406:n öljynvaihtotiheydestä?

4 0 6

Ostin kuukauden alussa 406:n, 2-litrasen, vm. 2000. Huolto-ohjelman mukaan öljynvaihtotiheys on suositeltu (käsittääkseni) 30 tkm:n välein. Samalla myös vaihdetaan öljynsuodatin.

Minusta tuo väli tuntuu kovin pitkältä. Minkälaista käytännön kokemusta / tapoja on muilla omistajilla öljyn ja suodattimen vaihtotiheydestä? Entä onko kokemusta, onko merkityksellisiä eroja käyttääkö Suomen oloissa 10W 40 tai 5W 40 -öljyä? Edellisistä viesteistä olen huomannut, että ilmeisesti Helixin öljyt kannattaa jättää kaupan hyllyille.

5

1872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rane

10W-40 öljyä ei kannata käyttää.
      Suosittelen 5W-50.
      Itse käytän 10W-30 öljyä, ja odottelen kauanko moottori kestää, ääniä rupeaa jo kuulumaan.

• 406 -98 2.0 ST

Mobilia kone pullollaan. Laittavat merkkihuollossa. 15 000 km on vaihtoväli ja talvenvaralle vaihdan vaikkei olisi kilometritkaan täynnä. Suodatin aina samalla. Tiedä sitten kannattaako mutta ainakaan ei ole ollut mitään ongelmia esim. huohotinputkien ja talven kanssa...

• juttu

samoin minulla 2.0 ST:ssä ei ollut viime talvena mitään ongelmia kun vaihdoin talveksi uudet rally mobilit. vm.99

• Osmos Kosmos
        juttu kirjoitti:

samoin minulla 2.0 ST:ssä ei ollut viime talvena mitään ongelmia kun vaihdoin talveksi uudet rally mobilit. vm.99

Mobilit on hyviä. Itse käytän 5W-50 litkua ja vaihtovälinä olen pitänyt 1 vuosi tai 30tuh, riippuu siitä kumpi ensin täyttyy. Öljynvaihto on sopivasti ajoittunut syksyyn, talven yli on menty ilman minkäänlaisia ongelmia. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä 30tuh.km aikana kertaakaan.

• n.n.

Shellin öljyt kannattaa vältää. Synnyttävät eniten kylmälimaa kaikista öljyistä -> voi aiheuttaa ongelmia talvella huohotinputken kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe