Siivouksesta nyt ei kukaan uskaltaisi edes mainita.
        Lasta ei ulkoiluta koskaan, vaikka on kotona. mies töissä ja tuo rahat purkkiruokaan ja laiskuriäidille
        valmisruokaa, hesestä sen olla pitää.
        Itse kun käy kaupassa on ostoksinaan siideri, tupakka, ja sipsit. voi pyhä jysäys kuitenkin jos tähänkin vielä joku tuota laiskamatoa puolustaa...
        minä en heillä käy enää, en jaksa katsella


      • peukalokeskellä
        raskasta nykyään kirjoitti:

        voi yhden kerran sentään, ei muuta kuin purkista syöttää lapselle jotain mössöjä minunkin miniäni, ei osaa eikä halua laittaa ruokaa, vaikka on kotona.
        Siivouksesta nyt ei kukaan uskaltaisi edes mainita.
        Lasta ei ulkoiluta koskaan, vaikka on kotona. mies töissä ja tuo rahat purkkiruokaan ja laiskuriäidille
        valmisruokaa, hesestä sen olla pitää.
        Itse kun käy kaupassa on ostoksinaan siideri, tupakka, ja sipsit. voi pyhä jysäys kuitenkin jos tähänkin vielä joku tuota laiskamatoa puolustaa...
        minä en heillä käy enää, en jaksa katsella

        Tuohan on kuin suora kuvaus omasta miniästäni.
        Lapse: 2v, 4v ja syövät vielä pelkkiä pilttimössöjä ja puuroja ynnä vellejä.

        lapset eivät koske tavalliseen ruokaan, koska sitä ei kotona laiteta. Lapselle oli kauhistus päiväkerhon pikkujoulussa riisipuuro, koska sellaiseen oikeaan puuroon ei ole tottunut.

        Äiti ei osaa, eikä viitsi tehdä ruokia, ainoastaan valmisruokia syödään jos syödään, kotipitsan tuotteet ja hesen valmisteet ovat tuttuja. Lapset syövät niitä.
        Ihmettelen, etteivät kyllästy, itse en jaksaisi samoja ykitoikkoisia ruokia mussuttaa.

        Eri maut ja koostumukset ovat näille lapsille täysin vieraita. Jopa mummon paistamia lettuja vierastivat. Joulupöydässä äiti kaivoi Piltit lasten eteen.

        Miniä ei siivoa, vaikka on kotiäiti. Siivoaminen kuuluu isälle. Samoin silittäminen.
        Pyykkejjä ei lajitella, ne työnnetään kaikki koneeseen ja pestään kuudessakymmenessä asteessa.
        Kun mies huomautti tästä, sai rouva raivarin, hänellä ei ole aikaa lajitteluun. Siellä menevät lasten ja aikuisten alusvaatteet, farkut ja sukat sulassa sovussa koneessa.

        Lapsia hän käyttää ulkona nopeasti, ei jaksa olla kauan. Käyttää kun mies alkoi protestoida lasten liiallisesta sisälläolosta. Usein käy niin, että isä joutuu töiden päätteeksi ulkoiluttamaan lapset, kun näiden kotiäiti ei ehdi.

        Kaikki suurimmat työt, siivoukset, ikkunanpesut hoitaa tietysti mies. Avioliitto rakoilee ja se on miniän mielestä miehen syy kokonaan. Itsessään ei mitään vikaa ja on sen selvin sanoin ilmaissut.

        Koko avioliiton aikana kotiäiti ei ole jaksanut laittaa kertaakaan ruokaa, kun omien sanojensa mukaan ei tykkää ruoanlaitosta. Ja kun ei tykkää, niin ei laita.
        Mies laittoi aikansa, mutta kyllästyi kokkaamiseen työpäivän jälkeen, syö nykyisin ulkona.

        Minäkään en käyt heillä enää, kun miniä haukkuu poikaani minulle. Silti tuo haukuttu elättää viimeisen päälle. Miniän rakkain harrastus on shoppailu ja suklaan syönti ynnä miehensä haukkuminen ja sen myötä koko hänen sukunsa mustamaalaus.


      • muorinuori kirjoitti:

        Kyllä asia on niin että naisen tulee hoitaa koti. Poikani on väsynyt töistäja nainen on kotona

        Kukaan ei sano tuolla tavalla.
        Vain provoilija toistaa kaiken aikaa, ettei ikkunanpesu "kuulu" miehelle. Kauppojen näyteikkunoidenkin pesijätkin ovat lähes kaikki miehiä.

        Jos mies on mennyt naimisiin vain sen vuoksi, että naisen tulee hoitaa koti, on hänen maksettava siitä kunnon korvaus. Nainen, joka uhraa uransa ja eläkepalkkansa lasten ja kodin vuoksi, tekee suuren uhrauksen, josta hän eläkepäivinään maksaa joka kuukausi. Kotonaolovuosia ei lasketa mukaan eläkkeeseen.

        Turhaa on arv. anopin sanoa, että se on tulevaisuutta, johon ei nyt kannata kiinnittää huomiota. Vuodet kuluvat, ja kun miniä menee työhön, on hänen palkkansa pienempi kuin muiden samanikäisten työtovereiden. Samoin sitten eläke.

        Niin että miten niin naisen "kuuluu" pestä ikkunat ja hoitaa perhe, palkatta, anopin ylimielisten katseiden alla.
        Avioliitto on tiimityötä.

        Olkoon anoppi onnellinen ja ylpeä miniästään, joka niin suuresti perhettään arvostaa, että on jäänyt kotiin lapsiaan ja kotiaan hoitamaan.


      • arvostaa sitä laiskamatoa
        Makriina kirjoitti:

        Kukaan ei sano tuolla tavalla.
        Vain provoilija toistaa kaiken aikaa, ettei ikkunanpesu "kuulu" miehelle. Kauppojen näyteikkunoidenkin pesijätkin ovat lähes kaikki miehiä.

        Jos mies on mennyt naimisiin vain sen vuoksi, että naisen tulee hoitaa koti, on hänen maksettava siitä kunnon korvaus. Nainen, joka uhraa uransa ja eläkepalkkansa lasten ja kodin vuoksi, tekee suuren uhrauksen, josta hän eläkepäivinään maksaa joka kuukausi. Kotonaolovuosia ei lasketa mukaan eläkkeeseen.

        Turhaa on arv. anopin sanoa, että se on tulevaisuutta, johon ei nyt kannata kiinnittää huomiota. Vuodet kuluvat, ja kun miniä menee työhön, on hänen palkkansa pienempi kuin muiden samanikäisten työtovereiden. Samoin sitten eläke.

        Niin että miten niin naisen "kuuluu" pestä ikkunat ja hoitaa perhe, palkatta, anopin ylimielisten katseiden alla.
        Avioliitto on tiimityötä.

        Olkoon anoppi onnellinen ja ylpeä miniästään, joka niin suuresti perhettään arvostaa, että on jäänyt kotiin lapsiaan ja kotiaan hoitamaan.

        joka minun poikani kanssa asuu, surkea kodinhoitotaidoton , laiska juoppo. Tupakka roikkuu aina suupielessä, aina on väsynyt , ei jaksa .
        Ja lapsi , 2 v, ei saa kuin purkkiruokaa, joskus keksejä. Eikä pääse ulos kuin äidinäidin kanssa joskus. Minä en jaksa moista katsella, lasta käy sääliksi, hän ei ole moista äitiä ansainnut. Poikani olen tietty arvostelukyvyttömäksi kasvattanut kun moisen akan kanssa asuu, niin että minun vikani varmaan. Mutta tuskin kauaa enää ovat yhdessä, pojan mitta alkaa myös olla täynnä sitä laiskiaista.


      • Kysyn vain
        arvostaa sitä laiskamatoa kirjoitti:

        joka minun poikani kanssa asuu, surkea kodinhoitotaidoton , laiska juoppo. Tupakka roikkuu aina suupielessä, aina on väsynyt , ei jaksa .
        Ja lapsi , 2 v, ei saa kuin purkkiruokaa, joskus keksejä. Eikä pääse ulos kuin äidinäidin kanssa joskus. Minä en jaksa moista katsella, lasta käy sääliksi, hän ei ole moista äitiä ansainnut. Poikani olen tietty arvostelukyvyttömäksi kasvattanut kun moisen akan kanssa asuu, niin että minun vikani varmaan. Mutta tuskin kauaa enää ovat yhdessä, pojan mitta alkaa myös olla täynnä sitä laiskiaista.

        Koko rati on aiheeton provo, jos olet aloittaja.


      • aloittaja, muuten
        Kysyn vain kirjoitti:

        Koko rati on aiheeton provo, jos olet aloittaja.

        vaan minulla on älyttömän laiska minä, ja juoppo


      • se onni,
        arvostaa sitä laiskamatoa kirjoitti:

        joka minun poikani kanssa asuu, surkea kodinhoitotaidoton , laiska juoppo. Tupakka roikkuu aina suupielessä, aina on väsynyt , ei jaksa .
        Ja lapsi , 2 v, ei saa kuin purkkiruokaa, joskus keksejä. Eikä pääse ulos kuin äidinäidin kanssa joskus. Minä en jaksa moista katsella, lasta käy sääliksi, hän ei ole moista äitiä ansainnut. Poikani olen tietty arvostelukyvyttömäksi kasvattanut kun moisen akan kanssa asuu, niin että minun vikani varmaan. Mutta tuskin kauaa enää ovat yhdessä, pojan mitta alkaa myös olla täynnä sitä laiskiaista.

        että lapsella on edes yksi mummo, joka vie häntä ulos. Toivottavasti osaat kuitenkin arvostaa tuon toisen mummon jaksamista, hänhän tekee sen lapsenlapsensa vuoksi.
        En puolustele miniäsi käytöstä, mutta lapsi on siihen syytön.

        Minäkin olen kotiäiti, mutta minun työssäkäyvä mieheni on aina pessyt meillä ikkunat. Itse taas mielelläni teen esim. polttopuita, leikkaan nurmikkoa, nikkaroin, maalaan, tapetoin ja teen lumitöitä.


      • viisi vuotta

        Kunnes miniä otti ja lähti.Pojalla on nyt siisti koti,mihin lapset tulevat viikonlopuksi.


      • sama taas
        viisi vuotta kirjoitti:

        Kunnes miniä otti ja lähti.Pojalla on nyt siisti koti,mihin lapset tulevat viikonlopuksi.

        Toivon että poikasi löytää siistin ja rakkaan naisen itsellensä. Elämä jatkuu puhtaampana...


      • olet huomannut,
        aloittaja, muuten kirjoitti:

        vaan minulla on älyttömän laiska minä, ja juoppo

        että olet älyttömän laiska ja juoppokin niin mikset tekiasi asioille jotain?
        Omasta itsestä ja viitsimisestä se lähtee.


      • virheeni
        olet huomannut, kirjoitti:

        että olet älyttömän laiska ja juoppokin niin mikset tekiasi asioille jotain?
        Omasta itsestä ja viitsimisestä se lähtee.

        kirjoitusvirheeni. laiska ja juoppo MINIÄ


      • hahahahahaha
        muorinuori kirjoitti:

        Kyllä asia on niin että naisen tulee hoitaa koti. Poikani on väsynyt töistäja nainen on kotona

        naiselle kuuluu lastenhoito (syötöt, ulkoilut yms) ja kotityöt tehdään yhdessä. Jälleen kukassaan tuo sovinistinen näkemys, että miehet poloiset kun käyvät töissä niin niitä raukkoja sitten pitää paapoa ja palvella kun kuninkaita työpäivän jälkeen. Ei tasan mene niin.


      • hjkghjksdfh
        raskasta nykyään kirjoitti:

        voi yhden kerran sentään, ei muuta kuin purkista syöttää lapselle jotain mössöjä minunkin miniäni, ei osaa eikä halua laittaa ruokaa, vaikka on kotona.
        Siivouksesta nyt ei kukaan uskaltaisi edes mainita.
        Lasta ei ulkoiluta koskaan, vaikka on kotona. mies töissä ja tuo rahat purkkiruokaan ja laiskuriäidille
        valmisruokaa, hesestä sen olla pitää.
        Itse kun käy kaupassa on ostoksinaan siideri, tupakka, ja sipsit. voi pyhä jysäys kuitenkin jos tähänkin vielä joku tuota laiskamatoa puolustaa...
        minä en heillä käy enää, en jaksa katsella

        sinusta huomaa, että se miniä ei kelpaisi vaikka olisi miten täydellinen. Kun pitää valittaa kaikesta. Sellainen anoppi olet.


      • joghfuehugi
        arvostaa sitä laiskamatoa kirjoitti:

        joka minun poikani kanssa asuu, surkea kodinhoitotaidoton , laiska juoppo. Tupakka roikkuu aina suupielessä, aina on väsynyt , ei jaksa .
        Ja lapsi , 2 v, ei saa kuin purkkiruokaa, joskus keksejä. Eikä pääse ulos kuin äidinäidin kanssa joskus. Minä en jaksa moista katsella, lasta käy sääliksi, hän ei ole moista äitiä ansainnut. Poikani olen tietty arvostelukyvyttömäksi kasvattanut kun moisen akan kanssa asuu, niin että minun vikani varmaan. Mutta tuskin kauaa enää ovat yhdessä, pojan mitta alkaa myös olla täynnä sitä laiskiaista.

        valivalivali. Sinua huonompaa anoppi saa ehkä hakea :)


      • HUH; HUH
        raskasta nykyään kirjoitti:

        voi yhden kerran sentään, ei muuta kuin purkista syöttää lapselle jotain mössöjä minunkin miniäni, ei osaa eikä halua laittaa ruokaa, vaikka on kotona.
        Siivouksesta nyt ei kukaan uskaltaisi edes mainita.
        Lasta ei ulkoiluta koskaan, vaikka on kotona. mies töissä ja tuo rahat purkkiruokaan ja laiskuriäidille
        valmisruokaa, hesestä sen olla pitää.
        Itse kun käy kaupassa on ostoksinaan siideri, tupakka, ja sipsit. voi pyhä jysäys kuitenkin jos tähänkin vielä joku tuota laiskamatoa puolustaa...
        minä en heillä käy enää, en jaksa katsella

        puolison on sinun poikasi valinnut!!Kasvatitko sen jotenkin väärin vai mikä meni pieleen??


    • Näin meillä

      Minun ukkokulta on hieman sovinistisesta kodista kotoisin. Heillä siis asetelma ollut aina se, että naiset tekee kotityöt. Heillä lapsistakin vain tytöt auttavat äitiä siivoamisessa. Pojat sillä välin esim harrastuksissaan...tai laiskottelemassa.

      Mulla meni aika pitkään, että sain mieheni kalloon sen asian, kuinka rankkaa kodinhoito voi olla. Kolmivuorotyön ja lapsen hoidon lisäksi kodinhoito EI SAA jäädä vain emännän niskoille. Kyllä sujuu siivous nopeasti yhdessä nykyään, kun toinen imuroi edellä ja toinen luutuaa perässä. Pyykkihommat ja tiskauskin tehdään joko yhdessä tai vuorotellen. Nopeaa ja mukavaa. Jää paljon enemmän yhteistä aikaa.

    • hahahahahaha

      poikasi siivoamaan.

    • on siinäkin

      taas joku vitun ihme nipo! jumalauta, tärkeintä on et sitä lasta rakastetaan ym..sul on päässä vikaa!!

    • kinuskimarja

      älä puutu toisten elämään, eikä se todellakaan ole miniäsi velvollisuus siivota kaikkea! Laita laiska poikasi siivoamaan, jos häiritsee! :D

    • Anoppi-Appi palstalta

      Menkää takaisin omalle palsatallenne.
      Siellä ei ole kirjoituksia tullut jälkeen 24.4-08 menkää sinne poraamaan.

      Kaikki kodintyöt kuuluvat kaikille siellä asuville.
      Työtä voi jakaa taipumusten osaamisen ja halukkuuden mukaan.
      Siellä ei kait saa purettua itseään ;)
      Kyse kun on anopista eli mummusta ja sillä siisti.

      MUTTA jokainen on velvollinen osallistumaan.
      Äiti
      Isä
      Lapset

      Älkää mummut kajotko antakaa olla.
      Terveystarkastaja puuttuu, kun alkaa tuholaisia nurkissa pyöriin.

    • muutama torakka

      ja vie lemmikiksi sillain hiljaa mainostamatta, päästä miniän huusholliin.

      Terveystarkastaja huolehtii lopusta.

      Noin toimisi itte miniäkin.

    • anna heidän

      Juttusi luettuani ajattelin - voi kuule anna heidän elää omaa elämäänsä. Sinä kirjoitit miniästä, minä voisin sanoa samaa tyttärestäni ( perheellinen) ja jopa itsestäni nuorempana.

    • kodinulkopuolella

      työt kotona jakoon.

      Jokaisen on tehtävä osuutensa kodin töistä.

      Kaikki ovat töissä kodin ulkopuolella: pikkuiset päiväkodissa, isommat koulussa ja vanhemmat töissä.

      Työvuorot ja vaihtoviikot jokaiselle kyvyn ja taidon mukaan.

      Lapsenlapsi on 2 v.

      Joten nyt menee näin:
      Miniä pyyhkii pölyt, pesee pyykin yhdessä poikani kanssa ja tekee ruuan lapselle käy kaupassa hoitaa tiskikoneen.

      Poikani imuroi pesee saunan ja ikkunat (verhot ovat villi alue pestään tuuletetaan tai vaihdetaan) käy kaupassa ja valmistaa ateriat aikuisille.
      Kylvettää ja laittaa lapsen nukkumaan.

      Harrastuksia on ehkä liikaa, aikaa pitäisi olla myös Miniälle.

      Miniä on osapäivä työssä joten aikaa ja aikaa...

      • tapa-kasvatus

        antaa pohjan sille,millainen lapsesta tulee aikuistuessaan,esim työ-elämässään.kyllä asioiden hoitaminen siisteys,järjestelykyky esim ovat arvokkaita taitoja elämän varrella,eikä niitä sovi vähätellä.pienenä pienet asiat,isona isot asiat.se hällä-väliä tyyli on lähtöisin kotoa,ja nimenomaan ÄIDILTÄ.


      • ................
        tapa-kasvatus kirjoitti:

        antaa pohjan sille,millainen lapsesta tulee aikuistuessaan,esim työ-elämässään.kyllä asioiden hoitaminen siisteys,järjestelykyky esim ovat arvokkaita taitoja elämän varrella,eikä niitä sovi vähätellä.pienenä pienet asiat,isona isot asiat.se hällä-väliä tyyli on lähtöisin kotoa,ja nimenomaan ÄIDILTÄ.

        Meillä kodinhoito toimii näin:

        Minä Hoidan enimmäkseen lapsen ja päivittäiset ja viikottaiset kodinhoito asiat, miehen kanssa yhdessä hoidetaan isommat jutut, niinkuin esim tämä ikkunoiden pesu (16 ikkunaa), mies ei jälkiä jätä, eli siivoaa aina omat sotkunsa, kun minä toimin itse samoin, niin siivos on aika simppeli juttu.
        Kaikki ollaan tyytyväisiä. Anoppi kävi kylässä (ikkunat on pesemättä;) puhutiin, että seuraavalla kerralla, kun tulee, niin saadaan pestä ikkunat rauhassa, kun hän vahtii lasta.

        Mikä ongelma tuollaisessa asiassa voi olla? Että anopin mielestä kotityöt ei miehelle kuulu?

        Mitähän se anopille kuuluu, miten pojan perheessä asiat sovitaan?

        ja täytyy siinä poikakullassakin jotain vikaa olla, jos aivan kelvottoman vaimon on saanut ;)))


      • enkelina
        ................ kirjoitti:

        Meillä kodinhoito toimii näin:

        Minä Hoidan enimmäkseen lapsen ja päivittäiset ja viikottaiset kodinhoito asiat, miehen kanssa yhdessä hoidetaan isommat jutut, niinkuin esim tämä ikkunoiden pesu (16 ikkunaa), mies ei jälkiä jätä, eli siivoaa aina omat sotkunsa, kun minä toimin itse samoin, niin siivos on aika simppeli juttu.
        Kaikki ollaan tyytyväisiä. Anoppi kävi kylässä (ikkunat on pesemättä;) puhutiin, että seuraavalla kerralla, kun tulee, niin saadaan pestä ikkunat rauhassa, kun hän vahtii lasta.

        Mikä ongelma tuollaisessa asiassa voi olla? Että anopin mielestä kotityöt ei miehelle kuulu?

        Mitähän se anopille kuuluu, miten pojan perheessä asiat sovitaan?

        ja täytyy siinä poikakullassakin jotain vikaa olla, jos aivan kelvottoman vaimon on saanut ;)))

        Se joka on kotona tekee kotityöt. eli viikolla mies (paitsi jos on yötöissä) ja viikonloppuna minä. Aina ei jaksa siivota, vaikka lapsia ei olekaan. Mutta kun siihen on itse tyytyväinen se ei haittaa. Sitten kun haittaa sitten siivotaan. Äiti ei tunkeudu meidän tontille eikä huomauta. Mutta jos pyydän käy siivoamassa apuna. Tietää tavat eikä tyrkytä omiaan. Ja miksi ikkunat pitäisi pestä yhdessä? Jos kumpikaan ei siitä pidä, homma jakautuu. Sitäpaitsi yhdessä voi vaikka välillä pusutella.


      • mutta^
        enkelina kirjoitti:

        Se joka on kotona tekee kotityöt. eli viikolla mies (paitsi jos on yötöissä) ja viikonloppuna minä. Aina ei jaksa siivota, vaikka lapsia ei olekaan. Mutta kun siihen on itse tyytyväinen se ei haittaa. Sitten kun haittaa sitten siivotaan. Äiti ei tunkeudu meidän tontille eikä huomauta. Mutta jos pyydän käy siivoamassa apuna. Tietää tavat eikä tyrkytä omiaan. Ja miksi ikkunat pitäisi pestä yhdessä? Jos kumpikaan ei siitä pidä, homma jakautuu. Sitäpaitsi yhdessä voi vaikka välillä pusutella.

        Kuulostaa hyvältä työnjaolta ja jos se sopii teille, niin se on ok. Sitä en vain ymmärrä, että miksi ihmeessä pyydät äitiäsi avuksi siivoamaan? Aikuiset ihmiset, joilla ei edes lapsia pyöri jaloissa. Äidilläsi on omat velvoitteensa ja varmasti sitä ihan ikiomaa siivottavaa tarpeeksi.

        Meillä yksi lapsi on muuttanut kotoa ja kaksi pyörii tässä. Jos tämä jo pesästä lentänyt pyytäisi minua heille siivoamaan, niin olisin kyllä tyrmistynyt ja pettynyt. Hyvä kun saan nämä omat nurkkani jotenkin pidettyä kuosissa.


      • ...............
        mutta^ kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä työnjaolta ja jos se sopii teille, niin se on ok. Sitä en vain ymmärrä, että miksi ihmeessä pyydät äitiäsi avuksi siivoamaan? Aikuiset ihmiset, joilla ei edes lapsia pyöri jaloissa. Äidilläsi on omat velvoitteensa ja varmasti sitä ihan ikiomaa siivottavaa tarpeeksi.

        Meillä yksi lapsi on muuttanut kotoa ja kaksi pyörii tässä. Jos tämä jo pesästä lentänyt pyytäisi minua heille siivoamaan, niin olisin kyllä tyrmistynyt ja pettynyt. Hyvä kun saan nämä omat nurkkani jotenkin pidettyä kuosissa.

        Autamme ja tulemme auttuiksi...... Serkkuni tarvitsi lapsenvahtia, lapsi oli meillä hoidossa pari viikkoa , lapsemme on ollut hoidossa heillä, Äitini tarvitsi apua puutarhatöissä, minä taas siivouksessa, anoppi ja appiukko eivät jaksa enää itse tapetoida, joten me teimme sen ja anoppi oli lapsen kanssa... Annoimme naapurille rakennustöistä yli jääneet laudat ja naapuri auttoi hankalan puun kaadossa...


      • anobbi

        Kylläpäs olet hyvin perillä toisen perheen asioista. Kuulusteletko heitä jatkuvasti?
        Mistä tiedät, että he tosiaan tekevät tuolla tavalla, jospa vain teeskentelevät, ja keksivät koko jaon pitääksen sinut tyytyväisenä?

        Voi hyvin kuvitella, että miniä hätäpäissään on luetellut sinulle verhojen pesua myöten kaiken talon hoidon.

        Minä en ole koskaan kysynyt, miten poikani kotona asiat hoidetaan. Jos poikani ei osallistu, niin ei minun sanani siihen vaikuta, vaikka kuinka komentaisin.
        Voin myös uskoa, kun katselen tarmokkaan miniäni liikkeitä, että hänelle ei mikä tahansa sipaisu kelpaa.
        Miehet tuntien arvaan, että miehen siivousvuoron jälkeen villakoiria on nurkissa vielä jäljellä.


      • kinuskimarja
        anobbi kirjoitti:

        Kylläpäs olet hyvin perillä toisen perheen asioista. Kuulusteletko heitä jatkuvasti?
        Mistä tiedät, että he tosiaan tekevät tuolla tavalla, jospa vain teeskentelevät, ja keksivät koko jaon pitääksen sinut tyytyväisenä?

        Voi hyvin kuvitella, että miniä hätäpäissään on luetellut sinulle verhojen pesua myöten kaiken talon hoidon.

        Minä en ole koskaan kysynyt, miten poikani kotona asiat hoidetaan. Jos poikani ei osallistu, niin ei minun sanani siihen vaikuta, vaikka kuinka komentaisin.
        Voin myös uskoa, kun katselen tarmokkaan miniäni liikkeitä, että hänelle ei mikä tahansa sipaisu kelpaa.
        Miehet tuntien arvaan, että miehen siivousvuoron jälkeen villakoiria on nurkissa vielä jäljellä.

        kun jotkut on jo niin vanhoi kääkkiä et ei oo enää omaa elämää ja siks pitää toiste asioihi puuttuu..taitaa vanhukset olla kateellisii ku ite ovat taitaneet joutua tekemään kaiken työn, eikä ukko oo persettään penkistä ylös nostanu. x)
        Meillä päin minua ei voi kyllä ja laiskaksi sanoa! opiskelut, lapset, ja työ päälle!


      • 7
        anobbi kirjoitti:

        Kylläpäs olet hyvin perillä toisen perheen asioista. Kuulusteletko heitä jatkuvasti?
        Mistä tiedät, että he tosiaan tekevät tuolla tavalla, jospa vain teeskentelevät, ja keksivät koko jaon pitääksen sinut tyytyväisenä?

        Voi hyvin kuvitella, että miniä hätäpäissään on luetellut sinulle verhojen pesua myöten kaiken talon hoidon.

        Minä en ole koskaan kysynyt, miten poikani kotona asiat hoidetaan. Jos poikani ei osallistu, niin ei minun sanani siihen vaikuta, vaikka kuinka komentaisin.
        Voin myös uskoa, kun katselen tarmokkaan miniäni liikkeitä, että hänelle ei mikä tahansa sipaisu kelpaa.
        Miehet tuntien arvaan, että miehen siivousvuoron jälkeen villakoiria on nurkissa vielä jäljellä.

        jo tukehtunut tuohon katkeruuteesi?


    • 30

      kiva lukea lähes kaksi vuotta vanha ketju.

      Varmaan kotien työjaot eivät ole tästä muuttuneet.

      Olen kaksinkertainen eläkkeellä oleva mummu. Vierailujani > käyntieni syytä lasteni kodeissa en täällä kertoisi mitenkään.

      Ei ihme, että keskiverto avioliito kestää vain eroon. Varsinkin noiden Avo- Miniöiden turhautuma sekundana, purkautuu muiden määrityksenä, on kyseessä sitten anoppi tai se puoliso, jonka kautta on saanut sekundaleiman = avoliitto.

      Radikaalit ja niin nykyaikaiset avopuolisot ovat heränneet huomaamaan, vain kodinulkopuolinen työ tuo eläkekertymää, vain vihitty puoliso saa lesken eläkettä, jolla korjataan kotivuosien työtä lyhennettyä työpäivää eli perheen vuoksi pienentyneitä tulo kertymiä eläkkeen alkaessa. Lesken eläkkeen saa miehen palkkatyön vakuutuksesta, vain vihitty vaimo, jos puoliorpoja saavat eläkkeen täysi ikäisyyteen tai opiskelujen loppuun olivat vanhemmat sitten vihittyjä tai ei tunnustettu riittää.

      Ei uutta alla auringon. Tuttavapiiriin kuuluu avoleski jolla nyt oma eläke omasta työstä ei lesken eläkettä. Samoin saman työn eläkkeellä oleva leski, joka saa lesken eläkkeen (680 €) oman työeläkkeensä lisäksi.
      .

      • Huoleton :)

        Monet eivät rekisteröi liittoaan, koska haluavat olla vapaita ja itsenäisiä.
        Kun sitten liitto murenee joko eron tai kuoleman vuoksi, joutuu se pienempituloinen maksamaan loppuelämänsä rahapulalla "itsenäisyydestään". Se on se valinta, jonka on tehnyt. Monta kertaa on tapahtunut, että esim. kuolemantapauksen kohdatessa vainajan omaiset ajavat avopuolison mieron tielle ja pitävät perintönä kaiken mikä on vainajan nimissä. Tai sen mitä avopuoliso ei voi todistaa omistavansa.

        Leskeneläke on yksi esimerkki. Vaikka olisi eletty vuosikymmenet susiparina, ei laki tunne avoliiton leskeä.
        Lait on laadittu yhteiskunnan tarpeisiin, ja vaputensa menettämistä pelkäävien on sitten vain se ymmärrettävä.


    • Luuttunen

      Joku vain ei voi hyvin, jollei keksi valittamista.
      Jos perheen jäsenten välit ovat hyvät, niin mitä ihmettä valitat!

      Onko villakoirat tärkeämmät kuin lapset ja perheonni? Jos miniä käyttää voimavaransa perheen muuhun hyvinvointiin, niin kaikki reilassa. Kun perhe viihtyy keskenään, ei siivouksen tarvitse olla tärkeintä. Pöly ja epäjärjestys on perheen omaa. Eivät he niistä sairastu.

      • t. huono perheenäiti

        Joskus aikoinaan mulle kävi niin, että lapsia oli useampi pieni, aloitin työt uudessa työpaikassa. Avioliittokaan (entinen) ei voinut hyvin ja pyöritin yksin arkea ja kävin töissä. Työpaikka vei aluksi kaiken energian ja siinä oli taiteilua, että sain kaiken tasapainoon.
        Välillä meilläkin oli kovasti sotkuista kun olin väsynyt enkä ehtinyt siivoamaan. Lastenhuoneen lattia oli kerran täynnä leluja, jostain syystä kuulin kun anoppi motkotti asiasta apelle ja nolostui kunnolla kun tulinkin paikalle. Eihän se ollut kiva kuulla arvostelua selän takana.
        Vuodet ovat vierineet ja lastenhuone on siivottu sen jälkeen monia kertoja. (ex)Anoppini on jo iäkäs ja hauras.
        Nyt tänä viikonloppuna mulla oli vietynä matot ulos ja imuroituna, että saisin nopeasti luututtua lattiat. Tulikin yllätysvieraita ja mukavaa oli. Äitini meinasi saada sydänkohtauksen kun kuuli etten ollutkaan siivonnut ja mikä kauheinta, matotkin olivat olleet pihalla. Toivottavasti en siivouksesta saa koskaan kehitettyä samanlaista marttyyrinkruunua pääni päälle kun äidilläni on.


    • lienee

      olisi kehottaa sitä omaa kupeittensa hedelmää pitämään parempaa huolta kodistaan. Jospa se miniäkin viitsisi enemmän, jos poikasi olisi itse aktiivisempi hoitamaan oman osuutensa kotitöistä.

    • kotihengetärrr

      Poikasi varmasti osaa myös pesettää ikkunat tai edes miniän kaverina?

      Sapettaa aina kun oletetaan et naisen pitää hoitaa kaikki kotihommat.. Yhtä lailla lapsien hoito käy työstä kun tavallinenkin työ! Ja mielummin minä katson paskasia ikkunoita kun paskasiin vaatteisiin puettuja lapsia.

    • Siivuri

      Moni vaimo on saanut todeta, että ei saa ukkokullalta koskaan apua ikkunan pesuun tai ison maton tamppaukseen.
      Oma ukkonikin ilmoitti avioliittomme ensimmäisenä siivouspäivänä, että hän on kotonaan joutunut kantamaan mattoja sisään ja ulos koko ikänsä, ja hän ei meinaa enää ikinä sitä tehdä.

      Ikkunoitten pesuun hän osallistuu "ensi viikolla", mutta on nyt aivn turhaa ruvetä rähjäämään tänään asiasta, koska tulee F-ykköset/vaihtoehtona lätkä tai metsästysseuran kokous jne.

      Kun tulee ikää enemmän, into loppuu, sillä taloudenpidossa on muutakin hommaa riittävästi. Kun on vuosia sanut kuulla, ettei apua tule juuri nyt, vaan vasta ensi kerralla, ei enää jaksa itsekään. Ensi kertaa ei tule.

      Pojat eivät tee taloustöitä, sen on hyvin moni vaimo ja äiti saanut todeta.
      Akkain hommaa!

    • mieisse

      Ajat ovat muuttuneet. Ennen oli tärkeää, että koti oli tiptop kokoajan. Siinä se mummonkin aika meni, kotitöissä, navetassa ja ruuanlaitossa. Ei aikaa itselleen eikä lapsilleen.
      Nykyajan äidit ovat keksineet priorisoinnin. Minäkin. Omasta mielestäni kotimme on suht' siisti. En tosin kumarry lattialle joka roskan perään kuten anoppini. Ikkunat saatan pestä kerran vuodessa, niiden likaisuus ei paljoa heilauta, koska minulla on mieluisempiakin asioita elämässä.
      Miniäsi ohjaa energiansa itselleen oleellisempiin asioihin. Tee siis kuten minunkin anopini ja pese miniäsi ikkunat kysymättä.
      En pahastunut, ihan kivathan puhtaat ikkunat ovat -eivät vain niin tärkeät!

      • rätti kouraan

        vanhan äidin tarvitse pestä poikansa ja miniänsä ikkunoita! Toisin päin se kuuluu mennä.
        Eikä kannata mennä omin lupineen tekemään mitään toisten asunnoissa. Asioista täytyy neuvotella.


      • "Neuvottelu"!!
        rätti kouraan kirjoitti:

        vanhan äidin tarvitse pestä poikansa ja miniänsä ikkunoita! Toisin päin se kuuluu mennä.
        Eikä kannata mennä omin lupineen tekemään mitään toisten asunnoissa. Asioista täytyy neuvotella.

        Mitä neuvottelemista anopilla on poikansa perheen ikkunoiden pesusta?
        Hyväkäytöksinen ihminen ei mene toisen kotiin arvostelemaan sen puhtautta ja tekemään tupatarkastuksia.

        Miten anoppi voi edes kuvitella voivansa olla ystävä tai luotettu lähiomainen, jos pojan perhe tietää, että anoppi käydessään ajattelee ensisijaisesti asunnon siivousta ja vasta toiseksi poikansa ja tämän perheenjäsenten hyvinvointia.


      • rätti kouraan
        "Neuvottelu"!! kirjoitti:

        Mitä neuvottelemista anopilla on poikansa perheen ikkunoiden pesusta?
        Hyväkäytöksinen ihminen ei mene toisen kotiin arvostelemaan sen puhtautta ja tekemään tupatarkastuksia.

        Miten anoppi voi edes kuvitella voivansa olla ystävä tai luotettu lähiomainen, jos pojan perhe tietää, että anoppi käydessään ajattelee ensisijaisesti asunnon siivousta ja vasta toiseksi poikansa ja tämän perheenjäsenten hyvinvointia.

        jolle vastasin, kertoi anoppinsa pesseen miniänsä - kaiketi myös poikansa - ikkunat kysymättä. Minusta asiasta olisi pitänyt neuvotella etukäteen. Eikö siis sinusta?
        Ikkunoiden pesu saattaa vaikuttaa asunnossa asuvien hyvinvointiin. Minua ainakin puhtaat ikkunat piristävät, vaikka anoppini ei haudan takaa käykään niitä kysymättä pesemässä.


    • kyllääntynyt

      oman elämän niin ei tarvitsisi miniää arvostella (kuulostat aivan minun anopiltani). Olisit kiitollinen että miniäsi on niin hyvä äiti kun kuvailit, se on tärkeintä!!

      • laiskako?

        Meillä on pesty ikkunat kaksi kuukautta sitten ja ovat jo todella likaiset ulkoa.Tämä siksi,että räystäät on niin lähellä seinää,että ikkunat kastuu sateella ja siitepöly ym. lika jää märkinä noroina ikkunaan.En todellakaan jaksa pestä ikkunoita joka sateen jälkeen!


    • siisti miniä

      että kannattaa pitää kotia siistinä. Täytyy vaan todeta, että huonoksi kodinpitäjäksi olet poikasi opettanut, joten peiliin katsomisen paikka kai olisi.

      • laeskoo hommoo

        se sen kun laiskottelee.


    • =) ==)

      eikö tuota miniäsi ole tehnyt kuitenkin osuutensa.Lpaet ovat tärkeimmät. Koti on hänen linnansa , ei Sinun.
      Oletko pistänyt merkille auttaako poikasi kotitöissä.?Ei ole huonompi asia osata hänen pestä ikkunoita.
      Omistaan kannattaa aina aloittaa!

      • Missymoon

        Eräs sanonta:

        "En muista nähneeni puhdasta ja kiiltävää tiskipöytää siellä
        mutta lasten silmät loistivat kuin tähdet"

        Kyllä kiehutti tekstisi. Häpeätkös! Ole onnellinen ettei miniäsi ole esim. juoppoakka joka pieksää lapsiaan, pettää poikaasi ja on muutenkin p**ka ihminen! Asiat tärkeysjärjestykseen.

        Lapsuudessani emme saaneet kotona tehdä mitään kun "kusi sukassa" piti olla koko perheen kun äitimme oli siivoushullu. Emme saaneet leipoa äidin kanssa koska sotkimme! Emme edes tiskata ja siivota apuna "kun ette te osaa"! Äitini oli kyllä ääripää mutta tulipahan mieleen tässä.

        Mikään ei ole inhottavampaa kun joku vieras tulee kotiisi nurkkia mittailemaan, oli se anoppi tai kuka vaan. Et sinä siellä asu joten koeta kestää!!!


    • pätkän vertaa

      milloin ja miten usein heidän kotonaan siivotaan. Ärsyttää juuri tuollaiset joka paikkaan nenänsä tunkevat..

    • ....bfwgqi

      En jaksanut lukea viestiketjuja loppuun mutta itse neljänlapsen äitinä olisin iloinen jos anoppi tarjoutuisi auttamaan vaikka ikkunan pesussa.Neljän lapsen kanssa sotkua tulee imuroida täytyy jokapäivä ja lattiatkin pestä 2 kertaa viikossa keittiönlattia useammin pyykkiä on ja leipoa täytyy ruuat laitetaan ja kyllä hommaa riittää. Jos minun äiti tai anoppi tarjoutuisi auttamaan kotitöissä joskus olisin iki onnellinen avusta. Itse hoidan kodin täysin yksin ruoka on miehelle valmis kun töistä tulee pihalla puuhataan lastenkanssa päivittäin ja monesti tuntuu että tunnit loppuvät päivässä kesken. Ihme nipottelua jos nyt äiti tai anoppi haluaa auttaa. Olisitte kiitollisia kun apua on tarjolla!!!

    • jhiuhuih

      eipä ne miniäsi ikkunat sinulle kuuluu

    • Minniijä

      Kotini on linnani.
      Ei pidä arvostella muiden elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe