G: Paras huvipuisto SUOMESSA?

aasi19

Minusta ainakin POWERPARK

mutta vain minun mielipide! (;

90

6785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alahärmään vie tieni

      Ja tällä hetkellä pinta-alaltaan Suomen suurin

      • katselemaan

        ...ja se maisema, joka avautuu lakeudelle, on Pohjanmaan komein! Kyllä siellä viihtyy, on niin siistiäkin.


      • mie vuan
        katselemaan kirjoitti:

        ...ja se maisema, joka avautuu lakeudelle, on Pohjanmaan komein! Kyllä siellä viihtyy, on niin siistiäkin.

        Tykkimäki. Ainut oikea huvipuisto Suomessa.


      • katselemaan
        mie vuan kirjoitti:

        Tykkimäki. Ainut oikea huvipuisto Suomessa.

        Mitä odotat huvipuistolta?

        Minusta tunnelma, avaruus, monipuolisuus, siisteys, kauneus, palveluhenkisyys ovat tärkeitä.


      • löytyy
        katselemaan kirjoitti:

        Mitä odotat huvipuistolta?

        Minusta tunnelma, avaruus, monipuolisuus, siisteys, kauneus, palveluhenkisyys ovat tärkeitä.

        Mikä on muu huvipuisto, mistä nuo kaikki löytyy samasta paikasta, muualta kuin Tykkimäestä


      • oletko
        löytyy kirjoitti:

        Mikä on muu huvipuisto, mistä nuo kaikki löytyy samasta paikasta, muualta kuin Tykkimäestä

        Anteeks vaan mut ollaan käyty kolmesti sekä Tykkimäellä että Powerlandissa ja täytyy sanoa että onhan Tykkimäkikin suht siisti ja ihan ok mutta kyllä Powerland-huvipuiston siisteys on ihan ylivertainen muihin paikkoihin verrattuna. Samoin kauneus, siellä on todellakin kaunista. Oletko käynyt Powerlandissa ?


      • SÄR KÄN NI EMI
        löytyy kirjoitti:

        Mikä on muu huvipuisto, mistä nuo kaikki löytyy samasta paikasta, muualta kuin Tykkimäestä

        KÄNNI EMI SÄR


      • Anonyymi
        mie vuan kirjoitti:

        Tykkimäki. Ainut oikea huvipuisto Suomessa.

        Tykkimäki on perseestä. Rakastan linnanmäkeä, ehdottomasti paras!


    • EIEIEIEIEI

      JUMA SE ON SÄRKÄNNIEMI EIKÄ MIKÄÄ NYNNYLÄ POWERPARK

      • särkkis

        Särkänniemi se paras on! :) Siellä on parhaat laitteet yms.


      • eli kävijät tekevät

        paikasta sen mikä se on. Powerparkkiin tutustumaan ja toteamaan, onko se nynnylä.


      • PowerParkin ystävä

        et oo tainnu käydä koko paikassa kun olet tuta mieltä PowerParkissa sijaitsee Suomen parhaimmat ja nopeimmat vuoristoradat


      • gfghrtyre5ya

        LOL!! käy eka itte powerparkis enne ku alat sanoo sitä nynnyläks . et oo ees käyny koko powerparkis vittu!!


      • powerpark

        justiisa paras on oikeesti pasa


      • :_D SÄRKKÄ PASKAA

        Tiesitkö että powerparkissa on tosi hyvä valikoima...Laitteita on noin.samanverran kuin särkälläkin mutta powerilla on tosimonta laitetta isomille väelle esim : booster , thunderbird (mikä on muuten luokiteltu parhaiden puu vuoristoratojen joukkoon maailmassa),pegasus, dragon tower (suomen korkein laite ) , cobra ja paljon paljon muta.....Sitten mennään särkänniemeen......---> paljon pikkulasten laitteita joita on tullut kun hyviä laitteita on purettu pois näiden lastenlaitteiden tilalta...esim:motogeeen tilalta lähti korkkiruuvi .... Muutenkin särkkä on jotenkin liian pieni... Särkässä on ehkä 3-4 laitetta johon voi mennä ilman että tylsistyy , mutta powerparkissa on 6-7 hyvää laitetta...MUTTA KUMPIKAAN EI PÄRJÄÄ SUOMEN SUURIMMALLE, PARHAIMMALLE , ENITEN HYVIÄ LAITTEITA OMAAVALLE ELI LINNANMÄELLE !!


      • POWERI JA LINTSI <3
        PowerParkin ystävä kirjoitti:

        et oo tainnu käydä koko paikassa kun olet tuta mieltä PowerParkissa sijaitsee Suomen parhaimmat ja nopeimmat vuoristoradat

        väärin ...linnanmäellä on nopeimmat mutta poweri on kyl siltiki tosi hyvä paikka ! heti lintsin jälkee


      • POWERPARK taieimitää

        Särkänniemessä ei oo mitään KUNNON laitteita! Paras siellä on Tornado, joka on etanaaki tylsempi! Lintsillä ei oo mitää ja paskanen paikkahan se on! Nii POWERPARK ON PARAS JA SIISTEIN!!!!


    • ..sehän on..

      LINNANMÄKI.
      Se ainoa ja oikea.
      Parhaat laitteet (koska Särkänniemessä esimerkiksi on liikaa sellaisia liian hurjia minun makuuni). Lisäksi Linnanmäki näyttääkin parhaalta.
      Tykkään.

    • Särk-fani

      Powerparkissa kovatasoiset laitteet ja ihanan siistiä on, mutta Särkänniemen kokonaisuus taitaa olla vielä parempi.

    • JEE!

      Särkänniemi ja linnanmäki ovat parhaimmat huvipustot suomessa! =)

      • lintsi ja poweri !

        korjaan sun puolesta : **POWERPARK JA LINTSI ON parhaimmat huvipuistot suomessa...kaikki tietää että särkästä on alkamassa muodostua pelkkä leikkikenttä tän uuden angrybirds landin takia...


    • Paras ei toiseksi
    • bihlkfhgsfdgjerdfg

      Lintsi ja enpä oo muissa käynytkään. Linnanmäen ukon nimeksi pitäs vaihtaa ilmaveivi.

      • Et sillai

        Siinä sitä asiantuntemusta ja kokemusta..."enpä oo muissa käynytkään"...


    • repikää

      lintsi on paras siitä ei voi kiistellä sopii kaiken ikäisille

    • Etelä-Suomii

      En oo kyl Powerparkis käyny, mut sanon et se on paras! :) Todella monipuoliselta vaikuttaa ja keskellä luontoa, Pohjanmaan lakeuksilla. Vois kai käydä joskus:D

    • youmadsarkaochlintsi

      Powerpark, lähellä ja paranee kokoajan..
      Esim. Linnanmäella ja Särkänniemellä ei ole oiken tilaa enää tehä mitään yms. mutta Powerpark on metsän keskellä :D

    • kdcf<osjz-

      Powerpark on paras paikka!!!!
      käykää itte eka powerparkis ennen ku sanotte sitä nynnyläks!! onha lintsi ja särkänniemi iha hyvii paikkoi mut ku ittekki asun etelä suomes ni harvoin tulee powerparkis käytyy.

    • BÖÖm

      Ehottomasti paras on powerpark sit särkkäri ihan sen kannoilla

    • heppa hullu

      no on kyl munki mielest powerparks on iha best! :D

    • oon käyny kaikis

      oon käyny kaikis paras on powerpark ko siel voi tehä muutaki ko käyä laitteis

    • LINNANMÄKI THE BESZ

      Minun mielestäni ehdottamasti linnanmäki siellä on niille jotka haluavat nähdä maisemaa ja rentouttua: maisemajuna maailmanpyörä sekä panoraama joka on vieläpä ilmainen! Sitten hurjapäille taas on: ukko raketti vuoristtorata kirnu salama kieputin kehrä jne :D ja sitten vielä perheen pienimmille merirosvolaiva kotkot jne ja sitten noin 120cm pituiselli on vieläpä merirosvolaiva ja muuta kivaa joten ehdottamasti LINNANMÄKI! se on myös kauniimpi ja muistuttaa enemmän huvipuistoa burgereita

      • hei

        olet oke assa särkänniemessä on aika nössöt laiteet mutta kivat


    • särkkä4ever

      Särkänniemi

      • LINTSI THE BEST

        JA PASKAT ON ELÄMYSPUISTO ENEMMÄNKI PIKKULASTEN LEIKKIKENTTÄ NIINKUIN SE NYKYÄÄN ALKAA OLLA KUN SINNE TULI TUO "TODELLA HIENO" ANGRYBIRDSLAND..HYVÄN KUMMITUSJUNAN TILALLE TULI KIIPEILY TELINE JA ENNESTÄÄN SÄRKÄNNIEMIEMESTÄ LÖYTYVIÄ LAITTEITA JOTKA TEEMOITETTIIN UUDESTAAN ETTÄ NÄYTTÄISI ETTÄ SINNE OIS TULLU UUSIA LAITTEITA...LOL LOL LOL JA VIELÄ LOL .................LINNANMÄKI SE AINOA JA OIKEA PARAS HUVIPUISTO !!!!!!!!!!


    • Hihhiii

      Minä tykkään Linnanmäestä, Powerparkista, Tykkimäestä ja Särkänniemestä.

    • Kesämaa on paras!

      Minä pidän eniten punkaharjun kesämaasta :)

    • huvipuistotonparhait

      Ite oon käyny vaan Linnanmäellä ja Särkänniemessä. Koska asun ihan etelässä niin powerparkkiin on vähän vaikeeta mennä, sinne kyllä haluisin koska cobra

    • Mopokortti23

      PowerPark ihan ykkönen! kyllä Linnanmäellä ja Särkänniemelläkin saattaa (ehkä) ihan mukavaa olla mutta Powerpark Voittaa ne silti. en nyt menisi dissaamaan Powerparkia jos ei ole edes käynyt siellä. Powerparkissa on parhaat näköalat jne.

      Powerpark kannattaa!
      Särkänniemi neh
      Linnanmäki neh

    • dfdfgh9

      Linnanmäki on ihana ja Särkänniemi myös! Tosi vaikea sanoa kumpi mielestäni parempi. Molemmissa käynneistä on jäänyt aina hyvät muistot

    • hei

      olen helsingista paras on särkänniemi tornado linnanmäkilaiteet ovat pyörytttävämmät linnanmäessä on enemmän laiteita paras on ukkko anna pisteet kumpi laiteon parempi

    • Huvipuistot käyny

      Särkänniemes on kyl tosi hyviä laitteita jne. ,mutta powerpark on siistempi ja siel on kyllä kauniinpaa ja on paljon pienemmät jonot(ainakin kun mää on käyny )Linnanmäki on ihan hyvä ,mutta ei se vedä vertoja Särkänniemelle .Mun mielestä Särkänniemi on paras.

    • oksennus_lentää

      Kyllä se on Linnanmäki. Laitevalikoima on itselleni sopivin ja Linnanmäen ympäristö on sievä, esimerkiksi verrattuna Särkänniemeen. Särkänniemessä ja Powerparkissa on liikaa laitteita joissa tulen huonovointiseksi tai joihin en uskalla mennä. Hyvänä kakkosena tulee Suomen tivoli. :)

    • polinasärktykki

      Menen yli huomenna särkäniemeen toisen kerran elämässäni todella hieno paikka ja jos ei uskalla menä laitteisiiin löytyy sieltä delfinaario ja eläintarha ja näsineula ja angry birds -land... Hyvät laitteet trombi, tornado,hurricane,tornado,aikamatto,take off,troika. Mutta sitten linnan mäellä olen käynyt joka vuosi ja kun tulen linnanmäelle sisään tulee semmoinen vanhan ajan huvipuisto fiilis ja laitteet ukko ,kirnu,kieppi,kieputin,salama,tulireki,raketti,kerhä,linnunrata. jne Siellä on vielä sea - life jossa olin eilen kun olin helsingissä... Ja olen kerran ollut powerparkissa todella hieno paikka puoli-isän suku asuu siinä ihan lähellä nii kesti ajaa vain 15 min sieltä powerparkkiin.. Laitteet cobra,pegasus,booster, ja tämän vuoden uutus dragon tower,typhoon,joyride,neos twister,thunder bird ovat kaikki lähellä sydäntäni. Ja tykki mäellä kin olen käynyt siisti ihan hyvässä paikassa huvipuisto mutta laitteet vähän vähissä mutta joka vuosi melkein tullut jotain uutta esim tämän vuoden loop fighter on kulema todella huippu laite se nostaa tykkimäen osakkeita voitte käydä kattoo you tubest loop fighterin videon. Laitteet esim trombi,idänpikajuna,loop fighter,enterprise, taifun jne.. Tykkimäki 8. särkäniemi 9-. linnanmäki 9½. powerpark 10!

    • turboleuka

      Särkkä: liika jonoja,liian pieni alue
      Lintsi: Hyvä paikka, tosin liian kaukana
      Poweri: Sopivan lähellä, jonoja sopivasti

    • äöäöäöäö

      särkänniemi vs. linnanmäki, kumpi voittaa ?

      • IiLÅPAÅ

        Lintsi kaippa...


      • LINNANMÄKI

        Linnanmäki koska enemmän laitteita , 5 yli 140 laitetta ja paljon hyviä muita laitteita ja koska siellä on mukava tunnelma toisinkuin särkänniemessä missä on VAIN 3 hyvää laitetta ja sitten muut onkin tylsiä ja koko puisto on täynnä kiljuvia ja itkeviä pikku lapsia..huoh musta särkkää ja linnanmäkea ei voi edes verrata!


      • hintsuu

        Ei kumpikaan vaan Tivoli sariola koska siellä on kaikki sairaan kallista!


    • jaak3

      omana mieli pitneenä pidettäköän että wasalandia paras koska siellä on koski seikkailu

      • Joo-o

        Koskiseikkailu on Särkänniemessä...


    • lasten särkänniemi

      LINNANMÄKI !! Ehdottomasti paras ! 43 laitetta on reilusti suurempi määrä kuin särkänniemen vaivaiset 35... LINNANMÄEN YLI 140 LAITTEET : UKKO (SUOMEN PARAS LAITE ) , RAKETTI ,KIEPPI , KIEPUTIN JA KIRNU JA SÄRKÄNNIEMESSÄ YLI 140 LAITTEITA ON : TORNADO ,TROMBI (JOKA TODELLA EPÄMUKAVA EI YHTÄÄN HURJA JA USEIN SULJETTU ) SEKÄ HALF PIPE JONKA AJO KESTÄÄ JÄRJETTÖMÄN VÄHÄT 20 SEKUNTTIA JA LOPUT 32 LAITETTA ONKIN PIKKULASTEN LAITTEITA...HUOH..MIKSI KUKAAN EDEN VOI SANOA ETTÄ SÄRKKÄ OIS PARAS....POWERPARK on kuitenkin 2 paras sillä siellä on monipuolinen valikoima ja suht halvat hinnat...särkänniemi menee 4 :ksi tykkimäen jälkeen....

      • babalaila

        tykkimäki on pikkulapsille


    • hyvipuisto on kiva

      no powerpark on paras sen tietää hyvin

      • BABALAILA

        powerpark se paras on; siellä voi ratsastaa, uida, ajaa kartingia ja käydä huvipuistossa, särkänniemi on leikkikenttä, linnanmäki on tylsä,sotkunen ja siellä joutuu odottaa ihan SAIRAAN kauan. Vaikka asun Helsingis, käyn powerparkissa vaikka kuin paljo!!!!!!!! MIETTIKÄÄ UUDELLEE!


    • herne

      tykkimäkeen vedetään kaikki lintsin vanhat laitteet ):< mut ei pahalla

      • vieras3

        1.linnanmäki
        2.powerparak
        3.särkänniemi
        4.tykkimäki


      • Huvipuisto.net
        vieras3 kirjoitti:

        1.linnanmäki
        2.powerparak
        3.särkänniemi
        4.tykkimäki

        Nokkis ei oikein pysty kilpailemaan koska vähän laitteita ja nekin vanhoja ja ruppaisia. Kohtuu hauska paikka silti jos sattu Jkylän tienoille.


    • linanmäki rules!

      LINTISI!!!!

    • Elli 12v

      No Huvipuistoist Tykkimäki,
      mut jos sanoo myös vesipuistoist ni ehdottomasti Serena!!!

    • mikkos13

      1Powerpark 2 Tykkimäki 3 Wasalandia 4 LIntsi

    • janika-901

      Meillä koko perhe on viihtyny powerparkissa. Lapset odottaa aina kesää innolla jotta päästään sinne riekkumaan koko viikonlopuks.

    • totuuus

      Powerpark on ihan ykkönen!!

    • vanillapallo

      Ehdottomasti POWERPARK - missään muualla ei ole niin paljon ja laajaa valikoimaa. Lisäksi kun paikassa voi yöpyä ja lomailla pidennetyn viikonlopun sehän on suorastaan suomen oma Disneyland! Aktiviteettit ei lopu kesken kun on hepat ja kartingit ja nyt tänä kesänä uusi iloinen teatteri sekä vesipuistolaitteet - ne on ihan must käydä kokemassa :)

    • kiki-

      Ehdottomasti PowerPark! Siellä viihtyy sekä lapset, että aikuiset.

    • crimson_rose
    • maru2

      Power park olen pari kertaa käynnyt ja paikka on siisteimpia paikkoja joissa ollaan lasten kanssa oltu. Ei roskia tai tupakantumppeja, ei kännisiä Toista se on kylpylöissä ja muissa matkailukohteissa jossa tulee käytyä kesäisin. Esim. yleiset rannat.

    • minä vaan

      POWER PARK ON PARAAAAASSSS !!!!!
      Huomenna avajaisiin menossa.

    • ensio234

      Kävin kerran Powerparkissa.

    • apina18

      hei oike vastaus on

      1.Linnanmäki
      2.powerpark
      3.Särkäniemi
      4.tykkimäki

    • PowerQ

      PowerPark on paras! Sinne tänäkesänäkin :>

    • Elli12

      Mun mielestä tykkimäki:))

    • nobyded

      Kyllä se Powerpark voittaa!

    • :))

      1 powepark
      2 tykkimäki
      3 lintsi
      4 särkänniemi

    • lotta5

      Käytiin viime viikonloppuna koko perheen kanssa ja kyllä oli aivan fantastinen paikka Laitteita oli niin paljon että kaikkiin ei keretty menemään. Ravintolat ovat nopeita ja Lehtipihvi jonka sielätä ostimme oli runsas.Meidän porukalle Power Park on ehdoton ykkönen

    • mickep1
    • pinkkihalinalle

      Powerparkissa parhaat laitteet. Lintsillä ehkä enemmän, mutta huonompia (kokeumksia on)
      Ei se määrä vaan se laatu!

    • Oiva Oulusta

      Kävin siellä eilen ja oli hyvä meininki. Aukioloaikaa oli pidennetty tunnilla koska oli paljon väkeä. Söimme erinomaista ruokaa vaikka suolaa oli ehkä vähän liikaa meidän perheen makuun

    • Jesper23

      Paras on Wasalandia. Yli puolet halvempi hinta rannekkeella. Suomen paras tukkijoki ja kummitustalo. Lisäksi liuta muita hyviä laitteita ja Suomen uusin vuoristorata.

    • Sisko Marttinen

      Power park on paras. En ole käynnyt kun Lintsin ja Power parkin mutta ainakin pienten lasten näkökulmasta meillä Power toimi parhaiten. Oli nopeat jonot ja laitteet ei pelottanut. Miellellään maksaa laadusta ja puhtaudesta. Ajomatka Helsingistä piti tehdä kahdella pysähdyksen taktiikalla.

    • Lenkki

      Power Park on hinta laatu suhteelltaan paras vaikka Turusta katsoen niin Lintisi kun Särkäniemi ovat lähempää.

    • adriaan
    • särkänniemitampere

      No tietty Särkänniemi, Siel on High Voltage, Tornado, Tyrsky, MotoGee, Aikamatto, Trombi, TakeOff, Half Pipe, Wiking, Hurricane, koskiseikkailu, Tukkijoki ja paljon muuta..... Iha best Ihana Näsinneula akvaario Delfinaario, Planetaario, SpeedBoat

    • pilvenpyörä on ihana

      Tykkimäki! Ne maisemat, siisteys ja se, ettei juurikaan tarvitse jonotella laitteisiin. Ja AquaPark on hyvinkin jees näillä ilmoilla :)

    • Poweri,särkkä,lintsi

      Noh...Sanon kolme lempi huvipuistoo ja 4 lempi laitetta :)
      1.Powerpark
      Lempi laitteet:
      1.Thunderbird! Paras vuoristorata koko suomessa!
      2.Typhoon!
      3.Joyride! Kiva vuoristorata vaikkei ookkaan hurja!
      4.Begasus :)
      5. Kwai river! Oli pakko laittaa viideskin!!

      2.Särkänniemi
      Lempi laitteet:
      1.Motogee!!! Ihana se lähtö kun se kiihdyttää!
      2.Aikamatto!! Jotenkin vaan kiva laite kun ottaa mahanpohjasta!
      3.Ehkäpä Troika :)
      4.Hurjakuru :) Toosi kiva :)
      Särkänniemi ja Linnanmäki oli vaikee erotella, mutta silti Särkänniemessä on enemmän laitteita mihin uskallan mennä kun oon 10-vuotias ja aika arka meneen uusiin laitteisiin :)
      3. Linnanmäki
      Lempi laitteet:
      1.Vuoristorata!! Kiva, mutta sais olla hurjempi :D
      2.Linnunrata!! Ihan paraas!! Ravattiin mun kamun kaa monta kertaa perä kanaa!
      3.Pikajuna! Toosi kiva laite :)
      4.Vonkaputous! Kiva kun kastuuu!!!

      No tossa mun lempi huvipuistot ja lempi laitteet siinä samalla :)
      Oon siis 10-vuotias ja en uskalla mennä kaikkiin laitteisiin vielä :) Ukon, Tornadon, Boosterin ja Trombin aijon kyllä kokeilla :)

    • POWERPARKJONNE

      Powerpark ehdottomasti Suomen ykkönen! Linnanmäki hyvänä kakkosena ;)

    • Anonyymi

      Särkänniemi on paras, koska niin paljon uusia laitteita tullut lähiaikoina.

    • Anonyymi

      Todellakin Linnanmäki! Suosikkipaikkani Suomessa, kodin jälkeen tietenkin! 😜

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4269
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2100
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      242
      1023
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      135
      1021
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe