Kokemuksia talon värin vaihtamisesta? Huoltomaalaus edessä tänä kesänä ja ajattelimme vaihtaa samalla talon väriä.
Talon värin vaihtaminen
12
11470
Vastaukset
- telatepa
Ei mitään ongelmaa. Ota selvää, mikä maali seinässä nykyään on (öljypohjainen vai akrylaattimaali) ja tee uuden maalin valinta sen mukaan. Mielellään saman tyypin maalia, mutta muutkin vaihtoehdot mahdollisia.
Jotkin maalit on kertalevitteisiä, eli maalaus yhteen kertaan riittää, tulipa väriksi mikä tahansa ja olipa alle jäävä väri mikä tahansa. Jotkin maalit (tavalliset öljypohja- ja akrylaattimaalit) vaativat kaksi tai jopa kolme maalipintaa, ennenkuin vanha maali ei enää kuulla läpi. Se riippuu siitä, kuinka paljon väri vaihtuu.
Tehkää pohjatyöt kunnolla, niin pääsette pitkäikäisimpään ratkaisuun. Älkää säästelkö tyhmissä paikoissa kuten pensselin valinnassa yms. Missäpäin Suomea maalailette? Teette ilmeisesti itse vai maalautatteko jollakin?- korjata
Öljypohjainen EI ole sama kuin öljymaali eli ne ovat kaksi täysin eri asiaa. On paljon vesiohenteisia maaleja,jotka ovat öljypohjaisia esim.Pika-Teho on öljypohjainen/-pitoinen akrylaattimaali.
Eli ota selvää onko nykyinen maali ÖLJYMAALI vai vesiohenteinen.
Jos et itse saa selville,raavi irti mallipalanen pinnasta ja vie näyte mukaan maalikauppaan,jossa osataan varmasti sanoa kumpi on kyseessä. - Jaskkuu
Itse maalataan ja Etelä-Suomessa. Välineisiin on tarkoitus panostaa.
rakennustarkastajalta, saatko vaihtaa ulkomaalin väriä.
- Jaskkuu
Kunnalle riittää ilmoitus, kaavassa määritelty ainoastaan väriksi vaalean sävyinen. Pitävät tärkeämpänä naapureiden kirjallista kuulemista.
Jaskkuu kirjoitti:
Kunnalle riittää ilmoitus, kaavassa määritelty ainoastaan väriksi vaalean sävyinen. Pitävät tärkeämpänä naapureiden kirjallista kuulemista.
selvä.
- ootko asiantuntija näissä m...
runontaja kirjoitti:
selvä.
ootko muka joku asiantuntija näissä maali asioissa ?
Käyn mieluiten elokuvissa katsomassa:
Draamaa
Mielimusiikkiani on:
Rock
Pukeudun useimmiten:
Kotoisan mukavasti siihen mitä kaapista löytyy
Vapaa-aikanani:
Harrastan liikuntaa: laji kuin laji, kaikki kelpaa
Jos voittaisin miljoonan:
--- ootko asiantuntija näissä m... kirjoitti:
ootko muka joku asiantuntija näissä maali asioissa ?
Käyn mieluiten elokuvissa katsomassa:
Draamaa
Mielimusiikkiani on:
Rock
Pukeudun useimmiten:
Kotoisan mukavasti siihen mitä kaapista löytyy
Vapaa-aikanani:
Harrastan liikuntaa: laji kuin laji, kaikki kelpaa
Jos voittaisin miljoonan:
---miten on itsesi kanssa?
- Jaskkuu
Olen saanut vinkkiä, että Vinha voisi olla hyvä vaihtoehto öljymaalin päälle, vars. jos halutaan vähentää pintahomeen takaisin tuloa. Kokemuksia?
- mitenhän on
Vinha on sellainen maali,jota suositellaan jos mikään muu maali ei kestä pinnalla. Hyvä maali siis ja hyvin tuntunut pysyvän.
En kuitenkaan tiedä Vinhasta öljymaalin päällä. Kun suositeltavaa tietenkin on vetää aina sama mitä käytetty aiemmin. Kaikkein varmin ilman pohjamaalausta tällöin on Ultra,joka käy myöskin öljymaalin päälle.
Tietysti voi tehdä myös niin,että vetää nykyisen pinnan päälle pohjamaalin ja sen päälle sitten sen Vinhan. Muuta en osaa sanoa,että miten käy Vinhalle öljymaalin päällä.
Vesiohenteisen kuitenkin voi hätätapauksessa vetää öljymaalin päälle. - Jaskkuu
mitenhän on kirjoitti:
Vinha on sellainen maali,jota suositellaan jos mikään muu maali ei kestä pinnalla. Hyvä maali siis ja hyvin tuntunut pysyvän.
En kuitenkaan tiedä Vinhasta öljymaalin päällä. Kun suositeltavaa tietenkin on vetää aina sama mitä käytetty aiemmin. Kaikkein varmin ilman pohjamaalausta tällöin on Ultra,joka käy myöskin öljymaalin päälle.
Tietysti voi tehdä myös niin,että vetää nykyisen pinnan päälle pohjamaalin ja sen päälle sitten sen Vinhan. Muuta en osaa sanoa,että miten käy Vinhalle öljymaalin päällä.
Vesiohenteisen kuitenkin voi hätätapauksessa vetää öljymaalin päälle.Erään yrityksen maalilinjalla suositeltiin näin...
- antaa mennä vaan!
Jaskkuu kirjoitti:
Erään yrityksen maalilinjalla suositeltiin näin...
jos näin on sanottu niin siitä vaan. jos tulee ongelmia eikä toimikaan noin niin ei kun reklamaatiota, maalilinja kyllä korvaa maalit. vaikkakaan ei työtä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560