Pikkuhousunsuoja

päivittäin käytössä

Osaako joku neuvoa mua tämmöisessä ongelmassa: mulla tulee (ainakin omasta mielestäni) sen verran paljon valkovuotoa, että joudun käyttämään päivittäin pikkuhousunsuojaa, tai kuukautisten aikaan tietty kuukautissuojia. Olen vain lukenut, että pikkuhousunsuojien jatkuva käyttökään ei ole kauhean hyvästä. Olen yrittänyt olla ilmankin, mutta sitten mulle tulee aina tosi likainen olo. Nyt olen kyllä jo parin vuoden ajan käyttänyt kestopikkuhousunsuojia, joten ne eivät varmaankaan ole ihan yhtä pahoja kuin kertakäyttöiset. Lisäksi pidän aina puuvillapikkareita, mutta silti mietityttää "haudonko" alapäätäni liikaa. Valkovuoto on kyllä ihan normaalia eikä mitään tulehduksia ole ollut. Pitäisiköhän vain totutella olemaan ilman suojia?

14

3454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama juttu

      Oon vuosia käyttänyt päivittäin pikkuhousunsuojia kun itselläni myös tulee jatkuvasti valkovuotoa. En tiedä mistä johtuu, joillain kai tulee enemmän, joillain vähemmän. Mulla ei ole tullut mitään ongelmia vaikka olenkin jatkuvasti näitä käyttänyt, välillä olen minäkin yrittänyt olla ilman mut inhottava olo kun pöksyt kastuu. Onkohan tähän jotain apua millä saisi pienennettyä valkovuotoa?

      • Tai klamydia

        Mahdollisesti syy on klamydia tai hiivatulehdus. Käykääpäs lääkärissä. Lääkkeiden jälkeen tuskin teidän tarvii enää käyttää päivittäin pikkuhousun suojia. :)


      • alaspää
        Tai klamydia kirjoitti:

        Mahdollisesti syy on klamydia tai hiivatulehdus. Käykääpäs lääkärissä. Lääkkeiden jälkeen tuskin teidän tarvii enää käyttää päivittäin pikkuhousun suojia. :)

        Itselläni, jo yli 40 v nainen, on aina ollut v.vuotoa aika paljon riippuen kierron ajankohdasta. Ei ole mitään tulehduksia tmv tautia, juuri tällä viikolla kävin gyniksellä. Se on vaan niin et toisilla on enemmän ja toisilla vähempi. Tai sit jopa niin et toisista se sama määrä tuntuu paljolta ja toisista vähältä! Itse käytin aikaisemmin pikkuhousunsuojia aina, mut totuttelin niistä pois koska hautoivat. Kyllähän sen huomaa jos niistä on haittaa.


      • faktat kuntoon
        Tai klamydia kirjoitti:

        Mahdollisesti syy on klamydia tai hiivatulehdus. Käykääpäs lääkärissä. Lääkkeiden jälkeen tuskin teidän tarvii enää käyttää päivittäin pikkuhousun suojia. :)

        Kyllä se on tyttäret niin, että toisilla sitä vuotoa vaan on ja toisilla ei. Minulla itselläni on aina ollut runsas vuoto ja olen aina käyttänyt pikkuhousunsuojia. Minulla ei ole niistä ollut mitään ongelmaa, enkä ole edes harkinnut niistä irtautumista! Kaikki eivät ole samanlaisia, eikä teidän ainakaan muiden takia kannata tällaista miettiä. Elämä nyt vain on sellaista, että joillakin on isot korvat ja joillakin runsas valkovuoto. Kyynel.


      • suojia vaan
        Tai klamydia kirjoitti:

        Mahdollisesti syy on klamydia tai hiivatulehdus. Käykääpäs lääkärissä. Lääkkeiden jälkeen tuskin teidän tarvii enää käyttää päivittäin pikkuhousun suojia. :)

        olla ihan luontaisesti runsas valkovuoto. Siihen ei lääkkeet auta=)


    • kestosuojia...

      ...niin eiväthän ne haudo juuri sen enempää kuin pelkät alushousutkaan. Muutenkaan ei tuollaisesta asiasta kannata lähteä stressaamaan, jos kerran pikkuhousunsuojien käyttö ei aiheuta sinulle itsellesi mitään ongelmia.

    • neitokainen

      minä olen käyttänyt erilaisia pikkuhousunsuojia ainakin viimeiset 10 vuotta. Minä kärsin vuotohäiriöstä, joten aina ei pikkuhousun suojakaan riitä. Ei ole tullut mitään haittoja ja käytän ihan kertakäyttöisiä suojia.

    • päärynä81

      Itse käytän myös päivittäin pikkuhousunsuojia, tosin öisin pyrin olemaan ilman. Sain kyllä käydessäni yksityisellä gynekologilla niin hiivalääkkeetkin vaikka ei kuitenkaan tuumannut että sitä olisi. katsotaan miten sitten mahtaa käydä....

    • safdasa

      Varmuuden vuoksi voi käydä lääkärissä, itse ainakin kävisin. Vaikka siis ihan tavallisesta valkovuodosta olisikin kyse, niin silti varmuuden vuoksi, ei siitä mitään haittaakaan ole? Mutta kyllä varmaan silti ihan tavallisesta valkovuodosta vain on kyse; kuten jo mainittu; toislla enemmän,toisilla vähemmän.

      Mutta esimerkiksi stringit ja kireät farkut ovat huono yhdistelmä. Lisää vain valkovuotoa.
      Sekä välillä kannattaa "tuulettaa" alapäätä, esim. nukkua alasti, tai ilman alushousuja ja jotkut löysät yöhousut päällä. Ja alapää pestä vähintään kerran päivässä lämpimällä vedellä.

    • alkuperäinen kirjoittaja

      Mukava kuulla, että muillakin on vastaavaa. Ei tämä tosiaan mitään sen ihmeempää ongelmaa ole minulle aiheuttanut, kunhan muuten tuli mieleen kysellä että mites muilla. Niin, ja mulle ainakin gynekologi sanoi viime kerralla, että sitä valkovuotoa tulee nyt enemmän kun jouduin lopettamaan e-pillereiden käytön eikä ainakaan viimeksi ollut mitään hiivaa. Eli kaipa tuo on ihan normaalia, mutta välillä vaan harmittaa, erityisesti nyt kun kesä on tulossa. En voisi kuvitellakaan, että lähtisin esim. töihin ilman suojaa, kun olisi niin ikävä olla märissä pikkuhousuissa. Mahtaakohan tilanne jotenkin muuttua iän myötä? (Olen nyt 25).

    • nelly 69

      minä käytän pikkuhousun suojia joka päivä sillä valkovuotoa tulee joka päivä myös öisin käytän kertakäyttö suojia yleensä libressen tai alwayssin lääkäri sano että tää on normaalia. käytän niitä koska en halua että pikkuhousut on ihan märät koko ajan

    • märkää on

      Mulla kans samaa ongelmaa valkovuoto ärsyttävän runsasta kokoajan ja aina oon märkänä.
      Ilman pikkuhousunsuojaa ei pysty menemään minnekkään ja senkin saa vaihtaa melkein joka vessakäynnillä.
      Mulla tää on aina ollu yhtä runsasta ja tosi ärsyttävää välillä...varsinkin nyt kun on kesä ja rannallakin loikoillessa pitää olla bikineissä suoja tai sit pitäs olla kokoajan uimassa ettei märkyys näy.
      Neuvoja otetaan vastaan jos joku tietää millä tätä sais ees vähän hillittyä?

    • Nainen 31vee

      Itsellä ei ollut koskaan "poikkeavaa" valkovuotoa, kunnes tuli elämäni ensimmäinen bakteeritulehdus. Eli valkovuotoa oli aina silloin tällöin, enkä koskaan tarvinnut pikkuhousunsuojia, valkovuotokin oli vähäistä. Kaksi kertaa elämässä on ollut hiivatulehdus, joilla ei kuitenkaan ollut vaikutusta valkovuotoon tervehdyttyäni. Kun tuli tuo bakteeritulehdus, luulin joko sukupuolitaudiksi tai hiivatulehdukseksi. Valkovuotoa tuli hullun lailla, ja kutisi ja oli paikat herkkänä. Kun sain kuurin, jäi minulle sitten parannuttuani kuitenkin runsas valkovuoto (ei kuitenkaan yhtä runsas kuin tulehduksen aikana). Olen iät ajat tuuletellut paikkojani, myös ennen valkovuodon runsastumista, en koskaan käytä oikeastaan nytkään pikkuhousunsuojia koska tuntuvat epämiellyttäviltä, housut kastuvat kyllä välillä ikävästi, mutta minulla on usein vaihtopikkarit mukana laukussa. En sitten tiedä, olisiko valkovuoto runsaampaa, jos käyttäisin suojaa päivittäin.

    • Anonyymi

      Itsekin käytän kestositeitä kuukautisten aikana ja myös runsaalle valkovuodolle. Valkovuoto on todella runsasta kuukautisten jälkeen. Kokoajan on housut märkänä jos ei ole sidettä/pikkuhousunsuojaa. Kestositeet ovat miellyttäviä ja tuntuvat hyvälle ihoa vasten. En ole puhunut asiasta gynelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe