mun mielipide......

drizzt

jees mä luin tossa Potterin.

Oon itse lukenut fantasiaa koko 18 vuotiaan elämäni. Mä ite kirjotan kans.

Mun mielestä tarina on aika kehno sekä tyypit huonoja.
en mä hauku turhaan, mutta tarina on tuttu muualta jo. En kyl aio lukee muita.

kantsis vaikka lukee eddingsii tai jrr:ää

9

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meko

      juuh, ja eddingsiä ei löyvy muualta...

    • fantasioissa

      esiintyy asioita, joita on ollut muissakin fantasiakirjoissa. Se on ihan normaalia, että fantasiakirjailija lainaavat asioita toisista fantasiakirjoista. Ankeuttaja ehkä muistuttaa sormusaaveita, mutta silti ne ovat ihan oma juttunsa. Ja mistäs kirjasta Rowling on kopsannut Tylypahkan koulun? Ei tietääkseni mistään

      • Pollomuhku

        Fantasiaakin on aika monenlaista. Itse pidän enemmän fantasiasta, joka tapahtuu omassa maailmassamme tai edes omamme tyyppisessä. Kuten vaikka nyt nuo Potterit ja Philip Pullmanin Universumien tomu trilogia. Jotenkin se viihdyttää enemmän. Sellaiset, joissa on luotu ihan oma maailma ja jossa monesti seikkaillaan sitä ympäri kirjan mittaan, ei kauheasti jaksa kiinnostaa. Siinähän on kyllä ollut kauhea työ tehdä, mutta ainoa sellainen kirja tähän mennessä, jonka olen jaksanut lukea, on ollut Eragon ja Esikoinen. Voi olla, että joku on juuri tykästynyt sen kaltaiseen fantasiuaan, eikä sitten Potterit sun muut omaan maailmaamme sijoittuvat jaksa kiinnostaa. Sitten on niitä jotka pitävät Pottereista, mutteivät välttämättä juuri nuista Tolkienin ja muiden edellä mainittujen kirjailijoiden teoksista. Mutta mielipiteensä kullakin... Niin, ja Potterit ja Universumien tomu ovat tälläiselle tolvanalle helpompaa luettavaakin, kuin nuo Tolkienin sun muiden maailmat, joissa on mukana sen historiaa, eri kieliä ja rotuja.


      • fantasiadiggari
        Pollomuhku kirjoitti:

        Fantasiaakin on aika monenlaista. Itse pidän enemmän fantasiasta, joka tapahtuu omassa maailmassamme tai edes omamme tyyppisessä. Kuten vaikka nyt nuo Potterit ja Philip Pullmanin Universumien tomu trilogia. Jotenkin se viihdyttää enemmän. Sellaiset, joissa on luotu ihan oma maailma ja jossa monesti seikkaillaan sitä ympäri kirjan mittaan, ei kauheasti jaksa kiinnostaa. Siinähän on kyllä ollut kauhea työ tehdä, mutta ainoa sellainen kirja tähän mennessä, jonka olen jaksanut lukea, on ollut Eragon ja Esikoinen. Voi olla, että joku on juuri tykästynyt sen kaltaiseen fantasiuaan, eikä sitten Potterit sun muut omaan maailmaamme sijoittuvat jaksa kiinnostaa. Sitten on niitä jotka pitävät Pottereista, mutteivät välttämättä juuri nuista Tolkienin ja muiden edellä mainittujen kirjailijoiden teoksista. Mutta mielipiteensä kullakin... Niin, ja Potterit ja Universumien tomu ovat tälläiselle tolvanalle helpompaa luettavaakin, kuin nuo Tolkienin sun muiden maailmat, joissa on mukana sen historiaa, eri kieliä ja rotuja.

        Rowling on eittämättä saanut roppakaupalla vaikutteita Tolkienilta ja yhtä lailla Narnian kirjoittajalta Lewisilta. Kaikki fantasiakirjailijat lainailevat toiselta. Olennaista on, pystyykö luomaan lopulta jotain uutta. J.K.Rowling on pystynyt.

        Harry Potter -saaga voittaa Taru sormusten herrat mennen tullen.


      • no mielipiteistä
        fantasiadiggari kirjoitti:

        Rowling on eittämättä saanut roppakaupalla vaikutteita Tolkienilta ja yhtä lailla Narnian kirjoittajalta Lewisilta. Kaikki fantasiakirjailijat lainailevat toiselta. Olennaista on, pystyykö luomaan lopulta jotain uutta. J.K.Rowling on pystynyt.

        Harry Potter -saaga voittaa Taru sormusten herrat mennen tullen.

        ei kannata tapella. toine tykkää ja toine ei. mitä vitun väliä sil on! ei tommosii mielipiteitä tartte tänne ees kirjottaa jos kerra on nii pirun kamalaa!


      • Hennukka-Liinukka
        no mielipiteistä kirjoitti:

        ei kannata tapella. toine tykkää ja toine ei. mitä vitun väliä sil on! ei tommosii mielipiteitä tartte tänne ees kirjottaa jos kerra on nii pirun kamalaa!

        Kyllähän täällä saa mielipiteitään jakaa. Voinpä tänän samaan syssyyn todeta, että empä viimeisimmästä potteristä kamalasti tykännyt ja että kyllähan tämä alkoin jo hiemna toistaa itseään.
        Siltikin pystyn sanomaan Potterista että tykkään! :)


      • drizzt
        Hennukka-Liinukka kirjoitti:

        Kyllähän täällä saa mielipiteitään jakaa. Voinpä tänän samaan syssyyn todeta, että empä viimeisimmästä potteristä kamalasti tykännyt ja että kyllähan tämä alkoin jo hiemna toistaa itseään.
        Siltikin pystyn sanomaan Potterista että tykkään! :)

        ymmärrän kyllä mitä puhutte. mutta mun mielestä ei riitä perusteluks, että kaikki kopsaa.


        Suosittelisin seuraavia kirjoja jos haluaa lukea ainutlaatuista ja uudistavaa fantasiaa:

        Mark Fry: Shwegger
        Ferdinand Gotz: Tuska (tämä löytyy siis suomennettunakin kai jo!)

        ja oma suosikkini

        Ray DeCamaro Lauz: Ash and Water


        Onko kukaan lukenut kyseisiä teoksia? Fantasian huippua joskaan eivät mainstream suosiota ole saavuttaneet. Silti harrastajien arvostamia.


      • Hennukka-Liinukka
        drizzt kirjoitti:

        ymmärrän kyllä mitä puhutte. mutta mun mielestä ei riitä perusteluks, että kaikki kopsaa.


        Suosittelisin seuraavia kirjoja jos haluaa lukea ainutlaatuista ja uudistavaa fantasiaa:

        Mark Fry: Shwegger
        Ferdinand Gotz: Tuska (tämä löytyy siis suomennettunakin kai jo!)

        ja oma suosikkini

        Ray DeCamaro Lauz: Ash and Water


        Onko kukaan lukenut kyseisiä teoksia? Fantasian huippua joskaan eivät mainstream suosiota ole saavuttaneet. Silti harrastajien arvostamia.

        Että maailma on pullollaan hyvää fantasiaa jos jaksaa etsiä.. :) Ja aina fantasia ei tarvitsekkaan olla hirveän omaperäistä, kunhan se vaan on hyvin kirjotettua. Luen itse kyllä paljon kaikkea kukkua, jonka olisi vounut jättää lukematta. On olemassa pari teosta,joista itse ainakin tykkään :)

        Philip Pullman: Universumien tomu 1-3
        Eragon on sarjana hyvin kijroitettu (viimeistä osaa odottelemassa )
        ja tykkään myös Ulla Viertolan Oman keisarien aikakirjasta

        kukkuahan nämä on "oikeaan" fantasiaan verrattuna :)


      • fanitus
        Hennukka-Liinukka kirjoitti:

        Että maailma on pullollaan hyvää fantasiaa jos jaksaa etsiä.. :) Ja aina fantasia ei tarvitsekkaan olla hirveän omaperäistä, kunhan se vaan on hyvin kirjotettua. Luen itse kyllä paljon kaikkea kukkua, jonka olisi vounut jättää lukematta. On olemassa pari teosta,joista itse ainakin tykkään :)

        Philip Pullman: Universumien tomu 1-3
        Eragon on sarjana hyvin kijroitettu (viimeistä osaa odottelemassa )
        ja tykkään myös Ulla Viertolan Oman keisarien aikakirjasta

        kukkuahan nämä on "oikeaan" fantasiaan verrattuna :)

        en oo mkn suuri fantasia fani, joten ikinä ees kuullu noist aiemmin mainituista kirjoista. lukenut olen kumminkin paljon.
        fantasiasta ainoastaan tolkienia ja eddingsiä vähän (ne ne muuten vasta tosiaa muistuttaakin!) ja nekin oon lukenu lähinnä koska joku on suositellu. kylhän nuo ihan viihdyttäviä ja varmaan tulee loputkin luettua.
        Mut Harryyn rakastuin palavasti heti ekan kirjan luettuani. Luulen et tykkään koska potterit on tehty vähän "kieli poskella". vaikka tolkienis ja eddingsissäkin ihan hyviä juttuja ja saa niissäkin hymähdellä, niin jotenkin ne on ryppyotsaisempia. en osaa paremmin selittää mut ainakin omalla kohdalla tekee suuren eron =). rowling on vaan niin hyvä kirjottaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe