Kuinka monta lähdettä?

vtmgraduttaja

Huh huh kun painaa kevään takaraja päälle! Menee ehkä hieman rimanalitukseksi tämä gradu, mutta pakko se on vaan toukokuussa palauttaa, tuli mitä tuli!

Kysymys kuuluu, kuinka monta lähdeviitettä on teidän mielestänne minimi 60 sivun gradulle yhteuiskuntatieteissä? Nyt on kasassa lähdeluetteloa noin 4 sivua... Joka sivulla ehkä 10 kirjaa tai artikkelia listattuna.

6

12800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miux

Graduni oli myös yhteiskuntetieteisiin. Sivuja suunnilleen saman verran kuin sinulla ja lähteitä kuutisenkymmentä. Kannattaa ohjaajalta kysyä asiasta!

• kuulostat, kun et...

...edes viitsi laskea, paljonko niitä lähteitä siellä on.

Laitahan myös abstraktiin merkintä "sivuja vissiin jotain nääs niinku tota noin tommoset kuuskyt ja plus. Tai jotain semmosta" ja sen perään "ai niin tota noin, liitesivuja oli kai jotain öpaut viis tai ehkä vähä enemmänki. saatto kyl olla niinku vähemmänki".

Arvosanaksi tulee se, mikä kuuluukin. Eli Improbatur

• ole noin

tuomitseva. Ei arvosanaa tuollaisilla perusteilla anneta, ei edes improbaturia. Kyllä siihen vaikuttaa koko työ.

• töillään kehuu

Hei kuka niitä nyt jaksaa laskea & mihinkä sitä tietoa tarvii. Sopiva määrä on se, minkä itse kelpuutat gradullesi. I:hin niitä on käytetty ehkä kymmenen ja nekin on tod näk toissijaisia tai kopioitu jostain näkemättä koko kirjaa. Tärkeintä on ensisijaisten lähteiden asianmukaisuus ja niiden asiallinen käyttö. Myös englanninkielisiä lähteitä tulisi ainakin yhteiskuntatieteissä olla.

• ole noin

huomispäivänä yhteyttä ohjaajaasi.
      Ei lähteiden määrä ole itseisarvo, mutta ehkä aineessasi on jokin alaraja olemassa. Sen tietää parhaiten ohjaajasi.
      Laatu korvaa usein määrän.

• se on se laatu

Hei!

Ainakaan Jyväskylässä ei käsittääkseni millään laitoksella anneta mitään tiukkoja lukuja lähteiden määrästä. Se mitä itse olen graduja selaillut niin lähteitä näyttää olevan jotakin20 ja sadan välillä, riippuen ihan työn aiheesta ja pituudesta. Itselläni oli kirjoja muistaakseni kymmenkunta ja artikkeleita viitisentoista. Tutkimukseni oli laadullinen ja aihe todella vähän tutkittu jotenka eipä sitä materiaalia kovasti taustaan ollut saatavilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7095
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      51
      3422
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2147
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      42
      2102
    Aihe