Tulin petetyksi taimiostoksilla Tampereen puutarhamessuilla,onko muita?

tessa-t

Kävin viime viikonloppuna Tampereen puutarhamessuilla,siellä oli mm. paljon kukkasipulien ja perennojen juurakoita myytävänä.
Itse ostin mm.salkoruusuja , juurakot joissa oli hyvät silmut olivat omissa laatikoissaan eri värilajitelmin. Taimet olivat hyvin kuvalla ja värillä omissa laatikoissaan, joten itse en voinut erehtyä ostoksissani.
Siis olin ostavinani salkoruusuja ,mutta nyt viikon esikasvatettuani, huomasin saaneeni aivan jotain muuta mitä ostin.
Nämä mitkä nyt kasvaa ovat ilmiselviä LUPIINEJA !
Onko muita joita näin tietoisesti on HUIJATTU !
Kyllä harmittaa kun en pyytänyt myyjältä osoitetietoja.
ONKO MUITA petetyksi tulleita ,onko kellään tietoa kuka firma oli myyjä?
Meitä salkoruusun ostajia oli kuitenkin paljon.
Harmittaa vietävästi maksoivat kuitenkin kohtalaisen paljon.

16

3963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Käy katsomassa http://puutarha.net/
      Sieltä keskusteluissa muitakin saman kokeneita.

      Minusta sen verran törkeä temppu, että kannattaisi selvittää.
      Varsinkin kun sama myyjä tehnyt ennenkin sitä.
      Messujen järjestäjät ainakin tietävät yhteystiedot myyjään.

      • huijausta

        Näinhän ne tekee joka vuosi,ovat tuoneet niitä Hollannista, eivätkä tiedä niistä yhtään mitään, kunhan vain saavat myytyä.Oli siellä useita kukkia,joiden sanottiin menestyvät talven ulkona ja se ei pidä paikkaansa.En tiedä minne siitä pitäsi ilmoittaa ja antaa palautetta.


      • saa pois ?
        huijausta kirjoitti:

        Näinhän ne tekee joka vuosi,ovat tuoneet niitä Hollannista, eivätkä tiedä niistä yhtään mitään, kunhan vain saavat myytyä.Oli siellä useita kukkia,joiden sanottiin menestyvät talven ulkona ja se ei pidä paikkaansa.En tiedä minne siitä pitäsi ilmoittaa ja antaa palautetta.

        Millä tuollaisen firman voi saada pois markkinolita ?
        Kyllä saa - ajan kanssa: Kuluttajalehti on hyvä osoite tai kuluttaja-asiamies tai kuluttajavirasto.


      • tessa-t

        Joo, kyllä haluan selvittää tämän huijauksen,mielestäni aika törkeää rahastusta.
        Salkoruusun ostajia oli paljon joten meitä "höpläytettyjä " on useita toivottavasti joku kohtalotoveri huomaa kirjoitukseni.
        Itse olen ajatellut ottaa yhteyttä messujen järjestäjiin,niillä nyt ainakin pitäisi olla yhteystiedot myyjiin.
        Tosin myyjiä oli aika paljon ,voi olla vaikea löytää oikea.
        Tälläiset kuitenkin pitäisi ehdottomasti saada karsittua pois,varsinkin kun ilmeisesti tälläista on tapahtunut ennenkin, joten ei voi olla mistään vahingossa tai erehdyksessä myydystä tuotteesta.


      • Firman nimi siinä ?
        tessa-t kirjoitti:

        Joo, kyllä haluan selvittää tämän huijauksen,mielestäni aika törkeää rahastusta.
        Salkoruusun ostajia oli paljon joten meitä "höpläytettyjä " on useita toivottavasti joku kohtalotoveri huomaa kirjoitukseni.
        Itse olen ajatellut ottaa yhteyttä messujen järjestäjiin,niillä nyt ainakin pitäisi olla yhteystiedot myyjiin.
        Tosin myyjiä oli aika paljon ,voi olla vaikea löytää oikea.
        Tälläiset kuitenkin pitäisi ehdottomasti saada karsittua pois,varsinkin kun ilmeisesti tälläista on tapahtunut ennenkin, joten ei voi olla mistään vahingossa tai erehdyksessä myydystä tuotteesta.

        Jos siitä näkisi myyjäfirman, ei kun kuluttaja-asiamiehelle kirje !
        Kuluttajalehti julkaisee "mustan listan" eri aljoen firmoista, joissa ei homma ei ole toiminut hyvän kauppiastavan mukaisesti.
        harvalle kai tulee Kuluttajalehti, olen tialnnut sitä ainakin 10 -vuotta, hyvää, asiallista, vertailevaa tietoa ilman mainoksia.
        Telkkarin Kuningaskuluttaja on on yksi osoite.


      • kuittia
        Firman nimi siinä ? kirjoitti:

        Jos siitä näkisi myyjäfirman, ei kun kuluttaja-asiamiehelle kirje !
        Kuluttajalehti julkaisee "mustan listan" eri aljoen firmoista, joissa ei homma ei ole toiminut hyvän kauppiastavan mukaisesti.
        harvalle kai tulee Kuluttajalehti, olen tialnnut sitä ainakin 10 -vuotta, hyvää, asiallista, vertailevaa tietoa ilman mainoksia.
        Telkkarin Kuningaskuluttaja on on yksi osoite.

        Kaikki ne jotka myivät niitä sipuleita ja juurakoita olivat samaa firmaa,kaikki tuotu hollannista.Ei ne mitään kuittia antaneet,rahat kyllä kelpas.


      • Kipinkapin

        Ilmoittakaa asiasta messujen järjestäjälle, tietty.


    • ostoksille viikon päästä. Ikävä juttu tuo huijaus. Tympäsis minuakin. Koko päivän olen pihaa raaputellut. On hyvin epätodennäköistä että syyllinen löytyy. Itse en messuilta osta ollenkaan taimia vaan paikallisilta puutarhoilta ostoni teen. Käyn katselemassa monella puutarhalla ensin ja ostot teen taimi vertailujen jälkeen. Kotipuutarhat ostopaikkoina olen kokenut parhaimmiksi. Yleensä saan myös ystäviltäni taimia kun he harventavat ja he minulta. Toivottavasti löydät täältä jonkun kohtalontoverin ja juttu selviää. Tai sitten joku bongaa sinut ja tarjoaa sinulle penkistään alun. Hyvää kesän alkua kuitenkin:)

    • minä ainakin

      sain salkoruusuja niinkuin pitikin. Ei kai joku ole meinannut ostaa lupiineja ja tullut toisiin ajatuksiin ja laittanut taimet väärään paikkaan.

      • kalissa

        kuningaskuluttajalle voisi kertoa tästä.

        Ei ne vahinkoja ole, sillä monena vuonna sama juttu ja aina ne on jotain vähempiarvoisia joita saa.
        Onneksi joku sentään saanut mitä halusi.


      • tessa-t

        Joo, ei voinut olla vahinko,koska valitsin eri värejä eri laatikoista ja kaikissa kuva myytävästä tuotteesra siis salkoruususta, joka laatikossa juurakot näyttivät samanlaisilta .
        Jotenkin kuvittelin että kun ollaan puutarhamessuilla, niin sielta olettaa saavansa hyvän tuotteen.
        Mutta näin vaan huijatuksi tulin.


      • aivan varma
        tessa-t kirjoitti:

        Joo, ei voinut olla vahinko,koska valitsin eri värejä eri laatikoista ja kaikissa kuva myytävästä tuotteesra siis salkoruususta, joka laatikossa juurakot näyttivät samanlaisilta .
        Jotenkin kuvittelin että kun ollaan puutarhamessuilla, niin sielta olettaa saavansa hyvän tuotteen.
        Mutta näin vaan huijatuksi tulin.

        ettet itse erehtynyt. Kyllä minusta olivat hyvin merkatut kaikki. Olen kyllä harrastanut puutarhahommia kolmekymmentä vuotta, joten tunnen kyllä kasveja ilman lappujakin aika lailla. Ja kyllä lupiinin ja salkoruusun nyt erottaa lehdistäkin.


      • tessa-t
        aivan varma kirjoitti:

        ettet itse erehtynyt. Kyllä minusta olivat hyvin merkatut kaikki. Olen kyllä harrastanut puutarhahommia kolmekymmentä vuotta, joten tunnen kyllä kasveja ilman lappujakin aika lailla. Ja kyllä lupiinin ja salkoruusun nyt erottaa lehdistäkin.

        Olen myöskin harrastanut puutarhanhoitoa ja taimien ym kasvatusta yli kolmekymmentävuotta.
        Tunnen kyllä perennat ym kasvit kohtalaisen hyvin jo silmämääräisesti ja kasvin lehdistä jos sellaiset ovat jo olemassa.Joten salkoruusun juurakoita oli myyjällä kuvissa myytävänä eri värejä eri laatikoissa. Lupiineja en kyllä myynnissä nähnyt,vaan niitä nuo kuitenkin ovat jotka tuolla nyt kovasti kasvaa.


      • Petetyt
        tessa-t kirjoitti:

        Olen myöskin harrastanut puutarhanhoitoa ja taimien ym kasvatusta yli kolmekymmentävuotta.
        Tunnen kyllä perennat ym kasvit kohtalaisen hyvin jo silmämääräisesti ja kasvin lehdistä jos sellaiset ovat jo olemassa.Joten salkoruusun juurakoita oli myyjällä kuvissa myytävänä eri värejä eri laatikoissa. Lupiineja en kyllä myynnissä nähnyt,vaan niitä nuo kuitenkin ovat jotka tuolla nyt kovasti kasvaa.

        Kävin ystävättäreni kanssa Lahdessa puutarhamessuilla ja meille myytiin myös lupiinia salkoruusuna! Niissä oli vain juuripaloja, joten myöhemmin vasta selvisi, kun lehden alkoivat kasvaa, että lupiinihan sieltä tulee. Ystävätär sen sanoiksi puki, hän sanoi kyllä tuntevansa salkoruusun. Minulle se oli eka tuttavuus. Nyt sitten katsotaan, minkävärisiä lupiineja tulee!


      • Myös messuilla huijattu!
        tessa-t kirjoitti:

        Olen myöskin harrastanut puutarhanhoitoa ja taimien ym kasvatusta yli kolmekymmentävuotta.
        Tunnen kyllä perennat ym kasvit kohtalaisen hyvin jo silmämääräisesti ja kasvin lehdistä jos sellaiset ovat jo olemassa.Joten salkoruusun juurakoita oli myyjällä kuvissa myytävänä eri värejä eri laatikoissa. Lupiineja en kyllä myynnissä nähnyt,vaan niitä nuo kuitenkin ovat jotka tuolla nyt kovasti kasvaa.

        Sattuuhan noita, itse ostin Helsingin messuilta niiltä hollantilaisten irtosipulien kauppaajilta iirisksen juurakoita, mutta kasvuun lähtenyt taimi muistuttaa erehdyttävästi ritarinkannusta (tms, iris se ei ainakaan ole). Laatikoissa olevien taulujen mukaan piti olla valkoisia ja persikan värisiä. Ihmettelin kyllä "juuren" muotoa hieman, mutta kun en ole aikaisemmin irtonaisena ostanut, niin enpä siihen tietämättömänä takertunut. Koko astia oli samanlaisia palleroisia täynnä ja useita värejä vierekkäin, joten ei ole vaan jonkun mielensä muuttaneen asiakkaan väärään laatikkoon palauttamia.
        Nyt en tiedä mihin nuo tyrkkäisin, kun ei ole tuollaisille taimille "tilausta" tai paikkaa ja värityskään tuskin vastaa haluamaani. Ehkä säästän ensi kevään messuille ja käyn tunkemassa myyjälle suoraan sinne mihin ei aurin....


    • Sexola

      Ostin joku vuosi sitten Helsingin Messukeskuksesta Puutarhamessuilta perennojen juurakoita (en muista mitä oli tarkoitus ostaa), ja sain lupiinin juurakoita. Ilmeisesti sama huijari myy milloin mitäkin ja paketissa on aina lupiinia, jota on taatusti helppo hankkia. En enää osta messuilta niistä isoista laatikoista mitään; ainoastaan oikealla nimellä toimivista puutahoista. Juurakot oli tosi halpoja, mutta liian kallita lupiineja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe