hermohieronta+tulehtuneet hermot

RrRrrr

Hei!
Voiko hermoratahierontaa ottaa jos on tulehtuneet hermot??
KOKEMUKSIA!?
Yleensä hieroja ei ala hieromaan jos lihakset tulehtuneet.
Äitini sairastui alkuvuona neurolokiseen sairauteen ja hänellä on hermoradat tulehtuneet, joista johtuu taas 24h kovat kivut selässä ja rinnassa.
Lääkärit ei voi tehdä mitään ja tuntuu ettei mistään löydy apua tai kohtalotoveria vaikka kuin yrittää.
Eräs hermoratahieroja meinasi että se hieronta on hyväksi juuri tämmösiin tapauksiin joissa hermot tulehtuneet???

25

6418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulehdukset

Hermoratan kontraindikaatiot ei kuulu tulehtunet hermot. Hän voi aloita hermoradanhoito vaikka heti. Paranemisktiisi aluissa voi olla. Sitten 2-4 viikon välein hän tunne parremmin tai sama kuin ennen. Ei yhtä riiskiä.

• kyllä veisi

äitini hermoratahierontaan ...

Hakisin apua enemmän akupunktiosta ja laittaisin kylmää, kylmää ja kylmää kipualueisiin.

Hänellä on kuitenkin jo kipu- tulehduslääkitys kohdalla olettaisin ?

Tsemppiä, kivun kanssa on vaikea olla :-(

• hieroja!
        kyllä veisi kirjoitti:

äitini hermoratahierontaan ...

Hakisin apua enemmän akupunktiosta ja laittaisin kylmää, kylmää ja kylmää kipualueisiin.

Hänellä on kuitenkin jo kipu- tulehduslääkitys kohdalla olettaisin ?

Tsemppiä, kivun kanssa on vaikea olla :-(

Sinä et tiedä tästä hieronnasta mitään!

• on niin
        hieroja! kirjoitti:

hieno ja tehokas, kuinka ihmessä sitä ei vielä tunnusteta ?
        Miksei se ole vielä terveydenhuolto-ohjelmassa ?

toinen hieroja, koulutettu sellainen

• käynyt
        hieroja! kirjoitti:

ja köykäiseksi vaikutuksiltaan todennut.

Todennäköisesti mitään haittavaikutuksiakaan voi tulla, jos osaa nukkua plintitillä oikein :)

ps: olen ihan uusi tässä keskustelussa ja hyvää vappua kaikille :) (myös hermoratahierojille, sillä voivathan he olla muutoin ihan mukavia ihmisiä)

• vain käynyt
        käynyt kirjoitti:

ja köykäiseksi vaikutuksiltaan todennut.

Todennäköisesti mitään haittavaikutuksiakaan voi tulla, jos osaa nukkua plintitillä oikein :)

ps: olen ihan uusi tässä keskustelussa ja hyvää vappua kaikille :) (myös hermoratahierojille, sillä voivathan he olla muutoin ihan mukavia ihmisiä)

ei yhdellä kerralla saakkaan mitään aikaan.
        Meitäkin on monenlaisia, mutta vastuullinen hermoratahieroja kertoo eka kerralla kaiken oleellisen hoidosta.

Yleensä aloitus kertoja on viikon välein viisi ja sitten tapaus kohtaisesti, jos olet käynyt vain kerran, niin eipä sillä olekkaan mitään vaikutusta.

• asiakas^^
        on niin kirjoitti:

hieno ja tehokas, kuinka ihmessä sitä ei vielä tunnusteta ?
        Miksei se ole vielä terveydenhuolto-ohjelmassa ?

toinen hieroja, koulutettu sellainen

Hermoratahieronta on paras hieronta muoto mitä ikinä olen kokeillut, tosi rentouttavakin.

Kun olin kuntoutumassa suuresta selkäleikkauksesta, kysyin lääkäriltäni voisiko kuntoutumista aloittaa hieronnalla.
        Lääkärini totesi ykskantaan ei.
        Kun kerroin käyneeni säännöllisesti hermoratahieronnassa lääkärini muutti mieltään, kyllä se käy ja antoi suostumuksensa.
        MIKSIKÖHÄN?
        Kyllä lääkäri piireissäkin on huomattu myönteisenä tämä hieronta.
        Empä tiedä missä kunnossa olisinkaan jos en kävisi säännöllisesti hieronnassa.
        Sen enempää moittimatta muitakaan hierojia,
        minä ainakin voin sanoa, että hermoratahieronta on minulle sopivin mahdollinen.
        Ihmisten asenteissa on vikaa, tätä hermoratahierontaa pidetään vielä alkukantaisesti, hermojen(siis aivojen) hoito muotona. Ollaan niin tietämättömiä.
        Ovathan nämäkin hierojat koulutettuja ihan niinkuin muutkin hierojat.

Taitaa olla ammatillisesta kateudesta kyse!

• sivustaseuraillut
        vain käynyt kirjoitti:

ei yhdellä kerralla saakkaan mitään aikaan.
        Meitäkin on monenlaisia, mutta vastuullinen hermoratahieroja kertoo eka kerralla kaiken oleellisen hoidosta.

Yleensä aloitus kertoja on viikon välein viisi ja sitten tapaus kohtaisesti, jos olet käynyt vain kerran, niin eipä sillä olekkaan mitään vaikutusta.

"Vastuullinen hermoratahieroja" kuulostaa minun korvissani varsin oudolta sanaparilta. Katso keskustelu:

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000198&posting=22000000034666975

• onko sinua huijattu?
        asiakas^^ kirjoitti:

Hermoratahieronta on paras hieronta muoto mitä ikinä olen kokeillut, tosi rentouttavakin.

Kun olin kuntoutumassa suuresta selkäleikkauksesta, kysyin lääkäriltäni voisiko kuntoutumista aloittaa hieronnalla.
        Lääkärini totesi ykskantaan ei.
        Kun kerroin käyneeni säännöllisesti hermoratahieronnassa lääkärini muutti mieltään, kyllä se käy ja antoi suostumuksensa.
        MIKSIKÖHÄN?
        Kyllä lääkäri piireissäkin on huomattu myönteisenä tämä hieronta.
        Empä tiedä missä kunnossa olisinkaan jos en kävisi säännöllisesti hieronnassa.
        Sen enempää moittimatta muitakaan hierojia,
        minä ainakin voin sanoa, että hermoratahieronta on minulle sopivin mahdollinen.
        Ihmisten asenteissa on vikaa, tätä hermoratahierontaa pidetään vielä alkukantaisesti, hermojen(siis aivojen) hoito muotona. Ollaan niin tietämättömiä.
        Ovathan nämäkin hierojat koulutettuja ihan niinkuin muutkin hierojat.

Taitaa olla ammatillisesta kateudesta kyse!

"Ovathan nämäkin hierojat koulutettuja ihan niinkuin muutkin hierojat."

Jos sinulle on uskoteltu, että "hermoratahierojat" ovat _koulutettuja_, niin olet saanut niellä aika väljästi tulkittua totuutta.

Tutustu lakiin ja asetukseen terveydenhuollon ammattihenkilöistä, siellä on määritelty ne ammattinimikkeet, joilla on laillinen oikeus harjoittaa terveydenhuollon ammatteja Suomessa. Muut ovat huijareita, jotka käyttävät härskisti hyväkseen lain valvojan resurssien heikkoutta.

• h.hieroja
        sivustaseuraillut kirjoitti:

"Vastuullinen hermoratahieroja" kuulostaa minun korvissani varsin oudolta sanaparilta. Katso keskustelu:

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000198&posting=22000000034666975

Eikö vastuullinen juuri tarkoita rehellistä???
        En kyllä valitettavasti ole "kirjekurssilta"
        saanut pätevyyttä, koulutusta...

Nämä kirjoittelut täällä on ihmisten kertomuksia, kun ei tiedetä asioista,
        eikä oteta selvää, niin kommentit on juuri noita.

Minulla kun sattuu olemaan pätevyys alalla ja olen laillinen hieroja.
        Fysioterapeutti hermoratahieroja kummastakin on diplomit seinällä!

• asiakas^^
        onko sinua huijattu? kirjoitti:

"Ovathan nämäkin hierojat koulutettuja ihan niinkuin muutkin hierojat."

Jos sinulle on uskoteltu, että "hermoratahierojat" ovat _koulutettuja_, niin olet saanut niellä aika väljästi tulkittua totuutta.

Tutustu lakiin ja asetukseen terveydenhuollon ammattihenkilöistä, siellä on määritelty ne ammattinimikkeet, joilla on laillinen oikeus harjoittaa terveydenhuollon ammatteja Suomessa. Muut ovat huijareita, jotka käyttävät härskisti hyväkseen lain valvojan resurssien heikkoutta.

Kateutta näyttää olevan!
        Kyllä ihmettelen miten joku ammattinimike
        nostaa eräillä ärtymystä!
        En tunne höynäytetyksi tulleen, olen saanut avun ja miellyttävän olon hieronnasta. Ammattilainen on ollut asialla ja vielä hyvä jota arvostan.
        Satun tietämään, että on koulutettu hermoratahieroja.
        Hyvät hyssyrät, onhan tässä maassa vaikka minkä nimikkeellä terapeutteja, on vyöhyke ym.
        Ja varmaan moni saa avun vaivoihinsa näiltä,
        sanon vielä ammattikateutta.
        "Terveyden ammattilaisiakin" on monen sorttista rahastajia...
        Minä olen saanut rahalleni vastikkeen, hyvän hieronnan, mitä en ikävä kyllä ole muilta hierojilta saanut.
        Jos voit todistaa hermoratahierojat huijariksi, niin miksi et tee rikosilmoitusta, nähtäis miten on asia.

• unohdetaan
        asiakas^^ kirjoitti:

Kateutta näyttää olevan!
        Kyllä ihmettelen miten joku ammattinimike
        nostaa eräillä ärtymystä!
        En tunne höynäytetyksi tulleen, olen saanut avun ja miellyttävän olon hieronnasta. Ammattilainen on ollut asialla ja vielä hyvä jota arvostan.
        Satun tietämään, että on koulutettu hermoratahieroja.
        Hyvät hyssyrät, onhan tässä maassa vaikka minkä nimikkeellä terapeutteja, on vyöhyke ym.
        Ja varmaan moni saa avun vaivoihinsa näiltä,
        sanon vielä ammattikateutta.
        "Terveyden ammattilaisiakin" on monen sorttista rahastajia...
        Minä olen saanut rahalleni vastikkeen, hyvän hieronnan, mitä en ikävä kyllä ole muilta hierojilta saanut.
        Jos voit todistaa hermoratahierojat huijariksi, niin miksi et tee rikosilmoitusta, nähtäis miten on asia.

nimikettä ja ksysyt "terapeutiltasi " onko hän merkitty Terveyshuollon oikeusturvakeskukseen?

Jos vastaus on myönteinen, hän on terveyshuollon ammattilainen

Jos ei ole, hän voi olla hyvä ja tehdä sinulle sopivaa hoitoa, mutta hän ei voi väittää että se on terveydenhuollon palvelua.

Sama juttu jos hinta sisältää ALV 22%.
        Koulutettu hieroja (tavallinen sellainen) ei ole ALVn alainen.

Ei ole kateutta, kunhän vain tietää, että näillä ei ole myöskään potilasturvavakuutusta ...

Mutta jokainen täplää omalla tyylillään

• toimit ???
        h.hieroja kirjoitti:

Eikö vastuullinen juuri tarkoita rehellistä???
        En kyllä valitettavasti ole "kirjekurssilta"
        saanut pätevyyttä, koulutusta...

Nämä kirjoittelut täällä on ihmisten kertomuksia, kun ei tiedetä asioista,
        eikä oteta selvää, niin kommentit on juuri noita.

Minulla kun sattuu olemaan pätevyys alalla ja olen laillinen hieroja.
        Fysioterapeutti hermoratahieroja kummastakin on diplomit seinällä!

"Minulla kun sattuu olemaan pätevyys alalla ja olen laillinen hieroja."

Missä maassa toimit ja minkä lakien mukaan ???

Suomessa ainoa nimikesuojattu hierontaan liittyvä ammattinimike on KOULUTETTU HIEROJA.

Et ole tainnut itse ottaa selvää ???

• h.hieroja
        toimit ??? kirjoitti:

"Minulla kun sattuu olemaan pätevyys alalla ja olen laillinen hieroja."

Missä maassa toimit ja minkä lakien mukaan ???

Suomessa ainoa nimikesuojattu hierontaan liittyvä ammattinimike on KOULUTETTU HIEROJA.

Et ole tainnut itse ottaa selvää ???

Suomen maassapa toimin ja lakien mukaan, maksan veroni niinkuin sinäkin( en tosin tiedä maksatko)

FYSIOTERAPEUTTI JA HERMORATAHIEROJA!

Mikäs se aloittajan asia olikaan???

Minä olen saanut sellaisen kasvatuksen, että kaikkia ammatteja ja joka työtä pitää osata arvostaa, sinulla taitaa olla kasvatuksessa ollut aukko, kun et pysty hyväksymään toisia.
        Omaan napaan tuijottamista vaan.

En enää viitsi vaivautua enää sinun typeriin kommentteihin, jätän ne omaan arvoonsa ja piste.

• että että
        h.hieroja kirjoitti:

Suomen maassapa toimin ja lakien mukaan, maksan veroni niinkuin sinäkin( en tosin tiedä maksatko)

Minä olen saanut sellaisen kasvatuksen, että kaikkia ammatteja ja joka työtä pitää osata arvostaa, sinulla taitaa olla kasvatuksessa ollut aukko, kun et pysty hyväksymään toisia.

En enää viitsi vaivautua enää sinun typeriin kommentteihin, jätän ne omaan arvoonsa ja piste.

mikä ihme se LAILLINEN hieroja on ????

http://www.teo.fi/FI/Ammattioikeudet/Sivut/etusivu.aspx

Olet itse sotkoksissa nimikkeittesi kanssa.
        Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö ja nimike "fysioterapeutti" on nimikesuojattu, mutta laillistettua hierojaa ei teo (eikä siis lakikaan) tunne, vaan silloin käytetään nimikettä KOULUTETTU HIEROJA, jos ammattihenkilö on on siihen oikeutettu.

Jos käyttää itsekin (terveydenhuollon ammattihenkilönä) väärää nimikettä, niin miten asiakkaat voivat kyetä erottamaan koulutetut-kouluttamattomat-puoskarit jne toisistaan ???

Jos tähän pyrkiminen on sinusta typerää, niin olkoon sitten niin ja voit olla varma, ettei sinunkaan arvostus oikein korkealle kipua, hyvästä kotikasvatuksestasi huolimatta!

• h.hierojalle mietittäväksi
        h.hieroja kirjoitti:

Et kertomustesi perusteella toimi Suomen lakien mukaan.

"Fysioterapeutti-hermoratahieroja" on varsin outo yhdistelmä. Jos joku terveydenhuollon etiikasta kiinnostunut sinut tunnistaa, voit saada Teolta tai lääninhallitukselta alle linkitetyn tapaisen huomautuksen. Voit vaihtaa sanan sairaanhoitaja tilalle fysioterapeutin ja jäsenkorjaajan tilalle hermoratahierojan, ja sitten lukea ajatuksen kanssa.

http://www.teo.fi/FI/Palveluiden_asianmukaisuus/Ratkaisulyhennelmat/Sivut/Huomion_kiinnittaminen_03052007.aspx

• sanottuna
        h.hierojalle mietittäväksi kirjoitti:

Et kertomustesi perusteella toimi Suomen lakien mukaan.

"Fysioterapeutti-hermoratahieroja" on varsin outo yhdistelmä. Jos joku terveydenhuollon etiikasta kiinnostunut sinut tunnistaa, voit saada Teolta tai lääninhallitukselta alle linkitetyn tapaisen huomautuksen. Voit vaihtaa sanan sairaanhoitaja tilalle fysioterapeutin ja jäsenkorjaajan tilalle hermoratahierojan, ja sitten lukea ajatuksen kanssa.

http://www.teo.fi/FI/Palveluiden_asianmukaisuus/Ratkaisulyhennelmat/Sivut/Huomion_kiinnittaminen_03052007.aspx

Mielestäni Teo ei nyt ihan tarkkaan ole ajassa mukana. Kuitenkin asiakkaan, eli omastani, näkökulmasta katsottuna on hoitavan henkilön valinta helpompaa kun tietää että takana on myös terveydenhuollon ammattihenkilön koulutus, koska se kuitenkin antaa vakaamman pohjan myös vaihtoehtoiselle hoidolle: on asiantuntemusta ja näkymää erottaa vaihtoehtohoidon riskejä ja toimivuutta kyseessä olevaan vaivaan. Mutta tämähän nyt on ihan tätä suomalaista suvaitsevaisuutta. Tulee vain mieleen, että mikä arvo sillä terveydenhuollon ammattilaisen koulutuksella sitten on, kun sen antamaan "asiantuntemukseen" eivät Teo/ lääninhallituskaan luota. Onko määritelmä "terveydenhuollon ammattilainen" ihan samalla tavoin huuhaata ja uskomushoitoa kuin sen ulkopuolelta löytyvät hoidotkin?

• sivusta sanottuna
        sanottuna kirjoitti:

Mielestäni Teo ei nyt ihan tarkkaan ole ajassa mukana. Kuitenkin asiakkaan, eli omastani, näkökulmasta katsottuna on hoitavan henkilön valinta helpompaa kun tietää että takana on myös terveydenhuollon ammattihenkilön koulutus, koska se kuitenkin antaa vakaamman pohjan myös vaihtoehtoiselle hoidolle: on asiantuntemusta ja näkymää erottaa vaihtoehtohoidon riskejä ja toimivuutta kyseessä olevaan vaivaan. Mutta tämähän nyt on ihan tätä suomalaista suvaitsevaisuutta. Tulee vain mieleen, että mikä arvo sillä terveydenhuollon ammattilaisen koulutuksella sitten on, kun sen antamaan "asiantuntemukseen" eivät Teo/ lääninhallituskaan luota. Onko määritelmä "terveydenhuollon ammattilainen" ihan samalla tavoin huuhaata ja uskomushoitoa kuin sen ulkopuolelta löytyvät hoidotkin?

Eiköhän se suurin syy ole juuri Teon/lääninhallituksen siinä, etteivät hyvät vaihtoehtoiset hoitomuodot erotu huonoista ja pääse virallisen terveydenhuollon piiriin: haluttomuus tutkia - ammattitaidon puute, haluttomuus vapauttaa arvonlisäverosta? Valveutunut asiakas kyllä huomioi ne hoitomuodot, jotka myös terveydenhuollon ammattilaiset ovat löytäneet ja hyväksi havainneet (omat löytöni jäsenkorjaus, hermoratahieronta ja vyöhyketerapia).

• hieroa osaan

toisenlaiseen hoitoon ei hierontaa eikä hermoihin kosketa.
      Jos asut lähellä Järvenpäätä, niin voin hoitaa
      äitiäsi.
      Vastaa voitteko tulla, niin annan sitten omat tiedot.

• kyllä

Omakohtaista kokemusta vaikeaan hermotulehdukseen ei ole, mutta hermoradasta kokemusta esim. iskiaksen hoidossa - ja tulehdushan sekin on? Tuossa kun joku suositteli akupunktiota - varmasti viisas neuvo ja kokeilemisen arvoinen sekin - hermorataa voisi kuvailla akupainannaksi.
      Tulehdus tulee kuitenkin huomioida ja käsittelyn pitäisi olla sen mukainen: hitaampi ja tyynnyttelevämpi ensi alkuun - monesti hrh tehdään melko nopealla temmolla, koska käydään koko keho läpi ja aikaa kuluu.
      Tuossa kun löysin aikaisempiakin kysymyksiäsi asian tiimoilta tuli mieleeni, että onko se tulehdus koko kehon kattava, vai selkärangan ja siellä erityisesti rintanikamien osuudella?

• RrRrrr

...kylläpäs täällä käydään kovaa keskustelua.

Asumme Oulussa, eli emme voi Järvenpäähän tulla hierontaan :D
        Äidillä on nyt jotain kipulääkettä ja siihen tulehdukseen (joita löytyi tietääkseni mangneettikuvista 3sta paikkaa, aivo navanseutu ja kylki) Mutta kipu säteilee rinnan korkeudella päivästäriippuen missä ja miten kovasti milloinkin.
        Tulehdukseen sai sairaalaan joutuessaan tammikuussa ison satsin kortisoonia 3pv.n ajan ..tais olla 2000* normaaliannosta isompi =O
        mutta nyt 2viikkoa sitten käydyssä kontrollikuvissa tulehdus on pysynyt samana. Huomenna tulee vastaukset selkäydinkokeista taas...
        Tuntuu siltä ettei tosiaan apua ole tulossa (kun se yksi lääkekkin maksaa 10.000sia euroja, ja sitä ei nyt aleta ees antaan) Niin, pakkokai se on ite kokeiltava kaikenmaailman poppamiehiä jaaa hierontojaa jaaaa akupunktioita jaaa... niin siis vaan jos äiti jaksaa ja haluaa kokeilla.

• kyllä
        RrRrrr kirjoitti:

...kylläpäs täällä käydään kovaa keskustelua.

Asumme Oulussa, eli emme voi Järvenpäähän tulla hierontaan :D
        Äidillä on nyt jotain kipulääkettä ja siihen tulehdukseen (joita löytyi tietääkseni mangneettikuvista 3sta paikkaa, aivo navanseutu ja kylki) Mutta kipu säteilee rinnan korkeudella päivästäriippuen missä ja miten kovasti milloinkin.
        Tulehdukseen sai sairaalaan joutuessaan tammikuussa ison satsin kortisoonia 3pv.n ajan ..tais olla 2000* normaaliannosta isompi =O
        mutta nyt 2viikkoa sitten käydyssä kontrollikuvissa tulehdus on pysynyt samana. Huomenna tulee vastaukset selkäydinkokeista taas...
        Tuntuu siltä ettei tosiaan apua ole tulossa (kun se yksi lääkekkin maksaa 10.000sia euroja, ja sitä ei nyt aleta ees antaan) Niin, pakkokai se on ite kokeiltava kaikenmaailman poppamiehiä jaaa hierontojaa jaaaa akupunktioita jaaa... niin siis vaan jos äiti jaksaa ja haluaa kokeilla.

Sivuilta www.hermoratahieronnanmestarit.fi
        löytyy pisimmän koulutuksen käyneitä, jos päädytte kokeilemaan. Tosi utelias olisin kuulemaan tuloksia sitten muutaman kerran jälkeen!

• viestin aloittaja
        kyllä kirjoitti:

Sivuilta www.hermoratahieronnanmestarit.fi
        löytyy pisimmän koulutuksen käyneitä, jos päädytte kokeilemaan. Tosi utelias olisin kuulemaan tuloksia sitten muutaman kerran jälkeen!

Heips..

Näin reilu vuosi on mennyt äidin sairastumisesta, eikä muutosta ole tullut.

Hierojille en edelleenkään ole äitiä saanut, koska kivut ovat jatkuvat, eikä hän uskalla antaa hieroa.
        Kuntouduksessa on käynyt (vesijumppa joka vaihtuu kohta "kuiva"jumppaan.) eikä käsittääkseni ole auttanut.
        Kuntoutus-naisen kanssa äiti oli porissut kiputiloista, niin hän tuumas että kun kipu kovenee.. nämä hermot "latautuu" sinne hermo"tuppeen" , joka sitten purkautuu ,ja normaali kiputila muuttuu hetkessä kivuliaammaksi kipukohtaukseksi. Että hermot parantaa kokoajan itse itseään..
        *huokaus* 1v 3kk on mennyt eikä huomattavaa muutosta ole tullut :-(

Mistä ihmeestä löytäs jonku samanlaisen.. eikö niitä ole?? Ei ilmeisesti montaa, koska eläkkeelle jäänyt lääkäriki oli tuumannut ettei ole vastaavaa nähnyt.

Ois kiva nähdä äidillä taas kunnon hymy kasvoilla.
        ..jos kovasti nauraa, sekin voi laukaista kohtauksen.

Itse raavin kevyesti äidin selkää,kun kipu on paha.. kiinnitän aina huomion siihen että äidin oikeapuoli selästä on minusta...enemmän kohollaan kuin toinen. En ihmettele jos siellä jokin hermo on jossain litistyksessä, vaan kuulemma lääkäri kyllä tietävät ettei ole..

• ......
        viestin aloittaja kirjoitti:

Heips..

Näin reilu vuosi on mennyt äidin sairastumisesta, eikä muutosta ole tullut.

Hierojille en edelleenkään ole äitiä saanut, koska kivut ovat jatkuvat, eikä hän uskalla antaa hieroa.
        Kuntouduksessa on käynyt (vesijumppa joka vaihtuu kohta "kuiva"jumppaan.) eikä käsittääkseni ole auttanut.
        Kuntoutus-naisen kanssa äiti oli porissut kiputiloista, niin hän tuumas että kun kipu kovenee.. nämä hermot "latautuu" sinne hermo"tuppeen" , joka sitten purkautuu ,ja normaali kiputila muuttuu hetkessä kivuliaammaksi kipukohtaukseksi. Että hermot parantaa kokoajan itse itseään..
        *huokaus* 1v 3kk on mennyt eikä huomattavaa muutosta ole tullut :-(

Mistä ihmeestä löytäs jonku samanlaisen.. eikö niitä ole?? Ei ilmeisesti montaa, koska eläkkeelle jäänyt lääkäriki oli tuumannut ettei ole vastaavaa nähnyt.

Ois kiva nähdä äidillä taas kunnon hymy kasvoilla.
        ..jos kovasti nauraa, sekin voi laukaista kohtauksen.

Itse raavin kevyesti äidin selkää,kun kipu on paha.. kiinnitän aina huomion siihen että äidin oikeapuoli selästä on minusta...enemmän kohollaan kuin toinen. En ihmettele jos siellä jokin hermo on jossain litistyksessä, vaan kuulemma lääkäri kyllä tietävät ettei ole..

Kyllä hermoratahieronnasta apua saa, itsellä neuropaattisia kipuja ja jalassa hermoja poikki. Tuo hermoratahieronta rentouduttaa ja usean hoitokerran jälkeen huomaa tuloksen, olis kuitenkin syytä jatkaa tuota hierontaa kerran kuussa. Paikallaan olisi ehkä myös puolenvuoden kuuri jotakin neuropaattisiin kipuihiin määrättävää lääkettä esim. Cymbalta 30mg, yhdessä hermoratahieronnan ja rauhallisen olemisen kanssa apua vaivoihin sattaa uskoakseni tulla. Tuo lääkkeeseen tottuminen vie oman aikansa eikä sekään ole ongelmatonta. Kannattaisi kuitenkin aloittaa viikottainen hermoratahieronta.
        Voimia jaksamiseen.

• fhji
        ...... kirjoitti:

Kyllä hermoratahieronnasta apua saa, itsellä neuropaattisia kipuja ja jalassa hermoja poikki. Tuo hermoratahieronta rentouduttaa ja usean hoitokerran jälkeen huomaa tuloksen, olis kuitenkin syytä jatkaa tuota hierontaa kerran kuussa. Paikallaan olisi ehkä myös puolenvuoden kuuri jotakin neuropaattisiin kipuihiin määrättävää lääkettä esim. Cymbalta 30mg, yhdessä hermoratahieronnan ja rauhallisen olemisen kanssa apua vaivoihin sattaa uskoakseni tulla. Tuo lääkkeeseen tottuminen vie oman aikansa eikä sekään ole ongelmatonta. Kannattaisi kuitenkin aloittaa viikottainen hermoratahieronta.
        Voimia jaksamiseen.

Selailin tätä keskustelua hieman harppoen, mutta huomasi heti että tässä puhutaan selvästi kahdesta eri asiasta. Oikeasta hermoratahieronnasta joka on yleensä koulutettujen hierojien täydennyskoulutusta. Ja toiset puhuu jostakin vyöhykehoitoihin liittyvästä refleksi hieronnasta jolla ei ole mitään tekemistä hermoratahieronnan kanssa. En ymmärrä miksi näiden vyöhykehemmojen piti alkaa käyttää sellaista nimeä hoidoillaan joka oli jo käytössä muulla hoidolla. Aiheuttaa turhaa sekaannusta tai ehkä se oli tarkoituskin.

T: 20 vuotta ihmisiä hieronut. Turhaa tai ei mutta tyytyväisiä ihmiset on olleet. Ja useimmat vakioasiakkaita, kai sitten tyhmyyttään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2022
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      104
      1366
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      113
      1147
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1054
    5. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1005
    6. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      188
      885
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      66
      759
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      740
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      612
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      36
      612
    Aihe