2 kaasoa ja 2 bestmania???

tuleva morsian

Apua, Onko kamalan paha jos olisi 2 kaasoa ja 2 bestmania?? Kun meillä on kaksi tosi läheistä pariskuntaa ja minä pyysin kaasoa toisesta ja tuleva mieheni bestmania toisesta perheestä. Sitten mietittiin et pitäiskö kysyä vielä toisiakin...

12

4832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta makuasia

      Ei tuollaisessa ole minusta mitään järkeä, mutta periaatteessa voit ottaa itsellesi vaikka 7 kaasoa ja 7 bestmania. Sillä laillahan tuolla suuressa maailmassa tehdään että kaasoja ja bestmaneja on kokonainen kööri:O

      • maximointi

        niin...
        paljon mukavampaahan on rasittaa aina sitä yhtä koko päivän, kuin jakaa vastuuta useammalle.
        En minäkään käsitä, miksi ei voisi vain kiduttaa yhtä äärimmilleen. Onhan se vaan kunnia-tehtävä!


    • ----

      Minun mielestäni morsia valitsee itselleen kaason ja sulhanen bestmanin. Eikä heidän tarvitse olla pariskunta. Muut kriteerit ovat tärkeämpiä.

    • hasuuu

      Kaasot ja bestmanit pitää valita sydämellä eikä sillä että "pitäisikö".

      Minulla tulee olemaan kaksi kaasoa, miehelläni yksi bestman. Valinnan tein ihan sen mukaan, että toivoin saavani molemmat kaasoksi, sillä tiedän sen merkitsevän sekä itselleni että heille hyvin paljon (meidän häissämme kaasot eivät ole työorjia vaan henkisenä tukena ja suunnitteluapuna).

      • .......

        Meillä myös 2 kaasoa ja 2 bestmania. Mulla sisko ja kaveri ja miehellä veli ja kaveri. Läheisiä kaikki ja kaikille jotain tehtävää, mutta meilläkään ei kyllä orjuuteta kaasoja tai bestmaneja. Ihmettelen täällä olevia kirjoituksia sellaisesta, että niin tapahtuu tai ihmiset olettavat niin tapahtuvan. Kyllä asioista järjestäminen on morsiamen ja sulhon asia ja pienenä apuna ovat sitten nämä valitut apurit. Ja itse juhlassa kaikki saavat juhlia ja ottaa rennosti eikä tehdä töitä!


    • Neljäs kaaso

      Mitä enemmän kaasoja, sitä vähemmän tekemistä per kaaso. Itse olin kaasona häissä joissa oli yhteensä 4 kaasoa, polttarijärjestelyt ym. meni tosi helposti kun pystyi jakamaan tehtäviä.

    • Enempi parempi

      Ja ainakin kaksi sulhasta morsiamelle ja kuusi pappia vihkimään !

    • morsian07

      2Kaasoa ja 2 bestmania on ok. Oikeastaan helpottaa häävalmisteluja huomattavasti sekä itse juhlassa:)
      ps. kannattaa sopia eri tehtävät esim. juoto ja hääparin avustaminen niin kirkossa kuin juhlapaikallakin

      • ollut

        kaksissa ystävieni häissä ja ensimmäisissä kaasoja oli 2, bestmaneja 1. Toisissa, tänä kesänä pidettävissä, kaasoja ja bestmaneja on kumpiakin 3.


      • ensi kesän morsian
        ollut kirjoitti:

        kaksissa ystävieni häissä ja ensimmäisissä kaasoja oli 2, bestmaneja 1. Toisissa, tänä kesänä pidettävissä, kaasoja ja bestmaneja on kumpiakin 3.

        Meille tulee ensi kesänä omiin häihin mulle 2 kaasoa ja miehelle 2 bestmania. Toinen ja kaaso ja bestman toimii sit myös seremoniamestareina.
        Mulle tää oli ainakin luonnollinen valinta sillä mulla on 2 tosi hyvää ja tärkeetä ystävää joten olis ollu tosi vaikeeta valita heistä vain toinen.
        Että valitkaa pois vaan!

        Mutta mitään "pakko valita" ei sais olla. Eli vaikka ovat eri perheistä niin ei sitä tarvi niitä puolisoja valita vaan "velvollisuudesta". Itse kun tiedät millaiset välit teillä on näiden puolisoiden kanssa.
        Tehkää ihmeessä miltä itsestänne parhaalta tuntuu.


    • *häähumu

      Heips,

      Minusta asia on niin makuasia. Häistähän pitää tehdä juuri sellaiset kuin te haluutte ja jos haluutte 2 kaasoja ja 2 bestamani, niin se on just hyvä.
      Miksi pitäisi olla joku tietty kaava, et montako heitä saa olla...

      Minusta riippuu myös paljon häiden koosta ja tyylistä...
      Meille tulee isot häät ja paljon hommaa..ite oon niin hääihminen, et teen kyl oikeestaan kaiken ite ja kaasoni saavat auttaa, jos haluavat...Kaasobestman-kirjeessäni kerroin heille, mitä heiltä toivon ja painotin,et jokainen tekee sen mihin pystyy ja mitä haluaa...
      Meille tulee 5 kaasoa ja 2 bestmania..ja he ovat juuri ne ihmiset, jotka halusimme kunniapaikalle häihimme. Me mennään vihille perheen kesken edellisenä iltana ja seuraavana päivänä on isot juhlat. Mietimme ketkä haluaisimme mukaamme vihkimiseen, joka on meille niin tärkeä...ja sieltä ne ihmiset sitten löytyi...
      Olemme hyvin tyytyväisiä valintoihimme, ainakin vielä =)
      Sitten kun on erityyppisiä ihmisiä apuna, niin homma sujuu hääpäivänä ilman sitä, et joku joutuu paniikissa tekemään asioita, joita ei edes haluaisi tehdä...

      Hääjuhlassa he saavat järjestää ohjelmaa ja pitää huolen, että kaikki toimii..isoissa juhlissa on aina omat ongelmansa, joten heitä tarvitaan..en itse kyllä halua olla esim.hääpuku päällä opastamassa vieraita ajamaan oikealle parkkipaikalle...
      Olin itse kaasoni ja koin, että hommaa oli ihan kauheasti hääpäivänä..olin aivan poikki päivän jälkeen, vaikka sainkin paljon kiitosta kaikesta..

      Mutta jos on hyvät kaaso ja bestman, jotka ovat valmiit antamaan kaiken juhlille, niin miksi niitä tarvii enempää kuin yhdet...todellakin siis makuasia..
      Siskoni häissä et ollut kuin 2 kaasoa, ei bestmani ollenkaan..ja hyvin kaikki meni...

      Tsemppiä hääsuunnitteluihin*

      • tietenkin siitä

        että haluatko juhlistaan teidän päätöstänne elää yhdessä läheistesi kanssa vai pitää koko tutava piirille kunnon pirskeet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe