Päätöksen edessä: Thaimaa vai Meksiko?

Vaikea valinta...

Hei vaan kaikki!

Kaipailisin asiallista, ajantasalla olevaa tietoa Play del Carmenin ja Tulumin hintatasosta? Ihan konkreettisia esimerkkejä- esim verrattuna Thaimaahan? Emme ota missään nimessä all inclusivia, joten ruokailun hinta tosiaan kiinnostaa. Rantatuolien vuokrat yms yms, vaatteiden hinnat (esim miesten t-paidat jne)...ihan kaikki! Verrattuna Thaimaahan? Olen selannut netissä keskusteluita läpi ihan hulluna ja mistä lie johtuu niin erilaisia mielipiteitä paikan hintatasosta tosiaan on (ehkä rikkaat vs. köyhät kirjoittelua ;)?). Kenen mielestä kallista ja kenen mielestä taasen edullista. Eroaako Carmen ja Tulum hintatasoltaan juurikaan?

* Entä mielipiteitä seuraavista Meksikon hotelleista: Carmenissa: Carmen Inn ja Tulumissa Cabanas los lirios?

Thaimaassa olen jo kahteen kertaan käynyt- Phuketin suunnalla ja ensi talvena meidän ei mihinkään pitänyt lähteä, mutta mutta...nyt mulla varattuna matka sekä Thaimaahan:Samui 7pv/ Ko Tao 7pv sekä matka Meksikoon: Carmen 7pv/ Tulum 7pv. Kuun loppuun aikaa päättää mihin mentäisiin...2 aikuista siis reissun päälle lähdössä. Matka toiselle joululahja :).

*Matka-ajankohtana Meksikoon olisi maaliskuussa 8-22.3...millainen aika matkustaa? Ainakin osassa Jenkkejä spring break loppuu just maaliskuun 9pv, mutta niitä taitaa olla eri puolilla eriaikoihin noita lomia? Entä onko ihanan kuumaa (30-40c olis sopiva) ja sateleeko paljon?

Meksikon matka olisi muutaman euron halvempi, mutta mietityttää se kuinka paljon rahaa joutuisi säästämään elämiseen kun ei ole sitten lomalla kiva miettiä mitä voi tehdä ja mitä ei...syksyllä edessä vielä matka Kreikkaan ja se nielee tietty osan säästöistä eli siksikin tämä on mulle hirveä dilemma kumpaan menis- Thaimaa on taatusti halpa& Samuin sekä Taon tosiaan haluaisin nähdä, mutta toisaalta Meksiko ja Maya-jutskat kiehtoo nyt ihan hurjasti myöskin...arveluttaa vaan se miten kivasti siellä sitten elelisi 2 henkeä esim. 2000e:n matkabudjetilla sen kaks viikkoa...

Niin ja jos tähän ajatteli joku "älykäs" vastata, että jos rahaa pitää ajatella, niin pysy Suomessa (näitäkin vastauksia lukeneena!): tiedoksi, että matka sinäänsä maksaa jo niin paljon, että tosiaankin haluaisi sitten muuten elää hieman edullisemmin lomallaan kuin täällä koti Suomessa. Ei siis kannata edes vaivautua kirjoittelemaan moisia- jätän ne kuitenkin ihan omaan arvoonsa.

Kiitoksia miljoonasti jo etukäteen jos joku osaa antaa asiallista ja tarkkaa infoa :)! Päätös on todellakin vaikea!

5

2470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupuli

      Minä en ole oikea henkilö vastaamaan kysymyksiisi, mutta kirjoitan kumminkin. Olemme olleet Thaimaassa 16 kertaa ja tykkäämme maasta. Nyt kuitenkin menemme joulukuussa 4 viikoksi Playa del Carmeniin, allinclusive hotelliin. Tekee mieli vaihteeksi katsoa muutakin maailmaa. Tosin vuosi sitten teimme Etelä Amerikan kierroksen (Brasilia-Argentiina) ja nyt on tarkoitus laajentaa "reviiriä", eli katsoa miltä Meksiko tuntuu. Käymme todennäköisesti myös Havannassa, joskin tämä on vasta suunnitteluasteella.
      Hintatasosta en osaa tietenkään kertoa mitään, mutta matkaesitteistä voi lukea jotakin. Se on varmaa, että Meksikossa on kalliimpaa kuin Thaimaassa, mutta en tiedä pajonko. Oma neuvoni kuitenkin on, että lähtekää Meksikoon kerran, ja sen jälkeen voitte taas palata vaikka Thaimaahan seuraavalla kerralla.
      Thaimaan hintatasosta vielä sen verran, että Phuket on kallein paikka, Hua Hin paljon halvempi ja Pattaya ylivoimaisesti halvin (ja myös monipuolisin).

    • Mamma75

      ...niinkuin varmaan tiedät.

      Kerran olen itse käynyt Thaimaassa ja kerran Meksikossa. Meksikossa siis kuukausi sitten, matka-ajankohta oli sama suurinpiirtein, kuin mitä suunnittelet teillekin. Mun mielestä aika oli ihan hyvä, jenkkejä tosin riitti Carmenissa. Tulumissa taas oli huomattavasti rauhallisempaa.

      Hintataso Meksikossa oli minun mielestäni aivan kohtuullinen. Ravintoloita löytyy erittäin eri hintaisia, mutta hyvin syö 2 henkilöä viineineen n. 20 eurolla. Me ainakin syötiin.

      Los Lirioksesta olenkin jo kirjoittanut pitkät pätkät; täydellinen paikka, vaatimaton hotelli. Ja ehkä ohjeeksi antaisin, että kannattaa varmistaa hyvä hotellihuone maksamalla esim. merinäköala, jotta saa huoneen läheltä rantaa.

      Säästä sen verran, että melkein joka päivä Meksikoon ennustetaan sateita, mutta harvemmin ne kuitenkaan toteutuvat. Ihanan lämmintä oli! Ja kosteaa. Ja tosi paljon myös nähtävää.

      Mutta itse voisin lähteä kumpaan vain!

      • Turquesa

        Makuja paikan suhteen on monia. Molemmissa kohteissa käyneenä, en enää taikkulaan menisi. Meksiko on niin ihana. Hintataso Playa del Carmenissa ehkä vähän kalliimpi, riippuu kyllä paljon, mitä haluaa. Itse pidän edullisena ja pääkadulta sivuun poiketen ruoka ja juoma on oikeinkin edullista.Ihmisinä meksikolaisista pidän paljon enemmän kuin taikkulaisista.
        Kysymäsi 2000 € kahdessa viikossa riittää ihan varmasti syömiseen, juomiseen ja Maya-kulttuuriin tutustumiseen.
        Tulumista en tiedä kuin kuulopuheita (halpaa), koska kävin siellä vain Maya-kaupungissa.


    • Thaimaan norppa

      Joskus ei voi edes täysin itse valita kumpaan menee: Thaimaahan vai Meksikoon. Ainakin meidän tapauksessa matkanjärjestäjä teki kaikkensa Thaimaan matkamme hankaloittamiseksi;

      Meillä oli jo hyvissä ajoin varattuna Finnmatkoilta parin viikon loma 2008 jouluksi ja uudeksi vuodeksi Krabille, Thaimaahan, mutta muutama viikko sitten matkanjärjestäjä ilmoitti, että lentoyhtiön vaihtumisen vuoksi vaihtuvat myös lähtö ja paluupäivämäärät. Tämän seurauksena myös varaamamme hotelli ei enää ollut saatavilla, joten meille tarjottiin kovaan hintaan jotain "jämähotellipaikkoja". Ei mennyt läpi, vaan lyhyen harkinnan jälkeen varasimme toiselta matkajärjestäjältä loman ensi jouluksi Meksikoon. Kun reissuun on vielä lähdössä isompi porukka ja monenikäistä matkailijaa, niin vähemmän kielitaitoa omaavien ehdolla päädyimme All inclusive-hotelliin.

      Joten kiitos vain Finnmatkat heikosta esityksestä! Ollaanhan me jo toki kolme reissua tehty Thaimaahan ja vain yksi Karibialle, joten Meksikoon siis seuraavaksi. Tuleepahan ensi jouluna nähtyä Mayojen muinaisjäänteet ja snorklailtua turkoosissa Karibian meressä ;)

    • mina vaan

      vastaan nyt siis omasta näkökannastani muitten vastauksia lukematta.

      Olemme thaimaa faneja käyty eri puolilla thaimaata ja tykätään kovasti. Viimme vuonna olimme ensimmäistä kertaa meksikossa, varmasti ei jää viimmeiseksi.

      Meksikossa on todella paljon nähtävää. Jos Carmen on sekoitus Meksikoa ja jenkkikultuuria. Ruokapaikkoja on todella paljon ja ruokan on NAM super hyvää. Hinta taso on huomattavasti thaimaata kalliinpaa joskin hinnat tippuu tinkimällä joissain artikkeleissa lähelle thaimaan hintoja.

      Tulumissa kävimme vaan kääntymässä voisin kuvitella hinta-tason olevan hieman kalliinpi...kun on pienempi paikka mutta tämä ei ole fakta tieto.

      Ihan konkreettisesti

      Miehen perus pikee paita mexicossa 6€ thaimaa 3€

      Ilmasto lämmin mutta ei yhtä hiostava kun thaimaassa. Eli meksiko voittaa tässä.

      Ruokailu meksikon hinnat lähellä suomen hintatasoa eli mielestäni lomalla kallista. (jos ostaa pihvilihan itse sisäfile maksaa 10€/kilo eli se on halpaa) Thaimaa voittaa tässä. Ruuasta tykkään kovasti thaimaalaisestakin, mutta meksikolainen oli vielä parempaa.

      Meren elämässä ja meriveden lämpimyydessä thaimaa voittaa.

      Palvelu kultuuri ei ole tyrkyttävää ja kaikin puolin miellyttävää...tässä vie siis meksiko voiton. Jos puhutaan kauppiaista. Siivoojat vievät voiton thaimaasta.

      Meidän hotellissa kuului rantatuolit ilmaiseksi joten en osaa siihen vastata.

      Uskoisin 2000€ matkabudjetilla elelevän ihan kivasti meksikossakin. Retket ovat huomattavasti halvempia paikallismatkatoimiston kautta kun suomalaisten. Suurta shoppailun iloa ei tuo hinta-taso nostata....toisaalta dollari on nyt aika alhaalla ja meksikossa käy dollarit maksuvälineenä...tämä halventaa hintoja kummasti.

      Kysy jos haluat tietää jotain yritän vastata...jos tämä ei tullut jo liian myöhässä nyt kun katson päivämäärääsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe