Parvekelasit

Kysymys:

Millä hinnalla tuollaisen suht normikokoisen (leveys 3 m) parvekkeen saa lasitettua? Siis lasit asennus? Onko kukaan onnistunut kilpailuttamaan hintoja? Entä onko joku pistänyt merkille, että lähestyvä kesäsesonki nostaisi hintoja?

6

1341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alumiini

      pidentää ainakin toimitusaikoja. Ja ehkäpä toimittaja ei halua ainakaan tinkiä, varsinkin jos aikataulu on tarkka. Varsinaisia muutoksia hinnastoon ei kyllä taida olla.

    • Sikari-Sakari

      jossain 1000-1200 € väliin varmaan menee. Itselleni laitettiin viime syksynä lasitus. Parvekkeeni on n. 3 m. leveä ja hinta oli 1150 €.

    • markka-aikana halpaa

      kovasti on hinnat nousseet muinaisuudesta. Markka-aikana, eli vuonna 1999 laitoimme Lumon-lasit, vain osa taloyhtiön asukkaista halusi tuolloin lasit.
      Parveke on 12m pitkä, lasitus avautuu puoliksi molempii päihin.
      Maksoi tuolloin tasan 100m/metri, eli 12.000mk, eli euroina 2000e. Lisäksi pellittivät kolot naapureihin, eli parvekkeista tuli 'näkösuojatut' sivuille päin.

      • Alumiini

        Alumiinin hinta on ollut kovassa nousussa muutaman viime vuoden aikana. Raaka-alumiinin hinta on liki kaksinkertaistunut. Lasin hintakin on parina vuonna ollut nousemaan päin. Luulenpa kuitenkin, että suurin syy lasitusten hintojen nousuun on se, etteivät ne ole enää samoja tuotteita, kuin "viime vuosituhannella". Lumon oli vuonna 1999 eri tuote, kuin se on nykyään. Kaikki viimeistelyt, lukkoineen ja päätyprofiileineen ovat kehittyneet paljon. Toiminta ei niinkään, mutta ulkonäkö on. Se on tuonut painoa profiileihin ja komponenttejä yleensäkin lisää. Kummastakin maksaa loppukuluttaja. Ja haluaa maksaa. Markkinoilla on muutama "kevyemmin suunniteltu" järjestelmä, mutta eipä noista ole myyntimenestystä tullut. Kuluttajat haluavat (onneksi?) satsata laatuun.
        Lumonin voi tuossa korvata millä muulla pidempään markkinoilla olleella järjestelmällä. Sama pätee noihin muihinkin. En itse ole Lumonin suhteen mikään asiantuntija, havainnot ovat yleisiä.


      • markka-aikana halpaa
        Alumiini kirjoitti:

        Alumiinin hinta on ollut kovassa nousussa muutaman viime vuoden aikana. Raaka-alumiinin hinta on liki kaksinkertaistunut. Lasin hintakin on parina vuonna ollut nousemaan päin. Luulenpa kuitenkin, että suurin syy lasitusten hintojen nousuun on se, etteivät ne ole enää samoja tuotteita, kuin "viime vuosituhannella". Lumon oli vuonna 1999 eri tuote, kuin se on nykyään. Kaikki viimeistelyt, lukkoineen ja päätyprofiileineen ovat kehittyneet paljon. Toiminta ei niinkään, mutta ulkonäkö on. Se on tuonut painoa profiileihin ja komponenttejä yleensäkin lisää. Kummastakin maksaa loppukuluttaja. Ja haluaa maksaa. Markkinoilla on muutama "kevyemmin suunniteltu" järjestelmä, mutta eipä noista ole myyntimenestystä tullut. Kuluttajat haluavat (onneksi?) satsata laatuun.
        Lumonin voi tuossa korvata millä muulla pidempään markkinoilla olleella järjestelmällä. Sama pätee noihin muihinkin. En itse ole Lumonin suhteen mikään asiantuntija, havainnot ovat yleisiä.

        Tuo on totta, että raaka-aineet, palkat on nousseet. Lähinnä huomaa tästäkin, että hinnoissa markasta on tullut euro (kuten kaikessa muussakin).
        Aikoinaan (1999) olivat alan viimeistä huutoa ja parhaimmat lasit mitä markkinoilta löytyy. Saman valmistajan katalogista katseltiin nyt parina viime vuotena talon uusien asukkaiden valintoja. Ei ulkonäöllisesti tai toiminnaltaan eroja. Eli samat lukkosysteemit ja päädyt.
        Joku siis vetää rahat välistä ja sivusta :)


      • taisit puhua paskaa.
        markka-aikana halpaa kirjoitti:

        Tuo on totta, että raaka-aineet, palkat on nousseet. Lähinnä huomaa tästäkin, että hinnoissa markasta on tullut euro (kuten kaikessa muussakin).
        Aikoinaan (1999) olivat alan viimeistä huutoa ja parhaimmat lasit mitä markkinoilta löytyy. Saman valmistajan katalogista katseltiin nyt parina viime vuotena talon uusien asukkaiden valintoja. Ei ulkonäöllisesti tai toiminnaltaan eroja. Eli samat lukkosysteemit ja päädyt.
        Joku siis vetää rahat välistä ja sivusta :)

        Ei takuulla ole samat systeemit!
        Joku päätylista voi olla sama.
        Jollakin valmistajalla on vielä vanhat tuotteet myynnissä, mutta sepä nyt ei ole koskaan ollut laadukas.

        Alumiinin hinta on noussut valtavasti, samoin lasin.
        Sitä ei vaan tiedä ja tajua ne joilla on ikkunat metsään päin.
        Ei siellä tarvitse ketään välistävetäjiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe