Minulla on sellainen lappari kuin Fujitsu Siemens Amilo M-6100. Epäonnistuin ostamaan sen joulukuussa 2006 siis 350 eurolla, mitä en suosittele kellekään... niin, sinne oli asennettu Windows Millenium, jota mm. Pietarissa käytiin katsomassa aivan divaariharvinaisuutena. Kävi vähitellen ilmi, ettei sen kaa sovellu Nokia 6020, 6151, Olympus-digisanelin... lopulta Sampo uudisti tuon tietoturvaratkisun, joka täytti mun kärsivällisyyteni ja tilasin Huuto.netin kautta Win 2000 sp 4 lisenssitarran ja asennusmedian. Kokemuksesta olen tietänyt, että postitetaan asennusCD, jossa lukee sellaista kummallisuuksia että vain PC:n hankkijalle yms, mutta siitä huolimatta se on muuten alkuperäinen painettu asennusmedia. Asentaminen onnistui silti, Me:n päälle, mutta hävisivät näyttöasetukset ja ääni lakkasi toimimasta soittimesta. Siis kokonaan. Näyttö pieneni neliöksi, muuten rumaksi. Siitä asennusohjelma oikeastaan varoitti, että ajurit eivät ehkä toimi oikein.
Lisenssi osoittautuikin aivan oikea ja kelvollinen. Mutta asennettuani Win 2000:n tuolta cd:ltä imuroin netistä Avast-virustorjunta ohjelman. Melkein HETI se löysi useita trojalaisia sekä jokin Win32 virut-mato-haittaohjelman. Lopulta Avast sulki käyttöjärjestelmän, kyseli Dos-tilassa että siirretäänkö karanteeniin kaikki ohjelmatiedostot ja tuhosi Windows 2000:n tunnissa siinä määrin, ettei se enää hyväksynyt salasanaa. Samalla tuhosi Office 2000:n, joka oli koneessa ennen.(Jatkuu)
tuota, apua tai lohdutusta. Fujitsu:n ajureista ynnä
4
952
Vastaukset
Myynnin yhteydessä asennettu Office temppuilikin aivan alusta ja jatkuvasti. Siitä puuttui kunnon kielitarkistus tms asetuksista, erityisesti venäjän kohdalla, joten jokaisen painovirheen tai "liitä"-toiminnan yhteydessä Word ehdotti ohjelmisto päivitystä ja vaati asennuslevyn asettamista, jota minulla ei juuri ollut kun ei myyjä ollut antanut mukaan palautuslevyä (Windows milleniumin palautuslevy oli kyllä annettu).
Sitten virusten ja torjuntaohjelman tuhotyön pohjalta mie tajusin, ettei tässä muu auta, kuin kovan levyn alustaminen (tiedostot muutenkin tallennan aina myös muistitikuille ja cd-levyille). Muuten olen jättänyt mainitsematta, että 2000:ta asennettaessa asennusohjelma ehdotti FAT-järjestelmän muokkaamista NFTS-järjesetlmäksi, jota tyhmyydessäni hyväksyin vaikkei ollut pakkoa. Ei minusta oikein ookaan kovan levyn alustajaksi, mutta vaivalla, pelon valtaamana ja soittamalla Venäjälle ja kyselemällä (käyttäen tätä isän konetta) sain hommat tehtyä kolmannella yrityksellä. Siis kävi ilmi, ettei fdisk-komento riitä, vaan on pakko sen jälkeen listata ohjelmiston dir-komennolla ja sen perästä kohdalta d antaa "format c kaksoispiste" -komento. Sen jälkeen levy oli aivan tyhjä ja FAT-järjestelmä palautui, joten vaihdoin BIOS-setup:iä Atapi cd-levy-muotoon ja sain Windows Me:n palautetuksi palautuslevyltä. Ihme kyllä, näyttö ei palannutkaan entisiin mittoihin eikä kirkkaaksi, eikä ääntä enää ollut.Sain selville, että näissä Fujitsu Siemenseissä Amilo M-6100 (jota venäläiset tuttavat jotenkin pitävät kierrättävänä elektronikkaromuna), siis tukisivujen mukaan,
äänikortti on Intel® 440MX SigmaTel STAC9721T näyttö Display - Silicon Motion Lynx family Driver.
Tukea ei ole kuin Milleneumiin! Jota ei kukaan tietääkseni käytä...
Siis löysin netistä sellaisen kuten www.mbnet.fi/ajuriapaja/info.asp?AID=6175&TID=6671&OS=2
Haluaisin pyytää tietoisia neuvomaan, kelpaisiko se Fuji-Siemensin Amilo M-6100:n kannettavaan?- ...
paimenkoira kirjoitti:
Sain selville, että näissä Fujitsu Siemenseissä Amilo M-6100 (jota venäläiset tuttavat jotenkin pitävät kierrättävänä elektronikkaromuna), siis tukisivujen mukaan,
äänikortti on Intel® 440MX SigmaTel STAC9721T näyttö Display - Silicon Motion Lynx family Driver.
Tukea ei ole kuin Milleneumiin! Jota ei kukaan tietääkseni käytä...
Siis löysin netistä sellaisen kuten www.mbnet.fi/ajuriapaja/info.asp?AID=6175&TID=6671&OS=2
Haluaisin pyytää tietoisia neuvomaan, kelpaisiko se Fuji-Siemensin Amilo M-6100:n kannettavaan?Näytönohjain:
http://support.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=76FEC3D3-53E8-401A-9AF2-ABC5E2195FC8
Äänikortti:
http://support.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=67470DCA-7A2A-476B-A09A-28B984389FB4
Toi ajuriapajan ajuri on L6820:lle, se on ihan liian uusi ja eri rautaa. Ei käy sun koneeseen. ... kirjoitti:
Näytönohjain:
http://support.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=76FEC3D3-53E8-401A-9AF2-ABC5E2195FC8
Äänikortti:
http://support.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=67470DCA-7A2A-476B-A09A-28B984389FB4
Toi ajuriapajan ajuri on L6820:lle, se on ihan liian uusi ja eri rautaa. Ei käy sun koneeseen.kiitos paljon, säilytän linkit!!! Nyt koko läppärin olen jättänyt huoltoon. Kun avast oli tuhonnut windowsin toisen kerran troijalaisten ja Win32:virut-maton takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3932020Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121849Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2421367Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.77999Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel52961Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402928Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä33765- 56759
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70714- 63713