Neuvoja tästä?

tetran

Kaupassa suositeltiin tälläistä lääkettä kuin Tetran General Tonic, joka on kuulemma hyvä lääke. Eli miten käytetään? Ohje taisi olla 5ml/10l, Mutta nyt mietin että montako päivää käytetään,entä pitääkö lämpöä nostaa ja ilmastus? Voitteko neuvoa, jolla olisi kokemusta/tietoa tästä.

6

1439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Ensiksi voisit kertoa mikä kaloja vaivaa... lue tuo juttuni LUE ENSIN TÄMÄ JOS KALASI OVAT SAIRAITA JNE.

      TETRAn general tonic sekä contralck yhdistelmä (20%-annos normaalista joka kolmas päivä) sekä kolmen päivän välein 1/3 vedenvaihto kahden viikon ajan.

      Vastaile kyssiin tuolla jutussani niin edetään sitten...

      • Miljoonakalat

        Hei, eli aloitin käyttää tänään Tetran General Tonicin yleislääkettä. Ohjeita minulla ei sitten lääkkeeseen kummemmin ole paitsi sen verran että 5ml/20l..
        Minun miljoonakaloilla on sisäloisia.. Kakka on pitkää venyvää.. Ja välillä kalat hankaa itseään. Loiset tuli minun akvaariooni juuri näiden miljoonakalojen mukan jotka ostin. Koska myöhemmin liikkeessä käytyäni, oli jäljelle jääneillä kaloilla samat oireet ja osa oli aivan kuollakseen. No minultakin osa kuoli ja osa jäi sitten eloon, kun aikaisemmin n. 5 kk sitten lääkitsin kalojani. Mutta sisäloiset edelleen tuntuvat vaivaavan kaloja.. sen huomaa edelleen ulosteesta ja siitä miten välillä hankaavat itseään, ruokavalio kaloilla kunnossa ja vitamiineja saa. Eli ovat sen verran vastustuskykyisiä että ovat selvinneet. Mutta haluaisin silti loisista eroon.
        Apua?


      • fish KING
        Miljoonakalat kirjoitti:

        Hei, eli aloitin käyttää tänään Tetran General Tonicin yleislääkettä. Ohjeita minulla ei sitten lääkkeeseen kummemmin ole paitsi sen verran että 5ml/20l..
        Minun miljoonakaloilla on sisäloisia.. Kakka on pitkää venyvää.. Ja välillä kalat hankaa itseään. Loiset tuli minun akvaariooni juuri näiden miljoonakalojen mukan jotka ostin. Koska myöhemmin liikkeessä käytyäni, oli jäljelle jääneillä kaloilla samat oireet ja osa oli aivan kuollakseen. No minultakin osa kuoli ja osa jäi sitten eloon, kun aikaisemmin n. 5 kk sitten lääkitsin kalojani. Mutta sisäloiset edelleen tuntuvat vaivaavan kaloja.. sen huomaa edelleen ulosteesta ja siitä miten välillä hankaavat itseään, ruokavalio kaloilla kunnossa ja vitamiineja saa. Eli ovat sen verran vastustuskykyisiä että ovat selvinneet. Mutta haluaisin silti loisista eroon.
        Apua?

        Osaanko antaa oikean ohjeen kalojesi hoitoon kun et itse viitsi moiseen vaivautua jos pyydän, jos 20...v. lukee tän... vois kommentoida.

        En tuota lääkettä tonne heti lorauttelisi... kalojen veden laatu saattaa olla jo syynä niiden huonoon kuntoon, jos sen olisi saattanut kertoa niin ehkä kalojen sairastelun syykin olisi selvinnyt, on mulla kyllä vili veikkaus.

        Miljoonakalat vaativat kovahkoa vettä ja suomen raanavesi on tunnetusti pehmeätä, kala oireilee juuri tuolla tavalla sairastuessaan kun sen ruumis (voiko kalasta sanoa noin) ja ranka vaatii kalkkipitoista vettä ympäristökseen. Yleensä muille seura akvaario kaloille kuin hammaskarpeille taas vesi on kovana niille liian kovaa ja parempi vaihtoehto olisi harrastaa sellaista kalalajia joka on oman raanaveden kovuuksiiin ja happamuuteen sopiva ;)

        Kalat saattavat hyvällä todennäköisyydellä olla sairaita jo myynti altaassa, tuskin siis ovat karanteenattuja, aikas vastuutonta toimintaa lemmikki liikkeen harjoittajalta... voivoivoi, pistää vihaksi taas, TAAS!!

        Nyt vesi kuntoon kaloillesi niin eiköväthän siitä itsestään parane, lääke saattaa vain pahentaa tilannetta ka kalakuolemilta tuskin vältytään 8/


      • tulipyrstö
        fish KING kirjoitti:

        Osaanko antaa oikean ohjeen kalojesi hoitoon kun et itse viitsi moiseen vaivautua jos pyydän, jos 20...v. lukee tän... vois kommentoida.

        En tuota lääkettä tonne heti lorauttelisi... kalojen veden laatu saattaa olla jo syynä niiden huonoon kuntoon, jos sen olisi saattanut kertoa niin ehkä kalojen sairastelun syykin olisi selvinnyt, on mulla kyllä vili veikkaus.

        Miljoonakalat vaativat kovahkoa vettä ja suomen raanavesi on tunnetusti pehmeätä, kala oireilee juuri tuolla tavalla sairastuessaan kun sen ruumis (voiko kalasta sanoa noin) ja ranka vaatii kalkkipitoista vettä ympäristökseen. Yleensä muille seura akvaario kaloille kuin hammaskarpeille taas vesi on kovana niille liian kovaa ja parempi vaihtoehto olisi harrastaa sellaista kalalajia joka on oman raanaveden kovuuksiiin ja happamuuteen sopiva ;)

        Kalat saattavat hyvällä todennäköisyydellä olla sairaita jo myynti altaassa, tuskin siis ovat karanteenattuja, aikas vastuutonta toimintaa lemmikki liikkeen harjoittajalta... voivoivoi, pistää vihaksi taas, TAAS!!

        Nyt vesi kuntoon kaloillesi niin eiköväthän siitä itsestään parane, lääke saattaa vain pahentaa tilannetta ka kalakuolemilta tuskin vältytään 8/

        On pakko olla taas samaa mieltä fish KING. Itse teen aina sairaan tai kuolleen kalan nähtyäni akvaariossa seuraavasti: mittaan vesiarvot ainakin NO2,NO3 ja pH (tavallinen akvaariokalasto). Jos tapaus sattuu pian vedenvaihdon jälkeen, myös raanaveden arvot. Jos vesiarvoissa on vikaa, on syyllinen löytynyt ja suoritan vedenvaihdon.

        Jos vesiarvoissa ei ole vikaa. en vaihda vettä. Toinen tarkistettava on lämpötila, eli mikä kala on sairas/kuollut ja vertaan lämpösuositukset.

        Jos ei niissäkään ole vikaa, odotan sairaan kalan toipumista. Sairas kala ei tartuta terveitä, sillä tartunnan aiheuttaja on jo akvaariossa. Jos kala on äskettäin hankittu, silloin valitettavasti se on jo voinut tuoda aiheuttajan akvaarioon tai jos sairasta kalaa näykitään tai kuollut syödään, jolloin syöjä saa suuren bakteeri/loisannoksen. Kuollut kala pitää tietysti poistaa heti.


      • 20 v sun. krapulaa
        fish KING kirjoitti:

        Osaanko antaa oikean ohjeen kalojesi hoitoon kun et itse viitsi moiseen vaivautua jos pyydän, jos 20...v. lukee tän... vois kommentoida.

        En tuota lääkettä tonne heti lorauttelisi... kalojen veden laatu saattaa olla jo syynä niiden huonoon kuntoon, jos sen olisi saattanut kertoa niin ehkä kalojen sairastelun syykin olisi selvinnyt, on mulla kyllä vili veikkaus.

        Miljoonakalat vaativat kovahkoa vettä ja suomen raanavesi on tunnetusti pehmeätä, kala oireilee juuri tuolla tavalla sairastuessaan kun sen ruumis (voiko kalasta sanoa noin) ja ranka vaatii kalkkipitoista vettä ympäristökseen. Yleensä muille seura akvaario kaloille kuin hammaskarpeille taas vesi on kovana niille liian kovaa ja parempi vaihtoehto olisi harrastaa sellaista kalalajia joka on oman raanaveden kovuuksiiin ja happamuuteen sopiva ;)

        Kalat saattavat hyvällä todennäköisyydellä olla sairaita jo myynti altaassa, tuskin siis ovat karanteenattuja, aikas vastuutonta toimintaa lemmikki liikkeen harjoittajalta... voivoivoi, pistää vihaksi taas, TAAS!!

        Nyt vesi kuntoon kaloillesi niin eiköväthän siitä itsestään parane, lääke saattaa vain pahentaa tilannetta ka kalakuolemilta tuskin vältytään 8/

        General Tonik konsentraatti, Tetra
        Käyttöaihe:

        Bakteeri- ja loistauteihin

        Sisältää:

        100 ml sisältää:
        aminoakridiini 95 mg
        akriflaviini 568 mg
        etakridiini 2,498 g
        metyleenisini 214 mg

        Tuotetta en ole ikinä käyttänyt...enkä alkaisi miljoona kaloille ehkä käyttämäänkään. Sisältää antibioottia ja desinfektioaineita...

        Jos käytät ni osa aines osista aiheuttaa valo arkuutta. Tv altaassasi on varjoisia kohtia.

        En osaa neuvoa ketään näissä lääke asioissa. Kantani on aika kriittinen.

        Sinuna veisin kalat takaisin liikkeeseen ja vaatisin rahat takaisin, sit en enää ikinä astuisi jalallani siihen puljuun. Outoo toimintaa, et myydään sairaita kaloja jota asiakkaan sit pitäs alkaa lääkitä :/ .

        Montaako miljoonakalaa tämä tauti vaivaa? Mitä kaloja sulla on?

        Fisun saa samoilla linjoilla, et hoida vettä!!


      • itse
        20 v sun. krapulaa kirjoitti:

        General Tonik konsentraatti, Tetra
        Käyttöaihe:

        Bakteeri- ja loistauteihin

        Sisältää:

        100 ml sisältää:
        aminoakridiini 95 mg
        akriflaviini 568 mg
        etakridiini 2,498 g
        metyleenisini 214 mg

        Tuotetta en ole ikinä käyttänyt...enkä alkaisi miljoona kaloille ehkä käyttämäänkään. Sisältää antibioottia ja desinfektioaineita...

        Jos käytät ni osa aines osista aiheuttaa valo arkuutta. Tv altaassasi on varjoisia kohtia.

        En osaa neuvoa ketään näissä lääke asioissa. Kantani on aika kriittinen.

        Sinuna veisin kalat takaisin liikkeeseen ja vaatisin rahat takaisin, sit en enää ikinä astuisi jalallani siihen puljuun. Outoo toimintaa, et myydään sairaita kaloja jota asiakkaan sit pitäs alkaa lääkitä :/ .

        Montaako miljoonakalaa tämä tauti vaivaa? Mitä kaloja sulla on?

        Fisun saa samoilla linjoilla, et hoida vettä!!

        http://aquahoito.info/suomi/taudit/uloste.php


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9616
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2817
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      160
      2574
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1429
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe