Suoritan filosofian maisterin tutkinnon ensi kevääksi. Pääaineeni on kulttuurien tutkimuksen laitokselta, mutta sivuaineet ulottuvat myös valtsikan puolelle (ei kuitenkaan taloustiedettä tms.).
Nyt on ruvennut kiinnostamaan Helsingin kauppakorkeakoulu ja sieltä etenkin "International Business".
Onko ensinnäkin mielipiteitä kyseisestä aineesta, alan työnäkymistä yms.?
Toiseksi haluaisin myös hieman tietoa tuosta sisäänpääsystä - menetelläänkö jo suoritetun tutkinnon (Hum.kand, FM) perusteella jotenkin toisin kuin esimerkiksi vasta ylioppilaiksi valmistuneiden kohdalla?
Entä minkälainen tuo valintakoesysteemi muuten on? Ja opiskelu?
FM + int. business
1
152
Vastaukset
- kylteri
Opiskelen kauppiksessa ja olen suorittanut pakollisen kurssin IB:stä. En pidä aineesta, enkä aio lukea sitä lisää. Minulle ei jäänyt siitä juuri mitään käteen, mitä en olisi tiennyt jo aiemminkin. Muutenkin olen ymmärtänyt aineen opiskelun olevan aika ympäripyöreätä vääntämistä, vailla olennaista substanssia. Kuitenkin IB:tä pääaineenaan lukevat työllistyvät tietääkseni hyvin ja hyville paikoille (ja varmaan hyvillä palkoilla). Mikset ensin suorittaisi jonkun kurssin JOO-opintojen turvin tai avoimesta ja päätä itse sitten mitä mieltä olet. KTM-tutkinnosta on muuten niitä pääaineopintoja vain 60 ov., joten aika paljon muutakin joutuu lukemaan ainakin alkuun perusopinnoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1076842
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h915105Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113349Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333232Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska282391Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191746Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961391Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391332Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311246- 481014