Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

matkalle poikien 7 - ja 11-v kanssa talvella 2009

liia76

Matkakuumetta on ja lupauskin lapsille, että ensi talvena lähdetään reissuun. Maailma on vaan niin täynnänsä upeita kohteita, jotta valinnanvaikeutta on ilmassa.

Lämpö ja uiminen on toivelistan kärjessä, alkuperäiskulttuuri ja vaikutelma jostain ennenkokemattomasta het toisena joka siis karsii ihan perinteisimmät teneriffat ym. lukuisine rojukojuineen ja turistivirtoineen.

Osaisiko joku suositella mistä kannattaisi lähteä etsimään ainutlaatuisia kokemuksia ja elämisen nautintoa?

6

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-akka

      Miten pitkäksi aikaa olisitte lähdössä ja mikä on budjetti? Nuo kaksi asiaa kun rajoittavat aika paljon... Lämmintä jos etsitte mutta turistirysät on out niin Euroopan ulkopuolelle on lähdettävä,koska talvella lämmintä on vain Kanarialla. Pitääkö reissun kuitenkin olla pakettimatka vai käykö myös omatoimimatka? Omatoimimatkalla suosittelisin Karibian seutua, Ranskasta Guadeloupe Air lentää suht edullisestikin sinne seudulle. ABC-saaret, tai etenkin Aruba on jo täyttä turismia joten sinne ei kannata lähteä...
      Tobagoon tekee Tjäreborg matkoja ja siellä varmasti alkuperäistä näkee vielä. Gambia voisi myös olla yksi vaihtoehto jos pakettimatkaa etsitte.

      • liia76

        Viikosta sinne 10 pv olisi toivottu matkan kesto. Mielellään pakettimatka, niin ei tarvitsisi ylimääräisiä puljata, mutta omatoimimatkoistakin on vähän kokemuksia tosin ilman lapsia matkustaessa. Juuri noita kahta aluetta Väli-amerikkaa ja Gambiaa olen itsekin miettinyt. Gambiaan taitaa olla lyhyemmät lennot. Budjettia en ole tarkoin laskenut, mutta ihan maltaita ei tietty saisi maksaa oisko noin 3000 lennot ja majoitus kolmelta.


      • suosittelen
        liia76 kirjoitti:

        Viikosta sinne 10 pv olisi toivottu matkan kesto. Mielellään pakettimatka, niin ei tarvitsisi ylimääräisiä puljata, mutta omatoimimatkoistakin on vähän kokemuksia tosin ilman lapsia matkustaessa. Juuri noita kahta aluetta Väli-amerikkaa ja Gambiaa olen itsekin miettinyt. Gambiaan taitaa olla lyhyemmät lennot. Budjettia en ole tarkoin laskenut, mutta ihan maltaita ei tietty saisi maksaa oisko noin 3000 lennot ja majoitus kolmelta.

        nuo kaksi kohdetta on ainakin Tjäreborgin (muistaakseni) valikoimassa eikä lennot ole järkyttävän pitkiä. Jos vielä oikein muistan niin matkojen hinnatkin ovat ihan kohtuulliset. Paikallista kulttuuria näkyy ja etenkin Tobagossa uiminen mahtavaa, samoin voi snorklata tai sukeltaa. Egypti on täys turistipaikka, älä sinne lähde pakettimatkalle jos alkuperäisyyttä haluat nähdä!!


    • vilhelminna

      Onhan sitä lähempänäkin vaihtoehtoja, ekaa matkaa ei kannata pilata tolkuttoman pitkillä lennoilla eikä koulustakaan voi olla viikkoja pois keskellä talvea. Miten olis Dubai, Egyptin rantakohteet (El Gouna, Sharm etc) tai uudelleen mukana oleva Eilat - se oli aikanaan tosi kiva paikka, tai vaikka Sousse (jos ette ole ihan blondiväkeä, silloin en suosittele, jos ei ole miestä matkassa). Madeiralla ja Azoreillakin voi talvella käydä, upeat hiekkabiitsit uupuvat, mutta tilalla on kelvollisia merivesiallasalueita, ja paikat ovat muuten mukavan eksoottisia. Ja onhan aina tuo uus-kanaria eli Thaimaa lukuisine rojukojuineen ja turistivirtoineen ;)

      • liia76

        Lapsia juuri ne pitkät lennot mietityttävät. Dubaissa olen itse käynyt, mutta en lasten kanssa tiedä haluaisinko sinne. Liikenne siellä aivan vallatonta. Tosin hotellin sijainnilla on paljon varmasti merkitystä. Blondina ja ilman miesseuraa ellei noita kahta koltiaista lueta olen reissuun lähdössä ja ainakin Turkissa koin oloni tuskalliseksi ja turhautuneeksi jatkuvasti kylkeen liimautuvien miesten ansiosta.
        Tuohon Azoreihin taidankin tutustua paremmin. Kiitos vinkistä :)


      • Sabrest
        liia76 kirjoitti:

        Lapsia juuri ne pitkät lennot mietityttävät. Dubaissa olen itse käynyt, mutta en lasten kanssa tiedä haluaisinko sinne. Liikenne siellä aivan vallatonta. Tosin hotellin sijainnilla on paljon varmasti merkitystä. Blondina ja ilman miesseuraa ellei noita kahta koltiaista lueta olen reissuun lähdössä ja ainakin Turkissa koin oloni tuskalliseksi ja turhautuneeksi jatkuvasti kylkeen liimautuvien miesten ansiosta.
        Tuohon Azoreihin taidankin tutustua paremmin. Kiitos vinkistä :)

        Ehdotan Eilattia lomakohteeksi. Siellä saa lasten kanssa vaalea äiti kulkea ihan rauhassa, kukaan ei tyrkytä itseään eikä huutele perään. Kaupoissa ja torilla saa katsella rauhassa tavaroita eikä mitään tinkimismeininkiä ole. Hyvin länsimainen maa, hyvä hygienia ja siistiä. Ja aurinko paistaa, lämpöä riittää, merivesi aina lämmintä. Hotellien taso on erinomainen ja aamiaisbufffee runsas. hotellit järjestävät paljon aktiviteetteja päivisin ja iltaisin.Paljon mukavia nähtävyyksiä lapsille: delfinaario, merenalainen akvaario, IMAX3D-elokuvateatteri , Kins City, Timna Park. Ja jos haluaa kauemmas retkelle, on Kuollut Meri upea elämys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe