Halikkolaisena olen kuunnellut joittenkin fanaattisten halikkolaisten mielipiteitä: (valtuustossahan he äänestivät Halikon itsenäisyyden puolesta Saloon liittymistä vastaan)Kuten :Halikolla ja Salolla ei ole koskaan ollut mitään tekemistä keskenään ,eikä tule koskaan olemaankaan.
Juuri näin.Suurin osa oli kuitenkin valmis irtautumaan nurkkakuntaisuudesta ja kiitettävästihän Salon seudulla on kymmenen kunnan liitos edistymässä.Sitä kiitellään kaikkialla.
Siksi halikkolaisena ehdottaisin ,että valittaisiin kuitenkin se kauniimpi vaakuna eli Salon vaakuna.
En ole koskaan pitänyt punaisen ja keltaisen yhdistelmästä,vaikkakin olen vasemmistokeskiluokkaa.
Esteettinen silmäni ei jaksaisi katsella punakeltaista vaakunaa,tosin se on hämäläisten värejä ja taitaa Vaskion perällä jo Häme alkaakin.Tulevaisuutta ajatellen tietysti Hämeen värit vaakunassa ovat houkuttelemassa sikaniskoja Somerolaisia mukaan kuntaliitokseen ja heidäthän otamme mukaan,rikkaita maajusseja kun ovat.
Halikon vaakunko Salon vaakunaksi
4
632
Vastaukset
- hoh Hoijaa
Minusta koko vaakuna keskustelussa on ollut hullua se, että puhutaan kokoajan, miten muut kunnat liittyvät Saloon. Näinhän se ei ole, vaan kaikki kunnat, niin Salo kuin Halikkokin ovat muiden kuntien tavoin liittymässä yhteen. Uuden kaupungin nimeksi tulee Salo, vaakunaksi Halikko. Mutta niin monta muuta nimeä ja vaakunaa, kauniita kaikki, on jäänyt valitsematta. Jos Salolaiset pohtivat, että tulee niin kalliiksi, kun pitää uusi vaakuna liittää kaikkiin papereihin ym... no Haloo.. niinhän se kalliiksi tulee jokatapauksessa. Niin häviävät Kisko, Muurla, Pertteli ym. ym....
Paljon enemmän pitäisi nyt keskustella vaakunan sijaan siitä, miten tulevaisuudessa vanhusten, lasten ja sairaiden palvelut pysyvät edes sillä tasolla jolla ne nyt ovat. Miten nekin vähät palvelut, koulut ym. säilyvät myös uuden tulevan kaupungin reuna-alueilla...
Itse olisin halunnut tulevaksi vaakunaksi kaikista yhteen liittyvistä kunnista kootun uuden yhteisen vaakunan.- Redish
Niin, kuntiahan ei liitetä Saloon, vaan kymmenen kuntaa lopetetaan ja perustetaan yksi uusi.Olen kanssasi samaa mieltä näiden reuna-alueiden peruspalveluiden säilymisen tärkeydestä. Koulut, päivähoito, vanhukset..
Vaakunasta.. mitään uutta sekasotkua (anteeksi vaan) ei kai olisi voinut yhdistellä.Vaakunoillahan on aika tiukat määräyksensä. Jos on pakko löytää kaikille uusi, sellainen jolla olisi jotakin tekemistä seudun menneisyyden kanssa, miksei olisi kaivettu naftaliinista Uskelan vaakuna? Vaikka siinä onkin sitä puna/keltaista, josta edellinen kirjoittaja ei pitänytkään!
- pätkääkään
Missä tuo uusi vaakuna näkyy? Jossain kaupungin rajalla 30 km päässä? Vanhat kirkonkylät voivat käyttää entisiä vaakunoita vaikka yhdistysten tunnuksina jos haluavat.
- noinpashan..
minäkin ajattelen,
nimenomaan tällaisena tavallisena jopakuinkin maailmaa(kin) kiertäneenä tallaajana.
Mitä h*******ä meinaa meikäläiselle ainakaan,
onko vaakunassa jokin joutsen/harakka/varis ja pulu toriltakin tuttuna voisi olla,
taikka sitte jonkinlainen tornin myöhäissyntyinen n.s.irvikuva (anteeksi).
Ihan on sama laitatte siihen kymmenenkunnan vaakunaan vaikkapa Sian kuvan,eläin kuin eläin sama se mulle on,kuin myöskin muille kaltaisilleni.
Painakaahan vain noihin kymmenen kunnan yhteisiin papereihinne mitä vain haluatte ei paljoa kiinnosta,
eikäpä ole sen kummemmin hyötyä jos ei haittaakaan,
joten tapelkaa vain keskenänne meille ei ole väliä mihin lopputulokseen päädytte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834