Haluan oppia venäjää

nopeasti.

Mitä teen?

64

7868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Komennusmies

      Otat sanakirjan mukaan ja matkustat jonnekin kauas missä kukaan ei osaa muuta kieltä kuin venäjää. Kyllä nälkä opettaa.

      No tottapuhuen ei venäjää sen kummemmin kuin mitään muutakaan kieltä kovin nopeasti voi oppia. Tai se nyt on tietenkin omista lahjoista ja motivaatiosta kiinni kuinka nopeasti kieltä oppii. Osta alkeiskurssi, opettele kirjaimet ja opettele kirjoittamaan. Opettele käyttökelpoisia fraaseja aluksi ja alkeista vaan eteenpäin. Kuuntele venäläisiä radiokanavia ja puhu aina ku mahdollista. Kyllä se siitä..

    • kielikurssille

      Etsi itsellesi venäläinen tyttö/poikaystävä. Sitten hoidat kaikki hommat venäjäksi (tosin osa hommista tietysti menee ilman kielitaitoakin jos on kunnon kielimies).

      Tärkein asia kielen opiskelussa on että alat ajattelemaan sillä kielellä minkä haluat oppia, eli päässäsi et käännä asioita äidinkielesi ja opiskeltavan kielen välillä. Se vie aivan turhaan energiaa ja aikaa.

      Ensin opiskele aakkoset, siitä se alkaa. Hyvä keino on löytää joku venäläinen jonka kanssa otat sanakirjan ja luet itse sanan suomeksi, sitten vastapuoli lukee sanan 2-3 kertaa venäjäksi - sillein että sanan välillä on 2-3 sek taukoa. Muutama tuollainen CD levyllinen kielikurssia jota voit pitää taustamusiikkina, viikossa olet sanat oppinut jos annat sen jauhaa taustalla 24/7.

    • mutta kun

      on mennyt jo seitsemän vuotta ahertaissa, eikä vielä ole hallussa.

      • neuvostoihminen

        puhun suomea kokoajan töissä ja kotonakin 21 vuotta en vieläkään osaa.
        älä murehdi siitä ettet sä osaa.
        olen 100% että osat!
        kato, ihmisellä on aina sellainen toive, et ne halua puhua täydellisesti, mutta tosielämässä se on erittäin harvinaista!
        mun lapsilla kyllä se osittain on onnistunut he ovat "bilingava" lapset(nykyään on sellainen sana muodissa) mutta meikäläisille pitää hyväksyä että emme ole täydellisiä, mut silti olemme viisaita :)

        Puhu vaan rohkeasti mitä osat, ne jotka hymyile tai naura ovat typeriä apinoita jotka eivät osaa edes äidinkieltä!

        venäjän kulttuurista ja mentaliteetista voin sanoa myös sen että venäjän maassa puhutaan yli 100 eri kieltä, mutta kaikki kommunikoivat keskenään venäjää,
        niin, kuule sä et ole ainoa joka puhuu aksentilla ja väärin!
        puhuvat huono venäjä myös duumassa (sama kuin huono suomea eduskunnassa)

        rohkeasti vaan eteenpäin!
        tsemppiä opiskeluun!
        lopussa kiitos seisoo:)


    • menet

      Viipuriin turistimatkalle, etsit käsiisi miliisin, jolle sanot 'Joponoi gainik, ti pisjuk (tai ti gavnjuk). Sitten pääsetkin opiskelemaan alkuasukkaiden kanssa käytännön kielitaitoa...
      Totta puhuakseni, käy lainaamassa kirjastosta joku hyvä kielikurssi ja soita niitä kasetteja tai romppuja autostereoissa.
      Toinen vaihtoehto on että, kuuntele venäläistä musiikkia, esim. Filipp Kirkorov ja yritä ymmärtää mistä tuo laulelee. No tietysti samoista asioista kuin suomalaisetkin trubikset.

      • neuvostoihminen

        Hitto ku mä nauruin tälle!
        Vähän vaan pitää muuta sun ehdottama opiskelutavan.

        "Mene viipuriin etsi siltä miliisiin vetää sille kunnolla turpiin, niin
        vähän ajan kuluttua sä olet siinä paikassa missä kaikki puhuvat venäjää, ja siinä paikassa sä viivyt hyvin pitkäksi ajaksi..:)

        tää on tosi tehokas opiskelutapa, mun isoäiti on syntynyt Yhinmäen kylässä (Красная горка) Inkerinmaassa.. sille kävi just sun ehdottama tapaus..
        palattuaan siperian "lepokodista" vuonna 1947 hän alkoi liian innokkaasti vaatia omaisuutensa takaisin.. kerran hermot petti ja hän viskasi misliisia tussipullalla ...
        Istui 12 vuotta Potporozjessa vankilerissä (lähellä Volhovia) Kuule! hän on oppinut venäjä täydellisesti!

        70 luvulla ku mä olin vielä pikkupioneerina hän puhuin venäjää niin että se oli musiikkia korvelle!

        Minä sentään anoa suvustamme kuka puhuu venäjää äidinkielinä.
        Koska kävin maailman parhaassa neuvostokoulussa missä olen oppinut imperiumin kieltä täydellisesti...

        Suomi minulle ei ole vieraskieli vaan toinen rakasikieli.
        Jos ei isäaurinko Josef minä olisi puhunut suomea äidinkielinä..

        sellainen sotku kävi meille.


    • Nimetön

      Minulla olisi joutavana Linguaphone -kielikurssin kirjat ja äänitteet, single-levyinä. Voin polttaa levyt CD:lle, jos asia noin yleensäkin kiinnostaa. Laita yhteystietojasi, niin neuvotellaan.

    • evakon laps

      vetäse rajamietä turppiin tai rajanaista viikseen niin varmas osaat venättä parivuuepääs. Tääs saat vaik takuun.

    • Ei kannata

      Ensin jotain 20 innokasta ja sitten loppuvuodesta 6 ja seuraava kurssi mennän kuudella ihmisellä. ja seuraavana vuonna sama juttu nämä vanhat konkarit vetää alkeis kurssilla suhuässää, kun ryhmät pienenee.ainakin oppii mutta ei nopeesti

    • itse venäjälle

      ensi kesänä olemme perheeni kanssa aikoneet lähteä moskovaan.En itse oikein osaa venäjää,paitsi yhden runon,sanoja ja pari lausetta.Aion siksi itse venäjänkielen opettajalta kysyä miten joku asia sanotaan tai kysytään sillä kielellä..Mun mielestä kannattaa ottaa joku tukiopettaja ku niin oppii aika nopeesti:pp

    • Ässäpoika
    • cirofuta

      Hei,
      Itse olen vielä niin vähän aika Suomessa, mutta haluaisin tietää Suomi kieli hyvin. Kuka haluaisi tietää venäjää? Voimme vaihtaa?! ;) Suomi kielin sijasta Venäjä.
      Voimme puhua keskenään, kirjottaa sähköpostiin kirjettä. Kuka myös haluaisi opiskella , kirjotaa minun sähköpostiin [email protected]
      Minä autan mielellään. Kiitos kaikille, kuka kirjoitaa.
      Terveisin, Nastja

    • kaksviis

      Aakkoset on tietysti pakko oppia, ja ikävä kynnyskysymys...Toinen hankaluus jo alkeissa on liikeverbit, jotka minulle on vielä ylittämättä. Niiden käytöstä perille pääsy vaatii paljon harrastusta ja mielellään arkikielen kuulemista usein joltakin venäjänkieliseltä puhujalta. (=mennä, tulla, ajaa jne). Meillä liitteet ovat sanan lopussa, venäjän kielessä on runsaasti etuliitteitä joilla sanan merkitystä tarkennetaan tai jopa muutetaan toiseksi.
      Lohdutuksena on, että venäläiset, jotka keskenään arvostavat kaunista venäjää, ovat kovin ymmärtäväisiä meikäläisen mokelluksiin nähden. Kun telkkarista tuli venäläisiä sarjoja (Rikos ja rangaistus, Zivago jne) koetin kuunnella tarkasti kun suomenkielinen teksti alla antoi vinkkiä.
      Kielen opiskelu on hyvää järkijumppaa, ja palkitsevaa.

    • lumiska

      Nopeeta tapaa ei ole olemassa. Kielten opiskelu liittyy usein muuhun kohdemaan meininkiin tutustumiseen, esim matkoihin. Tää on harrastus joka monia viehättää, on kiinan ja kreikan ja eu-maiden kielten opiskelijoita tällaisia. A Mustajoen kirja Kevyt kosketus Venäjän kieleen on uusi tekele tällä alueella, vaikuttaa melko kiinnostavalta näin finskituristin käteen - mitä jää päähän baltikan lisäksi...no, katsotaan.

    • alex8

      Hei! Etsin suomen kielinen henkilö keskustelemaan suomeksi ja venäjäski Helsingissa.Haluaisin puhua suomea -autan sinua oppia venäjää.
      [email protected]

    • greg

      Terve! Mä etsin henkilöä kuka haluaa oppii venäjän kieli. Asun Helsingissä ja olen työssä Vantalla. Olen 22 vuotis mies. Asun Suomessa 1,5 vuotta. Hyvin ymmärrän ja melkohyvin puhun sumea. Kirjoita minulle sähköpostiin. [email protected] Kiitos!

    • ohjeita,,,,

      Kun kyriiliset aakkoset on edes osaksi selvillä suosittelen oiskelijalle
      vanhojen Linguaphonen ym c-kasettikursin ostoa. Niitä löytää nettihuutokaupoista ja kirpputoreilta usein naurettavaan muutaman euron hintaan. Itse maksoin
      täydellisestä kurssisalkusta kasetteineen kirjoineen vain 7 euroa.
      Sitten kirjastoon jossa kasetit voi muuntaa cd-levylle. Ne cd levyt tiedostoksi
      tietsikalle ja sieltä mp-soittimeen. Sitten armoton prässäys ja ees taas kelaaminen autossa,kotona ym Kielioppi ongelmiin löytyy vastaukset kirjoita ja netistä. Vaatii tarmoa ja pitkäjänniteisyyttä mutta kovalla prässäyksellä kyllä oppii
      niin kovapäistä ei ole olemassakaan.

      • TehokkainOmo

        Vanha viesti: mutta miksi ostaa kielikurssi ja kopida se kirjastossa cd:lle, kun voi lainata kirjastosta suoraan cd:n. Kukin tietysti tyylillään.


      • avotavot
        TehokkainOmo kirjoitti:

        Vanha viesti: mutta miksi ostaa kielikurssi ja kopida se kirjastossa cd:lle, kun voi lainata kirjastosta suoraan cd:n. Kukin tietysti tyylillään.

        No eipä taida tuo nimenomainen Linguaphone onnistua. Mutta: mene youtubeiin, sieltä löytyy ainakin vierailla kielillä venäjän kurssejakin.


      • Anonyymi
        TehokkainOmo kirjoitti:

        Vanha viesti: mutta miksi ostaa kielikurssi ja kopida se kirjastossa cd:lle, kun voi lainata kirjastosta suoraan cd:n. Kukin tietysti tyylillään.

        Siksi että laina pitää palauttaa. Oma on oma.


    • Veronika

      Hei, opiskeletko venäjää - harjoitele minun kanssa - puhua, kirjoittaa, lukea. E-meilissa, skypessa. ilmaiseksi ja helposti. [email protected]

    • Hei kaikille! Kuka haluaisi oppia venäjää? Voin auttaa mielelläni. Asun Pietarissa, opiskelen suomea 2 vuotta. Valitetta vasti minulla ei ole praktikkaa täällä. Haluaisin harjoitella. Harrastan punk-musiikkia, urheilua, politikkaa. Pidän suomesta elokuvista - Kaurismäki ja Louhimies ovat kivat! Voitte kirjoittaa minulle sähköpostiin: [email protected]
      Kiitos etukäteen!

    • TehokkainOmo
    • enmieainakkaa

      Kukahan noihin uskaltaa ottaa yhteyttä?

      • täh

        mihin "noihin" ?


      • Anonyymi

        Ei kukaan järki ihminen ota ryssiin yhteyttä. Mutta putin ottaa jeeeeeee


    • Nadja

      Moi kaikille! )) Mä haluan opiskella suomea, mä voin autta opiskella venäjä. Mun sähköposti - [email protected] Nadja Asun Suomessa

    • Minä olen Olga. Minä asun Pietarissa. Harrastan Suomen historiaa.Tarvitsen suomen kielen taitoa, jotta voisin matkustaa Suomessa, puhua suomalaisten kanssa ja ymmärtää paremmin Suomen historiaa ja kulttuuria.

      [email protected]

      Если вас интересует моя страна и русский язык, если вам нужна помощь в его изучении-обращайтесь. Буду рада помочь

    • määäääää

      En löytänyt "vieraat kielet" tms kategoriaa joten...no lätkästään tähän. Ei kukaan tietäis miten menee venäjäks -" Onni ei piile onnessa vaan sen tavoittelussa" ? ( Dostojevski)

    • KäiänttääJaViänttää
      • kaikkeasitäuskotaa

        Счастье не в счастье, но стремление к
        Ei taida sanakirja oikeen osata...


    • opettele

      venäjää

    • autta

      Moi kaikille. Opiskelen suomea , voin autta opiskelemaan venäjä. Tarvitsen suomen kielen harjoittellu. [email protected]

    • Tampere-Alena

      Etsin suomalaisia ystävä joka halua opiskella venäjä. Opiskelen suomea ja minun täytyy harjoitella puhumaan. Kirjoita minulle)) [email protected]

    • abdurahman

      Joponoi gainik, ti pisjuk (tai ti gavnjuk). Sitten pääsetkin opiskelemaan alkuasukkaiden kanssa käytännön kielitaitoa...


      ethan sinä, ebannui cainik, opit venäjää, te olettekin sellaisia, venäjällä joku suoraan naaman kertoi tämän tsyhnalle, sellaista kieltä puhuvat suomen juoppoille

    • abdurahman

      Otat sanakirjan mukaan ja matkustat jonnekin kauas missä kukaan ei osaa muuta kieltä kuin venäjää. Kyllä nälkä opettaa.

      niin, juuri sinne, jossa kaikki puhuvat vain venäjää, ei nähdä sitten ikinä teitä, eikä puhua haukkuvaa suomea, suomen kieli on haukkumista varten. oi, ihania , jobannue cainiki

      nauran aina, kuin näen venäläisiä, todella miehiä ja teitä, juoruakkoja, vaikka väänät itsestä miestä. läskikasat

      • eiokansalaisuestkii

        Mitähän piru tällä yritettiin selittää?


    • Nahkakantinen sankirja on paras.

      • mitätarkotat

        Mitä väliä sillä onko se nahkakantinen vai pahvinen?


      • sitä.tarkotan
        mitätarkotat kirjoitti:

        Mitä väliä sillä onko se nahkakantinen vai pahvinen?

        Sitä väliä että nahkakantinen on reisien lähtökohdassa. Ylhäälläkin on se uusi testamentti.


      • Anonyymi
        sitä.tarkotan kirjoitti:

        Sitä väliä että nahkakantinen on reisien lähtökohdassa. Ylhäälläkin on se uusi testamentti.

        Eli muija tulkitsee kalun liikkeitä ja sinä luet samalla Uutta Testamenttia? Ei sellaisesta taida mitään tulla...


    • Yhdistelemällä_oppii

      Mene kouluun ja lue pakkoruotsisi. Siinä ohella tuo venäjän oppiminen sujuu sinulta siinä kuin ripaskakin.

      • eikele

        En suosittele.


    • Elenaa

      Olen Elena. Olen asunut Helsingissa 3 vuotta. Täytyy parantaa suomen kielen taitoani. Etsin suomalaista ystävää joka halua opiskella venäjä. Opiskelen suomea ja minun täytyy harjoitella puhumaan. Kirjoita minulle. Kiitos! sähköposti - [email protected]

    • Anonyymi

      Haluaisin oppia venäjää, käyn säännöllisen epäsäännöllisesti Venäjällä omalla autolla ja matkaseurakin/tulkki olisi mukava. Olen suomalainen, ulospäinsuuntautunut, estoton, varattu aikuinen nainen. Ilmoittele yhteystietoja täällä, niin lähdetään mukavalle reissulle yhdessä. Kielenharjoittelu jatkossa mahdollista. ;)

    • Multa saat Natashan netti osoitteen. Opettaa netin välityksellä sulle Venäjää.

    • Anonyymi

      Opin tänään uuden venäjän sanan youtube-videosta.

      Kakashka.

      Daily Bald- kanava on opettavainen. Oli jännä ja vauhdikas tarina muutenkin!

    • Anonyymi

      kysy kavereilta

    • Anonyymi

      Putnist

    • Anonyymi

      Ei sitä kannata opiskella, et hyödy siitä mitään.

    • Anonyymi

      Ющшвлалпшажцэыжпжмдргашы

      • Anonyymi

        Sama suomeksi: Yuschshvlalpshazhtseyzhpzhmdrgashy


    • Anonyymi

      Moi! Haluisin oppia enemmän venäjän kieltä. Löytyiskö täältä halukasta keskustelukumppania?

      Привет! Я хотелабы знать больше русского языка. Здесь есть кто нибудь кто хочет разговаривать сомной?

      • Anonyymi

        Epäilen;-)


      • Anonyymi

        Minä voin jutella.


    • Anonyymi

      Ruki ver, siinä tarvittava.

      • Anonyymi

        пизда́


    • Anonyymi

      Vedä käteen.

      • Anonyymi

        Imetkö?


    • Anonyymi

      Ota kirves ja teloita venäjän presidentti.

    • Anonyymi

      Muuta venäjälle siellä opit kielen. Ota paljon muita ryssiä mukaan niin on kivempi matkustaa

    • Anonyymi

      Olen venäläinen, joka haluaa oppia suomea

    • Anonyymi

      Mene Venäjälle sotimaan. Opit myös venäläisille tavoille. Naisia raiskaamaan, lapsia sieppaamaan, kiduttamaan ja patolokuseksi valehtelijaksi.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe