Pikkuisen ruokinta...

Nanna

Ajattelin vaan kysellä että minkä laatuinen on Hill´s:in penturuoka? 4kk pentuni syö sitä mielellään ja sitten kaupan tölkkiruoista Latzia.
Että ovatko nämä hyvät ruoat pennulle?

2

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tabby

Hill's on erittäin hyvä kissanruokamerkki. Itse jättäisin tuon Latzin pois, vaihtaisin sen vaikkapa Animondan penturuokiin (ainakin meillä olleet todella suosittuja) tai sitten raakaan jauhelihaan, joka sekin on ehdoton herkku. Kannattaa syöttää vuoden ikään saakka noita nimenomaan pennuille tarkoitettuja sapuskoita, ja jos vaihtaa merkkiä, niin vaihtaa sitten pikkuhiljaa, ettei mene pikkuisella vatsa sekaisin.

Meillä toisen kissan vatsa menee sekaisin erittäin helposti, toisen ei mistään. Muutenkin tosin ovat kuin yö ja päivä =). Itse en syötä kissoillemme kaupan kuivaruokia lainkaan (Lakulla on vehnäallergia), vaan eläinkaupan hyvälaatuisia kuivaruokia, pääasiallisesti Purinaa ja Royal Caninia. Sisäkissoja ovat, joten syötän sisäkissoille tarkoitettua kuivaruokaa. Purkkiruokia syötän vain Pekulle, Laku ei niitä syö. Yleensä ostan purkkiruoatkin eläinkaupoista (tai kissanäyttelyisä suuren satsin kerralla edullisemmin), mutta joskus syötän myös halppisruokia. Niistä syötän ainoastaan Shebaa ja Whiskasia. Pääosin nuo kyllä meillä syövät tuoreruokaa, kuten jauhelihaa, sisäelimiä ja Laku sitten muikkuja.

Löytyyhän tuota Hill'sin penturuokaakin muistaakseni useampaa eri makua. Ettei pikkuinen ihan kyllästy yhteen makuun =).

• Polgara

Itse yritin saada pentuni syömään erilaisia penturuokia muttei nirppanokille kelvannut joten aloin kokeilla erilaisia aikuisten ruokia. Latz'ia kissat inhosivat totaalisesti. Kun olin kaikkea kokeillut otin hyllystä purkin johon olin päättänyt viimeisenä turvautua... nyt kissani syövät mitä parhaimmalla ruokahalulla PIRKKA- kissanpurkkiruokaa...

Vatsa pennuilla on toiminut hyvin ja karva on erinomaisen kiiltävä ja pennut terveitä ja vilkkaita joten ei Pirkka-eväistä näytä haittaakaan olevan.

Pentuni ovat 13viikkoisia..

Pol

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe