Lyhyemmät kuukautiset

matkailija87

Hei!

Ajattelin kysäistä hieman neuvvoja, kun olen lähdössä matkalle ja kuukautiseni sattuvat juuri alkamaan lomalla, joten osaisikohan kukaan antaa vinkkejä miten vuotopäiviö olisi mahdollisimman vähän?En halua siirtää kuukautisiani, mutta en haluaisi koko viikkoa pilata kuukautisilla, auttaako esimerkiksi buranan syöminen tai jokin vastaava? Olisin todella kiitollinen hyvistä vinkeistä.

hyvää kevättä.

12

7753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

      ainakin on tehonnut

      • joo...

        ai että särkylääkekö vähentäis tai lyhentäis kuukautisia?! heh heh...ei siihen voi vaikuttaa enää kun ne on alkanu, ainakaan siihen kestoon. ainoa on, että ottaa vuotoa vähentävää lääkettä...


      • ei ole ainoa
        joo... kirjoitti:

        ai että särkylääkekö vähentäis tai lyhentäis kuukautisia?! heh heh...ei siihen voi vaikuttaa enää kun ne on alkanu, ainakaan siihen kestoon. ainoa on, että ottaa vuotoa vähentävää lääkettä...

        Eipä ole ainoa tuo eka vastaaja, jolla burana auttaa. Sehän on ihan yleistä tietoa, että särkylääke voi auttaa asiaa. Niitä pitää tosin syödä ennen kuin vuoto alkaa.


      • päivää.
        ei ole ainoa kirjoitti:

        Eipä ole ainoa tuo eka vastaaja, jolla burana auttaa. Sehän on ihan yleistä tietoa, että särkylääke voi auttaa asiaa. Niitä pitää tosin syödä ennen kuin vuoto alkaa.

        Särkylääkkeet ei todellakaan vaikuta kuukautisten kestoon. Ainut keino lyhentää tai siirtää niitä, on hankkia lääkäriltä resepti erityisiin "siirtopillereihin", eli keltarauhas-hormonia kehiin, tai sitten e-pillerit.


        Särkylääkkeitä varsinkaan noin vahvoja ei tulisi napsia ihan muuten vaan jos ei kumminkaan ole särkyä tai pahaa kipua mihin särkylääkkeet_on_tarkoitettu.


      • paskanjauhantaa
        päivää. kirjoitti:

        Särkylääkkeet ei todellakaan vaikuta kuukautisten kestoon. Ainut keino lyhentää tai siirtää niitä, on hankkia lääkäriltä resepti erityisiin "siirtopillereihin", eli keltarauhas-hormonia kehiin, tai sitten e-pillerit.


        Särkylääkkeitä varsinkaan noin vahvoja ei tulisi napsia ihan muuten vaan jos ei kumminkaan ole särkyä tai pahaa kipua mihin särkylääkkeet_on_tarkoitettu.

        Ei kannata sanoa mitään, jos ei tiedä mistä puhuu. Todistit vain oman tyhmyytesi, mutta minkäs teet. Ota selvää ennen kuin tulet jauhamaan paskaa.


      • skeidaa.
        paskanjauhantaa kirjoitti:

        Ei kannata sanoa mitään, jos ei tiedä mistä puhuu. Todistit vain oman tyhmyytesi, mutta minkäs teet. Ota selvää ennen kuin tulet jauhamaan paskaa.

        Juu, tosi tyhmä olen, kun koko ikäni olen kärsinyt epäsäännöllisistä menkoista ja kaikkeen niihin liittyvästä, että eikö sen nyt järkikin sano, ettei särkylääkkeet ole mikään pillerien siirto/lyhennystarkoitukseen keksitty lääke.


      • ,,,,,
        skeidaa. kirjoitti:

        Juu, tosi tyhmä olen, kun koko ikäni olen kärsinyt epäsäännöllisistä menkoista ja kaikkeen niihin liittyvästä, että eikö sen nyt järkikin sano, ettei särkylääkkeet ole mikään pillerien siirto/lyhennystarkoitukseen keksitty lääke.

        No työnnänpä minäkin vielä lusikkani tähän eipäs juupas-väittelyyn. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tulehduskipulääkkeillä voidaan tosiaan vähentää vuodon määrää, ei niinkään välttämättä lyhentää kuukautisten kestoa tai varsinkaan siirtää niitä. Tässä pari luotettavalta vaikuttavaa lähdettä, jossa tulehduskipulääkkeiden (esim. buranan) vuotoa vähentävästä vaikutuksesta puhutaan:
        http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00050
        "Tulehduskipulääkkeet vähentävät kuukautisvuodon määrää viidenneksellä tai jopa puolittavat sen. Erilaisten tulehduskipulääkkeiden tehossa ei ole todettu eroja. Ne myös vähentävät tehokkaasti kuukautiskipuja, niin että jopa seitsemän naista kymmenestä saa helpotusta oireisiinsa. Annostukset runsaita kuukautisia hoidettaessa ovat samoja kuin kivun lievityksessäkin."

        http://www.pulssi.fi/6.php?nid=1181648330&avnid=-1&show=1&sl=0
        "Tulehduskipulääkkeet vähentävät kuukautisvuodon määrää 20–50 prosenttia eikä eri lääkkeiden välillä ole suuria eroja tässä suhteessa. Tulehduskipulääkkeet vähentävät myös kuukautiskipuja sekä päänsärkyä. Lääkettä käytetään vain runsaan vuodon päivinä samoina annoksina kuin kivun hoidossa. Hyytymissysteemin kautta vaikuttava traneksaamihappo vähentää vuodon määrää noin puolella, mikäli hoito aloitetaan ajoissa, ja annos on riittävän suuri. Tulehduskipulääkkeet ja traneksaamihappo sopivat etenkin potilaille, jotka eivät halua hormonaalista hoitoa, tai se on vasta-aiheinen, tai jos ei ole ehkäisyntarvetta."


      • Anonyymi

        on ne menkat kyllä perseestä.


    • on apu tullut

      kuukautiskupista. Siinä on jonkinsortin alipaine, eli vuodon määrä on käsittääkseni ihan sama, mutta se tulee ulos nopeammin.

      Aiemmin mulla menkat kestivät 7-8 päivää, välissä oli jopa vuorokausi kokonaan ilman vuotoa eli todella v-mäistä menoa (tamponiahan ei saa käyttää, jos ei vuoda). Nyt menkat kestävät 2-4 päivää, koko ajan vuotaa tasaisesti ja naps, loppuvat kuin seinään.

      Yksi tämän vempeleen parhaista puolista on tosin muutenkin sen käyttö matkoilla. Jos olen jossain etelän lomakohteessa, missä hygienia ei aina ole ihan parasta, tyhjennän ja desifioin systeemin vain hotellihuoneessa aamulla ja illalla, lopun aikaa se on siististi paikallaan, eli menkat ja suojienvaihdot voi muuten unohtaa, ja pystyy olemaan pikkubikineissä turvallisin mielin.

      • jaipa

        Vanha ketju mut pakko kommentoida! Et kylhän se niin on et esim. burana vähentää vuotoa. Minulle lääkäri määräs buranaa tiputteluvuotoon ja kyllä se toimii! Loppu tiputtelu kokonaa n. puoltoist tuntii lääkkeen ottamisen jälkee.


    • ..

      paljon sitä buranaa sitten otit? Kärsin'' itse myös tiputtelu vuodosta alotettujen epillerien johdosta..

    • JJJJJ

      Kommentoin minäkin omilla kokemuksillani. Itselläni toimii Burana 600 kuukautisten aikaan lopettaen kokonaan vuodon ja kuukautisten alkaessa otettuna siirtää jopa neljällä päivällä kuukautisten alkamista. Tämä huomattu siis ihan vahingossa, kun otin Buranaa päänsärkyyn. Kerran myöhemmin kylpylälomalla olen saanut vuodon loppumaan kokonaan, kun kuukautiset olivat juuri alkamassa. Kuukautiset alkoivat vasta tosiaan neljän päivän kuluttua. Eli siis ihan yhdellä Buranalla tällainen seuraus. Mutta on varmasti tosi henkilökohtaista, miten kullakin toimii! Itse olen kohta nelikymppinen, 3 lapsen äiti ja runsaat kuukautiset ensimmäisinä päivinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe