visa debit

kyllästynyyyt

On muilla samallaita kokemusta visa debitistä EI kelpaa tosi moneen paikkaan Älkää vaan ottako kyseistä korttia jos teille tarjotaan, itse vaidoin kahden viikon jälkeen kortin pois.

11

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ehkä

      jos ei ole oikeesti kelvannut niin silloin kaupassa on vika. Kaupan PITÄÄ hyväksyä Visa Debit koska se on nykyään ihan virallinen maksukortti joka lisäksi kansallisten pankkikorttien kadottua aikanaan tulee myös yleistymään huomattavasti! Jos maksupääte herjaa jotain niin siitä pitää huomauttaa KAUPALLE että se ei toimi, hyvä on myös sanoa pankille että siinä ja siinä kaupassa maksupääte ei huoli Visa Debitiä.

      • Jasperi

        Jokainen kauppias saa kyllä ihan itse päättää mitkä kortit hyväksyy ja mitkä ei tai hyväksyykö maksukortteja ollenkaan. Sellaisiakin paikkoja vielä on, että vain käteinen raha kelpaa tai sitten käteisen lisäksi vain pankkikortti. Visa debit ja electron vaativat toimiakseen kauppiassopimuksen luottokunnan kanssa, koska veloitukset menevät luottokunnan kautta pankkiin.


      • kaupat tekemättä
        Jasperi kirjoitti:

        Jokainen kauppias saa kyllä ihan itse päättää mitkä kortit hyväksyy ja mitkä ei tai hyväksyykö maksukortteja ollenkaan. Sellaisiakin paikkoja vielä on, että vain käteinen raha kelpaa tai sitten käteisen lisäksi vain pankkikortti. Visa debit ja electron vaativat toimiakseen kauppiassopimuksen luottokunnan kanssa, koska veloitukset menevät luottokunnan kautta pankkiin.

        jos ei huoli noinkin yleisiä maksukortteja. Luulen että vuoden 2010 jälkeen ne kaupat joille kelpaa korteista vain suomalainen pankkikortti, tulevat kuolemaan. Silloin nimittäin ei enää kyseisiä kortteja ole.


    • meillä.

      "EI kelpaa tosi moneen paikkaan"

      mihin monen paikkaan?
      meillä ainakin on 4 lapsen vanhempana toiminut hyvin ja joka päivä käytetään.

      meillä on mallia, jossa aina varmennetaan saldo, oka ostoksessa,
      sen saa myös mallilla, jossa ei varmenneta,
      mikä sellaisen käyttöä estää ?

      Missä ei ole toiminut,
      kampaajallako ? missä muualla ja mikä kortti ?

      meillä on OP Nordea, S-pankin, kaiki toimii.

    • Vaihdoin Visa Electronin viime syksynä Nordea Visa Debitiin. Se on toiminut hyvin kaikkialla muualla, paitsi Lidlin myymälöissä se lakkasi toimimasta siinä vaiheessa kun heidän korttimaksupäätteensä vaihdettiin nykyisiin sirulukijallisiin. (Lidlin systeemi antaa nykyisin virheilmoituksen "Jäsenliikenumero puuttuu".)

      • Todellakin!

      • joo....

        Siis pin-koodia ei voi laittaa, mutta käskekää kassatytön se ihan vetästä magneettilukijan läpi, toimii kyllä (eli pitää vaan allekirjoittaa)...tiedä mikä bugi on siinä, ettei voi käyttää Debitin sirua.
        Robert's Coffeessa ei Debit käy, eikä Itiksen jäätelöbaarissa. Typerää.


      • kauppiaita
        joo.... kirjoitti:

        Siis pin-koodia ei voi laittaa, mutta käskekää kassatytön se ihan vetästä magneettilukijan läpi, toimii kyllä (eli pitää vaan allekirjoittaa)...tiedä mikä bugi on siinä, ettei voi käyttää Debitin sirua.
        Robert's Coffeessa ei Debit käy, eikä Itiksen jäätelöbaarissa. Typerää.

        Alkaa tehota kauppoihin, kun jättää ostokset tiskille ja marssii ulos. Tämän kun tarpeeksi monet tekevät, niin eivätköhän kaupatkin saa aikaiseksi, että debit-kortit alkavat toimia. Kärryllinen ruokatavaraa marketin kassalle on jo muutamalta tehtynä vaikuttavaa.


      • joo.... kirjoitti:

        Siis pin-koodia ei voi laittaa, mutta käskekää kassatytön se ihan vetästä magneettilukijan läpi, toimii kyllä (eli pitää vaan allekirjoittaa)...tiedä mikä bugi on siinä, ettei voi käyttää Debitin sirua.
        Robert's Coffeessa ei Debit käy, eikä Itiksen jäätelöbaarissa. Typerää.

        Viime syksynä Nordea Visa Debit -korttini toimi kaikissa Lidlin myymälöissä ongelmitta. Silloin oli käytössä pelkästään magneettijuovatunnistus. Sitten talvella maksupäätteet vaihdettiin sellaisiksi, joissa on myös sirutunnistus. Jos siinä syöttää sirullisen kortin magneettijuovapuolelle, laite ei sitä hyväksy vaan kehoittaa käyttämään sirutunnistusta. Sirupuolella taas Nordean kortista tulee virheilmoitus "Jäsenliikenumero puuttuu". Varmaankin se toimii hyvin S-pankin Visa Debit -korteilla, sillä niissähän on jäsenosuusliikkeen numero!

        Tuo on tilanne ollut monta kuukautta ja ainakin vielä pari viikkoa sitten. Sen jälkeen en ole testannut, onko vika jo korjattu.


      • Timontti kirjoitti:

        Viime syksynä Nordea Visa Debit -korttini toimi kaikissa Lidlin myymälöissä ongelmitta. Silloin oli käytössä pelkästään magneettijuovatunnistus. Sitten talvella maksupäätteet vaihdettiin sellaisiksi, joissa on myös sirutunnistus. Jos siinä syöttää sirullisen kortin magneettijuovapuolelle, laite ei sitä hyväksy vaan kehoittaa käyttämään sirutunnistusta. Sirupuolella taas Nordean kortista tulee virheilmoitus "Jäsenliikenumero puuttuu". Varmaankin se toimii hyvin S-pankin Visa Debit -korteilla, sillä niissähän on jäsenosuusliikkeen numero!

        Tuo on tilanne ollut monta kuukautta ja ainakin vielä pari viikkoa sitten. Sen jälkeen en ole testannut, onko vika jo korjattu.

        Tarjosin taas tänään Lidlissä maksuksi sirullista Nordea Visa Debitiä. Tuli sama virheilmoitus kuin ennenkin. Myyjän kommentti: "Juu, ei meillä Visa kelpaa". Se olisi ollut uskottava selitys, ellei sama kortti olisi aiemmin kelvannut ja lakannut kelpaamasta silloin, kun sirutunnistus otettiin käyttöön.


    • toimii.

      pienemmissä ostoissa ei edes tehdä katevarausta joten huomattavasti electronia kätevämpi. Joillakin nakkikioskeilla on vielä modeemiyhteydet ja varmennus kestää tuhottoman kauan.

      Nyt debit toimii samalla tyylillä kuin "oikea" visa pankkipuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe