teidän, jotka ette tiedä käytännöstä mitään, on turha menä kritisoimaan semmoisista asioista,joista ette tiedä. Ensinnäkin Hameet maksavat paljon, siihen ei edes se 400 euroa riitä. Ja sitäpaitsi ainakin täälläpäin tätä tukea jaetaan vain joka kolmas vuosi. Hameen hankkiminen on varsinkin pienituloiselle suuri meno, ja mielestäni vähävaraiset ovat oikeutettuja tämmöiseen etuuteen. Syy siihen,miksi muille ei jaeta vaaterahaa on se, että te kyllä löydätte farkkunne kirpputorilta parilla eurolla,vaan mutta hameita ette. Joku oli lisäksi sitä mieltä,että vaateraha laitetaan henkilön tilille noin vain. Asia ei ole niin, vaan vaateraha on maksettu usein suoraan ompelijalle. Näin ette voi väittää sitä, etteikö soskun rahat menisi oikeaan tarkoitukseen. Turhaa on nähdä tämmöisistä asioista noin paljon vaivaa, kovin kärkkäitä olette romaneita joka asiassa arvostelemaan.
Romanien hamerahasta vielä
39
3976
Vastaukset
- ne...
..kirppari hameet teillekkin kelvata. Ei valtaväestölläkään ole etuoikeuksia.
- alkuasukas
sieltä kirpparilta löytyy hamekangastakin samaan tarkoitukseen,niinhän mekin joudumme niitä sieltä hakemaan,en minäkään saa kansallispukuuni mistään avustuksia teille romaaneille pitäisi kelvata samat kuin meillekin,eli hamerahat pois ja erityiskorvaukset samat säännöt kaikille, maassa maan tavalla.sama koskee teidän autoiluanne ,jokainen invapaikkakin on täytetty teidän koslallanne ja ei ole edes invalideja kyseisessä autossa .
- vähätöisiä
alkuasukas kirjoitti:
sieltä kirpparilta löytyy hamekangastakin samaan tarkoitukseen,niinhän mekin joudumme niitä sieltä hakemaan,en minäkään saa kansallispukuuni mistään avustuksia teille romaaneille pitäisi kelvata samat kuin meillekin,eli hamerahat pois ja erityiskorvaukset samat säännöt kaikille, maassa maan tavalla.sama koskee teidän autoiluanne ,jokainen invapaikkakin on täytetty teidän koslallanne ja ei ole edes invalideja kyseisessä autossa .
...onpas, aivoinvalideja :)
Eikä ole työllä pilattu! - Anonyymi00019
alkuasukas kirjoitti:
Jokainen saa vaate rahaa toimeentulotuen myötä tuo tekee 25€kk että ei kovin paljon rahaa mene pitäkää huoli siitä että ei ukrainaa anneta rahaa
- Anonyymi00031
Anonyymi00019 kirjoitti:
Jokainen saa vaate rahaa toimeentulotuen myötä tuo tekee 25€kk että ei kovin paljon rahaa mene pitäkää huoli siitä että ei ukrainaa anneta rahaa
Ei ukrainaan.Olivat suomea valloittamassa.
- Anonyymi00043
alkuasukas kirjoitti:
Kirpparilla en ole ikinä nähnyt kangasta, jota romaninaiset käyttää. Jos en väärin muista, niin olisiko se yksi hame vienyt 8 metriä + muut klumeruulit päälle. Tuohon ei ole laskwttu salalokeroita.
- hameasiasta vielä.
Valtaväestö maksaa hamerahasi,jonka saat sossusta.
Jokainen työssäkäyvä maksaa verojen muodossa hameesi,eikä meillä ole mitään etuoikeuksia hakea vastaavia etuja vaikka haluaisimme.
Valtaväestö joutuu maksamaan "hamerahansa" omasta palkkapussistaan,eikä saa apua sosiaalista aiheeseen. - Latoja
Saathan sie palkka ja lapsiliseä. osta niilä hamees
jokainen saa oman mielipiteensä ilmaista-kuten myös minäkin. Myös minä olisin aiemmin opiskelijana saanut kyseistä tukea saanut jos olisin halunnut, mutta en ottanut. Kyllä tähän maahan mielipiteitä mahtuu, ja teidän mielipiteet ovat omianne. Olen kuitekin sitä mieltä, että jos asiassa ei pysytä niin on parempi olla kommentoimatta. Ylhäällä lukee,että rasistisia kommentteja ei saa kirjoittaa.Eikun ,ainiin nykyään rasismia ei ole,Eihän? Aivoinvalideista,ynnämuista kirjoittelut on tosi lapsellisia,ja osoittaa kirjoittajan henkistä epäkypsyyttä. Helppoahan se on kirjoitella palstalle anonyyminä toisin kuin minä. Vielä siitä, että minä en ole keltään mitään vailla,hankin itse omat rahani. Tarkoitukseni oli alun perin vastata kommentteihin,jonka mukaan ns.hamerahat ovat epäreilua muita kohtaan. Esitin aiemmin oman mielipiteeni, ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä,että ei se minun Persettä Kutita jos joku sitä saakin. ps. Olitpas terävä, kun tiesit että olen latoja. Tulepas ihan naamatusten puhumaan asioista jos pokkaa on?
- ole rasismia
kristal-li kirjoitti:
jokainen saa oman mielipiteensä ilmaista-kuten myös minäkin. Myös minä olisin aiemmin opiskelijana saanut kyseistä tukea saanut jos olisin halunnut, mutta en ottanut. Kyllä tähän maahan mielipiteitä mahtuu, ja teidän mielipiteet ovat omianne. Olen kuitekin sitä mieltä, että jos asiassa ei pysytä niin on parempi olla kommentoimatta. Ylhäällä lukee,että rasistisia kommentteja ei saa kirjoittaa.Eikun ,ainiin nykyään rasismia ei ole,Eihän? Aivoinvalideista,ynnämuista kirjoittelut on tosi lapsellisia,ja osoittaa kirjoittajan henkistä epäkypsyyttä. Helppoahan se on kirjoitella palstalle anonyyminä toisin kuin minä. Vielä siitä, että minä en ole keltään mitään vailla,hankin itse omat rahani. Tarkoitukseni oli alun perin vastata kommentteihin,jonka mukaan ns.hamerahat ovat epäreilua muita kohtaan. Esitin aiemmin oman mielipiteeni, ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä,että ei se minun Persettä Kutita jos joku sitä saakin. ps. Olitpas terävä, kun tiesit että olen latoja. Tulepas ihan naamatusten puhumaan asioista jos pokkaa on?
ettei valkolainen saa vastaavia summia omiin vaatteisiinsa? Miksi vain romaaneille?
Eihän nuo romaninaisten vaatteet edes ole mikään ikivanha romaniperinne, ennen vanhaan Suomessa romaninaiset pukeutuivat samoin kuin muutkin maalaisnaiset, tavallisiin asuihinhan romaninaiset pukeutuvat muuallakin Euroopassakin. Suomen romaninaisten nykyinen erikoinen (ja kallis!) pukeutumistyyli on peräisin 1900-luvulta, ei sen vanhempaa. Joku vaan on sen tyylin keksinyt, ties mistä. ole rasismia kirjoitti:
ettei valkolainen saa vastaavia summia omiin vaatteisiinsa? Miksi vain romaaneille?
Eihän nuo romaninaisten vaatteet edes ole mikään ikivanha romaniperinne, ennen vanhaan Suomessa romaninaiset pukeutuivat samoin kuin muutkin maalaisnaiset, tavallisiin asuihinhan romaninaiset pukeutuvat muuallakin Euroopassakin. Suomen romaninaisten nykyinen erikoinen (ja kallis!) pukeutumistyyli on peräisin 1900-luvulta, ei sen vanhempaa. Joku vaan on sen tyylin keksinyt, ties mistä.se on kyllä totta että ennen on pukeuduttu toisin. nykyään pukeudutaan peittävämmmin, ja asiaa ei varmaan katsottais hyvällä,jos naiset pukeutuis kevyesti.ps.kirpaareiltahan eitä vaatteita löydä,vai niitä vaatteita löydä
- ja miksi
kristal-li kirjoitti:
se on kyllä totta että ennen on pukeuduttu toisin. nykyään pukeudutaan peittävämmmin, ja asiaa ei varmaan katsottais hyvällä,jos naiset pukeutuis kevyesti.ps.kirpaareiltahan eitä vaatteita löydä,vai niitä vaatteita löydä
on keksinyt tuollaisen ylettömän kalliin ja epäkäytännöllisen pukeutumistavan? Työntekokin lienee varsin vaikeaa niissä vaatteissa.
Kyllä tavallisilla vaatteillakin voi vartalonsa peittää, ei siihen tarvita metrikaupalla kalleinta mahdollista kangasta.
Jokainen saa pukeutua miten kalliisti vaan haluaa, mutta maksakoon sen itse. Oikeasti puutteessa olevien perustarpeista (!) yhteiskunnan tulee pitää huolta, mutta veronmaksajana en halua osallistua tuollaiseen joutavaan tuhlaukseen. - Ei penniäkään sossusta
ole rasismia kirjoitti:
Eihän nuo romaninaisten vaatteet edes ole mikään ikivanha romaniperinne, ennen vanhaan Suomessa romaninaiset pukeutuivat samoin kuin muutkin maalaisnaiset, tavallisiin asuihinhan romaninaiset pukeutuvat muuallakin Euroopassakin. Suomen romaninaisten nykyinen erikoinen (ja kallis!) pukeutumistyyli on peräisin 1900-luvulta, ei sen vanhempaa. Joku vaan on sen tyylin keksinyt, ties mistä.Te, jotka väitätte, etteivät valkolaiset saa vaatteisiin avustuksia, menkääpäs kyttäämään soskun luukulle kuinka moni puliveivi siellä istuu ja pyytää rahaa verhoihin ja vaatteisiin ynnä muuhun, johon ei varmaan rahaansa käytä, vaan kävelee lähimpään baariin ja juo ne.
Muistan aikoinaan kun olin opiskelija ja olisin tarvinnut takuuvuokraan rahaa, niin eipä herunut, kun olivat sitä mieltä että vanhempani voivat antaa minulle rahat.
Olin täysi-ikäinen ja vanhemmillani ei ole ollut tapana työntää minulle rahaa kuin ihan äärimmäisessä hädässä (= ei ollut rahaa ruokaan). Jäi siis tämä asunto saamatta ja jouduin tyytymään vanhaan rähjäiseen, jossa oli sama vuokra kuin siinä paremmassa.
No kuitenkin, muistan tapauksen kuin eilisen, kun soskun tantta tyrmäsi tylysti "laina-anomukseni" (olisin tietysti palauttanut takuuvuokran poismuuttaessani) ja käytävällä kuulin kun puliukot kehuskelivat keskenään kumpi sai enemmän "sisustusrahaa".
Tässähän tapauksessa rahat ainakin menevät siihen, mihin ne on haettu, jos kerran menevät suoraan ompelijalle. - kuullut,nähnyt
Ei penniäkään sossusta kirjoitti:
Te, jotka väitätte, etteivät valkolaiset saa vaatteisiin avustuksia, menkääpäs kyttäämään soskun luukulle kuinka moni puliveivi siellä istuu ja pyytää rahaa verhoihin ja vaatteisiin ynnä muuhun, johon ei varmaan rahaansa käytä, vaan kävelee lähimpään baariin ja juo ne.
Muistan aikoinaan kun olin opiskelija ja olisin tarvinnut takuuvuokraan rahaa, niin eipä herunut, kun olivat sitä mieltä että vanhempani voivat antaa minulle rahat.
Olin täysi-ikäinen ja vanhemmillani ei ole ollut tapana työntää minulle rahaa kuin ihan äärimmäisessä hädässä (= ei ollut rahaa ruokaan). Jäi siis tämä asunto saamatta ja jouduin tyytymään vanhaan rähjäiseen, jossa oli sama vuokra kuin siinä paremmassa.
No kuitenkin, muistan tapauksen kuin eilisen, kun soskun tantta tyrmäsi tylysti "laina-anomukseni" (olisin tietysti palauttanut takuuvuokran poismuuttaessani) ja käytävällä kuulin kun puliukot kehuskelivat keskenään kumpi sai enemmän "sisustusrahaa".
Tässähän tapauksessa rahat ainakin menevät siihen, mihin ne on haettu, jos kerran menevät suoraan ompelijalle.kyllä sieltä ei kuule verhoihin heru rahaa,sen enemmänkuin sisustukseenkaan. se koskee vain ensiasuntoja ja jotka ovat muuttaneet pois kotoaan. totta toinenpuoli että alkoholisteja hyyssätään liikaakin siinä olen samaa mieltä,mutta käy siellä muitakin etnistä vähemmistöa uhkailelmassa sosoiaalityöntekijöitä,olin itse paikalla ja voin todistaa sen,tulivat ilaman ajanvarausta ja huusivat että on saatava kenkii rahaa ja jos ei asuntoa löydy niin haetaan järeämpiä keinoja...että silleen.
- perustaa
sellaisen perinteen, että meidän valkolaissuvussa miehet pukeutuvat vain ja ainoastaan räätälin tekemiin mittatilauspukuihin. Joka päivä. Työhommat tosin voivat kärsiä.
Se on sukumme perinneasu, ja vaadimme, että saamme yhteiskunnalta korvauksen vuotuisesta puvun uusimisesta.- ermanto
tämä kyseinen "ryhmä" käytti kaikki sellaisetkin edut hyväkseen mitä ei olisi tarvinnut,fysikaaliset hoidot käyttivät "sossun" maksettavana,mihin ne sitä tarvii kun yksikään ei ole töissä eikä harrasta mitään liikuntaa,nyt "sossu" ei myönnä näiden vuoksi enään sitä edes vähävaraisille sairaseläkeläisille jotka sitä tarvitsisivat todella.äänekoskella ovat pilanneet kaikki systeemit.
- Työkaveri
Missäs se sun hamees on ? Oot tainna hakea rahat mutta käyttänyt ne mihin lie !
- Oujee!!!
Itse olen se ns. valkolainen mutten silti ymmärrä teidän pikkusielujen vouhkaamista jostain hameesta.Saisi valkolaiseukot ottaa romaneista oppia monessakin asiassa.Valkolaisten kodit ovat usein kuin sikolättejä,kun ei viitsitä siivota,vaatteet silittämättä jne.Minun mielestäni romanien asut kauniita.Tämä tosin minun mielipide.Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja lopetetaan nolaamasta itseämme kaikenlaisilla idiootti kommenteilla.Johan teille hamerahasta vouhkaajat nauraa naapuritkin.Varmaan suurin osa valittaa ihan vaan valittamisen riemusta,kun muuta elämää ei ole.Tai noh??Mutta mitä väliä...Naurettavaa sakkia silti...
- sanoo..
..mustalainen esiintyen valkolaisena tai mustalaisen kanssa yksissä oleva valkolainen. Hah!
- hameensa
T:Veronmaksaja
- Koukut
Näihin hameisiin ?
Nämä kansallispuku pellet vain pelkkä riesa veronmaksajille - sdgsgdsagsaddg
Joka kolmas vuosi annetaan avustus joten eiköhän 400 euroa kerkeä elämänsä aikana säästää tai jopa sen kolmen vuoden aikana joten ihan täyttä paskanjauhantaa koko puolustelu, helvetti sentään!
- Ettei ne...
Kuulemma eivät käyttäisi housuja ollenkaan? Ainakaan kesäisin. Onko nuo vanteet puuta vai nykyisin muovia? Eivät käytä sukkia talvellakaan. Mahtaa olla kuuma muutenkin. Muttei työnteosta!! Rakki pitää olla ja mersu kaupan ovenpielessä.
- Anonyymi00021
sisältyykö hameisiin koukut johon saa kätevästi saaliin kaupasta?
- Anonyymi00022
Koukut ja taskut joutuvat kantajat itse modaamaan
- Anonyymi00023
Vigelius on katkera, kun joutuu ostamaan itse oman hameensa.
- Anonyymi00027
ahne hintti
- Anonyymi00024
Sen alla kokee olevansa yövartija.
- Anonyymi00025
Hameet päälle vaan joka romanille.....erityis osassahan nämä ihmiset aina ovat. Turha narista! Työ ei oikein maita.....rikokset tilastojen mukaan kuitenkin....
- Anonyymi00026
Ketään kiinnosta satasen hamerahat. Silmienvääntelijä persu on paljon kalliimpi kuluerä ja täysin turhake.
- Anonyymi00030
Sinä marakatti rikastutat yhteiskuntaa olemuksellasi
- Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Sinä marakatti rikastutat yhteiskuntaa olemuksellasi
Huomattavasti enemmän kuin silmienvääntelijä turhake, joka pilasi kauppasuhteet Kiinaan. 50v aikuinen mieslapsi, joka on rasistinen jokaista ulkomaalaista kohtaan.
- Anonyymi00033
Kyllä minua kiinnostaa väite, miksi minunkin pitäisi veroeuroistani kustantaa jollekin hameet?? Itse ostan kaikki vaatteet omilla rahoillani. Tämän pitäisi koskea myös romaneja.
- Anonyymi00035
Onko niin,että kahden koukun hame on 200. Neljän koukun jo 400?
- Anonyymi00037
Nyt on jo käräjillä tuomittu hameita ,rikoksen teko välineinä menetettäväksi valtiolle,mutta tietenkin hakevat sossusta uuden.en oo Virossa törmännyt kaaleisiin,nuissa kamppeissa,enkä muutenkaan,,pitää kysyä siellä tutuilta,onko siellä hame rahaa..siellä ja muualla eu,saa,ei oo näin lepsua politiikkaa kuin Suomessa.
- Anonyymi00039
Jos valtionvelka vain koko ajan kasvaa ja kasvaa, niin kaikki aivan turhat menoerät pitää silloin tukkia. Suomi on tätä nykyään köyhä maa joka elää velaksi. Pitäisi romanien sekin ymmärtää, että nyt on vain rahat loppu.
- Anonyymi00041
Pitäis persujenkin ymmärtää, ettei Suomea pelasteta lillukanvarsista öyhöämällä.
Toisivat sitä lupaamaansa euron pensaa niin talous saisi kasvua, kun logistiikka ei maksaisi hirveyksiä. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Pitäis persujenkin ymmärtää, ettei Suomea pelasteta lillukanvarsista öyhöämällä.
Toisivat sitä lupaamaansa euron pensaa niin talous saisi kasvua, kun logistiikka ei maksaisi hirveyksiä.Saatais ensin rinteen Vappu satanen,sitten tuuvaan 50sentin bensaa
- Anonyymi00044
Hai,kun saisin vielä rukkasiin ja haalareihin loovoa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2633291Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell201819Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.241489- 811334
- 1371028
- 81984
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.61799Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86746Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61667Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗50626