Symbicort on hyvä lääke mutta tiedustelen onko kukaan kärsinyt lääkkeen mahdollisista sivuoireista kuten masennuksesta ja sen kautta tai sitä ilman; unettomuudesta?
Lääke määrättiin minulle pari vuotta sitten annostuksella 2 krt. päivässä. (käytin kerran päivässä). Heti ensimmäisellä viikolla huomasin että uneen pääsy oli vaikeampaa. Vuoden sisällä siitä masennuslääkitystäni lisättiin unilääkkeen ohella.
Noin kuukausi sitten unohdin ottaa Symbicortin parina päivänä. Koska selvisin ilman lääkettä hyvin päätin kokeilla kuinka pitkään selviäisin ilman sitä tulevaisuudessa. Tähän asti kaikki hyvin.
Vajaa viikko lopetuksesta uneen pääsy kummasti helpottui ja kykenin jättämään unilääkkeet pois ensi kertaa kahteen vuoteen. Tällä hetkellä tuntuu että myös masennuslääkkeeni annostusta voitaisiin pikkusen laskea.
En väitä ettenkö tarvitsisi Symbicortia tulevaisuudessa tarpeen vaatiessa. Jäin kyllä miettimään sitä mitä lääkkeen mahdollinen sivuoire eli masennus voi aiheuttaa henkilölle joka jo sairastaa masennusta.
Ajatuksia?
Lääke määrättiin minulle pari vuotta sitten annostuksella 2 krt. päivässä. (käytin kerran päivässä). Heti ensimmäisellä viikolla huomasin että uneen pääsy oli vaikeampaa. Vuoden sisällä siitä masennuslääkitystäni lisättiin unilääkkeen ohella.
Noin kuukausi sitten unohdin ottaa Symbicortin parina päivänä. Koska selvisin ilman lääkettä hyvin päätin kokeilla kuinka pitkään selviäisin ilman sitä tulevaisuudessa. Tähän asti kaikki hyvin.
Vajaa viikko lopetuksesta uneen pääsy kummasti helpottui ja kykenin jättämään unilääkkeet pois ensi kertaa kahteen vuoteen. Tällä hetkellä tuntuu että myös masennuslääkkeeni annostusta voitaisiin pikkusen laskea.
En väitä ettenkö tarvitsisi Symbicortia tulevaisuudessa tarpeen vaatiessa. Jäin kyllä miettimään sitä mitä lääkkeen mahdollinen sivuoire eli masennus voi aiheuttaa henkilölle joka jo sairastaa masennusta.
Ajatuksia?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Symbicort aloitettiin minulle 2x aamulla ja 2x illalla.. seurauksena unettomuutta, yöt levottomia, jaloissa suonenvetoja.
Kilpirauhas ongelmia (vajaatoiminta oireet).
Vapinaa, sydän hakkaa täysillä.
Vähensin lääkkeen 1 x aamulla. Ei muuta.
Nyt nukun yöt taas kokonaan. Ei vapisuta enää.
Olo on masentunut ja mieliala vaihtelee. Mutta se voi olla seurausta hengitystiesairauden aiheuttamista muista ongelmista. (Työ; eristäytyminen, jne.).
Minulla aloitettiin muutama kuukausi sitten Symbicort 2x aamulla ja 2x illalla. En ole huomannut mitään muutosta missään hyvin menee mutta menkööt. Aikaisempi tarvittaessa otettu bricanyl kyllä aiheutti vapinaa ja sydämen "hakkaamista"