Kia Cee'd kallis ylläpitää...

Grand_Espace_IV

No kun tuo Tuulilasi nyt sitten eilen ilmestyi, niin otetaanpa sieltä "kissa pöydälle", eli Kia Cee'd:n käyttökustannukset 3 vuodessa (60.000 km):

- huolto yhteensä: 851 euroa (Octavia 531 euroa)
- Vakuutukset (3-vuotta ja 0% bonukset): 5739 euroa (Octavia 5247 euroa)
>> Ero Octavian eduksi on: 812 euroa/3-vuotta

- lisäksi jos katsotaan Tuulilasin kokoamaa varaosapakettia (suodattimia, jarrupaloja, valoumpioita, tuulilasin vaihto ja hammashihna), niin:
>> Cee'd: 1430 euroa ja Octavia 1126 euroa!
Tällainen varaosakokoelman kulumiseen menee useita vuosia, riippuen tuurista (kiviä osuu umpioihin tai tuulilasiin), mutta kertoo, että myös varaosat on hinnoiteltu korealaisella merkillä melko korkealle!

= SIINÄ SE ON EDULLINEN AUTO!!!

- mitä muuta? Koritakuu on Eurooppalaisissa 12 vuotta ja Kia:ssa 10 vuotta. Ero ei ole suuri, mutta ratkaiseva. Se kertoo, että valmistaja ei uskalla antaa pidempää takuuta, mutta samalla se kertoo sinnkkikerroksen olevan vähintään 50% ohuempi kuin VW-tuotteissa. Muistattehan, että Audi 80 oli täyssinkitty paksulla sinkkikerroksella jo vuonna 1987!

- Cee'd:n omapaino on noin 100 kg muita enemmän, miksi? Vastaus: Korirakenteissa on käytetty tavanomaisempaa eli painavampia teräslaatuja, kun ei kustannussyistä haluta käyttää suurlujuusteräksiä ja ei vielä ehkä osata niitä edes käyttää... kunnes anastavat jonkun insinöörin Saksasta tai Ranskasta suunnittelutoimistoonsa:-)

21

5670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä dorka

      Siis 10 vuoden koritakuun perusteella osaat sanoa sinkkikerroksen paksuuden? Paljonko mersun sinkkikerroksen paksuus on kun koritakuu on 30 vuotta?
      Toiseksi todennäköisesti Kia kulkee sen 3 vuotta ilman ylimääräisiä ongelmia, toisin kuin skoda.

    • kallis....

      Kun ceed on nyt sitten puoleltasi todistettu kalliiksi, voidaan todeta että köyhemmät ihmiset ostakoot Renaultin, pysyvät ainakin nämä paikalliset autosähköfirmat pystyssä, kun Relluja sinne raahataan takuuajan loputtua...

    • Ceedistä

      >> kunnes anastavat jonkun insinöörin Saksasta >> tai Ranskasta suunnittelutoimistoonsa:-)

      Autohan on juuri suunniteltu sakasassa ja suunnittelijakin on saksalainen.

      • nykyään

        Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.

        On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.

        (Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".


      • harhat pois
        nykyään kirjoitti:

        Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.

        On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.

        (Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".

        on tosiaan aivan käsittämätöntä,että vielä tänä päivänä näkee lauseita 'minullapa on (tietyn maan)lainen auto'...suunnittelu- ja valmistusketjut ovat tosiaan GLOBAALEJA VERKOSTOJA! kaikki merkittävät autonvalmistajat ovat globaaleja ja ovat tai hamuavat globaaleille markkinoille.joitain hauskoja poikkeuksiakin on pienemmissä,mm. venäläisien autonvalmistajien joukossa.


      • ammattilainen
        nykyään kirjoitti:

        Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.

        On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.

        (Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".

        Ohoh..... olipa hienosti kirjoitettu. Tästähän tulee tulokseen, että kaikki autot ovat samojen suunnittelemia. No hyvä, loppuu tuo kiinalais/korealais jankutus täällä.

        Tässä muotoilusuunnittelija
        http://www.kiamotors.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=13&VID=default&SID=230669963770047&A=open:news:kia_item:181&S=1&C=32657

        Ja tässä sitä suunnittelua. On siellä ikävä kyllä pari ranskalaistakin.
        http://www.kia-ceed.com/Flash.aspx


      • nykyään
        ammattilainen kirjoitti:

        Ohoh..... olipa hienosti kirjoitettu. Tästähän tulee tulokseen, että kaikki autot ovat samojen suunnittelemia. No hyvä, loppuu tuo kiinalais/korealais jankutus täällä.

        Tässä muotoilusuunnittelija
        http://www.kiamotors.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=13&VID=default&SID=230669963770047&A=open:news:kia_item:181&S=1&C=32657

        Ja tässä sitä suunnittelua. On siellä ikävä kyllä pari ranskalaistakin.
        http://www.kia-ceed.com/Flash.aspx

        ...mutta verkostot ovat niin monimuotoisia ja niissä on paljon ihmisiä, että "samojen suunnittelemia" ei oikein päde niissä. Mutta "samanlainen design" toteutuu neljää kautta.

        1) Auton pääjärjestelmien (moottori, alusta) suunnittelu haukkaa autosta valtavan osuuden. Kun kilpailu on kovaa, kustannuspaineet ajavat autobrändit tekemään suunnittelu- ja valmistusyhteistyötä -> samojen komponenttien ja järjestelmien käyttö.

        2) Tiettyjä tekniikoita on patentoitu ja lisensioitu eteenpäin ja alkuperäinen lisensoija pääsee rahastamaan. Toisaalta alkuperäinen kehittäjä on panostanutkin eniten, aina ei lisenssimaksuilla saa kustannuksia edes takaisin.

        3) Standardointi etenee autoalalla - onneksi. Mm. diagnostiikkajärjestelmissä tämä näkyy jo vahvasti.

        4) Kuluttajien käyttäytyminen. Brändien suunnittelemat huomattavimmat erot autoihin ovat useimmiten ulospäin näkyviä. Mikä tähän on syynä? Kun faktat on käyty asiakkaalle läpi, ostopäätöksen loput syntyvät mielikuvasta, tunteesta. Näkymätön (mutta suunnittelu/valmistuskustannuksiltaan merkittävä osuus) voi olla suurelta osin samaa kuin viereisellä brändillä. Tämä käyttäytyminen ohjaa autonsuunnittelijoita ja valmistajia samankaltaisuuteen, onhan se niille halvempaa. Useimmat eivät ole kiinnostuneita sisuksesta, vaikka monet täällä palstoilla ovat ;)


      • LadyKia
        nykyään kirjoitti:

        Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.

        On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.

        (Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".

        tack,kuka lienetkin...........................


      • wisser
        nykyään kirjoitti:

        Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.

        On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.

        (Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".

        kopypastaa tietosi jonnekin tojopalstalle...ketään ei kiinnosta


    • ei ranskalaista

      Tuskin KIA, tai toivotaan ainakin, palkaa ranskalaista suunnittelijaa tai mitä tahansa työntekijää. Romauttaa laadun täysin.
      Lisäksi olisi hyvä vertailla noita kustannuseroja esim Renaultiin ja ottaa mukaan jälleenmyyntiarvo. Siinä laskelmassa saattaisi KIA tuntua halvalle.
      Ja minne olet unohtanut KIA:n 5 pitkän takuun? Eikö Skoda luota omiin autoihinsa, koska antavat vain 2 vuoden takuun? Onko Skodan tekniikka 50% heikompaa, kun takuu on merkittävästi lyhyempi? Sitä väitettä tukee myös Skodan pienempi omamassa, eli kaikki osat on tehty vähän heiverömmästä materiaalista, samoin Skodan heikohko törmäystestitulos tukee tätä, eli jostakin on säästetty ja paljon.

    • Kaikilla merkeillä

      Ihan kaikkea ei kannata uskoa, mitä lehdissä lukee.

      Ainakaan iteslläni ei ole yhdenkään auton ylläpitokulut olleet samoja mitä testituloksissa on mainittu. Veikkaan, että Skodan todelliset kulut saa kertoa 2-3:lla ja sama mahtaa päteä Kiaan ja muihin merkkeihin.

      Nuo käyttökuluthan perustuvat maahantuojan ilmoittamiin "suositushintoihin", jotka eivät ole mittään todellisia hintoja ja joita ei yksikään korjaamo todellisuudessa käytä.

    • ja vielä Grand

      Vittu, sä Espace oot nero!

    • muka halvin?

      tuo vertailuhan on tehty suositushintojen mukaan ja Laakkosella ainakaan on turha tinkiä yhtään mitään, mutta muualla se jopa onnistuu, kun tajuaa vielä etukäteen neuvotella hinnat kohdille niin heittää päin persettä nuo tuulilasin arviot..

    • korjailla...

      Ainakin koritekniikkaa osataan sen verran Kialla, että NCAP:ssa tuli 5 tähteä, josta sivutörmäysosio meni täysillä pisteillä ja siinä ei auta paljon 100 kg rautta vaan tarvitaan myös muutakin osaamista ja lujien teräksien käyttöä. Voithan verrata vastaavaa testiä voittaja-auto Skodaan ja tulla kertomaan mitä sait selville. Puhkiruostumattomuustakuu on sen 10 vuotta mutta maalitakuu onkin sitten yli 2 kertaa pitempi kuin toiseksi parhailla...kumman asian tiimoilta luulet ongelmia enemmän tulevan 7 - 12 vuoden aikana autossa kuin autossa olevan? Maaliongelmia vai puhkiruostumista?? Kiat on muuten suojattu uutena, mistä nämä ranskalaisilla ajavat voivat vain unelmoida. Ainoa, että siitäkin on täällä suomi24 pelle-sirkuksessa tehty melkein negatiivinen asia, oli suojaus sitten tasoltaan keskimääräinen tai hyvä, se on varmaa, että aina jollain lailla suojattu on parempi kuin ei ollenkaan. Ja miksi kilpailukykyisen hyvän auton sitten pitäisi olla sikahalpa?? Enemmänkin ihmettelen Renun hintoja, että miksi noin huonosti arvonsa pitävä ja epäluotettavuutta huokuva merkki on niin kallis? Huolloista en tiedä eikä paljon kyllä kiinnostakkaan, tosin välillä joutuu kuuntelemaan erään kaverini "vikakoodikuittaus"-reissujuttuja Hämeen autovarusteelle...tulee sekin aika kalliiksi.

    • Kyllästynyt maksuihin

      Renaultin nokkahihnan vaihto on 4 v välein ja maksaa 1000€ Käyttöautolla Tampereella eli 250€ / vuosi. Lisäksi vuoden huollot päälle 300€. Sama homma on myös Skodassa. Kyllä tulee kovat vuosimaksut!
      Cee`d huolto on edullisin!

    • Ex-meganemies

      Itse taistelin kahden Meganen kanssa kolmen vuoden ajan, mutta sitten lopetin(vaihdoin merkkiä). Ihan kivoja autoja ajaa, mutta eivät tahdo kestää.

      Nyt purat tuskaasi tänne Kian ja keskusteluhistoriasi mukaan myös Toyotan palstalle. Vielä Hyundain palsta odottaa tuskaa tiriseviä kommenttejasi.

      Ei se mitään ymmärrän tuskasi. Kyllähän se ottaa nuppiin kun naapurilla on uusi auto. Ja sulla...no perheen tarkoituksiin ihan sopiva "pakastinarkku renkailla" ratkaisu. Monesti varmaan kuvittelet itsesi ajamassa uutta tulenpunaista urheiluautoa. Ja ehkä se päivä vielä koittaa. Kun lapset ja hiukset päästäsi ovat lentäneet pois, on sinulla vihdoin varaa ja aikaa toteuttaa suuri unelmasi lähiön rouheimmasta autosta. Mieti kuinka teinipojat kuolaavatkaan uuden peltilehmäsi perään.

      Mutta siihen asti purat pahaa oloasi täällä keskustelupalstalla. Ei se mitään, saat anteeksi.

      • ranskalaiset

        Eihän noita fransmanneja meinattu pari vuotta sitten huolia edes ruotsilautalle, kun ne ruukkas itestään syttyä palamaan milloin missäkin...


    • kallis ylläpitää

      nimittäin vaihdoin Renaultin Kiaan, koska ylläpitokulut ovat suuremmat kuin Ceedin! Ja se on faktaa, toisin kuin aloittajan mutuhöpötykset. Voi parkaa, kun on juuri huomannut, kuinka kallis ranskalainen voikaan olla. Säälin sinua, olen itse päässyt eroon. Yritä sinäkin...

    • Juhy

      Voi voi, kun kaikki, mitä kirjoitetaan, mennään uskomaan! Yritetään vaan laittaa jäitä hattuun, ettei markkinat menis 'liikaa' joittenkin mielestä Kian eduksi. Ensinnäkin monilla vakuutusyhtiöillä on merkkikohtaisia sopimuksia vakuutusyhtiöiden kanssa ja testitulos voidaan tehdä sen mukaan, että otetaan tarkoituksella testiin esimerkiksi yhtiö, jolla ei (vielä) ole sopimusta Kian kanssa. Varsinkin bensamallissa asioita on ratkaistu huoltovapaalla ketjulla, (miten lienee Skodann bensa-autot), Kiassa on esim, tuulilasin alareunan lämmitys, joten voi vain kuvitella, mitä tämä muilla merkeillä tulisi maksamaan, koska ei taida olla tuota tarjolla monellakaan. Koritakuu, (mikä se on)? Kai tiedät, mitä ne pienellä tekstillä olevat ehdot on: käytännössä koskevat valmistusvirheitä, joita äärimmäisen vaikeaa todistaa virheiksi. Ruostuminen normaalia kulumista, kun kiven iskemistä, suolasta tms alkaa. Kiva, että myönnät Kiaan korisinkityksen olevan niinkin laatutyötä, että puolet ohuemmalla sinkillä kori kestää jopa vain kaksi vuotta vähemmän kuin Skodalla tai Audilla! Tarkoitat siis, että, jos noihin Saksan/Tsekin autoihin laitettas Kian koria vastaava sinkitys, niille voitas antaa vain 6 vuoden ruostetakuu. Kiasta sentään löytyy muista poiketen vielä esimerkiksi hyviä työkaluja ihan painava kokonaisuus ja vararengas. Ja milloin sitten lie kevyempi auto ollut kestävämpi ja turvallisempi... no ehkä silloin, kun autot oli vielä harvinaisuuksia.

    • HYVÄLEISAAHALPAAKYLLÄSAA

      Kia ceedissä vm 2009 kestää kone 200 000 km ja skoda octaviassa vm. 2014 alle 30 000 km, jonka jälkeen uusi mootori :D Ps. kokemusta on :D ja skodan sähkö johdot ovat paljon halvempia kuin kian! Sen kyllä huomaa skodassa jotkut halvat rimpsut auto maksaa uutena 50 000€ ja kiassa hinta 15-25000€ hyvä jos edes poltin palaa 3 vuoden sisällä :D ku skodassa on jo vaihdettu 4x kone ja sähkö remonttia :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe