minkä ikäisenä olette vieneet koiraanne ensimmäiseen näyttelyyn,ja osasiko koira käyttäytyä näyttelypaikalla.meillä suunnitteilla näyttelyyn vienti,mutta olisi kiva kuulla muiden kokemuksia,ja mitä koiran pitää osata,ennemmin kun en ole itse vastaavaan tilanteeseen joutunut. kiitos jo etukäteen.
minkä ikäisenä ekaan näyttelyyn?
3
271
Vastaukset
- Rontti
Itse kävin toisen koirani kanssa tänä kesänä ekassa näyttelyssä, pentu oli sillon 7 kk vanha. Pennun tulee täyttää 7 kk viimeistään näyttelyä edeltävänä päivänä. Silloin se ilmoitetaan pentuluokkaan jossa se kilpailee 9kk vanhaksi saakka, sitten siirtyy junioriluokkaan. Kaikissa näyttelyissä ei tietääkseni ole pentuluokkaa, että kannattaa ottaa selville!
Meidän neiti osasi käyttäytyä oikein hienosti kehässä kun oli sitä kotona harjoiteltu. Pennuille annetaan aika paljon anteeksi, mutta sen tulisi osata liikkua ilman että hyppii koko aika sinua vasten, muuten tuomari ei voi arvostella liikkeitä. Ja olisi hyvä totuttaa myös siihen että vieraat ihmiset katsovat hampaita ja koskettelevat joka puolelta. Erilaiset koirakerhot ja -yhdistykset järjestävät näyttelykoulutuksia, kannattaa ottaa selvää onko lähelläsi joku tällainen koulutus, siellä koira tottuu myös muihin koiriin ja siihen ettei kiinnitä kehässäkään ylettömästi huomiotaan muihin. Onnea kehiin!- manna
kiitos vinkeistä,koira on nyt 7 kk ja oppinut jo jonkin verran tapoja ,esim liikkumaan vieressä,mutta pentu on pentu ja minäkin aloittelevana koiraharrastajana hieman epävarma omista taidoistani näyttää koiraa.kertahan se olisi ensimmäinenkin joten taitaaapa olla näyttelyreissu edessä syksymmällä...
- Rontti
manna kirjoitti:
kiitos vinkeistä,koira on nyt 7 kk ja oppinut jo jonkin verran tapoja ,esim liikkumaan vieressä,mutta pentu on pentu ja minäkin aloittelevana koiraharrastajana hieman epävarma omista taidoistani näyttää koiraa.kertahan se olisi ensimmäinenkin joten taitaaapa olla näyttelyreissu edessä syksymmällä...
Mikä koira sinulla on ja mihin näyttelyyn olette menossa? Itse olen menossa Jyväskylään marraskuussa, minulla on kaksi villakoiraa. Voitaisi vaikka tavata jos neuvoja voin enemmänkin antaa. Tietysti kannattaa kysyä vaikka kasvattajalta tai rodun harrastajalta miten koira kuuluu esittää kehässä. Kun joitain koiria pitää esittää niin että pidetään häntää pystyssä, toisia taas toisin... Koiran ei tartte kulkea vierellä kehässä, riittää kun ei kauheasti kisko näyttelyhihnassa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse894694Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.732123Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301192
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 531055
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924