No kun tuo Tuulilasi nyt sitten eilen ilmestyi, niin otetaanpa sieltä "kissa pöydälle", eli Kia Cee'd:n käyttökustannukset 3 vuodessa (60.000 km):
- huolto yhteensä: 851 euroa (Octavia 531 euroa)
- Vakuutukset (3-vuotta ja 0% bonukset): 5739 euroa (Octavia 5247 euroa)
>> Ero Octavian eduksi on: 812 euroa/3-vuotta
- lisäksi jos katsotaan Tuulilasin kokoamaa varaosapakettia (suodattimia, jarrupaloja, valoumpioita, tuulilasin vaihto ja hammashihna), niin:
>> Cee'd: 1430 euroa ja Octavia 1126 euroa!
Tällainen varaosakokoelman kulumiseen menee useita vuosia, riippuen tuurista (kiviä osuu umpioihin tai tuulilasiin), mutta kertoo, että myös varaosat on hinnoiteltu korealaisella merkillä melko korkealle!
= SIINÄ SE ON EDULLINEN AUTO!!!
- mitä muuta? Koritakuu on Eurooppalaisissa 12 vuotta ja Kia:ssa 10 vuotta. Ero ei ole suuri, mutta ratkaiseva. Se kertoo, että valmistaja ei uskalla antaa pidempää takuuta, mutta samalla se kertoo sinnkkikerroksen olevan vähintään 50% ohuempi kuin VW-tuotteissa. Muistattehan, että Audi 80 oli täyssinkitty paksulla sinkkikerroksella jo vuonna 1987!
- Cee'd:n omapaino on noin 100 kg muita enemmän, miksi? Vastaus: Korirakenteissa on käytetty tavanomaisempaa eli painavampia teräslaatuja, kun ei kustannussyistä haluta käyttää suurlujuusteräksiä ja ei vielä ehkä osata niitä edes käyttää... kunnes anastavat jonkun insinöörin Saksasta tai Ranskasta suunnittelutoimistoonsa:-)
Kia Cee'd kallis ylläpitää...
21
5688
Vastaukset
- mikä dorka
Siis 10 vuoden koritakuun perusteella osaat sanoa sinkkikerroksen paksuuden? Paljonko mersun sinkkikerroksen paksuus on kun koritakuu on 30 vuotta?
Toiseksi todennäköisesti Kia kulkee sen 3 vuotta ilman ylimääräisiä ongelmia, toisin kuin skoda. - kallis....
Kun ceed on nyt sitten puoleltasi todistettu kalliiksi, voidaan todeta että köyhemmät ihmiset ostakoot Renaultin, pysyvät ainakin nämä paikalliset autosähköfirmat pystyssä, kun Relluja sinne raahataan takuuajan loputtua...
- Ceedistä
>> kunnes anastavat jonkun insinöörin Saksasta >> tai Ranskasta suunnittelutoimistoonsa:-)
Autohan on juuri suunniteltu sakasassa ja suunnittelijakin on saksalainen.- nykyään
Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.
On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.
(Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä". - harhat pois
nykyään kirjoitti:
Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.
On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.
(Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".on tosiaan aivan käsittämätöntä,että vielä tänä päivänä näkee lauseita 'minullapa on (tietyn maan)lainen auto'...suunnittelu- ja valmistusketjut ovat tosiaan GLOBAALEJA VERKOSTOJA! kaikki merkittävät autonvalmistajat ovat globaaleja ja ovat tai hamuavat globaaleille markkinoille.joitain hauskoja poikkeuksiakin on pienemmissä,mm. venäläisien autonvalmistajien joukossa.
- ammattilainen
nykyään kirjoitti:
Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.
On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.
(Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".Ohoh..... olipa hienosti kirjoitettu. Tästähän tulee tulokseen, että kaikki autot ovat samojen suunnittelemia. No hyvä, loppuu tuo kiinalais/korealais jankutus täällä.
Tässä muotoilusuunnittelija
http://www.kiamotors.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=13&VID=default&SID=230669963770047&A=open:news:kia_item:181&S=1&C=32657
Ja tässä sitä suunnittelua. On siellä ikävä kyllä pari ranskalaistakin.
http://www.kia-ceed.com/Flash.aspx - nykyään
ammattilainen kirjoitti:
Ohoh..... olipa hienosti kirjoitettu. Tästähän tulee tulokseen, että kaikki autot ovat samojen suunnittelemia. No hyvä, loppuu tuo kiinalais/korealais jankutus täällä.
Tässä muotoilusuunnittelija
http://www.kiamotors.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=13&VID=default&SID=230669963770047&A=open:news:kia_item:181&S=1&C=32657
Ja tässä sitä suunnittelua. On siellä ikävä kyllä pari ranskalaistakin.
http://www.kia-ceed.com/Flash.aspx...mutta verkostot ovat niin monimuotoisia ja niissä on paljon ihmisiä, että "samojen suunnittelemia" ei oikein päde niissä. Mutta "samanlainen design" toteutuu neljää kautta.
1) Auton pääjärjestelmien (moottori, alusta) suunnittelu haukkaa autosta valtavan osuuden. Kun kilpailu on kovaa, kustannuspaineet ajavat autobrändit tekemään suunnittelu- ja valmistusyhteistyötä -> samojen komponenttien ja järjestelmien käyttö.
2) Tiettyjä tekniikoita on patentoitu ja lisensioitu eteenpäin ja alkuperäinen lisensoija pääsee rahastamaan. Toisaalta alkuperäinen kehittäjä on panostanutkin eniten, aina ei lisenssimaksuilla saa kustannuksia edes takaisin.
3) Standardointi etenee autoalalla - onneksi. Mm. diagnostiikkajärjestelmissä tämä näkyy jo vahvasti.
4) Kuluttajien käyttäytyminen. Brändien suunnittelemat huomattavimmat erot autoihin ovat useimmiten ulospäin näkyviä. Mikä tähän on syynä? Kun faktat on käyty asiakkaalle läpi, ostopäätöksen loput syntyvät mielikuvasta, tunteesta. Näkymätön (mutta suunnittelu/valmistuskustannuksiltaan merkittävä osuus) voi olla suurelta osin samaa kuin viereisellä brändillä. Tämä käyttäytyminen ohjaa autonsuunnittelijoita ja valmistajia samankaltaisuuteen, onhan se niille halvempaa. Useimmat eivät ole kiinnostuneita sisuksesta, vaikka monet täällä palstoilla ovat ;) - LadyKia
nykyään kirjoitti:
Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.
On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.
(Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".tack,kuka lienetkin...........................
- wisser
nykyään kirjoitti:
Huyndai/Kia -konsernilla on yhteinen tuotekehitys. Kuten muutkin autojen suunnitteluorganisaatiot, konserni ostaa verkostostaan (eri osaamisalueiden suunnittelutoimistojen klusterit ja niiden alaklusterit jne.) suunnittelupalveluja erilaisiin kokonaisuuksiin, ulottuen jopa osatasolle. Näitä vanhanaikaisia kommentteja "Suunnittelija on se ja se sieltä ja sieltä" näkee usein.
On totta, että mukana klusterissa on ollut eurooppalaisia suunnittelijoita Kiankin kohdalla. Mutta nimeäpä tarkasti nykyisessä verkottuneessa ja virtuaalitiimejä käyttävässä suunnittelumaailmassa jonkun asian suunnittelija/toimisto tai edes kansallisuus! Asuiko suunnittelija Saksassa vai oliko syntyperäinen sakemanni? Ja mitä väliä asialla oikeastaan on? Kaikkien automerkkien ns. bulkkisuunnittelussa (ns. ei-ydinosaamisalueiden suunnittelu) käytetään kolmansissa maissa esim. Intiassa ja Kiinassa olevia valtavia insinööritoimistoja. Osaamisen kasvaessa (siirtyessä) yhä vaativampia suunnitelukokonaisuuksia teetetään niissä.
(Suunnittelu)laadun tuottokyky riippuu suunnitteluverkoston osaamisen ja resurssien hallintakyvystä, verkoston "ajamiskyvystä".kopypastaa tietosi jonnekin tojopalstalle...ketään ei kiinnosta
- ei ranskalaista
Tuskin KIA, tai toivotaan ainakin, palkaa ranskalaista suunnittelijaa tai mitä tahansa työntekijää. Romauttaa laadun täysin.
Lisäksi olisi hyvä vertailla noita kustannuseroja esim Renaultiin ja ottaa mukaan jälleenmyyntiarvo. Siinä laskelmassa saattaisi KIA tuntua halvalle.
Ja minne olet unohtanut KIA:n 5 pitkän takuun? Eikö Skoda luota omiin autoihinsa, koska antavat vain 2 vuoden takuun? Onko Skodan tekniikka 50% heikompaa, kun takuu on merkittävästi lyhyempi? Sitä väitettä tukee myös Skodan pienempi omamassa, eli kaikki osat on tehty vähän heiverömmästä materiaalista, samoin Skodan heikohko törmäystestitulos tukee tätä, eli jostakin on säästetty ja paljon. - Kaikilla merkeillä
Ihan kaikkea ei kannata uskoa, mitä lehdissä lukee.
Ainakaan iteslläni ei ole yhdenkään auton ylläpitokulut olleet samoja mitä testituloksissa on mainittu. Veikkaan, että Skodan todelliset kulut saa kertoa 2-3:lla ja sama mahtaa päteä Kiaan ja muihin merkkeihin.
Nuo käyttökuluthan perustuvat maahantuojan ilmoittamiin "suositushintoihin", jotka eivät ole mittään todellisia hintoja ja joita ei yksikään korjaamo todellisuudessa käytä. - ja vielä Grand
Vittu, sä Espace oot nero!
- muka halvin?
tuo vertailuhan on tehty suositushintojen mukaan ja Laakkosella ainakaan on turha tinkiä yhtään mitään, mutta muualla se jopa onnistuu, kun tajuaa vielä etukäteen neuvotella hinnat kohdille niin heittää päin persettä nuo tuulilasin arviot..
- korjailla...
Ainakin koritekniikkaa osataan sen verran Kialla, että NCAP:ssa tuli 5 tähteä, josta sivutörmäysosio meni täysillä pisteillä ja siinä ei auta paljon 100 kg rautta vaan tarvitaan myös muutakin osaamista ja lujien teräksien käyttöä. Voithan verrata vastaavaa testiä voittaja-auto Skodaan ja tulla kertomaan mitä sait selville. Puhkiruostumattomuustakuu on sen 10 vuotta mutta maalitakuu onkin sitten yli 2 kertaa pitempi kuin toiseksi parhailla...kumman asian tiimoilta luulet ongelmia enemmän tulevan 7 - 12 vuoden aikana autossa kuin autossa olevan? Maaliongelmia vai puhkiruostumista?? Kiat on muuten suojattu uutena, mistä nämä ranskalaisilla ajavat voivat vain unelmoida. Ainoa, että siitäkin on täällä suomi24 pelle-sirkuksessa tehty melkein negatiivinen asia, oli suojaus sitten tasoltaan keskimääräinen tai hyvä, se on varmaa, että aina jollain lailla suojattu on parempi kuin ei ollenkaan. Ja miksi kilpailukykyisen hyvän auton sitten pitäisi olla sikahalpa?? Enemmänkin ihmettelen Renun hintoja, että miksi noin huonosti arvonsa pitävä ja epäluotettavuutta huokuva merkki on niin kallis? Huolloista en tiedä eikä paljon kyllä kiinnostakkaan, tosin välillä joutuu kuuntelemaan erään kaverini "vikakoodikuittaus"-reissujuttuja Hämeen autovarusteelle...tulee sekin aika kalliiksi.
- Kyllästynyt maksuihin
Renaultin nokkahihnan vaihto on 4 v välein ja maksaa 1000€ Käyttöautolla Tampereella eli 250€ / vuosi. Lisäksi vuoden huollot päälle 300€. Sama homma on myös Skodassa. Kyllä tulee kovat vuosimaksut!
Cee`d huolto on edullisin! - Ex-meganemies
Itse taistelin kahden Meganen kanssa kolmen vuoden ajan, mutta sitten lopetin(vaihdoin merkkiä). Ihan kivoja autoja ajaa, mutta eivät tahdo kestää.
Nyt purat tuskaasi tänne Kian ja keskusteluhistoriasi mukaan myös Toyotan palstalle. Vielä Hyundain palsta odottaa tuskaa tiriseviä kommenttejasi.
Ei se mitään ymmärrän tuskasi. Kyllähän se ottaa nuppiin kun naapurilla on uusi auto. Ja sulla...no perheen tarkoituksiin ihan sopiva "pakastinarkku renkailla" ratkaisu. Monesti varmaan kuvittelet itsesi ajamassa uutta tulenpunaista urheiluautoa. Ja ehkä se päivä vielä koittaa. Kun lapset ja hiukset päästäsi ovat lentäneet pois, on sinulla vihdoin varaa ja aikaa toteuttaa suuri unelmasi lähiön rouheimmasta autosta. Mieti kuinka teinipojat kuolaavatkaan uuden peltilehmäsi perään.
Mutta siihen asti purat pahaa oloasi täällä keskustelupalstalla. Ei se mitään, saat anteeksi. - toinen virkamies mutta ei p...
http://www.horncastlenews.co.uk/news/Renault-Espace-damaged-by-fire.3983137.jp
http://blogs.reuters.com/blog/2007/07/23/allo-paris-we-have-a-problem/
http://www.sthelensreporter.co.uk/st-helens-news/Car-fire-causes-chaos-on.3943486.jp
Mitäs muutamasta sadasta eurosta jos koko autotalli palaa.- ranskalaiset
Eihän noita fransmanneja meinattu pari vuotta sitten huolia edes ruotsilautalle, kun ne ruukkas itestään syttyä palamaan milloin missäkin...
- kallis ylläpitää
nimittäin vaihdoin Renaultin Kiaan, koska ylläpitokulut ovat suuremmat kuin Ceedin! Ja se on faktaa, toisin kuin aloittajan mutuhöpötykset. Voi parkaa, kun on juuri huomannut, kuinka kallis ranskalainen voikaan olla. Säälin sinua, olen itse päässyt eroon. Yritä sinäkin...
- Juhy
Voi voi, kun kaikki, mitä kirjoitetaan, mennään uskomaan! Yritetään vaan laittaa jäitä hattuun, ettei markkinat menis 'liikaa' joittenkin mielestä Kian eduksi. Ensinnäkin monilla vakuutusyhtiöillä on merkkikohtaisia sopimuksia vakuutusyhtiöiden kanssa ja testitulos voidaan tehdä sen mukaan, että otetaan tarkoituksella testiin esimerkiksi yhtiö, jolla ei (vielä) ole sopimusta Kian kanssa. Varsinkin bensamallissa asioita on ratkaistu huoltovapaalla ketjulla, (miten lienee Skodann bensa-autot), Kiassa on esim, tuulilasin alareunan lämmitys, joten voi vain kuvitella, mitä tämä muilla merkeillä tulisi maksamaan, koska ei taida olla tuota tarjolla monellakaan. Koritakuu, (mikä se on)? Kai tiedät, mitä ne pienellä tekstillä olevat ehdot on: käytännössä koskevat valmistusvirheitä, joita äärimmäisen vaikeaa todistaa virheiksi. Ruostuminen normaalia kulumista, kun kiven iskemistä, suolasta tms alkaa. Kiva, että myönnät Kiaan korisinkityksen olevan niinkin laatutyötä, että puolet ohuemmalla sinkillä kori kestää jopa vain kaksi vuotta vähemmän kuin Skodalla tai Audilla! Tarkoitat siis, että, jos noihin Saksan/Tsekin autoihin laitettas Kian koria vastaava sinkitys, niille voitas antaa vain 6 vuoden ruostetakuu. Kiasta sentään löytyy muista poiketen vielä esimerkiksi hyviä työkaluja ihan painava kokonaisuus ja vararengas. Ja milloin sitten lie kevyempi auto ollut kestävämpi ja turvallisempi... no ehkä silloin, kun autot oli vielä harvinaisuuksia.
- HYVÄLEISAAHALPAAKYLLÄSAA
Kia ceedissä vm 2009 kestää kone 200 000 km ja skoda octaviassa vm. 2014 alle 30 000 km, jonka jälkeen uusi mootori :D Ps. kokemusta on :D ja skodan sähkö johdot ovat paljon halvempia kuin kian! Sen kyllä huomaa skodassa jotkut halvat rimpsut auto maksaa uutena 50 000€ ja kiassa hinta 15-25000€ hyvä jos edes poltin palaa 3 vuoden sisällä :D ku skodassa on jo vaihdettu 4x kone ja sähkö remonttia :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851