Olemme (2 pariskuntaa) lähdössä ensi kesänä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle ja olen ajatellu Rhodosta tai yleensäin Kreikkaa. Mitä mieltä ovat siellä käyneet? Olisiko jokin muu kohde parempi? Kosille en halua kun vanhempani kävivät siellä ja oli kuuleman mukaan sääskiä (ja Kreetallakin?)!! Vinkkejä kiitos :)
Rhodos ensilomakohteeksi??
8
1138
Vastaukset
- JussiL
Mutta ei ne päivällä haittaa. Yöksi voi ostaa parin-kolmen kympin hintaisen pistorasiaan laitettavan mosquito-killerin ja siihen myrkkypanokset. Silloin eivät haittaa yölläkään.
- Tsatsiki
Rhodos sopii hyvin ensilomakohteeksi, mutta pari varoituksen sanaa:
Ihan keski- tai alkukesällä ei ehkä kannata matkustaa, koska niitä pelkäämiänne sääskiä (joita ei minun matkoillani ole ollut puoliakaan siitä määrästä, mitä niitä on Suomessa) on vähemmän syksyllä. Myös säät ovat ehkä kuumaan tottumattomalle sopivammat. Lämmintä kuitenkin riittää, 25 astetta vähintään iltapäivisin. Keskikesällä Kreikassa on armottoman kuuma, ja elokuussa taas hirveä ryysis joka paikassa, koska kaikki keski- ja eteläeurooppalaiset (mannerkreikkalaiset mukaanlukien!) viettävät silloin lomaansa. Suosittelen siis syyskuuta!
Itselläni oli aikamoisia ennakkoluuloja Rhodosta kohtaan, mutta kokemus osoitti sen yhtä mukavaksi kohteeksi kuin muutkin Kreikan saaret, joilla olen käynyt. Ihmiset ovat ihan yhtä ystävällisiä ja välittömiä kuin muillakin saarilla. Epävarmalle ja kielitaidottomalle Rhodos on turvallinen kohde, koska siellä monessa paikassa pärjää suomella.
Rauhallisemmat hotellit ovat hiukan syrjässä keskustasta (5 - 10 km) Ixiassa ja sen lähikylissä. Busseja kulkee tiheään, mutta jatkuva reissaaminen voi olla rasittavaa. Ixian lähistöllä on kauppoja ja ravintoloita, mutta iltaelämä on tietysti hiljaiempaa kuin keskustassa.
Rhodoksella on totuttu turisteihin, ja siksi palveluja riittää joka lähtöön. Nähtävyyksiä myös: vanha kaupunki, Lindos ja lyhyen laivamatkan päässä viehättävä Symin saari.
Antoisaa matkaa, ja toivottavasti teille käy niin kuin minulle ensimmäisellä Kreikan-matkallani: minusta tuli Kreikka-fani kerralla. - Thaifuuni
...on monia viehättävämpiä paikkoja. Käymistäni 10:sta Kreikan saarista olen pitänyt eniten Kosista (yhteydet lähisaariin, Turkkiin ja Rhodokseen) ja Paroksesta (yhteydet lähisaariin Mykonos, Ios, Naxos, Santorini).
Ateena eikä Kreeta ei iskenyt kuten ei myöskään Rhodos, jossa tosin vain käväisin Kosilta. Hyttyset ovat Suomen suven ongelma, eikä niidä Kosilla keskikesällä ollut lainkaan. Hyvää matkaa minne päätättekin mennä! - Leena
Loistava paikka ensimatkaajalle!! Olen ollut monta kertaa...vaan hyttysiä en ole koskaan nähnyt.
- Sani
Ehdottomasti menkää Kreikkaan, mutta ei kesällä. Valitkaa toki jokin persoonallisempi paikka. Rohdokselle kannatta mennä esim. loka-marraskuussa, jolloin se on muutakin kun turistien täyttämä. Sani
- Lea
....silloin siellä sataa....mitkään palvelut ei toimi....Ei ensikertalainen lomailija sellaista kaipaa!!!!!
- Kreikka-fani
Voin suositella! Itse olen käynyt siellä lähes 10 kertaa. Olen käynyt myös muilla Kreikan saarilla (Kos, Santorini, Kreeta, Naxos), mutta ehdoton suosikkini on Rhodos! tervemenoo vaan sinne!
- Rhodokseen rakastunut
Olimme itse viimeksi heinäkuussa Rhodoksella 7 kk vanhan tyttöseemme kanssa ja loma onnistui tosi ihanasti.
Asustelimme Athineon-hotellissa (Aurinkomatkat), joka sijaitsee vanhan kaupungin lähistöllä, joskin matkaa oli jonkin verran uuteen kaupunkiin. Huomasimme kuitenkin löytävämme itsemme joka ilta vanhasta kaupungista syömästä ja ihmisiä katselemasta. Hyttysiä ei ollut lainkaan. Kuumakaan ei ollut haitaksi asti, koska saarella puhaltaa jatkuvasti raikas merituuli. Hotelliksi kannattaa valita ilmastoitu hotelli, meillä ainakin toimi erinomaisesti, samoin olen kriteeriksi aina laittanut huoneistohotellin sekä oman uima-altaan. Kyseisessä hotellissa kaikki olivat ja olimme erittäin tyytyväisiä. Keskustaankaan ei liian pitkä ollut kävellä. Ellet halua vuokrata autoa, kannattaa ottaa hotelli läheltä kaupunkia tai vanhaa kaupunkia, ettei aina tarvitse taksia ottaa. Olimme yhtenä iltana Ixiassa syömässä Kiinalaisessa, mutta kun yritimme saada taksia, ei sitä löytynytkään mistään, noin pari tuntia meni odotellessa. Senkin otimme suuren hotellin edestä. Muuten voin suositella Rhodosta lämpimästi, miehenikin pitää paikasta, koska kielitaito ei hänellä ole maailman parhain, joten Suomen kielelläkin pärjää täysin. Kosilla olen ollut joskus elokuussa vuosia sitten, siellä oli silloin hyttysiä runsaasti. Se on myös sellainen nuorison menopaikka, baarikatuja riittää ja menoa ja meteliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks315308Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si673954Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut313449Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?933221Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää423177- 682641
Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1242132En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri542129Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti
Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit261367- 1801237