Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Carisman jakohihnan vaihto

Mahdoton tehtävä

Osaisiko joku neuvoa mistä löytyisi ohjeet Mitsubishi Carsiman 1,8/140hv jakohihnan vaihtoon..? Ja kuinka pitkällä vaihtovälillä on ko merkillä ajeltu?

8

5068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dohc

      Vaihtoväli 60tkm/5v ja homma ei liene järin hankala.
      Ainakin asentaja sen hoitaa 300 euroon osineen.

      • frd

        riippuu vähän vuos mallista. Perus koneella ei ole paha, mutta jos kyseisessä koneessa moottorin kiinnike on jakopään puolessa välissä, niin se teettää työtä pois saamiseksi. Siihen menee ammattilaiseltakin enemmän aikaa. Perus koneen jakopään vaihto ei ole paha. Hallitunkilla kone vain kannatukseen, kun ottaa ylätuen irti jne


      • Dohc
        frd kirjoitti:

        riippuu vähän vuos mallista. Perus koneella ei ole paha, mutta jos kyseisessä koneessa moottorin kiinnike on jakopään puolessa välissä, niin se teettää työtä pois saamiseksi. Siihen menee ammattilaiseltakin enemmän aikaa. Perus koneen jakopään vaihto ei ole paha. Hallitunkilla kone vain kannatukseen, kun ottaa ylätuen irti jne

        Tuota 140hv konetta ei oo kuin alkupään carismoissa(96-99), MSX mallissa. Konehuoneessa on hyvin tilaa puljata, joten ei paha nakki.


      • muutoin tuo....
        Dohc kirjoitti:

        Tuota 140hv konetta ei oo kuin alkupään carismoissa(96-99), MSX mallissa. Konehuoneessa on hyvin tilaa puljata, joten ei paha nakki.

        Tais olla muuten vaihtoväli 90000km!


      • Dohc
        muutoin tuo.... kirjoitti:

        Tais olla muuten vaihtoväli 90000km!

        ja ei muuten taatusti oo 90tkm vaihtoväli tuossa dohc koneessa. 60tkm.


      • että ole tarkka..
        Dohc kirjoitti:

        ja ei muuten taatusti oo 90tkm vaihtoväli tuossa dohc koneessa. 60tkm.

        Juurikin oikein katsos kun mun mitsussa on 90000km vaihtoväli.Mutta mulla onkin toi tehoton 100hp kone (1,6 -98).

        Voihan noissa olla paljonkin eroja kuten huomaat.


      • frd
        että ole tarkka.. kirjoitti:

        Juurikin oikein katsos kun mun mitsussa on 90000km vaihtoväli.Mutta mulla onkin toi tehoton 100hp kone (1,6 -98).

        Voihan noissa olla paljonkin eroja kuten huomaat.

        mitsun virallisessa ohjeessa on 90tkm vaihto väli. Kiristin vaihdetaan joka toisessa, tai tilanteen mukaan useammin. DOHC kone on vähän työläämpi. Nokat kampee sisään päin ja samalla pitäisi hihna laittaa. SIihen on omat konstinsa. Toinen seikka on, että onko moottorin kiinnitys siinä ylempänä vai siine rungon ja moottorin välissä, joka syletyttää joka avaus kerta. Moottoria joutuu nostamaan ja laskemaan monta kertaa.


    • njhnknjlkjm

      ette taida tietää mitään noista vaihto väleistä joopa joo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe