Eli minulla on Kymco agility 50 moposkootteri. Tänä keväänä kun aloitin taas ajelemisen, niin sen jarrulevy kai jotenkin ulisee. Ulinan kuulee hitaasti ajaessa ja jarrutuksissa. Siinä luultavasti jarrupala jotenkin laahaa, luulisin?? Olen myös koittanut ihan käsin pyörittää rengasta, niin se on tietyssä kohtaa jäykempi. Eli siis aivan kuin rengas tai jarrulevy olisi vinossa, niin että se ei koko ajan laahaa, vaan vain tietyssä kohdassa. Kun pesin skootterin ja jarrulevy kastui, ei enää ulissut.
Olisikohan tämän ongelman poistamiseen jotain kotikonsteja vai pitääkö viedä ammattilaiselle? Ja jos joku viisaampi voisi kertoa mikä mahdollisesti vikana?
Etujarrulevy vinkuu
3
1720
Vastaukset
- bjwjhwg
Levy on luultavasti vähän kiero. Onko jarruttaminen nykivää?? Levy useimmiten menee kieroksi lämmetessään liikaa (jarrut laahaavat.)
Jarrujen vinkuminenhan on värinää, josta pitäisi päästä eroon puhdistamalla jarrut huolellisesti ja laittamalla kuparitahnaa palojen ja satulan liukupinnoille(ei kitkapinnoille!) ja jarrupalojen selkäpuolelle.- ???
En ole kyllä huomannut että jarruttaminen olisi nykivää, mutta kiitos tiedoista :)
- Kootteri
??? kirjoitti:
En ole kyllä huomannut että jarruttaminen olisi nykivää, mutta kiitos tiedoista :)
Vaihda pehmeämmät palat,tai puhdista jarru levy ja crc autta jonkin aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745