Tuolla jo aiemmin laitoin viestiä aiheesta ja nyt jatkan sitä tässä. Minulla on hyvä liikeidea joka menestyy lähes varmuudella kaupungeissa. Tilauksia tulee varmuudella hyvin joten se ei ole ongelma. Kuullessaan ideani jokainen voi itse varmistua tästä asiasta.
Itse en ajanpuutteen vuoksi toteuta ideaani vaikka se ei vaatisi edes suuri investointeja. Ala ei myöskään sovellu minulle kovin hyvin. Tämän liiketoiminnan käynnistämiseen tarvitaan jonkinlainen pienehkö tavara auto, varastotilaa ja kaksi ihmistä ainakin alkuun. Mainostuskuluja ei jatkossa paljoa tule mutta alussa riittää kaupunkilehdissä ilmoittelu muutamaan kertaan.Sitten puskaradio pitää lopusta huolen tässä hommassa.
Arvioisin päivämyynnin olevan bruttona noin 2500euroa vähintään ja katteen olevan 30-35prosenttia.
joitain asioita ideassa on vielä pohdittavaa mutta ne ovat joka tapauksessa suhteellisen pieniä ohgelmia ja ne on helpohko ratkaista.
Ajatukseni on se, että kerron halukkaalle rehelliselle ja kunnialliselle idean sähköpostitse kun olen ensin varmistunut että ko.henkilö on liikkeellä rehdisti. Sitten jos tämä henkilö pitää ideaa hänelle sopivana ja hyvänä, niin hän maksaa minulle siitä muutaman päivän sisällä 2500euroa palkkiota. Maksamalla tämän summan hän saa mahdollisuuden toteuttaa idea rauhassa ja ilman kilpailua. Mikäli en saa korvausta tarjoan ideaa heti toiselle samaisessa kaupungissa.
e-mailini on [email protected]
tarjolla hyvä liikeidea
25
15769
Vastaukset
- reikä päässä
Onko sulla joku ongelma vai mikä sun pointtis on? mistä päättelet että joku on valmis toteuttamaan ideasi jos et siihen ole itsekään valmis panostamaan. kehitelmäsi kuulostaa todella huonolta huijaukselta.
Ja sitten vielä toi gmail on se luotettavuuden merkki. Jokuhan voi vielä luulla että googlen tytäryhtiöstä on kysymys.
Jos ideasi on yhtään järkevä tulet kyllä saamaan tuolla menettelyllä kilpailijoita nopeastikin, ja kas vain, nehän ovatkin niitä joille kerroit ideasi eivätkä maksaneet siitä!!!! Oliskohan omassa ideassasi vielä jonkin verran kehitettävää?- alkuperäinen......
puhtaasti kyse on siitä että haluan hyötyä taloudellisesti ideastani tekemättä sen eteen yhtään mitään muutakuin kertomalla idea.
minulla ei ole työni vuoksi aikaa toteuttaa ideaa ja ei ole tarvettakaan koska oma businekseni kasvaa vuosittain riittävää vauhtia ja pidän työstäni.
ideani on kuitenkin hyvä ja kannattava ja kuullessaan sen saattaa itse siitä nopeasti vakuuttua.
en tule kertomaan ideaa heppoisin perustein vaan tulen käymään keskuteluja haluakkaan kanssa pelisäännöistä ja haluan varmistua että minua ei huijata asiassa. - aikaan ja paikkaan
Ensinnäkin ei ole tyhmää tarjota ideaa toiselle, se että keksii idean ja tekee alustavan liiketoiminta suunnitelman ei läheskään aina tarkoita että itse idean keksiä olisi paras henkilö tai yritys käytännössä toteuttamaan ideaa.
Ideoiden keksimistä varsinkin hyvien sellaisten ei voida koulun penkkilä ihmisille opettaa tai oppia kokemuksen kautta, hyvät ideat ovat ennen kaikkea henkilön oman luovuuden tuotteita jotka sattumalta tulevat mieleen oikeaan aikaan ja niiden toteuttaminen oikeassa markkina-alueella voi saada hyvinkin nopeasti erittäin kannattavaa liiketoimintaa aikaseksi. Oikea ja ja paikka on hyvin tärkeätä, koska monet menestys konseptit ja ideat ovat epäonnistuneet ei siksi että idea ja liiketoimin tasuunnitelma olisi huono mutta liiketoimintaa on aloitettu harjoittamaan väärään aikaan .väärässä paikassa ja väärän henkilön tai yrityksen toimesta. Liikeideoita arvioitaessa pitäåä kiinnittää huomiota liikeideaan ja sen liiketoiminalliseen potenttiaaliin eli katsoa liikeideaa positiivisesti kysymällä esimerkiksi kysymyksiä miksi yhtä paljon kuin ajatella ja kysy kysymystä miksi ei ole toimiva tai kannattavaa idea. Suomalaisehan on mestarieta keskittymään uusia ideaoita esitettäessä kysymykseen miksi ei jos historian media arkistoista paras esimerkki on
IKEA liikeidean täysimääräinen tyrmääminen liike ja huonekalu alan huippujen toimesta niin sanomalehtien talous ja tekniikka osastoilla kuin yksityisten lukijoiden lukijan palstoilla sekä IKEA liikeideastakin suomalaiset rahoitus ja liikeenjohdon konsultit käsitteli aiheitta radio keskustelussa latelemaa "faktoja " siitä miksi IKEA liikeideasta ei tule mitään.
Liikeideoita myydessä kannattaa tarjota liikeidea toiselle henkilölle tai yritykselle ns. järjestelmä royaltyia vastaan eli liikeidean toteuttaja sitoutuu maksamaan liiketoiminnan myynnistä tietyn ajan liikeidean keksiälle tietyn palkkion liikeidean kehittämisestä ja sen määräaikaisesti toiselle luovuttamista fastaan. - aina lisää
Vähän näyttää (reikä päässä) kirjoittajalla olla ennakoluuloja tai väärää asennetta yrittämiseen ja liikeideoihin.
Me ihmiset ollaan erilaisia , jotkut ovat hyviä myymään ja toiset hyviä keksimään mitä myydään, miten ja missä. Se mikä todistaa meidät ihmiset erillaisiksi on se että jostain syystä sellaiset jotka ovat erittäin menestyviä neuvottelemaan ja myymään (huippu myyjät) eivät millään onnistu itse keksimään mitä myisi,miten ja missä ja varten varmaan hyvät myyjät viihtyy myyntityössä tekemällä töitä toiselle palkaa vastaan eikä yrittäjänä vaikka teoriassa hyvä myyjä jos osaisi myös keksiä mitä myydä ja kehittää liikeideoita niin heitä tulisi maailman rikkaampia ihmisiä. Näin vain ei oikeassa elämässä käy koska hyvin harvoin hyvällä myyjällä ja neuvottelijalla on kyky ja lahjakkuus keksi uusi liikeideoita ja liiketoiminta malleja. - dork
alkuperäinen...... kirjoitti:
puhtaasti kyse on siitä että haluan hyötyä taloudellisesti ideastani tekemättä sen eteen yhtään mitään muutakuin kertomalla idea.
minulla ei ole työni vuoksi aikaa toteuttaa ideaa ja ei ole tarvettakaan koska oma businekseni kasvaa vuosittain riittävää vauhtia ja pidän työstäni.
ideani on kuitenkin hyvä ja kannattava ja kuullessaan sen saattaa itse siitä nopeasti vakuuttua.
en tule kertomaan ideaa heppoisin perustein vaan tulen käymään keskuteluja haluakkaan kanssa pelisäännöistä ja haluan varmistua että minua ei huijata asiassa.Hohhoijjaa...
Täytyy olla ääliö, jos edes miettii tarjoustasi mahdollisuutena :D
Mutta hyvän bisneidean olet keksinyt, sillä tuolla saat ainakin teoriatasolla 50000€ Käshiä LOLLOTILOLOLLL
- postia...
-R-
- Kokeiles täällä
Kannattaisi varmaan kokeilla laittaa ideasi osalliseksi liikeideakilpailuun, niin saat selville onko ideasi todella niin hyvä. Lisätietoa saa osoitteesta http://www.jsp.fi/liikeideakilpailu2008
- ykskooteeämmä
Hyviä kommentteja edellisillä.
Parhaat ideat tosiaan tulevat usein aivan eri tyypeiltä, kuin niiltä, jotka ovat parhaita niitä toteuttamaan.
Usein keksijät ovat introverttejä ja eivät yksin saa keksintöjään markkinoille. Lahjakkaat myyjät taas harvoin pystyvät tuottamaan vastaavia parannuksia. Siksi minusta on hyvä jos liikeideoita myydään.
Mutta liikeidea ei ole minkään arvoinen ennen kuin se on markkinoilla ja tuottaa. Siksi en tekisi kauppoja muuten kuin tuolla rojalti-periaatteella (vrt. franchising, eli esim. pari % liikevaihdosta).- 14+11
Vain sellainen immateriaaliomaisuus, joka on suojattavissa, voi toimia rojaltien lähteenä. Siis patentti, tekijänoikeus tms. Franchingissa itse idea ei saa suojaa, vaan se perustuu tunnettuun nimeen ja sen käyttöoikeuteen.
Itse ideaa voinee suojata vain kahdenvälisilä sopimuksilla, joiden luotettavuuden ratkaisee sitten käräjäoikeus tarvittaessa. Tästä vinkkelistä kauppahinta kerralla on viisas ratkaisu, koska sitä on vaikea purkaa jos on oikein tehty.
- jj
maksan heti, käykö 10000 e
- OLIKO IDEAA
TULIKO KAUPAT, JOKO OLET MIJARDÖÖRI ?
- Ei kusetettavissa
Mikähän juttu tämäkin taas mahtaa olla. Ei jampalle kelpaa 2500 brutto päivässä 30% katteella, vaan tyytyy 2500 euron kertakorvaukseen. Ja ihan vaan sen takia, ettei homma oikein sovi hänelle... No just!
Hmm... Eli ottaisko kerran 2500 vai >15000 kuukaudessa...
Toisekseen, ei ole tainnut kaveri miettiä aivan loppuun saakkaa, miten helppoa tämä "idea" olisi häneltä loppupeleissä viedä.
Siis kuvittelenko vaan, mutta muuttuuko nämä huijarit päivä päivältä tyhemmiksi ? MIKÄLI TEILLÄ ON HYVÄ, TOTEUTUSKELPOINEN JA / TAI TALOUDELLISESTI KANNATTAVA LIIKE JA TAI TUOTE IDEA OLISIN KIINNOSTUNUT NEUVOTTELEMAAN / OSTAMAAN.
KAIKISTA KANNATTAA LAITTAA LYHYT SELOSTUS, NOIN PÄÄPIIRTEITTÄIN MITÄ PITÄÄ SISÄLLÄÄN,
"HUULIVEIKOT" TAI MUUTEN PILAILUMIELESSÄ VASTAAVAT = ÄLÄKÄÄ VAIVAUTUKO
[email protected]- af2350
Eli myyt tuon ideasi kerran päivässä tyhmille ja tienaat 2500 päivässä. Kate tosin on täydet 100%.
- Arvoisa Fedrick Scot
Hei Arvokasta Client,
Oletko minkäänlaisia taloudellisia vaikeuksia tai etsit lainaa yrityksen perustamiseen ja maksaa laskut, oletko huolissasi, koska olet hylännyt pankkien ja olet nyt ajatellut, että kaikki toivo on menetetty ei hätää lainkaan, koska kaikki toivo ei ole menetetty meidän hallintaa Fedrick lainanantajista Oyj ovat valmiita tarjoamaan sinulle parhaiten tukea, että sinun täytyy saada, että tilanne ratkaista yhteyttä tänään: ([email protected]) helposti ja luotettavasti lainan Tarjoamme lainan erittäin alhainen korko yksityisille yritykselle ja yritykset, jotka tarvitsevat lainaa ratkaista taloudellinen tilanne .... Hetkinen muuttavat tilannetta hyvää, tukenne on meille tärkeää. - Sijoittaja10
on jo koettu kun utele ei tuottanut.
- lolol
lolololollloooooooo
- koipojuplo
Ioi
Koi
Moi - onnistujat erikseen
ihmisiä kun vain kaikki ollaan niin jos et itse hyödynnä liike ideaasi ajoissa varmasti löytyy koku muukin joka sen keksii. Sillä edellytyksellä että se on edes ajatuksen tasolla järkevä liike idea.
Onnea kuitenkin yrityksellesi, sillä näinkin sitä rahan tekoa pitää yrittää ja se on jo itsessään hyvä liikeidea. - Kurantti kuukkeli
Millaista sopimusta olet valmis tarjoamaan? Onko kyseessä one-time maksu, rojaltiperiaate, lisenssointi vai mikä?
Kiinnostaa tietää.
En kyllä usko että ideasi on niin hyvä kuin väität joten..- 1+2+3
Rojaltit tai lisenssointi onnistuu vasta, kun on joku oikeus, jota suojata, kuten vaikkapa patentti. Ilman sitä kuka vaan voi kopioida idean, joten mitään takeita siitä, että saa yksinoikeuden johonkin yritysideaaan ei voi antaa.
Tämä samainen ihminen voi siis myydä ideansa ihan laillisesti muille samoilla ehdoilla, kun vain osaa kirjoittaa sopimukset niin ovelasti, että niihin jää sopiva porsaanreikä, tai myy muualle jonkun välittäjän kautta.
Idean ostaminen ei välttämättä ole huono idea, mutta mitään yksinoikeutta sillä ei saa, hieman etuaikaa ehkä. Se kannattaa muistaa.
- Porvoon kundi
Minäpä olen ostanut useita liikeideoita elämäni aikana. Tai en suoraan ostanut mutta tarjonnut rahoituksta, puitteita ja jopa osakkuutta ettei tarvi myyä kaikkea.
Kyllä tässä on kaikenlaista tullut tehtyä, joitain enemmän joitain vähemmän. Jotkut on menestyneet ja jotkut..noh, kyllä se jälkikäteen ketuttaa mutta riskinsä kaikessa. - yrittäjä 65
tätä palstaa lukiessa taas huomaa, miten epäluuloisia me suomalaiset olemme, ainako muka joku on pettämässä ja sitten jos joku menestyy vaikkapa liike-elämässä, ollaan niin pirun kateellisia, miksi?
jos ei itse uskalla, ei tarvii olla kade toisille,
sitten rahoittajat, monet miljonääriksi tulleet eivät ole aluksi millään meinanneet saada rahoitusta mistään,
olen itse elämäni aikana, nyt olen jo eläkkeellä, perustellut ja ostellut liikeyrityksiä ja liikeideoita ja täytyy sanoa, että vain kerran eräs, vieläpä naishenkilö pääsi petkuttamaan, muut kaupat ovat olleet rehtejä, neuvo: jos olet ostamassa jotain, pyydä avuksesi joku vanha yrittäjä, sillä vanha kettu ei syö enää myrkkyä - teepeekoo
Liikeideoita otetaan vastaan:
[email protected] - Anonyymi
MIKÄLI TEILLÄ ON HYVÄ, TOTEUTUSKELPOINEN JA / TAI TALOUDELLISESTI KANNATTAVA LIIKE JA TAI TUOTE IDEA OLISIN KIINNOSTUNUT NEUVOTTELEMAAN / OSTAMAAN.
KAIKISTA KANNATTAA LAITTAA LYHYT SELOSTUS, NOIN PÄÄPIIRTEITTÄIN MITÄ PITÄÄ SISÄLLÄÄN,
"HUULIVEIKOT" TAI MUUTEN PILAILUMIELESSÄ VASTAAVAT = ÄLÄKÄÄ VAIVAUTUKO
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368672Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1701260Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17926Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657